Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Wat een vette lijstjes allemaal! Ik ben zelf sinds 2017 present en in willekeurige volgorde

2017:
Sabaton, Sinistro, Devin Townsend Project, Solstafir, Alestorm, Rammstein

2018:
Ayreon (top 3 beste concerten ooit, magistraal), Guns 'n Roses, A Perfect Circle, Marylin Manson, Eisbrecher, Avatar, Batushka, Septicflesh
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
2016:
1. Nightwish
2. Powerwolf
3. Volbeat
4. Iron Maiden
5. Bad Religion
6. Oomph!
7. Halestorm
8. Bloodbound
9. Anti-Flag
10. Delain
11. Dirkschneider
12. Skillet

2018:
1. Ayreon
2. Amaranthe
3. Ghost
4. Heilung
5. A Perfect Circle
6. Powerwolf
7. Lacuna Coil
8. Iced Earth
9. Eisbrecher
10. Avatar
11. Volbeat
12. Iron Maiden
13. Seether
14. Dool
15. Batushka
16. Týr
17. Sons Of Apollo
18. Perturbator
19. Megadeth
20. Pist*On
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
534
2014:
1) Bring me the horizon (stonden toen op de main stage, was voor hun laatste 2 "pop" albums dus de setlist zat redelijk strak in elkaar.)
2) Black Sabbath (Velen vonden dit concert niet zo top, maar als 15-jarig persoontje was het echt wel nice om ze live te zien.)
2015:
1) Slipknot
2) In Flames
3) Korn
4) Five Finger Death Punch
2016:
1) Bury Tomorrow (Zanger kwam na de show van het podium af om selfies te maken met de fans)
2) Iron Maiden
3) Trivium
2018:
1) Iron Maiden
2) Avatar
3) Parkway Drive
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Wat een vette lijstjes allemaal! Ik ben zelf sinds 2017 present en in willekeurige volgorde

2017:
Sabaton, Sinistro, Devin Townsend Project, Solstafir, Alestorm, Rammstein

2018:
Ayreon (top 3 beste concerten ooit, magistraal), Guns ’n Roses, A Perfect Circle, Marylin Manson, Eisbrecher, Avatar, Batushka, Septicflesh

Oh ja, Sinistro, was ook erg magistraal! En ik ben Baroness ook vergeten in 2017.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
184
264
Vorig jaar was mijn eerste editie, en stond vol met gave bands, maar mijn hoogtepunt was toch echt Guns n Roses. Ik heb nog bijna een maand af en toe dromen gehad over hun optreden. Verder ben ik lid bij een studentenvereniging die regelmatig nummers van hun draait, en iedere keer dat ik weer een nummer hoor moet ik aan hun optreden denken en lan ik niet geloven dat ik ze heb gezien haha. Het was in ieder geval een optreden dat echt impact op me heeft gehad.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.837
2014:
1) Bring me the horizon (stonden toen op de main stage, was voor hun laatste 2 “pop” albums dus de setlist zat redelijk strak in elkaar.)

Ha, daar ben ik nog mijn telefoon verloren in een wall of death, die eindigde in een enorme mensenstapel omdat iedereen viel. Raar concert was dat zeg. Heb verder ook niet zoveel met die band of dat publiek dus weet achteraf niet zo goed wat ik daar überhaupt deed. Behalve mn telefoon verliezen dus.

Mijn favorieten dat jaar waren Black Sabbath, Opeth, Sepultura, Alter Bridge en Ghost, die ik daar "ontdekt" heb. Sabaton was ook erg vermakelijk, al was dat meer de show dan de muziek. Maar nu terugkijkend overheerst de spijt van het missen van fantastische artiesten, zoals Mastodon en Gojira, die ik toen nog niet goed genoeg kende. En de grootste fout van allemaal: na een kwartiertje Soundgarden weglopen om iets anders te zien. Ik kende hen toen ook nog niet heel goed, maar vond het wel fantastisch klinken. Naar aanleiding daarvan die muziek gaan luisteren en wilde ze altijd nog eens goed live meemaken, maar die kans heb ik voorgoed verkeken...

In 2016 wederom een fijne Black Sabbath show, deze keer wel naar Gojira geweest, Megadeth was er dit keer ook bij (in 2014 zeiden ze af), en verder waren Slayer, Paradise Lost, Amon Amarth en natuurlijk het machtige Maiden erg goed.

En afgelopen jaar, tja. Heb bijna constant shows gezien en er was er eigenlijk geen een die echt tegenviel. De headliners waren top, op Volbeat na maar die hebben we geskipt voor een brute show van Bloodbath. Kleinere acts als Dool, Batushka en met name Sons of Apollo (voorste rij) waren ook geweldig. Maar het hoogtepunt van het weekend was voor mij toch wel de afsluiter: A Perfect Circle. Wat een magistrale band. Zal altijd een prachtige herinnering blijven.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.625
7.349
Hoogtepunten van de afgelopen jaren: 2015 alleen gegaan, 2016 en 2018 met vriendin
2015 - Kiss, Alice Cooper, Judas Priest, Slash
2016 - Foreigner, Sixx AM, Black Sabbath, Amaranthe
2018 - Ghost, The Darkness, Guns N Roses, Iron Maiden, Hollywood Vampires, Judas Priest, Ozzy Osbourne

voor komend jaar: we gaan de zaterdag en zondag (twee keer dagticket, "last-minute" bepaalt om tweede dagje te gaan)
de dagplanningen:

Zaterdag
Cellar Darling
uurtje pauze
vooraan bij Beast in Black (en hopelijk ergens signeersessie meeplukken)
restantje Three Days Grace
Halestorm
Phil Campbell & the Bastard Sons
Slash en UFO in overlap
Disturbed
en lekker vroeg naar bed (op en neer rijden)

Zondag
bedoeling is om Deadland Ritual mee te pakken
Delain
twee uurtjes pauze
Living Colour
Whitesnake
Def Leppard
Kiss
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Vanwege de actie van Fortarock dat een tweede persoon gratis mee mag, ga ik nu ook de zondag naar Fortarock. Dit geeft me de kans om Gloryhammer en met name Hammerfall (uur lang later op de dag) op dat festival al mooi mee te pakken. Dit geeft me de kans om hen op Graspop over te slaan ten voordele van Cellar Darling en Beast in Black! Zo zijn twee clashes weer opgelost. Tevens besloten dat ik Slash overslag (zie ik al op RaR) en naar Clutch ga, wil me graag laten verrassen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Vanwege de actie van Fortarock dat een tweede persoon gratis mee mag, ga ik nu ook de zondag naar Fortarock. Dit geeft me de kans om Gloryhammer en met name Hammerfall (uur lang later op de dag) op dat festival al mooi mee te pakken. Dit geeft me de kans om hen op Graspop over te slaan ten voordele van Cellar Darling en Beast in Black! Zo zijn twee clashes weer opgelost. Tevens besloten dat ik Slash overslag (zie ik al op RaR) en naar Clutch ga, wil me graag laten verrassen.

Ik ga exact hetzelfde doen ;), toch een leuke actie van Fortarock om clashes weg te werken
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
Vanwege de actie van Fortarock dat een tweede persoon gratis mee mag, ga ik nu ook de zondag naar Fortarock. Dit geeft me de kans om Gloryhammer en met name Hammerfall (uur lang later op de dag) op dat festival al mooi mee te pakken. Dit geeft me de kans om hen op Graspop over te slaan ten voordele van Cellar Darling en Beast in Black! Zo zijn twee clashes weer opgelost. Tevens besloten dat ik Slash overslag (zie ik al op RaR) en naar Clutch ga, wil me graag laten verrassen.

Dat klinkt goed. Cellar Darling is toch een act die je, naar mijn mening, gezien moet hebben.
Toch jammer dat ik dit weekend niet naar Nijmegen kan....
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Oeps, accidentje tijdens de repetitie http://www.blabbermouth.net/news/slipknots-corey-taylor-says-he-blew-out-his-left-testicle-while-singing/
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Graspop Metal Meeting
27 minuten ·
For the second year in a row Graspop Metal Meeting is completely SOLD OUT! Thank you all and we’ll see you at Graspop Metal Meeting 2019! ??? #GMM19
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Staying in Brussels near the Grand Place Wednesday night before Graspop, any good rock bars to check out and grab a beer?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Staying in Brussels near the Grand Place Wednesday night before Graspop, any good rock bars to check out and grab a beer?

I've always rated Rock Classic, but they open their doors late (20.00-06.00, Kolenmarkt 55, 3 minutes from the Grand Place). It's very close to the Grand Place and the prices are affordable.

If you want to try good beers, try the Brussels Beer Project Tap Room (188, Antoine Dansaert
1000 Brussel, open from 14u untill 22u). It's not a rock café, but they have good, experimental beers. It's a 15 minutes walk from the Grand Place.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Net terug van twee heerlijke dagen Fortarock. Een paar lessen voor Graspop:
- De nieuwe festivalset van Amon Amarth is erg overtuigend, enorm genoten van de show. De nieuwe nummers waren voor mij de hoogtepunten, met name Crack the Sky en Shieldwall zijn live fenomenaal. Ik zou er geen moeite mee hebben wanneer deze mannen absolute headliner zijn en 1,5 uur mogen spelen.
- Behemoth wist te overtuigen in het donker met de volledige festivalset. Jammer van de positie op Graspop overdag, hier had meer in gezeten.
- Gloryhammer en Hammerfall twee overtuigende powermetal optredens. Met name die laatste band staat wonderlijk laag op Graspop, maar zeer de moeite waard om mee te pakken!
- Ne Obliviscaris heeft ook een erg sterke set neergezet, komen op Graspop denk ik nog beter tot hun recht in de de Marque. Gaat dat zien! Zelfde geldt ook voor Children of Bodom.
- Verder erg sterke sets gezien van Animals as Leaders, Amorphis en Symphony X. Ik weet dat Graspop ook scherpe keuzes moet maken wie ze neerzetten, maar deze hadden zeker niet misstaan daar!
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Net terug van twee heerlijke dagen Fortarock. Een paar lessen voor Graspop:
– De nieuwe festivalset van Amon Amarth is erg overtuigend, enorm genoten van de show. De nieuwe nummers waren voor mij de hoogtepunten, met name Crack the Sky en Shieldwall zijn live fenomenaal. Ik zou er geen moeite mee hebben wanneer deze mannen absolute headliner zijn en 1,5 uur mogen spelen.
– Behemoth wist te overtuigen in het donker met de volledige festivalset. Jammer van de positie op Graspop overdag, hier had meer in gezeten.
– Gloryhammer en Hammerfall twee overtuigende powermetal optredens. Met name die laatste band staat wonderlijk laag op Graspop, maar zeer de moeite waard om mee te pakken!
– Ne Obliviscaris heeft ook een erg sterke set neergezet, komen op Graspop denk ik nog beter tot hun recht in de de Marque. Gaat dat zien! Zelfde geldt ook voor Children of Bodom.
– Verder erg sterke sets gezien van Animals as Leaders, Amorphis en Symphony X. Ik weet dat Graspop ook scherpe keuzes moet maken wie ze neerzetten, maar deze hadden zeker niet misstaan daar!

Ik ben alleen de zondag geweest en ben het met je eens! Gloryhammer en Hammerfall waren geweldig! Gloryhammer zou ik graag nog een keer zien op Graspop maar ik ga toch naar Cellar Darling omdat ik hun show nu toch al heb gezien. De nieuwe liedjes van Gloryhammer waren trouwens heel erg goed live, heel erg energiek!
Ik heb Amon Amarth niet helemaal af gezien maar ik was er toch wel positief door verrast, want ik hou niet echt van de muziek die ze spelen. Misschien toch nog een tweede kans geven op Graspop (en dit keer wel met Twilight of the Thundergod dan :p)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
Ik zou ook best graag gegaan zijn afgelopen weekend (maar moest kampioenschap met mijn voetbalteam vieren :wink: ).
Ik ga al naar 3 driedaagse metalfestivals dit jaar (GMM, Dong Open Air, Alcatraz), maar nog moet ik bands als Amorphis, Batushka, Katatonia en Symphony X missen helaas.
Het had ook een paar van mijn clashes op GMM opgelost (Beast In Black - HammerFall, Eagles Of Death Metal - Amon Amarth).
Gloryhammer ga ik waarschijnlijk ook overslaan op GMM ten faveure van Cellar Darling, aangezien ik die eerste nog op Dong kan zien (als afsluiter zelfs!).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Redactie, kan dit bovenstaande bericht alsjeblieft verwijderd worden uit het Graspop topic.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken