Set Abominae wrote:
graspop20 wrote:
Set Abominae wrote:
Dat is best herkenbaar, en volgens mij ook wel een beetje typerend voor de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur, die nonchalante ‘komt wel goed’-mentaliteit.
Zeker voor vaste bezoekers die nog nooit uitverkochte edities hebben meegemaakt, kan dat een nogal ‘rude awakening’ zijn als ze ineens een ticket mislopen en ‘hun’ festival dreigen te moeten missen.
Aha, welk deel doel je dan precies op? Dezelfde nonchalante mentaliteit die zorgt voor de grootste economische groei van Nederland afgelopen jaren?
Heb je het toevallig ook over de regio die meerdere jaren door ICF tot de slimste regio ter wereld is benoemd? De regio die nog altijd tot de top van innovatieve gebieden van Europa behoort? De regio die in vrijwel in alle economische opzichten in de top 3 van Nederland staat?
Op Marktplaats zijn advertenties met ‘gezocht Graspop kaartje’ te herleiden op adressen in Friesland en Zuid-Holland.
Makkelijk hé? Generaliseren.
Zo, beetje op de teentjes getrapt?
Ik ben zelf (Nederlands-)Limburger, en weet precies hoe ‘onze’ volksaard is. Limburgers staan over het algemeen wat meer ‘relaxed’ en nonchalant in het leven (het beruchte ‘Limburgs kwartiertje’ te laat komen is dan ook zeker niet gefingeerd), wat zowel een goede als een slechte eigenschap is/kan zijn.
Dat wil echter zeker niet zeggen dat ‘wij’ niets serieus (kunnen) nemen. Integendeel, Limburgers zijn juist hele harde werkers, getuige o.a. de hele generatie die hier in de steenkoolmijnen heeft gewerkt. En ja, ook op andere gebieden timmert onze regio hard aan de weg, na uit een diep economisch gat te zijn gekropen. Zelf werk ik voor de Universiteit Maastricht, die op vele gebieden innovatief werk en onderzoek verricht.
Ik heb dan ook geen les van jou of iemand anders nodig over de identiteit van ‘mijn’ regio en de mensen die hier wonen, en de prestaties die ‘wij’ leveren.
De Belgen mogen ook wel eens hard aan de weg timmeren voordat ik naar Dessel afreis…
Mooi werk, zo aan de Universiteit. Mag ik vragen wat je doet of is het handiger om zoiets in een privébericht te doen?