Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Zie net een bericht van Graspop (van een uur geleden) dat de laatste 500 combi tickets in verkoop gaan. Die zullen dus wel weg geraken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Ze gingen er echt vanuit dat die 2e ingang wel veel zou opvangen voor de campinggasten. Vrienden van me stonden op een andere parking en kwamen eigenlijk standaard op de zij-ingang toe en daar ging het heel erg vlot. Vanop de hoofdweg was die 2e ingang ’s ochtends slecht aangegeven (daarna was er wel een duidelijker bordje geplaatst, maar hielp nog niet zoveel leek me), dus iedereen liep dat straatje voorbij en kwam via de hoofdingang, waar het dus urenlang pure chaos was. Wanneer dan in de latere middag de 2e grote stroom binnenliep, opnieuw combinatie kampeerders en dagjes, was het weer uren wachten. Wij hadden vanop de camping zicht op de zij ingang en daar was je steeds op max. 5 – 10 minuten binnen en soms stonden ze daar dus gewoon op volk te wachten.
Als die verdeling beter had gelukt, had dat wel een deel kunnen opvangen.
Laat ons hopen dat dat deel in dit ‘normale jaar’ alleszins weer veel aangenamer verloopt!
als er nog eens een XL editie is moeten alle mensen met een combi gewoon de woensdag al binnen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
En uitverkocht.
Haha, dat ging snel!
Ik denk dat nog een paar mensen, die al maanden aan het twijfelen zijn, 'het nog even aankeken', of gewoon te lui waren en het voor zich uit schoven, even een paar minuten in de stress hebben gezeten... :lol:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Rockbeer wrote:
En uitverkocht.

Haha, dat ging snel!
Ik denk dat nog een paar mensen, die al maanden aan het twijfelen zijn, ‘het nog even aankeken’, of gewoon te lui waren en het voor zich uit schoven, even een paar minuten in de stress hebben gezeten…
1f606.svg

Zie meteen al op mijn facebook een deel aanvragen als er nog mensen combitickets te koop hebben, ik was vroeger ook zo, ik heb altijd geweten dat ik kon wachten tot het weekend voor het festival om men combi aan te schaffen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Mooi voor het festival in ieder geval, en daardoor uiteindelijk ook voor ons als bezoekers.
Ik denk eerlijk gezegd dat de vrijdag en zondag ook nog wel uitverkocht gaan raken, en dat we weer een uitverkochte editie tegemoet gaan.
Doordat het echter weer een 'gewone' editie is (met combi-tickets die al een dag eerder aankomen), met (als de inside info van nikita klopt) een lager aantal beschikbare kaarten en een hopelijk verbeterde (wc-)infrastructuur, denk ik dat we mogen uitkijken naar een mooi festival met weinig ongemakken!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Set Abominae wrote:

Rockbeer wrote:
En uitverkocht.


Haha, dat ging snel!
Ik denk dat nog een paar mensen, die al maanden aan het twijfelen zijn, ‘het nog even aankeken’, of gewoon te lui waren en het voor zich uit schoven, even een paar minuten in de stress hebben gezeten…
1f606.svg


Zie meteen al op mijn facebook een deel aanvragen als er nog mensen combitickets te koop hebben, ik was vroeger ook zo, ik heb altijd geweten dat ik kon wachten tot het weekend voor het festival om men combi aan te schaffen.
Dat is best herkenbaar, en volgens mij ook wel een beetje typerend voor de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur, die nonchalante 'komt wel goed'-mentaliteit.
Zeker voor vaste bezoekers die nog nooit uitverkochte edities hebben meegemaakt, kan dat een nogal 'rude awakening' zijn als ze ineens een ticket mislopen en 'hun' festival dreigen te moeten missen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.296
xydroh wrote:

Set Abominae wrote:

Rockbeer wrote:
En uitverkocht.


Haha, dat ging snel!
Ik denk dat nog een paar mensen, die al maanden aan het twijfelen zijn, ‘het nog even aankeken’, of gewoon te lui waren en het voor zich uit schoven, even een paar minuten in de stress hebben gezeten…
1f606.svg



Zie meteen al op mijn facebook een deel aanvragen als er nog mensen combitickets te koop hebben, ik was vroeger ook zo, ik heb altijd geweten dat ik kon wachten tot het weekend voor het festival om men combi aan te schaffen.

Dat is best herkenbaar, en volgens mij ook wel een beetje typerend voor de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur, die nonchalante ‘komt wel goed’-mentaliteit.
Zeker voor vaste bezoekers die nog nooit uitverkochte edities hebben meegemaakt, kan dat een nogal ‘rude awakening’ zijn als ze ineens een ticket mislopen en ‘hun’ festival dreigen te moeten missen.

West-Nederland hier. Heb het idee dat het gewoon in heel Nederland en Vlaanderen voorkomt en niet alleen in het zuiden van ons kikkerlandje. Maar goed, ik blijf het dom vinden om af te wachten. Je weet toch al eventjes dat je naar Dessel wil afreizen? Koop dan gewoon dat ticket...
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Dat is best herkenbaar, en volgens mij ook wel een beetje typerend voor de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur, die nonchalante ‘komt wel goed’-mentaliteit.
Zeker voor vaste bezoekers die nog nooit uitverkochte edities hebben meegemaakt, kan dat een nogal ‘rude awakening’ zijn als ze ineens een ticket mislopen en ‘hun’ festival dreigen te moeten missen.

Aha, welk deel doel je dan precies op? Dezelfde nonchalante mentaliteit die zorgt voor de grootste economische groei van Nederland afgelopen jaren?
Heb je het toevallig ook over de regio die meerdere jaren door ICF tot de slimste regio ter wereld is benoemd? De regio die nog altijd tot de top van innovatieve gebieden van Europa behoort? De regio die in vrijwel in alle economische opzichten in de top 3 van Nederland staat?
Op Marktplaats zijn advertenties met 'gezocht Graspop kaartje' te herleiden op adressen in Friesland en Zuid-Holland.
Makkelijk hé? Generaliseren.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Set Abominae wrote:

Dat is best herkenbaar, en volgens mij ook wel een beetje typerend voor de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur, die nonchalante ‘komt wel goed’-mentaliteit.
Zeker voor vaste bezoekers die nog nooit uitverkochte edities hebben meegemaakt, kan dat een nogal ‘rude awakening’ zijn als ze ineens een ticket mislopen en ‘hun’ festival dreigen te moeten missen.

Aha, welk deel doel je dan precies op? Dezelfde nonchalante mentaliteit die zorgt voor de grootste economische groei van Nederland afgelopen jaren?
Heb je het toevallig ook over de regio die meerdere jaren door ICF tot de slimste regio ter wereld is benoemd? De regio die nog altijd tot de top van innovatieve gebieden van Europa behoort? De regio die in vrijwel in alle economische opzichten in de top 3 van Nederland staat?
Op Marktplaats zijn advertenties met ‘gezocht Graspop kaartje’ te herleiden op adressen in Friesland en Zuid-Holland.
Makkelijk hé? Generaliseren.
Zo, beetje op de teentjes getrapt? 8-O
Ik ben zelf (Nederlands-)Limburger, en weet precies hoe 'onze' volksaard is. Limburgers staan over het algemeen wat meer 'relaxed' en nonchalant in het leven (het beruchte 'Limburgs kwartiertje' te laat komen is dan ook zeker niet gefingeerd), wat zowel een goede als een slechte eigenschap is/kan zijn.

Dat wil echter zeker niet zeggen dat 'wij' niets serieus (kunnen) nemen. Integendeel, Limburgers zijn juist hele harde werkers, getuige o.a. de hele generatie die hier in de steenkoolmijnen heeft gewerkt. En ja, ook op andere gebieden timmert onze regio hard aan de weg, na uit een diep economisch gat te zijn gekropen. Zelf werk ik voor de Universiteit Maastricht, die op vele gebieden innovatief werk en onderzoek verricht.

Ik heb dan ook geen les van jou of iemand anders nodig over de identiteit van 'mijn' regio en de mensen die hier wonen, en de prestaties die 'wij' leveren.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.296
graspop20 wrote:

Set Abominae wrote:

Dat is best herkenbaar, en volgens mij ook wel een beetje typerend voor de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur, die nonchalante ‘komt wel goed’-mentaliteit.
Zeker voor vaste bezoekers die nog nooit uitverkochte edities hebben meegemaakt, kan dat een nogal ‘rude awakening’ zijn als ze ineens een ticket mislopen en ‘hun’ festival dreigen te moeten missen.


Aha, welk deel doel je dan precies op? Dezelfde nonchalante mentaliteit die zorgt voor de grootste economische groei van Nederland afgelopen jaren?
Heb je het toevallig ook over de regio die meerdere jaren door ICF tot de slimste regio ter wereld is benoemd? De regio die nog altijd tot de top van innovatieve gebieden van Europa behoort? De regio die in vrijwel in alle economische opzichten in de top 3 van Nederland staat?
Op Marktplaats zijn advertenties met ‘gezocht Graspop kaartje’ te herleiden op adressen in Friesland en Zuid-Holland.
Makkelijk hé? Generaliseren.



Zo, beetje op de teentjes getrapt?
1f62f.svg

Ik ben zelf (Nederlands-)Limburger, en weet precies hoe ‘onze’ volksaard is. Limburgers staan over het algemeen wat meer ‘relaxed’ en nonchalant in het leven (het beruchte ‘Limburgs kwartiertje’ te laat komen is dan ook zeker niet gefingeerd), wat zowel een goede als een slechte eigenschap is/kan zijn.

Dat wil echter zeker niet zeggen dat ‘wij’ niets serieus (kunnen) nemen. Integendeel, Limburgers zijn juist hele harde werkers, getuige o.a. de hele generatie die hier in de steenkoolmijnen heeft gewerkt. En ja, ook op andere gebieden timmert onze regio hard aan de weg, na uit een diep economisch gat te zijn gekropen. Zelf werk ik voor de Universiteit Maastricht, die op vele gebieden innovatief werk en onderzoek verricht.

Ik heb dan ook geen les van jou of iemand anders nodig over de identiteit van ‘mijn’ regio en de mensen die hier wonen, en de prestaties die ‘wij’ leveren.

De Belgen mogen ook wel eens hard aan de weg timmeren voordat ik naar Dessel afreis...
Mooi werk, zo aan de Universiteit. Mag ik vragen wat je doet of is het handiger om zoiets in een privébericht te doen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Het is Graspop gegund met dit programma!! Ook vorig jaar vond ik de drukte nog prima te doen. Ik kijk er echt weer naar uit.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Set Abominae wrote:

graspop20 wrote:

Set Abominae wrote:

Dat is best herkenbaar, en volgens mij ook wel een beetje typerend voor de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur, die nonchalante ‘komt wel goed’-mentaliteit.
Zeker voor vaste bezoekers die nog nooit uitverkochte edities hebben meegemaakt, kan dat een nogal ‘rude awakening’ zijn als ze ineens een ticket mislopen en ‘hun’ festival dreigen te moeten missen.


Aha, welk deel doel je dan precies op? Dezelfde nonchalante mentaliteit die zorgt voor de grootste economische groei van Nederland afgelopen jaren?
Heb je het toevallig ook over de regio die meerdere jaren door ICF tot de slimste regio ter wereld is benoemd? De regio die nog altijd tot de top van innovatieve gebieden van Europa behoort? De regio die in vrijwel in alle economische opzichten in de top 3 van Nederland staat?
Op Marktplaats zijn advertenties met ‘gezocht Graspop kaartje’ te herleiden op adressen in Friesland en Zuid-Holland.
Makkelijk hé? Generaliseren.



Zo, beetje op de teentjes getrapt?
1f62f.svg

Ik ben zelf (Nederlands-)Limburger, en weet precies hoe ‘onze’ volksaard is. Limburgers staan over het algemeen wat meer ‘relaxed’ en nonchalant in het leven (het beruchte ‘Limburgs kwartiertje’ te laat komen is dan ook zeker niet gefingeerd), wat zowel een goede als een slechte eigenschap is/kan zijn.

Dat wil echter zeker niet zeggen dat ‘wij’ niets serieus (kunnen) nemen. Integendeel, Limburgers zijn juist hele harde werkers, getuige o.a. de hele generatie die hier in de steenkoolmijnen heeft gewerkt. En ja, ook op andere gebieden timmert onze regio hard aan de weg, na uit een diep economisch gat te zijn gekropen. Zelf werk ik voor de Universiteit Maastricht, die op vele gebieden innovatief werk en onderzoek verricht.

Ik heb dan ook geen les van jou of iemand anders nodig over de identiteit van ‘mijn’ regio en de mensen die hier wonen, en de prestaties die ‘wij’ leveren.

De Belgen mogen ook wel eens hard aan de weg timmeren voordat ik naar Dessel afreis…
Mooi werk, zo aan de Universiteit. Mag ik vragen wat je doet of is het handiger om zoiets in een privébericht te doen?
Zeker, ik werk als stralingsbeschermingsdeskundige (vroeger als moleculair-biologisch analist).
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Makkelijk hé? Generaliseren.

HAHAHA sommige mensen kunnen niets meer hebben he. Die voelen zich al gediscrimineerd als er iets over de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur gezegd wordt. Moet niet gekker worden.
.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Hier ook weer een aantal oproepen voor combi-tickets zien passeren op Facebook. Vorig jaar voor een vriend ook nog op zoek gemoeten naar een combiticket, maar toen kon ik het nog begrijpen aangezien het de eerste keer was dat graspop zo vroeg uitverkocht. Om dit jaar naast de boot te vallen vind ik al veel absurder. Er is een tijd geleden aangekondigd dat de zaterdagtickets op waren en dat de combi's op 85% stonden, dan mag er (na vorig jaar) wel een belletje rinkelen. Wie nu nog zoekt, heeft dat aan zichzelf te danken lijkt me!
Het 'sold out' bordje heeft ook de fake profielen met al even fake tickets weer actief gemaakt op de fb pagina van graspop zag ik.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Hier ook weer een aantal oproepen voor combi-tickets zien passeren op Facebook. Vorig jaar voor een vriend ook nog op zoek gemoeten naar een combiticket, maar toen kon ik het nog begrijpen aangezien het de eerste keer was dat graspop zo vroeg uitverkocht. Om dit jaar naast de boot te vallen vind ik al veel absurder. Er is een tijd geleden aangekondigd dat de zaterdagtickets op waren en dat de combi’s op 85% stonden, dan mag er (na vorig jaar) wel een belletje rinkelen. Wie nu nog zoekt, heeft dat aan zichzelf te danken lijkt me!
Inderdaad, hoeven we dan ook geen medelijden mee te hebben. :wink:
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Makkelijk hé? Generaliseren.

HAHAHA sommige mensen kunnen niets meer hebben he. Die voelen zich al gediscrimineerd als er iets over de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur gezegd wordt. Moet niet gekker worden.
.

Ik voel met helemaal niet gediscrimineerd, mijn beste jongen. Iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting, (de woorden komen mijn strot bijna niet meer uit).
Maar men moet ook leren om iets te beargumenteren. Men zegt dat Brabanders en Limburgers gemoedelijk zijn...dat is niet altijd zo. Rotterdammers zijn harde werkers, ook lang niet allemaal. Noord Nederland zijn stug, ook lang niet allemaal en Noord Hollanders hebben een grote bek en schelden met ziektes...ook lang niet allemaal.
Als je enige nuance gebruikt, kom je al een stuk verder.
Ik kan zeggen dat Nederland succesvoller is met Metalfestivals, dan de zuiderburen...maar dat is simpelweg niet waar.
In het verleden hebben we grote festivals gekend. Earthquake Metal Festival, Dynamo Open Air, Fields of Rock, Forces of Metal. Allemaal (helaas) geflopt.
Graspop heeft al jaren een goede reputatie, laten we hopen dat het nog jaren door blijft gaan.
België doet het overigens erg goed, met o.a. Graspop, Groezrock en Lokerse Feesten en Alcatraz Metal Festival. Daar kunnen ze in het noorden nog een puntje aan zuigen.
In Noord Nederland vind ik het weer knap dat ze bijvoorbeeld 'Into The Grave' draaiende weten te houden.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.296
pisser wrote:
Makkelijk hé? Generaliseren.

HAHAHA sommige mensen kunnen niets meer hebben he. Die voelen zich al gediscrimineerd als er iets over de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur gezegd wordt. Moet niet gekker worden.
.

Ik voel met helemaal niet gediscrimineerd, mijn beste jongen. Iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting, (de woorden komen mijn strot bijna niet meer uit).
Maar men moet ook leren om iets te beargumenteren. Men zegt dat Brabanders en Limburgers gemoedelijk zijn…dat is niet altijd zo. Rotterdammers zijn harde werkers, ook lang niet allemaal. Noord Nederland zijn stug, ook lang niet allemaal en Noord Hollanders hebben een grote bek en schelden met ziektes…ook lang niet allemaal.
Als je enige nuance gebruikt, kom je al een stuk verder.
Ik kan zeggen dat Nederland succesvoller is met Metalfestivals, dan de zuiderburen…maar dat is simpelweg niet waar.
In het verleden hebben we grote festivals gekend. Earthquake Metal Festival, Dynamo Open Air, Fields of Rock, Forces of Metal. Allemaal (helaas) geflopt.
Graspop heeft al jaren een goede reputatie, laten we hopen dat het nog jaren door blijft gaan.
België doet het overigens erg goed, met o.a. Graspop, Groezrock en Lokerse Feesten en Alcatraz Metal Festival. Daar kunnen ze in het noorden nog een puntje aan zuigen.
In Noord Nederland vind ik het weer knap dat ze bijvoorbeeld ‘Into The Grave’ draaiende weten te houden.

Mwa... Stereotypen kom je toch ook overal tegen? Hierin zit al enige nuance verwerkt. Sterker nog, een ieder gebruikt stereotypen. Daarvan proberen we ons juist te onderscheiden.
Niemand had het hier over vrijheid van meningsuiting en of we daar recht op hebben, maar om nou opgewonden te raken van wat negatieve berichten op een forum, gaat mij wel wat ver.
Als laatst: "discriminatie" was niet het goede woord, "je aangevallen voelen" wel, wat ook een niet al te beste zaak is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken