Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Hier is hij dan, sneller dan gepland: de google forms voor het experiment van 10 verschillende must-see bands invullen en kijken wat voor timetable daaruit komt.
Vul hem in, laat je vrienden hem in vullen, laat je familie hem invullen wat mij betreft, ik wil zo veel mogelijk reacties om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Het coderen van het script zal wel iets langer duren, maar dat geeft jullie veel tijd om hem in te vullen. Ik hoop hem in ieder geval in Mei af te kunnen sluiten en de resultaten hier te kunnen posten.

https://forms.gle/GFndxND1mVTxhvES7

Het maakt trouwens niet uit in welke volgorde je de bands invult. Verder heb ik geen check of er 2 keer dezelfde wordt ingevuld (ik denk niet dat dat kan in Google Forms) dus doe dat liever niet, want dan zal hij in het script voor jou natuurlijk maar 9 bands meenemen, en dat is sonde.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Mijn clashes komende editie. Ik ben benieuwd.
Ik kies trouwens vaak eerder voor de clashes die op de main staan, omdat ik eerder van het vooraan staan ben dan ergens anders staan. Plus, ik ga de week later naar Jera, en daar staan een aantal van de Jupiler Stage acts.
Vrijdag:
- Eisbrecher - Whitechapel
- Fever 333 - Lynyrd Skynyrd - Children of Bodom
- Eagles of Death Metal - Amon Amarth
- Stone Temple Pilots - Within Temptation

Zaterdag:
- Gloryhammer - Cellar Darling
- Bad Wolves - State Champs
- Beast In Black - Hammerfall
- Taking Back Sunday - Three Days Grace
- Behemoth - Agnostic Front
- Phil Campbell - Trivium - Legion of the Damned
- Slash ft MKC. - No Fun At All
- Refused - Godsmack
- Disturbed - Ministry - Krokus

Zondag:
- Skálmöld - Orange Goblin
- Delain - Powertrip - Equilibrium (Nog niet over uit)
- Gojira - Fleshgod Apocalypse - Born From Pain
- In Flames - Living Colour
- Whitesnake - Terror
- Rob Zombie - While She Sleeps
- Def Leppard - Eluveitie - Kvelertak
- Sabaton - Sick of it All
- KISS - Carcass - Bier
 

masterzoid

Playlistbediener
22 apr 2019
9
0
What you guys think, could be the shows recorded this year?

My predictions:

Friday - Within Temptation | Amon Amarth | Architects | Anthrax | Hatebreed | Whitechapel | EODM | Eisbrecher

Saturday - Disturbed | Lamb of God | Halestorm | Clutch | Ministry | Borknagar | Hammerfall

Sunday - Sabaton | In Flames | Gojira | Deadland Ritual | Carcass | Eluveitie

Btw...Mushroomhead signed a worldwide record with Napalm Records, so another First Timer coming for next editions!!!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Nog een dikke 7 weken..
Helaas geen echt nieuws meer om naar uit te kijken (behalve dan mogelijk slecht nieuws als afmeldingen).

Wat denken jullie, gaan naast de zaterdagtickets ook de vrijdag-, zondag- en/of combitickets uitverkopen?
Wordt het net als vorig jaar weer een volledig uitverkochte editie?
Afgaande op het programma zou ik dat wel weer verwachten eerlijk gezegd.

Wat mij betreft mag dat ook best. Ik vond de drukte vorig jaar nog aardig te overzien (behalve bij binnenkomst op donderdag natuurlijk, maar daar heb ik zelf geen last van gehad door mijn Metal Town-bandje :wink: ). Bij optredens was het vrij eenvoudig om een mooi plekje te vinden, zelfs vlak vantevoren en bij headliners.
Ook bij het halen van drank heb ik vrijwel nergens hoeven wachten, meestal kon ik gelijk aan de bar bestellen.
Wel was het erg druk bij de toiletten (zelfs voor mannen), daar zouden ze er nog wel wat van mogen bijplaatsen.

Natuurlijk brengt zo'n drukte wel wat ongemakken met zich mee. Maar aan de andere kant is het ook prima voor het voortbestaan en de toekomstrichting van een festival, en garandeert het dat we ook de komende jaren zulke topaffiches te zien krijgen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Nog een dikke 7 weken..
Helaas geen echt nieuws meer om naar uit te kijken (behalve dan mogelijk slecht nieuws als afmeldingen).

Wat denken jullie, gaan naast de zaterdagtickets ook de vrijdag-, zondag- en/of combitickets uitverkopen?
Wordt het net als vorig jaar weer een volledig uitverkochte editie?
Afgaande op het programma zou ik dat wel weer verwachten eerlijk gezegd.

Wat mij betreft mag dat ook best. Ik vond de drukte vorig jaar nog aardig te overzien (behalve bij binnenkomst op donderdag natuurlijk, maar daar heb ik zelf geen last van gehad door mijn Metal Town-bandje
1f609.svg
). Bij optredens was het vrij eenvoudig om een mooi plekje te vinden, zelfs vlak vantevoren en bij headliners.
Ook bij het halen van drank heb ik vrijwel nergens hoeven wachten, meestal kon ik gelijk aan de bar bestellen.
Wel was het erg druk bij de toiletten (zelfs voor mannen), daar zouden ze er nog wel wat van mogen bijplaatsen.

Natuurlijk brengt zo’n drukte wel wat ongemakken met zich mee. Maar aan de andere kant is het ook prima voor het voortbestaan en de toekomstrichting van een festival, en garandeert het dat we ook de komende jaren zulke topaffiches te zien krijgen.

Ik denk dat volledig utiverkocht zoals vorig jaar er niet gaat in zitten, de affiche van vorig jaar was dan ook uitzonderlijk maar ik denk wel dat we een drukke editie mogen verwachten.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik sluit me aan bij Xydroh: geen uitverkochte editie, wel een druk jaar.

En de drukte viel zeer goed mee, alleen bij de toiletten was het aanschuiven. Als er een optreden was op Main 1, viel de drukte bij de toiletten van main 2 wel goed mee.
En in plaats van de toiletten aan de metal dome te gebruiken, ging ik naar de camping. Dat was zowaar sneller.

Tijd om een timetable te maken!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Geen uitverkochte editie nee. Ik verwacht dat er nog wel 1 dagkaart bijkomt die uitverkoopt.
Misschien terwijl het festival bezig is dat ze de laatste paar weekendkaarten verkopen, zou mij ook niks verbazen aangezien dit affiche echt een knaller is!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
Ik wil toch even kwijt dat ik veel zin heb in de show van Amon Amarth! Die nieuwe cd bevat weer een paar heerlijke nummers met oa Crack the Sky en Shield Wall. Hadden van mij een stuk langer mogen spelen dan een uur.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.996
Dr. Hannibal wrote:

Joslittel wrote:
Crack the Sky


Hebben ze Mastodon gecoverd…?

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/5cLFdIzMhn8" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/aHZvQoUfoeQ" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
Nee dus.
1f609.svg

Haha nee was er inmiddels achter, maar thanks. Subtiel verschil, dat ene lettertje :lol:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Had het sws niet verwacht maar leek mij wel erg grappig
Klopt, had zomaar gekund. Er wordt genoeg van elkaar gecoverd in de metalwereld.
Zo heeft Sabaton bv. ooit Aman Amarth gecoverd:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=8cDa7yZeci8[/video]
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Qua uitverkopen van deze editie; na de moeilijkheden (het binnen geraken op donderdag, het feit dat de camping vol zat en ze vorig jaar op vrijdag alternatieven hebben moeten verzinnen voor zij die later toekwamen, grote drukte aan wc-voorzieningen) hoorde ik vorig jaar van insiders - nog tijdens het GMM-weekend - dat er al beslist was om het volgende jaar niet meer zoveel tickets in de verkoop te laten gaan. De vraag was vorig jaar zo hoog dat ze echt tot aan hun maximum capaciteit zijn gegaan, zowel in verkoop als in alle mogelijke vrije tickets (guest lists ed). Ik ga eraan proberen denken, zeker als de combi's uitverkopen, om te vragen of ze nu effectief met minder tickets gestart zijn.
Al hoop ik dat ze hun best doen om de wc infrastructuur wat uit te breiden, weet ik niet of ze daar nog geld in gaan steken als ze volop bezig zijn met een nieuw terrein.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Qua uitverkopen van deze editie; na de moeilijkheden (het binnen geraken op donderdag, het feit dat de camping vol zat en ze vorig jaar op vrijdag alternatieven hebben moeten verzinnen voor zij die later toekwamen, grote drukte aan wc-voorzieningen) hoorde ik vorig jaar van insiders – nog tijdens het GMM-weekend – dat er al beslist was om het volgende jaar niet meer zoveel tickets in de verkoop te laten gaan. De vraag was vorig jaar zo hoog dat ze echt tot aan hun maximum capaciteit zijn gegaan, zowel in verkoop als in alle mogelijke vrije tickets (guest lists ed). Ik ga eraan proberen denken, zeker als de combi’s uitverkopen, om te vragen of ze nu effectief met minder tickets gestart zijn.
Al hoop ik dat ze hun best doen om de wc infrastructuur wat uit te breiden, weet ik niet of ze daar nog geld in gaan steken als ze volop bezig zijn met een nieuw terrein.
Moet hen toch ook een flinke cent opgebracht hebben dan?
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ik zou het de organisatie wel gunnen dat ze nog een dag meer uitverkopen. Ik vind de line-up van dit jaar niet zo veel onder doen in vergelijking met die van vorig jaar. Ik ben vorig jaar het festival wel met een valse start begonnen door de gigantische wachttijd, dus het lijkt me een goede zaak als ze minder tickets in de verkoop hebben gedaan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.127
Het scheelde er niet veel aan of ik was vorig jaar terug huiswaarts gegaan door de onduidelijkheden rondom de wachtrij. Dit was gelukkig een eenmalige XL-editie en de organisatie heeft ervan geleerd zoals hierboven te horen is. Over een maand een herkansing! Heb er echt alweer heel veel zin in!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Het scheelde er niet veel aan of ik was vorig jaar terug huiswaarts gegaan door de onduidelijkheden rondom de wachtrij. Dit was gelukkig een eenmalige XL-editie en de organisatie heeft ervan geleerd zoals hierboven te horen is. Over een maand een herkansing! Heb er echt alweer heel veel zin in!
Al die dingen waren te vermijden als de mensen met combi ticket al de woensdag binnen mochten, zo sta je niet in de weg voor de mensen met dagtickets. De organisatie was al ruim op voorhand op de hoogt hiervan en heel veel klachten waren hierover al binnengelopen voor de editie. Denk dat de organisatie in het vervolg wel meer gehoor zal geven hieraan en de dag en combi mensen niet op hetzelfde moment zal laten toestromen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Ze gingen er echt vanuit dat die 2e ingang wel veel zou opvangen voor de campinggasten. Vrienden van me stonden op een andere parking en kwamen eigenlijk standaard op de zij-ingang toe en daar ging het heel erg vlot. Vanop de hoofdweg was die 2e ingang 's ochtends slecht aangegeven (daarna was er wel een duidelijker bordje geplaatst, maar hielp nog niet zoveel leek me), dus iedereen liep dat straatje voorbij en kwam via de hoofdingang, waar het dus urenlang pure chaos was. Wanneer dan in de latere middag de 2e grote stroom binnenliep, opnieuw combinatie kampeerders en dagjes, was het weer uren wachten. Wij hadden vanop de camping zicht op de zij ingang en daar was je steeds op max. 5 - 10 minuten binnen en soms stonden ze daar dus gewoon op volk te wachten.
Als die verdeling beter had gelukt, had dat wel een deel kunnen opvangen.
Laat ons hopen dat dat deel in dit 'normale jaar' alleszins weer veel aangenamer verloopt!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken