Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
pisser wrote:
Makkelijk hé? Generaliseren.

HAHAHA sommige mensen kunnen niets meer hebben he. Die voelen zich al gediscrimineerd als er iets over de Vlaamse/Zuid-Nederlandse cultuur gezegd wordt. Moet niet gekker worden.
.
Als je enige nuance gebruikt, kom je al een stuk verder.
Die nuance zat al in mijn bericht.
Dat jij eroverheen leest, kan ik niets aan doen..
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.538
3.061
Relax mensen, straks op Graspop even een biertje doen en alles komt goed. Geloof me.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.995
2.043
Don't want to miss the metal highlight of the year?! Then get your hands on the very last one day tickets for Graspop Metal Meeting 2019 now! Friday tickets are down to 15% and Sunday tickets to the very last 5%!!! Hurry!

Da spel gaat dus weer los uitverkopen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Gaat dus weer volledig uitverkopen alle dagen, en terecht eigenlijk.
Heb ik dan ook geen problemen mee, dit garandeert ook mooie programma's voor de volgende jaren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Gaat dus weer volledig uitverkopen alle dagen, en terecht eigenlijk.
Heb ik dan ook geen problemen mee, dit garandeert ook mooie programma’s voor de volgende jaren.

Precies dit! Laat de organisatie maar goed verdienen, dan kunnen we volgend jaar weer goed puzzlen met een blokkenschema vol lekkers.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Voila, voor de eerste keer een dagje GMM, om de sfeer op te snuiven. En omdat ik Slayer eens live wil meemaken. ;)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Precies dit! Laat de organisatie maar goed verdienen, dan kunnen we volgend jaar weer goed puzzlen met een blokkenschema vol lekkers.

Zo is het. Het is wel zo dat er veel festivalgangers vaak een verknipt beeld hebben.
Ze roepen dan dat ze headliners als Metallica, System of A Down en Rammstein op één editie willen zien.
Dat is natuurlijk 'Not Done', omdat dit lastig te overtreffen is het jaar er op.
Dat zie je ook al bij Graspop XXL vorig jaar. Met Iron Maiden (één van de duurste acts van Graspop), Guns N Roses Reünie (Volgens sommige bronnen DE duurste ooit, met 5,5 miljoen?), aangevuld met reguliere headliners (die ook enorme gages en eisen hebben) Ozzy Osbourne, Volbeat, Judas Priest, Avenged Sevenfold, A Perfect Circle, Marilyn Manson en Limb Bizkit) en dan nog een exclusief festivaloptreden van Ayreon (zal ook de nodige duiten hebben gekost).
Dat gaan ze komende tijd niet overtreffen, waardoor mensen gedesillusioneerd naar nieuwe posters kijken..het festival heeft een klapper gehad en gaat nu weer terug naar de basis. Hopelijk nog jaren zo door, niet zoals bij Fortarock..die volgens mij nogsteeds aan het herstellen zijn van hun XXL editie.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Joslittel wrote:

Precies dit! Laat de organisatie maar goed verdienen, dan kunnen we volgend jaar weer goed puzzlen met een blokkenschema vol lekkers.

Zo is het. Het is wel zo dat er veel festivalgangers vaak een verknipt beeld hebben.
Ze roepen dan dat ze headliners als Metallica, System of A Down en Rammstein op één editie willen zien.
Dat is natuurlijk ‘Not Done’, omdat dit lastig te overtreffen is het jaar er op.
Dat zie je ook al bij Graspop XXL vorig jaar. Met Iron Maiden (één van de duurste acts van Graspop), Guns N Roses Reünie (Volgens sommige bronnen DE duurste ooit, met 5,5 miljoen?), aangevuld met reguliere headliners (die ook enorme gages en eisen hebben) Ozzy Osbourne, Volbeat, Judas Priest, Avenged Sevenfold, A Perfect Circle, Marilyn Manson en Limb Bizkit) en dan nog een exclusief festivaloptreden van Ayreon (zal ook de nodige duiten hebben gekost).
Dat gaan ze komende tijd niet overtreffen, waardoor mensen gedesillusioneerd naar nieuwe posters kijken..het festival heeft een klapper gehad en gaat nu weer terug naar de basis. Hopelijk nog jaren zo door, niet zoals bij Fortarock..die volgens mij nogsteeds aan het herstellen zijn van hun XXL editie.

Daarom ben ik blij dat deze editie wederom zo goed verkoopt ondanks de wat kleinere headliners. Toont aan dat de basis van het festival goed op orde is met een brede vaste kern die verder kan kijken dan alleen de headliners.

Nog een maand en een beetje en dan mogen we weer de wei op, ik kijk er naaruit!
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
heeft iemand ervaring met een alternatieve camping in de buurt? zijn die er uberhaupt?
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Wij hebben vorig jaar gekampeerd in Mol op camping Zilvermeer en volgens mij is er ook een camping in Retie. Zilvermeer is ons goed bevallen. Het lag volgens op ongeveer 20 minuten rijden van het festivalterrein.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
92
170
Wij hebben vorig jaar gekampeerd in Mol op camping Zilvermeer en volgens mij is er ook een camping in Retie. Zilvermeer is ons goed bevallen. Het lag volgens op ongeveer 20 minuten rijden van het festivalterrein.

In Kasterlee camping Houtum. Ze hebben een soort van pendelbus maar die stopt ver van de ingang. Fietsen vanaf Kasterlee is prima te doen (klein half uur). Doe het al vijf jaar zo.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Moniek wrote:
Wij hebben vorig jaar gekampeerd in Mol op camping Zilvermeer en volgens mij is er ook een camping in Retie. Zilvermeer is ons goed bevallen. Het lag volgens op ongeveer 20 minuten rijden van het festivalterrein.

In Kasterlee camping Houtum. Ze hebben een soort van pendelbus maar die stopt ver van de ingang. Fietsen vanaf Kasterlee is prima te doen (klein half uur). Doe het al vijf jaar zo.

Die vonden wij veel te prijzig met de caravan. Je betaald dan €225 en dat ligt echt ver boven de normale tarieven in juni.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.538
3.061
Zo zwak zijn de headliners toch niet dit jaar?
Kiss, Sabaton, Slayer, Slipknot, Lamb of God, Within Temptation.

Ik vind dat niet heel erg veel zwakker dan Guns N’ Roses, Iron Maiden, Volbeat, Marilyn Manson, A7X, Parkway Drive, A Perfect Circle en Ozzy... Nu helpt het wel dat ik heel groot fan ben van Within Temptation en dat ik daarom ook erg blij ben met hun headlinespot. Nu nog het nummer In Perfect Harmony spelen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Zo zwak zijn de headliners toch niet dit jaar?
Kiss, Sabaton, Slayer, Slipknot, Lamb of God, Within Temptation.

Ik vind dat niet heel erg veel zwakker dan Guns N’ Roses, Iron Maiden, Volbeat, Marilyn Manson, A7X, Parkway Drive, A Perfect Circle en Ozzy… Nu helpt het wel dat ik heel groot fan ben van Within Temptation en dat ik daarom ook erg blij ben met hun headlinespot. Nu nog het nummer In Perfect Harmony spelen.

Ik vind het zelf ook een prima rij headliners (en blijkbaar veel meer mensen), maar er zit er geen eentje tussen met de naam en faam van GnR en Iron Maiden. Ook KISS en Slayer zijn niet zo groot. GnR en IM zijn de grote rocknamen die iedereen kent en iedereen een paar nummers van kent. Bands van dat kaliber staan nu niet op het affiche.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Aangezien het mijn eerste keer GMM is, graag wat tips van wat ik op vrijdag moet bekijken. Het mag gerust iets obscuur zijn ook. Verder heb ik het graag hard. :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Aangezien het mijn eerste keer GMM is, graag wat tips van wat ik op vrijdag moet bekijken. Het mag gerust iets obscuur zijn ook. Verder heb ik het graag hard.
1f642.svg

Als je er vroeg bent zou ik zeker wiegedood bekijken, een van de enige belgische bands op de lineup en ook gewoonweg steengoed.

Crowbar speelt ook vrijdag, hebben de zaal of tent al iedere keer platgespeeld als ik ze zag
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Als je zondag komt met een dagkaartje, moet je dan ver weg parkeren?

Ik ben ooit een keer eerder 1 dag geweest (en 2x een volledig weekend). Maar toen waren alle normale parkings onder water gelopen met de zware regenval.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Aangezien het mijn eerste keer GMM is, graag wat tips van wat ik op vrijdag moet bekijken. Het mag gerust iets obscuur zijn ook. Verder heb ik het graag hard.
1f642.svg

Wiegedood: een van de beste Belgische undergroundbands, Black Metal
Death Angel: klassieke Thrash Metal
Candlemass: ervaren doomband
Cult Of Luna: zit in het rijtje van Neurosis en Amenra, zeker de cd "Mariner" eens volledig beluisteren.
Carpentur Brut: Synthwave, de sound live is heviger dan op cd
The Fever 333: de rijzende sterren van de nu-metal
Amon Amarth: Death Metal uit zweden, "Twilight of the Thunder God" vind ik persoonlijk een van de beste metalplaten ooit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken