Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

jvandeweyer wrote:
Het enige wat ik jammer vind is de main-stage indeling op zondag…
Main stage 1 = Deadland Ritual, Def Leppard, FM, Gojira, Kiss, Whitesnake
Main stage 2 = Delain,In Flames, Inglorious, Rob Zombie, Sabaton

Ik ben een erg grote In Flames liefhebber en ik zou het persoonlijk zonde/jammer vinden als ze al redelijk vroeg op de avond zouden komen, maar met Sabaton en Rob Zombie op diezelfde stage, lijkt me die kans redelijk groot… Hoewel ik hoop op Zombie, dan In Flames en tot slot Sabaton. Dat zou dan op zich nog wel geweldig zijn, maar ik betwijfel het.

Is gewoon alfabetisch, niet?

Denk het wel hoor! Ik bedoelde gewoon dat ik Sabaton sowieso afsluiter acht en de Graspop organisatie mogelijk Zombie boven In Flames plaatst in de pikorde, waardoor In Flames al "verdoemd" wordt tot een concertje van een uur om 18:00 uur ofzoiets en dat zou wel jammer zijn :) Niet dat het me zoveel stoort, want dat toont enkel hoe top de affiche is (+ ik zie ze volgende week weeral in de Trix!)

Behemoth, Slash, disturbed en Slipknot allemaal op 1

En na het fortarock nieuws eerder is dit dan weer geweldig.
Ik had behemoth in de marquee verwacht (met dus een clash), dat zij mee op de main staan lost dat probleem alvast op!

Municipal waste op Jupiler stage
1f928.svg

En Fever 333 ook, die had ik net zo goed op de main verwacht. Gaat proppen worden daar.

En de zaterdag al uitverkocht, 85% van de combi kaarten. Dat wordt weer een drukke editie.

Laatste namen vooral blij met Eisbrechter, beetje fout maar vond ik vorig jaar erg vet. Ben benieuwd wat Glenn Hughes gaat brengen. Bad Wolves wisten we natuurlijk al. The Hu vind ik een erg interessante boeking en Lovebites is lekker fout.
Slipknot verkoopt toch weer hun dag uit.

Is niet uitverkocht, heb net nog 2 tickets gekocht voor de zaterdag. Echt net een minuutje geleden.

zaterdag heeft zo'n sterke mainstage 1 en dan de zondag staat een band als like a storm op main 1 ? snap de logica niet goed om zo'n verschil te creëren

zaterdag heeft zo’n sterke mainstage 1 en dan de zondag staat een band als like a storm op main 1 ? snap de logica niet goed om zo’n verschil te creëren

Als festival heb je niet altijd te kiezen welke band op welke dag speelt. Alles moet in het tourschema van de band passen.

Zaterdag is echt een hele goede dag. Ik weet dat ik nu al ga huilen vanwege de clashes. Vorig jaar had ik hetzelfde (op de vrijdag geloof ik?), toen heb ik hier en daar halve shows gezien om zo veel mogelijk mee te pakken. Ik ben blij met wat ik toen heb gezien, maar ik hoop toch zoveel mogelijk volledige shows te kunnen zien...

xydroh wrote:
zaterdag heeft zo’n sterke mainstage 1 en dan de zondag staat een band als like a storm op main 1 ? snap de logica niet goed om zo’n verschil te creëren

Als festival heb je niet altijd te kiezen welke band op welke dag speelt. Alles moet in het tourschema van de band passen.

Zet die toch op jupiler waar die passen en pak municipal waste van de jupiler en gebruik die als opener zou ik dan denken? Had het eerder hierop

Via ticketmaster nog steeds voor de zaterdag tickets te krijgen zie ik.
Ik hoop dat dit geen foutje is en mensen die nu nog tickets kopen dadelijk geen probleem hebben omdat hun tickets eigenlijk niet bestonden oid.

De volgorde van de bands staat nu ook op Facebook. Ik vind het vooral heel jammer dat Demons & Wizards de Metal Dome afsluiten en dus waarschijnlijk tijdens Slipknot spelen :(. Maar er komen wel meer clashes zo te zien

Aah. Mysticum metal dome headliner. Erg vet in het donker maar hopelijk geen clash met Slayer!

Uit dit plaatje blijkt wel de ongelofelijke kracht van dit affiche als je kijkt naar de lage plekken voor oa Behemoth, Gojira en In Flames. Snap alleen niet echt waar Lamb of God die plek aan te danken heeft.

Die affiche helpt alvast om inschattingen te maken.
En die tonen vreselijke keuzemomenten.
Ik hoop inderdaad ook dat demons & wizards niet clashen met slipknot.

Die planning hierboven is exact het omgedraaide van wat ik denk gezien de podium indeling. Volgens mij is slipknot zaterdag afsluiter waar de andere 2 dagen de ms2 de afsluitende act heeft.

Edit: op zondag staan op ms2 maar 5 acts en op ms1 6 acts, dan zou dus sowieso ms1 daar afsluiten? Dus toch kiss als laatste?

Ik ben ongelooflijk blij met deze affiche, het is idd een zeer sterke affiche, zowel qua headliners als qua undercard. Toch heb ik enkele persoonlijke kritiekpunten (dingen die ik liever anders zag, ofwel om clashes te vermijden of andere redenen haha):
Municipal Waste en Like a Storm mochten wel wisselen. Don't get me wrong; Metalcore op de main-stage, jazeker! Echter vind ik Municipal Waste op de jupiler stage dan weer redelijk vreemd en had ik liever deze switch gezien. Architects zijn de jupiler stage sowieso al wel ontgroeid dus voor die dag staat dit al mooi. Children of Bodom mag van mij ook gerust boven Eagles of death metal.
Op zaterdag snap ik idd de hoge plaats van Lamb of God niet. Hetzelfde met Godsmack. Had liever een Disturbed --> Behemoth/Trivium --> Slipknot gezien. Desnoods Slash ipv Godsmack. Al de rest vind ik zeker mooi geplaatst. Zeer jammer van Demons & Wizards, maar hoe graag ik deze groep ook wil zien, ik moet Slipknot zien. (En zelfs als ik toch naar hun zou gaan, sleept m'n vriendin me mee naar Slipknot haha)
Maar dan is er zondag.. Ik heb eerder in een kort berichtje mijn ongenoegen voor de lage plaats van In Flames al geuit, maar dat is mijn innerlijke fanboy die spreekt. Objectief gezien zou ik ze toch wel boven Rob Zombie plaatsen, heb absoluut niets tegen Zombie, maar als ik de plaats van In Flames van de afgelopen jaren bekijk (op festivals), zou dit echt wel de sub-headliner mogen zijn van die dag. Whitesnake en Gojira zou ik ook meteen wisselen van plaats, wederom met al het respect voor Whitesnake, maar we hebben die dag al Def Leppard én Kiss die echt hoog staan. Laat de gasten van Gojira dan op zijn minst een 10 minuutjes langer spelen :)
Ik zou While she sleeps ook de jupiler laten headlinen. Zijn sowieso een rijzende band.

Over de Dome en Marquee kan ik niet al te veel zeggen, omdat deze groepen vaak niet zo mijn stijl zijn, maar dit zijn toch enkele dingetjes die ik zou aanpassen als het kon.
Maar, ik blijf erbij, het is qua kwaliteit van grote en kleine namen toch wel een goede affiche.

Users who are viewing this thread