Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
195
304
Wat betreft de zondag, ik had het er met mijn vriend over (die al jaren naar Graspop gaat), en hij dacht dat het ook nog mogelijk kon zijn dat Sabaton, Rob Zombie (en misschien In Flames) allemaal iets langere shows wilden spelen, waardoor er gewoon minder ruimte was op MS2, en er dus maar 5 bands staan ipv 6. Hij ziet KISS ook niet langer dan 2 uur spelen, met als argument dat ze dat gewoon niet meer volhouden.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Opmerkingen per dag:
Vrijdag:
- Architects hebben wel air, die willen met hun logo op het affiche staan. Boven 'Glenn Hughes plays Deep Purple'
- Within Temptation vindt men wellicht te soft of niet groot genoeg(?), maar dit is in mijn ogen niet de band die Vrijdag zwak maakt. Ik bedoelt Lynyrd Synyrd kennen de meesten alleen van Sweet Home Alabama? Architects is in korte tijd gepromoveerd in het genre, maar heeft nog niet de status van Hatebreed of Sick of it All (of ligt dat aan mij?)
Glenn speelt nummer van Deep Purple, oké..maar mensen willen toch grote, bekende namen zien. Death Ritual is geen Black Sabbath en Philip H is geen Down of Pantera.
Stone Temple Pilots is een grote naam, maar die staan dan opeens in de tent..die had ik eerder met Eisbrecher gewisseld. Ook Children of bodom had ik op de mainstage 2 gezet i.p.v. Anthrax.

Zaterdag:
- Ik vind het apart dat Lamb of God Mainstage 2 afsluit. Helemaal als je Demons & Wizards, Slash, Disturbed als mainstream-afsluiters kunt hebben en King Diamond en Behemoth als hardere bands...Ik begrijp dat ze deel uit maken van het pakket van Slipknot..maar dit vind ik krom.
Hammerfall en Goryhammer als eerste bands op de mianstage doen gewoon pijn..beide bands verdienen naar mijn mening meer erkenning dan en Halestorm of Godsmack..al zal niet iedereen dat met me eens zijn...

Zondag:
- Ligt het aan mij, of staan er maar erg weinig namen op de mainstage op zondag? Op MainstageII 5 namen?
- Hoe staat Rob Zombie boven INFLAMES..1 van de grote 3 Götenborgmetal...een band die een paar jaar geleden MS2 afsloot, speelt nu na Delain...
- Whitesnake en Def Leppard zijn wellicht minder bekend dan 'commerciële melkkoe Kiss', maar de muziek van beide bands zijn naar mijn mening beter dan alles was Kiss ooit heeft gemaakt. I was made for Loving You, Detroit Rock City, Rock 'n Roll All Night...daar houd het een beetje op voor mij...

De namen die ik wil zien zijn:
Sabaton, Hammerfall, GLoryhammer, Demons & Wizards, Def Leppard, Within Temptation, Slayer, Krokus, Children of bodom, Deathstars, Disturbed, Slash, Inflames en Rob Zombie.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
– Whitesnake en Def Leppard zijn wellicht minder bekend dan ‘commerciële melkkoe Kiss’, maar de muziek van beide bands zijn naar mijn mening beter dan alles was Kiss ooit heeft gemaakt. I was made for Loving You, Detroit Rock City, Rock ’n Roll All Night…daar houd het een beetje op voor mij…

Oei... als je I Was Made For Loving You nog oké vind dan gaan ze toch echt veel meer hebben dat je kan bekoren. Dat nummer is echt afgrijselijk terwijl ik andere KISS numers wel aan kan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Opmerkingen per dag:
Vrijdag:
– Architects hebben wel air, die willen met hun logo op het affiche staan. Boven ‘Glenn Hughes plays Deep Purple’
– Within Temptation vindt men wellicht te soft of niet groot genoeg(?), maar dit is in mijn ogen niet de band die Vrijdag zwak maakt. Ik bedoelt Lynyrd Synyrd kennen de meesten alleen van Sweet Home Alabama? Architects is in korte tijd gepromoveerd in het genre, maar heeft nog niet de status van Hatebreed of Sick of it All (of ligt dat aan mij?)
Glenn speelt nummer van Deep Purple, oké..maar mensen willen toch grote, bekende namen zien. Death Ritual is geen Black Sabbath en Philip H is geen Down of Pantera.
Stone Temple Pilots is een grote naam, maar die staan dan opeens in de tent..die had ik eerder met Eisbrecher gewisseld. Ook Children of bodom had ik op de mainstage 2 gezet i.p.v. Anthrax.

Architects zijn gewoonweg gigantisch in het genre geworden daar valt gewoonweg niet naast te kijken, parkway drive en architects zijn uitgegroeid tot de 2 giganten uit het genre(allesinds in europa ). Ze hebben misschien niet de lange carrière als een hatebreed of sick of it all maar brengen wel veel meer mensen binnen, deze band heeft net een arena tour achter de rug, dit kan je toch niet onderschatten. Daarnaast heb je nog het feit dat architects een enorm succesvol nieuw album bij zich heeft die ze komen voorstellen. Dan vind ik het niet zo geheel onverwacht dat graspop ervoor kiest om deze band boven glenn hughes te zetten, laat ons eerlijk zijn zonder de deep purple verwijzing gingen heel weinig mensen weten wie deze persoon was. Laat ons herinneren dat dio vele jaren geleden ook gewoonweg over de middag stond te spelen als hij solo naar graspop kwam. Overigens denk ik dat dit allemaal op management niveau zit en dat de band zelf hier heel weinig tussen zit.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.129
nikita wrote:
Ik vind deze versie geen aangenaam plan! Ik weet niet hoe ik mentaal een clash tussen D&W en Slipknot moet verwerken.. Slipknot heeft (voor zover ik weet) altijd de dag afgesloten en ik hoop hééééél erg dat ze daar dit jaar géén uitzondering op maken!

MS2 de dag laten starten is in het verleden ook al gebeurd, dus een gelijk aantal bands wil ook niet per se zeggen dat de start op MS1 is en het einde op MS2. Maar we zullen het pas zeker weten als de officiële tabel er is.

Ik heb letterlijk hetzelfde probleem, ik vond de vorige versie van de clashfinder dan ook beter voor mij :p

Dit vind ik nou het mooie aan een festival. Ikzelf vind juist de versie met Lamb of God als dagafsluiter een stuk prettiger qua clashes, omdat ik Refused graag zie. Een ander wil heel graag naast Slipknot ook nog D&W zien. Terwijl we ons toch allemaal heel erg thuis voelen in Dessel ;-)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:

nikita wrote:
Ik vind deze versie geen aangenaam plan! Ik weet niet hoe ik mentaal een clash tussen D&W en Slipknot moet verwerken.. Slipknot heeft (voor zover ik weet) altijd de dag afgesloten en ik hoop hééééél erg dat ze daar dit jaar géén uitzondering op maken!

MS2 de dag laten starten is in het verleden ook al gebeurd, dus een gelijk aantal bands wil ook niet per se zeggen dat de start op MS1 is en het einde op MS2. Maar we zullen het pas zeker weten als de officiële tabel er is.


Ik heb letterlijk hetzelfde probleem, ik vond de vorige versie van de clashfinder dan ook beter voor mij :p

Dit vind ik nou het mooie aan een festival. Ikzelf vind juist de versie met Lamb of God als dagafsluiter een stuk prettiger qua clashes, omdat ik Refused graag zie. Een ander wil heel graag naast Slipknot ook nog D&W zien. Terwijl we ons toch allemaal heel erg thuis voelen in Dessel ?

En zo is het! Misschien wel het mooiste aan Graspop dat zo veel verschillende mensen, jong en oud, Nederlands/Belgisch en internationaal, en zelfs allemaal toch weer een andere muzieksmaak toch allemaal bij elkaar komen om er een gezellig feestje van te bouwen!
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Toch flink wat bands die ik heel graag wil zien:

- Vrijdag -
Within Temptation (MS1)
Amon Amarth (MS2)
Death Angel (MS2)
Slayer (MS2)
Children of Bodom (Marquee)
Cult of Luna (Marquee)
Combichrist (Metal Dome)
Deathstars (Metal Dome)

- Zaterdag -
Behemoth (MS1)
Disturbed (MS1)
Slipknot (MS1)
Three Days Grace (MS1)
Gloryhammer (MS2)
Godsmack (MS2)
Hammerfall (MS2)
Halestorm (MS2)
Lamb of God (MS2)
Trivium (MS2)
Ne Obliviscaris (Marquee)
Cellar Darling (Marquee)
Legion Of The Damned (Marquee)
Beast in Black (Metal Dome)

- Zondag -
Gojira (MS1)
Kiss (MS1)
Delain (MS2)
In Flames (MS2)
Rob Zombie (MS2)
Sabaton (MS2)
Cradle of Filth (Marquee)
Eluveitie (Marquee)
Equilibrium (Marquee)
Fleshgod Apocalypse (Marquee)
Insomnium (Marquee)

Dit wordt m'n 1e keer Graspop :)
Iemand enig idee wanneer we het tijdschema mogen verwachten?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Ik zal mijn lijstje, nu de affiche compleet is, ook even neertypen! Mochten jullie suggesties hebben over een band die me wel zou aanstaan, wil ik dat zeer graag horen!

Donderdag:
Must see: Beartooth, The Amity Affliction
Want to see: Hemelbestormer, Philip H. Anselmo & The Illegals
Als er echt niks anders is: Sonata Arctica, Off the Cross, Nasty

Vrijdag:
Must see: Architects, Amon Amarth, Slayer
Want to see: Eisbrecher, Like a Storm, Within Temptation, Anthrax, Fever 333
Als er echt niks anders is: Lynyrd Skynyrd, Death Angel, Children of Bodom, Starset, Bleed from Within

Zaterdag:
Must see: Slipknot, Disturbed, Bad Wolves
Want to see: Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators, Gloryhammer, Halestorm, Trivium (, Demons & Wizards; maar dit lijkt me niet haalbaar met mijn Must see lijst)
Als er echt niks anders is: Behemoth, Hammerfall, Ministry

Zondag:
Must see: In Flames, Sabaton
Want to see: Gojira, Kiss, Rob Zombie, While She Sleeps
Als er echt niks anders is: Eluveitie

 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Dit wordt m’n 1e keer Graspop
1f642.svg

Iemand enig idee wanneer we het tijdschema mogen verwachten?

Alvast veel plezier op je eerste Graspop!!! Ik herinner me de mijne (2014, toen was ik amper 15 jaar hahaha) nog altijd zeer goed!
Het tijdschema kwam vorig jaar rond eind april online. De laatste namen zijn redelijk laat aangekondigd, maar ik denk dat dit qua planning ongeveer hetzelfde blijft. Althans dat hoop ik!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.662
5.137
Nou, hierbij dan ook maar mijn 2 centjes (voorlopig dan, zal waarschijnlijk nog wel gewijzigd/uitgebreid worden de komende tijd..):

Donderdag:
Must-see: Sonata Arctica
Graag zien: Philip H. Anselmo and the Illegals
Geïnteresseerd: Hemelbestormer, Raven, Black Peaks
Als er echt niks anders is: Beartooth

Vrijdag:
Must-see: Children Of Bodom, Eagles Of Death Metal, Eisbrecher, Within Temptation, Amon Amarth, Candlemass, The Hu, Deathstars
Graag zien: Slayer, Lynyrd Skynyrd, Glenn Hughes, Cult Of Luna, Starset, Combichrist, Carpenter Brut, Anthrax, Testament, Stone Temple Pilots
Geïnteresseerd: Crowbar, Architects, Like A Storm, Hatebreed, Death Angel, To The Rats And Wolves, Whitechapel
Als er echt niks anders is: Mysticum, Wiegedood, Municipal Waste, Discharge, Fever 333, Bleed From Within

Zaterdag:
Must-see: Demons & Wizards, Beast In Black, Hammerfall, , Gloryhammer, Halestorm, Borknagar, Cellar Darling
Graag zien: Ministry, Krokus, Godsmack, Ne Obliviscaris, Disturbed, Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators, Slipknot, Lamb Of God, State Champs, Three Days Grace, Behemoth, Trivium, Grand Magus, UFO
Geïnteresseerd: Lovebites, Bad Wolves, Clutch, Taking Back Sunday, No Fun At All, Phil Campbell & The Bastard Sons, Refused
Als er echt niks anders is: Legion Of The Damned, Agnostic Front

Zondag:
Must-see: Sabaton, Cradle Of Filth, KISS, Gojira, Def Leppard, In Flames, Skålmöld, Eluveitie, Delain, Insomnium, Kvelertak, Nashville Pussy
Graag zien: Whitesnake, FM, Rob Zombie, Equilibrium, Hawkwind, Uncle Acid & The Deadbeats, Living Colour
Geïnteresseerd: Fleshgod Apocalypse, Sick Of It All, Carcass, Inglorious, Deadland Ritual, Power Trip, Orange Goblin, While She Sleeps
Als er echt niks anders is: Possessed, Born From Pain, Terror
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.748
7.568
Het is inderdaad heel prachtig om te zien hoe smaken verschillen. Mijn vriendin en ik geven beide niks om een Slipknot en gaan op de zaterdag vooral voor de kleine bands: Na Slash zouden we al naar huis kunnen, maar waarschijnlijk pakken we Disturbed ook nog wel mee, gezien we die een soort van aan het ontdekken zijn nu pas.

De zaterdag ziet er voor ons zo uit:
Cellar Darling, Beast in Black, Three Days Grace, Hammerfall, Halestorm, Phil Campbell, UFO, Slash en Disturbed.
De grote must-sees van de dag zijn Beast in Black en Slash, waarbij Beast in Black het belangrijkste is en ook zeker een dikke aanrader!
Aan de hand van voorgaande tijdschema’s, verwachte clashfinders en eigen ‘berekeningen’ kan de overlap minimaal zijn die dag :)

Voor de zondag iets rustiger:
Delain, Whitesnake, Def Leppard en Kiss. Afhankelijk van hoe vroeg en aansluitend alles is, pakken we ook Deadland Ritual mee. Voor haar is Delain de grote naam, voor mij Kiss. Aan de ene kant is het jammer om te lezen dat niemand fan is van Kiss, aan de andere kant is het prachtig, omdat ik dan meer kans heb om vooraan te komen. Misschien ben ik wel fanboy genoeg om zelfs naar een festival geschminkt te komen, maar dat is ook beetje afhankelijk van het weer.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik ga hier ook even mijn roadmap plaatsen, ik weet dat de zaterdag niet heel realistisch is, maar een man kan hopen

donderdag
Must see : Sonata Arctica
Want to see : Beartooth, Anselmo

vrijdag
Must see : Lynyrd Skynyrd, Stone Temple Pilots, Deathstars
Want to see : The Hu, Glenn Hughes, Starset, Within Temptation
Als er niets anders speelt : Like A Storm, Death Angel, Testament, Anthrax, Amon Amarth

zaterdag
Must see : Demons & Wizards, Slipknot, Gloryhammer
Want to see : Three Days Grace, UFO, Slash, Trivium, Godsmack, King Diamond, HammerFall
Als er niets anders speelt : Disturbed, Halestorm, Grand Magus, Phil Campbell, Behemoth, State Champs, Beast in Black, Clutch

zondag
Must see : Kiss, Sabaton, Whitesnake
Want to see : Inglorious, Living Colour, FM, Delain, Eluvetie, Def Leppard
Als er niets anders speelt : Equilibrium, Deadland Ritual, Rob Zombie, Hawkwind
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.748
7.568
Iedereen met Eluveitie op zijn of haar lijstje raad ik aan om ook Cellar Darling te checken. Bestaat uit meerdere oud-leden, inclusief zangeres. Voor zover ik weet ook iets minder grunt/schreeuwerig tov nieuwe Eluveitie materiaal (heb ik mij laten vertellen)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Iedereen met Eluveitie op zijn of haar lijstje raad ik aan om ook Cellar Darling te checken. Bestaat uit meerdere oud-leden, inclusief zangeres. Voor zover ik weet ook iets minder grunt/schreeuwerig tov nieuwe Eluveitie materiaal (heb ik mij laten vertellen)

Probeert toch een beetje teveel nadruk op de "Hurdy Gurdy" speelster te leggen, voor mij mag het metal gedeelte in hun folkmetal wel meer boven komen. Ik verkies nog steeds eluveitie
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.129
Iedereen met Eluveitie op zijn of haar lijstje raad ik aan om ook Cellar Darling te checken. Bestaat uit meerdere oud-leden, inclusief zangeres. Voor zover ik weet ook iets minder grunt/schreeuwerig tov nieuwe Eluveitie materiaal (heb ik mij laten vertellen)
Wow, dank je! ik kende Cellar Darling niet maar het eerste paar nummers dat ik draai klinkt zéér goed. Weer iets ontdekt :) Wel weer een potentiële clash meer haha.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Iedereen met Eluveitie op zijn of haar lijstje raad ik aan om ook Cellar Darling te checken. Bestaat uit meerdere oud-leden, inclusief zangeres. Voor zover ik weet ook iets minder grunt/schreeuwerig tov nieuwe Eluveitie materiaal (heb ik mij laten vertellen)

Bedankt voor de tip! Ik kende ze nog niet van tevoren, maar ben nu door hun eerste album aan het luisteren en het klinkt echt goed. (en volgens de clashfinder stond er nog niets wat ik wilde zien tegelijk dus mooie toevoeging. De zaterdag gaat echt een drukke dag worden :p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.662
5.137
Iedereen met Eluveitie op zijn of haar lijstje raad ik aan om ook Cellar Darling te checken. Bestaat uit meerdere oud-leden, inclusief zangeres. Voor zover ik weet ook iets minder grunt/schreeuwerig tov nieuwe Eluveitie materiaal (heb ik mij laten vertellen)
Jep , ook laatst ontdekt, en beiden al bij mijn must-sees. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.199
10.583
Cellar Darling is inderdaad een mooie toevoeging, fijne muziek. Die vroege middag is al goed bezet met mooie bands.

Voor mij is The HU we de ontdekking van de laatste lading. De twee nummers die op spotify staan vind ik echt heerlijk. Sterke repetitieve zang, mooie instrumenten. Hier ga ik zeker mijn wekker voor zetten!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken