Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
195
304
Cellar Darling is inderdaad een mooie toevoeging, fijne muziek. Die vroege middag is al goed bezet met mooie bands.

Voor mij is The HU we de ontdekking van de laatste lading. De twee nummers die op spotify staan vind ik echt heerlijk. Sterke repetitieve zang, mooie instrumenten. Hier ga ik zeker mijn wekker voor zetten!

Ik kijk ook erg uit naar The HU. Ik kende het hiervoor niet, maar die 2 nummers zijn erg goed en ik kan ook iedereen aanraden om er naar te luisteren. Ik ben wel bang voor potentiele clashes met Like A Storm of Wiegedood, die ik eigenlijk ook beiden wil zien. Van mij mag de officiele time table ook zo snel mogelijk komen haha. De onzekerheid met zelf clashfinders maken en bekijken is leuk, maar ik wil eigenlijk ook gewoon kunnen uitzoeken wat ik daadwerkelijk allemaal kan zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.199
10.583
Nu de hele line-up bekend is ben ik benieuwd naar jullie grootste ontdekkingen van deze editie. En met ontdekkingen bedoel ik dan bands die je nog niet of slechts vaag kende voor de aankondiging. Zo tel ik voor mij een band als Amon Amarth hierin niet mee. Kende de band wel maar nog nooit echt in verdiept, wil ze nu erg graag zien.

Hieronder mijn grootste ontdekkingen in een top 5:
1. Candlemass
2. Ne Oblivescaris
3. Mysticum
4. Whitechapel
5. Borknagar

En dan moet ik mooie ontdekkingen zoals Wiegedood, The Hu, Fever 333, Bad Wolves en Orange Goblin er nog buiten laten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.386
6.000
Nu de hele line-up bekend is ben ik benieuwd naar jullie grootste ontdekkingen van deze editie. En met ontdekkingen bedoel ik dan bands die je nog niet of slechts vaag kende voor de aankondiging. Zo tel ik voor mij een band als Amon Amarth hierin niet mee. Kende de band wel maar nog nooit echt in verdiept, wil ze nu erg graag zien.

Hieronder mijn grootste ontdekkingen in een top 5:
1. Candlemass
2. Ne Oblivescaris
3. Mysticum
4. Whitechapel
5. Borknagar

En dan moet ik mooie ontdekkingen zoals Wiegedood, The Hu, Fever 333, Bad Wolves en Orange Goblin er nog buiten laten.

Ja das een lekker lijstje. Orange Goblin is ook een recente ontdekking voor mij, Heavy Lies The Crown is een heerlijk nummer!
(Verder geen eigen top 5 binnen de Graspop line up aangezien ik niet ga, maar altijd leuk om over muzikale ontdekkingen te lezen haha)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Mijn top 5 grootste ontdekkingen

1. Sonata Arctica
- kende ik niet van tevoren en nu een van mijn lievelings bands

2. Sabaton
- van tevoren kende ik alleen het nummer Primo Victoria en daar hou ik niet van, maar nu ik me er meer in heb verdiept vind ik het echt een hele goede band

3. Demons & Wizards
- Blind Guardian en Iced Earth kende ik al wel natuurlijk, maar deze combinatie overstijgt voor mij beide

4. Slash
- Ik kende slash van Guns n Roses en Myles Kennedy van Alter Bridge, maar ook deze combinatie mag er zijn, ookal overstijgt deze voor mij niet de andere twee bands

5. Gloryhammer
- een van de eerste nieuw ontdekte bands van deze Graspop en ze staan nog steeds vaak op, is voor mij echt een must see geworden
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Nu de hele line-up bekend is ben ik benieuwd naar jullie grootste ontdekkingen van deze editie. En met ontdekkingen bedoel ik dan bands die je nog niet of slechts vaag kende voor de aankondiging. Zo tel ik voor mij een band als Amon Amarth hierin niet mee. Kende de band wel maar nog nooit echt in verdiept, wil ze nu erg graag zien.

Hieronder mijn grootste ontdekkingen in een top 5:
1. Candlemass
2. Ne Oblivescaris
3. Mysticum
4. Whitechapel
5. Borknagar

En dan moet ik mooie ontdekkingen zoals Wiegedood, The Hu, Fever 333, Bad Wolves en Orange Goblin er nog buiten laten.

'Echte' ontdekkingen (bands die ik voor aankondiging op GMM niet kende):
Skålmöld, Kvelertak, Borknagar, Deathstars, Insomnium, The Hu, Ne Obliviscaris, Nashville Pussy, Combichrist, Krokus, FM, UFO

Bands die ik wel al min of meer kende, maar pas de laatste maanden veel beter heb leren kennen en waarderen:
Sonata Arctica, Cradle Of Filth, Children Of Bodom, In Flames, Candlemass, Eagles Of Death Metal, Def Leppard, HammerFall, Amon Amarth, Ministry, Hawkwind, Carpenter Brut
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Bij mij zijn het:
1 - Ne Obliviscaris
Met stip op nummer 1, ideale muziek voor op de fiets en heel verslavend, ik word daar echt gelukkig van. Ben dus heel benieuwd om hen live te zien
2 - Insomnium
3 - Skålmöld
4 - Borknagar

Andere ontdekkingen maar nog iets meer afwachtend naar wat het live brengt: The Hu, Candlebox, Gloryhammer, Grand Magus
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.129
The Hu, opnieuw eentje die ik nog niet kende..... Volgens mij moet ik dit jaar overal tegelijk gaan zijn :idea:
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
Hello from India again!

By any chance, anyone coming from Luxembourg on 21st morning to Graspop? I am there the previous night for Mark Knopfler's show at Rockhal.
Currently my plan is a 4 AM bus to Antwerp and then a train to Mol (from where I guess I'll catch the shuttle). That could be a little tiring, so if someone is planning to drive this route, would be happy to split for gas. Unfortunately, there are no Eventtravel-like options from Lux, that I could find.

PS: Yes, I am missing Thursday @ Graspop. I have already been called a barbarian on this forum for preferring Knopfler to Sonata Arctica :D

Chuck
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Gisteren heb ik de eer gehad In Flames in de Trix te mogen aanschouwen! Hoewel het (al/nog maar) de vijfde keer was dat ik ze zag, bliezen ze echt weer omver. De nummers van hun nieuwste plaat I, The Mask zijn live écht fenomenaal om te aanhoren (de heerlijke riffs op Call My Name bijvoorbeeld of het heerlijke refrein bij I Am Above wat luidkeels meegezongen werd).
Kortom, voor de twijfelaars op zondag, ze zijn het zeker waard! (En voor wie het album nog niet gehoord heeft, I, The Mask is werkelijk een topplaat.)
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
92
170
Hello from India again!

By any chance, anyone coming from Luxembourg on 21st morning to Graspop? I am there the previous night for Mark Knopfler’s show at Rockhal.
Currently my plan is a 4 AM bus to Antwerp and then a train to Mol (from where I guess I’ll catch the shuttle). That could be a little tiring, so if someone is planning to drive this route, would be happy to split for gas. Unfortunately, there are no Eventtravel-like options from Lux, that I could find.

PS: Yes, I am missing Thursday @ Graspop. I have already been called a barbarian on this forum for preferring Knopfler to Sonata Arctica
1f600.svg


Chuck

I am coming from Amersfoort in the Netherlands, so Antwerp is not on my route. If it was, I would be happy to give you a lift.

You could try blablacar. Last year I checked it regularly for rides to Dessel in the months before Graspop. There were plenty, from all kind of places throughout Europe. Perhaps there will be rides from Luxemburg as well. You can also ask for a ride on Blablacar, so perhaps that's an option?

And you could plan other options as well. For example check https://www.eventexpressbus.nl. You could take a (Flix)Bus to Eindhoven (station) and change busses there.


I guess there will be more options available soon.
 

Jasper31

Playlistbediener
7 okt 2016
17
17
Korte vraag tussen door. Zijn de graspop munten ook weer in te leveren tijdens het festival?
Voor het geval je er te veel gekocht hebt met je dronken kop.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
92
170
Korte vraag tussen door. Zijn de graspop munten ook weer in te leveren tijdens het festival?
Voor het geval je er te veel gekocht hebt met je dronken kop.

Nee, je zal nog dronkener moeten worden in dat geval :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Jasper wrote:
Korte vraag tussen door. Zijn de graspop munten ook weer in te leveren tijdens het festival?
Voor het geval je er te veel gekocht hebt met je dronken kop.

Nee, je zal nog dronkener moeten worden in dat geval
1f642.svg

Hahaha, da's een optie! Of je vrienden trakteren.
Andere optie is om mensen aan te spreken aan de munt automaten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Great discovery!

Mijn gebeden zijn verhoord!!
Het wordt dan wel een iron Maiden - Ayreon gebeuren, maar geen overlapping.
Demons & Wizards 23u - 0u
Slipknot 0 - 1u30

Nu de rest checken! :D
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
4gQRTP8.png
Dit is het stukje waar ik het meeste van baal de hele timetable. Wil ze echt allemaal zien, maar alles overlapt...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
Zoals we al vermoedden; Kiss en Slayer sluiten hun dagen af
Op zaterdag is dat Slipknot (het kan dus toch, tegen de standaardregel in, een gelijk aantal namen en de MS1 die afsluit).

Bij eerste vaststelling weinig moeilijke overlappingen, dat doen ze toch weer netjes.
Zelfs in mijn overvol programma op zaterdag valt het reuze mee.
Ne obliviscaris een stukje met Hammerfall / Borknagar een stukje met Behemoth, geen drama's.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.647
3.296
4gQRTP8.png
Dit is het stukje waar ik het meeste van baal de hele timetable. Wil ze echt allemaal zien, maar alles overlapt…

Haha, dat wist je natuurlijk al met de plaatsing op de podia. Als je de hele MS1 en 2 wil zien, overlapt dat uiteraard volledig met marquee. Bij mij wordt dat COB - Amon - STP (een dikke helft) en dan Slayer, proberen bij de vrienden te geraken die vast al vooraan staan, maar dat lukt me waarschijnlijk niet.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
king diamond en demons and wizards op hetzelfde moment vind ik wel maar een vreemde keuze
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken