Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

koekdoos wrote:
Via ticketmaster nog steeds voor de zaterdag tickets te krijgen zie ik.

Ik hoop dat dit geen foutje is en mensen die nu nog tickets kopen dadelijk geen probleem hebben omdat hun tickets eigenlijk niet bestonden oid.

Verwacht het niet, denk dat het wel goed komt, en anders krijg ik m'n geld wel weer terug :p

Die affiche helpt alvast om inschattingen te maken.
En die tonen vreselijke keuzemomenten.
Ik hoop inderdaad ook dat demons & wizards niet clashen met slipknot.

Die planning hierboven is exact het omgedraaide van wat ik denk gezien de podium indeling. Volgens mij is slipknot zaterdag afsluiter waar de andere 2 dagen de ms2 de afsluitende act heeft.

Edit: op zondag staan op ms2 maar 5 acts en op ms1 6 acts, dan zou dus sowieso ms1 daar afsluiten? Dus toch kiss als laatste?

Was mij ook opgevallen, maar ik verwacht dat KISS zoals de vorige keer als eerste speelt en daarna Sabaton pas. Denk gewoon twee mainstage 1 bands achter elkaar?

Ik heb mijn indeling gemaakt. Zoals gewoonlijk blijf ik voornamelijk bij de Mainstages
Mv7WiPx.png

Was mij ook opgevallen, maar ik verwacht dat KISS zoals de vorige keer als eerste speelt en daarna Sabaton pas. Denk gewoon twee mainstage 1 bands achter elkaar?
Dit lijkt mij juist niet. KISS zal wel aangegeven hebben dat ze het festival willen afsluiten. 2 MS1 bands achter elkaar gaat niet gebeuren.

Aah. Mysticum metal dome headliner. Erg vet in het donker maar hopelijk geen clash met Slayer!

Uit dit plaatje blijkt wel de ongelofelijke kracht van dit affiche als je kijkt naar de lage plekken voor oa Behemoth, Gojira en In Flames. Snap alleen niet echt waar Lamb of God die plek aan te danken heeft.

LoG snap ik wel, ik snap vooral niet waarom Godsmack zo hoog staat.

https://clashfinder.com/s/grasbeertje/

Ik heb ook maar eens in Clashfinder iets gemaakt. Dit is aan de hand van de settijden van 2017 (de vorige normale editie) en de positionering op de posters. Ik heb nog te weinig tijd gehad om een persoonlijke analyse te maken... Ik ben in ieder geval erg blij dat Cult of Luna in de middag in een tent lijkt te staan al moet ik ook echt Refused zien. Zoals het er nu naar uitziet gaat het clashen met Godsmack en Disturbed. Geen wereldramp voor mij, maar ik had Refused liever tegenover Lamb of God gezien...

O ja, en ik geef Kiss een settijd van 2,5 uur. Voor mijn gevoel spelen die altijd tussen de 2.5 en 3.0 uur en dit zal tijdens hun afscheidstournee vast niet anders zijn.

Ik heb mijn indeling gemaakt. Zoals gewoonlijk blijf ik voornamelijk bij de Mainstages
Ik stel voor dat je toch ook eens Nasty checkt op donderdag, staat wel goed op de jupilerstage en dit is veruit de bekendste belgische (duitstalig belgie) hardcore band. Naast amenra en aborted zijn dit de 3 belgische bands die internationaal het best scoren.

Ik heb ook maar eens in Clashfinder iets gemaakt.

Ik kwam deze net tegen op clashfinder bij een 'checken van anderen hun poging tot timetables' en vroeg me al af of deze een link had met jou :D
Ziet er naar mijn gevoel wel degelijk uit. Alleen je donderdag lijkt nog niet helemaal op punt te staan (volgens mij speelt jupiler en dome nooit samen, dat clasht qua geluid).
Voor de andere 3 dagen teken ik meteen! Mijn clashes zouden tot een minimum beperkt blijven en alle gruwelijke keuzes die reeds in mijn hoofd zaten worden hier netjes uit elkaar geschoven. Graspop, kunnen jullie hier notie van nemen?! :)

Ik stel voor dat je toch ook eens Nasty checkt op donderdag, staat wel goed op de jupilerstage en dit is veruit de bekendste belgische (duitstalig belgie) hardcore band. Naast amenra en aborted zijn dit de 3 belgische bands die internationaal het best scoren.
Damn, thanks voor die aanbeveling. Nasty klinkt wel echt lekker nasty!

<
Ik kwam deze net tegen op clashfinder bij een ‘checken van anderen hun poging tot timetables’ en vroeg me al af of deze een link had met jou
1f600.svg

Ziet er naar mijn gevoel wel degelijk uit. Alleen je donderdag lijkt nog niet helemaal op punt te staan (volgens mij speelt jupiler en dome nooit samen, dat clasht qua geluid).
Voor de andere 3 dagen teken ik meteen! Mijn clashes zouden tot een minimum beperkt blijven en alle gruwelijke keuzes die reeds in mijn hoofd zaten worden hier netjes uit elkaar geschoven. Graspop, kunnen jullie hier notie van nemen?!
1f642.svg

Aah je hebt gelijk! Ik heb dit nu aangepast al kom ik wel echt een band voor Metal Dome tekort. Kan het zijn dat deze er nog bij komt uit een of andere talentenjacht ofzo? Ik kan niet echt tot later doorgaan op Jupiler. Zal wel te maken hebben met licht daar ofzo dat het altijd zo vroeg op lijkt te houden.

Ik heb ook maar eens in Clashfinder iets gemaakt. Dit is aan de hand van de settijden van 2017 (de vorige normale editie) en de positionering op de posters. Ik heb nog te weinig tijd gehad om een persoonlijke analyse te maken… Ik ben in ieder geval erg blij dat Cult of Luna in de middag in een tent lijkt te staan al moet ik ook echt Refused zien. Zoals het er nu naar uitziet gaat het clashen met Godsmack en Disturbed. Geen wereldramp voor mij, maar ik had Refused liever tegenover Lamb of God gezien…

O ja, en ik geef Kiss een settijd van 2,5 uur. Voor mijn gevoel spelen die altijd tussen de 2.5 en 3.0 uur en dit zal tijdens hun afscheidstournee vast niet anders zijn.

Erg fijn dat je dit gedaan hebt! Waarom kies je ervoor om de zaterdag MS1 af te laten sluiten ipv MS2? Alleen op de zondag lijkt me dat logisch aangezien MS1 minder acts heeft staan.

Maar als dit 'm wordt ben ik ook bijzonder tevreden, dan kan ik veel meer bands zien dan waarop ik gehoopt had. Zelfs op de drukste dag voor mij, de vrijdag. Dat zou dan deze route worden: The Hu - Wiegedood - Whitechapel (kijk ik erg naar uit) - Eisbrecher - Dan een lastige keuze met Combichrist, Hatebreed, Crowbar tegelijk - Candlemass (geen clashes gelukkig, topband!) - Stukje Testament - Architects - Fever 333 - Lynyrd Skynyrd - Dan een echt pijnlijke Amon Amart clash met Mysticum, wordt die laatste waarschijnlijk omdat ik de eerste al op RaR kan zien - Within Temptation - Slayer

Aan de ene kant is het vreemd dat klassebands als Gojira en In Flames zo laag staan. Maar aan de andere kant heb je wel twee geweldige uren tussen 16.00 uur en 18.00 uur op zondag met beide bands achter elkaar. Dat wordt echt genieten met een lekker zonnetje erbij. Kan ik nu al naar uitkijken!

Erg fijn dat je dit gedaan hebt! Waarom kies je ervoor om de zaterdag MS1 af te laten sluiten ipv MS2? Alleen op de zondag lijkt me dat logisch aangezien MS1 minder acts heeft staan.
Goed punt, heb even andere jaargangen bekeken en ik zie inderdaad dat Main Stage 2 vaker afsluit. Het kwam denk ik door mijn persoonlijke smaak dat ik Lamb of God niet als dagafsluiter had ingeschaald. Heb de tijden nu veranderd! Nu zou Godsmack met Refused clashen, wat het veel makkelijker maakt voor mij ineens: Refused.

Off topic:
Iemand volgende week nog naar Devin Townsend in Keulen (9 april) of Haarlem (11 april)?
Beide concerten (net als bijna alle andere Europese data in april) al uitverkocht.

Net zijn nieuwe album 'Empath' (dat vorige week uitkwam) geluisterd, maar wat een fenomenaal album is dat, zeg! :-o
Hij zal na zijn tour in VS/Canada (16 mei - 15 juni) wel geen festivals meer doen, verwacht ik, maar ik hoop hem wel nog in het najaar in Antwerpen (16 november) of Tilburg (17 november) mee te kunnen pakken.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=H_6vBc2V0Cg[/video]

Off topic:
Iemand volgende week nog naar Devin Townsend in Keulen (9 april) of Haarlem (11 april)?
Beide concerten (net als bijna alle andere Europese data in april) al uitverkocht.

Net zijn nieuwe album ‘Empath’ (dat vorige week uitkwam) geluisterd, maar wat een fenomenaal album is dat, zeg!
1f62e.svg

Hij zal na zijn tour in VS/Canada (16 mei – 15 juni) wel geen festivals meer doen, verwacht ik, maar ik hoop hem wel nog in het najaar in Antwerpen (16 november) of Tilburg (17 november) mee te kunnen pakken.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/H_6vBc2V0Cg" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Ben erg benieuwd naar je review na het concert! Ik ben er bij in november in de 013. Wat een baas blijft dat.

Set Abominae wrote:
Off topic:

Net zijn nieuwe album ‘Empath’ (dat vorige week uitkwam) geluisterd, maar wat een fenomenaal album is dat, zeg!
1f62e.svg

Hij zal na zijn tour in VS/Canada (16 mei – 15 juni) wel geen festivals meer doen, verwacht ik, maar ik hoop hem wel nog in het najaar in Antwerpen (16 november) of Tilburg (17 november) mee te kunnen pakken.

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/H_6vBc2V0Cg” style=”margin: 1em auto; height: 537.75px;” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Ben erg benieuwd naar je review na het concert! Ik ben er bij in november in de 013. Wat een baas blijft dat.
Helaas, ik ga er dus ook niet heen volgende week.. :(
Maar nu ik dat nieuwe album heb gehoord, wil ik sowieso liever in november gaan, want dan begint pas de 'Empath'-tour.
Nu loopt nog de 'An evening with Devin Townsend'-tour, waarbij nog geen nummers van het nieuwe album worden gespeeld.

Joslittel wrote:

Goed punt, heb even andere jaargangen bekeken en ik zie inderdaad dat Main Stage 2 vaker afsluit. Het kwam denk ik door mijn persoonlijke smaak dat ik Lamb of God niet als dagafsluiter had ingeschaald. Heb de tijden nu veranderd! Nu zou Godsmack met Refused clashen, wat het veel makkelijker maakt voor mij ineens: Refused.

Hi, I guess, it's not correct now, based on 2015 edition, Slipknot will close the day on MS1, as King Diamond plays in Marquee, they can do in parallel, because in general they are in different styles, though for me it's the main clash of the festival... What are your thought guys?

Ik vind deze versie geen aangenaam plan! Ik weet niet hoe ik mentaal een clash tussen D&W en Slipknot moet verwerken.. Slipknot heeft (voor zover ik weet) altijd de dag afgesloten en ik hoop hééééél erg dat ze daar dit jaar géén uitzondering op maken!

MS2 de dag laten starten is in het verleden ook al gebeurd, dus een gelijk aantal bands wil ook niet per se zeggen dat de start op MS1 is en het einde op MS2. Maar we zullen het pas zeker weten als de officiële tabel er is.

Ik vind deze versie geen aangenaam plan! Ik weet niet hoe ik mentaal een clash tussen D&W en Slipknot moet verwerken.. Slipknot heeft (voor zover ik weet) altijd de dag afgesloten en ik hoop hééééél erg dat ze daar dit jaar géén uitzondering op maken!

MS2 de dag laten starten is in het verleden ook al gebeurd, dus een gelijk aantal bands wil ook niet per se zeggen dat de start op MS1 is en het einde op MS2. Maar we zullen het pas zeker weten als de officiële tabel er is.

Ik heb letterlijk hetzelfde probleem, ik vond de vorige versie van de clashfinder dan ook beter voor mij :p

Bij een oneven aantal bands op de mainstages is het duidelijk: de mainstage met de meeste bands (beiden komt ongeveer even vaak voor) begint en eindigt.
Bij een even aantal zou het in principe beide kanten op kunnen. Toch is dan tot nu toe in alle gevallen sinds de invoering van de twee mainstages (2014) MS1 gestart en MS2 geëindigd. Als Slipknot de dag zou afsluiten, zou dat patroon voor het eerst doorbroken worden. Dat lijkt dus onwaarschijnlijk (niet onmogelijk uiteraard).

Users who are viewing this thread