graspop20 wrote:
– Rob Zombie is een grote naam in dit wereldje. Maar echt een USA-band, met meer oog op theater en weinig oog voor de kwaliteit van de muziek.
Hij schijnt een erg gave show te kunnen geven, maar op EU-festivals zet hij een paar posters van de weerwolf, Frankenstein en Dracula neer..thats it.
Oude nummers als ‘Dracula’, ‘SuperBeast’ zijn voornamelijk de nummers die het grote publiek kent. Daarnaast zal hij waarschijnlijk de cover ‘”We’re an American Band’ spelen.
– Stone Temple Pilots is een naam die een beetje tussen wal en schip valt met zijn Grunge-genre. Net als Soundgarden en Alice In Chains is het een redelijk grote naam, maar niet alle metalfans zijn gecharmeerd van grunge. Het is een genre wat in de EU ook relatief minder goed aanslaat dan bijvoorbeeld de USA. Met het nummer ‘Plush’ zullen bij enkele mensen een belletje gaan rinkelen..maar het is voornamelijk een band die tijdens het eten voor wat achtergrondmuziek zorgt.
– Eagles of Death Metal is een verrassende keuze…maar niet echt mijn ding.
– Living Colour, kent vrijwel iedereen van ‘Cult Of Personality’…Vreemde eend..meer een band voor Rock Werchter lijkt het…
– UFO: Doctor, Doctor Pleeaase…OH the Mess I’,m in
..Old But Kicking.
– Raven: Een topband uit de NWOBHM. Altijd ondergewaardeerd naar mijn mening.
Naar mijn mening iets te veel..’saaie’ namen op het affiche.
Lynyrd Skynyrd, Stone Temple Pilots, Eagles of DM, Living Colour, Cult of Luna..allemaal namen die niet zouden misstaan op een popfestival…
Zonde van de ruimte, maar de organisatie zal wel breder willen inzetten.
Cult of Luna op een popfestival? Serieus? Post-metal is niet het eerste wat ik op een popfestival zou plaatsen.
Rijtje namen wat meer aan het luisteren, Mysticum is met stip gestegen op de must see lijst. Wat een heerlijke black metal.