Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Is op donderdag de jupiler al open? ik heb donderdag de laatste jaren vaak gemist of enkel even marquee / top 100 gedaan…
Donderdag zijn de Jupiler en de tenten open als ik me niet vergis. Heb er iig Fleddy Melculy en Spoil Engine gezien in 2016. In de Marquee Trivium en Brides of Lucifer nog gezien. De Metal Dome vgm ook maar weet niet of ik die op een donderdag al eens heb bezocht.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Volgens mij zijn er een paar bands van dag veranderd. Krokus stond volgens mij eerst op vrijdag en staat nu op de site op zaterdag, ook Immolation en Fleshgod Apocalypse lijken verplaatst (ookal kan het ook gedeeltelijk aan mij liggen met slecht overnemen). Wel rottig voor dagticket kopers als ineens een band die ze graag zouden willen zien naar een andere dag gaat.

Ik heb trouwens ook deze clashfinder gevonden. In hoeverre verwachten jullie dat deze gaat kloppen?
https://clashfinder.com/s/gmm2019

Ik verwacht toch nog een andere MS2 afsluiter op de zaterdag. En misschien dat King Diamond dan laatste speelt in de Marquee?
De MS2 op zondag is eerder In Flames - Rob Zombie - Sabaton.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Alestorm een mogelijkheid? Staan in juli op een festival in Duitsland. Is wel altijd een lekker feestje dus zou 't niet erg vinden als ze nu weer vroeg op de middag op de main staan.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Alestorm een mogelijkheid? Staan in juli op een festival in Duitsland. Is wel altijd een lekker feestje dus zou ’t niet erg vinden als ze nu weer vroeg op de middag op de main staan.

Christopher Bowes, zanger bij Alestorm speelt ook mee bij Gloryhammer. De kans lijkt me dus eerder klein dat hij er met beide bands staat. Al heeft zelfs Corey Taylor dat in't verleden ook nog gedaan, dus helemaal uitsluiten hoeft ook niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Alestorm een mogelijkheid? Staan in juli op een festival in Duitsland. Is wel altijd een lekker feestje dus zou ’t niet erg vinden als ze nu weer vroeg op de middag op de main staan.

Sluit Gloryhammer dit niet uit? Misschien pakken ze medio juli Alestorm weer op.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Pim wrote:
Alestorm een mogelijkheid? Staan in juli op een festival in Duitsland. Is wel altijd een lekker feestje dus zou ’t niet erg vinden als ze nu weer vroeg op de middag op de main staan.

Sluit Gloryhammer dit niet uit? Misschien pakken ze medio juli Alestorm weer op.
Op dat Duitse festival van half juli, Dong Open Air, speelt zowel Alestorm als Gloryhammer. Het een sluit het ander dus geenszins uit.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Joslittel wrote:

Pim wrote:
Alestorm een mogelijkheid? Staan in juli op een festival in Duitsland. Is wel altijd een lekker feestje dus zou ’t niet erg vinden als ze nu weer vroeg op de middag op de main staan.


Sluit Gloryhammer dit niet uit? Misschien pakken ze medio juli Alestorm weer op.

Op dat Duitse festival van half juli, Dong Open Air, speelt zowel Alestorm als Gloryhammer. Het een sluit het ander dus geenszins uit.

Ja dat verandert de zaak. Dan zou Graspop ook zomaar kunnen natuurlijk. Vind het een vette band dus kom maar door.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
zou crystal lake alsnog naar graspop kunnen komen? spelen op alcatraz maar zijn wel in de buurt, de week na graspop staan ze op jera on air in nederland samen met een hele reeks bands die al naar graspop komen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
TettenVogel wrote:
Ik denk dat Christopher Bowes zelfs niet meer bij Gloryhammer speelt.

Waarom denk je dat, als ik vragen mag?

Correctie: Ik denk niet dat Bowes nog meespeelt in alle optredens van Gloryhammer.

Bowes is vorig of dit jaar vervangen geweest voor een tour omdat hij met Alestorm aan het touren was. Als ik de recente foto's op facebook bekijk, dan is de vervanger nog steeds aan het spelen, met af en toe Bowes in een gastrol als die tijd heeft (bv. de gezamelijke tour van Alestorm/Gloryhammer paar maanden geleden). Je moet wel goed kijken, qua uiterlijk is het echt een dubbelganger ;)

Bv dit optrreden. Hier speelt Bowes niet mee: https://www.youtube.com/watch?v=AhaqzXngYMs

Nu, als Gloryhammer en Alestorm op GMM staan, dan zie ik Bowes gewoon meedoen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
arch enemy, jinjer, polaris mogen ook wel over komen. voor derest staan er al heel veel bands die al op graspop staan. Voor mij mogen parkway drive en limp bizkit eigenlijk ook wel nog een jaar komen maar ik heb zo een gevoel dat ze dit jaar naar werchter gaan.

48369987_10157071711689123_4743220547213590528_n.jpg
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Als ik het mij goed herinner speelde Rob Zombie in 2017 op Graspop al vroeg in de middag. Dan moet het snel zijn gegaan met zijn bekendheid om nu hoog op de lijst te komen. Hij ontgaat mij in ieder geval. Zal nu eens wat meer en beter gaan luisteren.
Rob Zombie was afsluiter van de mainstage 2, nadat Megadeth had afgezegd. Dus dat klopt al niet.

Vind overigens de opmerking typische USA- band wel erg kort door de bocht. Net alsof alle USA bands een enorme show hebben en dan minder oog voor kwaliteit hebben
Als je goed leest, zie je dat ik niet iedere USA band kwalitatief slecht vind. Ik zeg 'het is een typische USA-band'. Hiermee bedoel ik vooral het commerciële (maar vaak ook nationalistische) plaatje van de band. Ooit in New York of Las Vegas geweest?? Dan snap je waar ik het over heb. Reclame-reclame-reclame, Er wordt nagedacht hoe een band in de markt wordt gezet, tot vervelens toe.
Rob Zombie is een horrorfilm producent, dus moet dit in de show Nadrukkelijk zichtbaar zijn, verder moeten er 'hilbilly' kenmerken zijn, die ook nadrukkelijk worden. Hetzelfde geldt voor Kiss, Slipknot, Marilyn Manson, Alice Cooper, Galactic Empire, Hollywood Undead, Mudvayne, Avenged Sevenfold en Five finger Death Punch waar voornamelijk de maskers, de stijl van de bandleden of het merk iets betekent.
Dit zie je overigens ook steeds meer in Europa 'Lordi, Avatar, Deathstars, Rammstein, Alestorm' zijn door voorbeelden van. Vanuit een theaterstuk muziek maken. Dat is niet erg, maar het moet geen excuus zijn om minder goede muziek te maken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Heeft voor jullie het vorige bericht van @graspop20 ook zo'n vage layout?

Edit: oh die van mij nu ook. Lijkt allemaal mis te gaan onder die laatste poster... Hoe is die geplaatst?

Edit 2: Mods help! Zie als ik dat bericht van @xydroh quote ook geen HTML tags voor die afbeelding of wat dan ook? @dennisvdbr @joszwa
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik denk dat er hier toch wel een deftig security probleem is dan hoor, ik heb een image geplaatst met de bijhorende html tags < img > </ img>

Ik wil hier niet alles proberen kapot maken maar ik ben vrij zeker dat ik het een en ander kapot kan maken of binnen halen door Cross side scripting. Volgt iemand van de admins hier?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
ik denk dat er hier toch wel een deftig security probleem is dan hoor, ik heb een image geplaatst met de bijhorende html tags < img > </ img>

Ik wil hier niet alles proberen kapot maken maar ik ben vrij zeker dat ik het een en ander kapot kan maken of binnen halen door Cross side scripting. Volgt iemand van de admins hier?

Check voor de gewenste HTML tags het boxje hieronder: (<)img src="URL" /> werkt prima altijd. Maar idd lekker security probleempje wel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
ik denk dat er hier toch wel een deftig security probleem is dan hoor, ik heb een image geplaatst met de bijhorende html tags < img > </ img>

Ik wil hier niet alles proberen kapot maken maar ik ben vrij zeker dat ik het een en ander kapot kan maken of binnen halen door Cross side scripting. Volgt iemand van de admins hier?

Check voor de gewenste HTML tags het boxje hieronder: (<)img src=”URL” /> werkt prima altijd. Maar idd lekker security probleempje wel.


het probleem zat hem bij de < li > tag die ook in dat boxje staat, vind het al vreemd dat dit kan, hopelijk gaat de < script > tag niet?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Dr. Hannibal wrote:

xydroh wrote:
ik denk dat er hier toch wel een deftig security probleem is dan hoor, ik heb een image geplaatst met de bijhorende html tags < img > </ img>

Ik wil hier niet alles proberen kapot maken maar ik ben vrij zeker dat ik het een en ander kapot kan maken of binnen halen door Cross side scripting. Volgt iemand van de admins hier?


Check voor de gewenste HTML tags het boxje hieronder: (<)img src=”URL” /> werkt prima altijd. Maar idd lekker security probleempje wel.

het probleem zat hem bij de < li > tag die ook in dat boxje staat, vind het al vreemd dat dit kan, hopelijk gaat de < script > tag niet?

Nouja tis nu gefixt iig haha
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

Dr. Hannibal wrote:

xydroh wrote:
ik denk dat er hier toch wel een deftig security probleem is dan hoor, ik heb een image geplaatst met de bijhorende html tags < img > </ img>

Ik wil hier niet alles proberen kapot maken maar ik ben vrij zeker dat ik het een en ander kapot kan maken of binnen halen door Cross side scripting. Volgt iemand van de admins hier?


Check voor de gewenste HTML tags het boxje hieronder: (<)img src=”URL” /> werkt prima altijd. Maar idd lekker security probleempje wel.


het probleem zat hem bij de < li > tag die ook in dat boxje staat, vind het al vreemd dat dit kan, hopelijk gaat de < script > tag niet?

Nouja tis nu gefixt iig haha

Blijft nog steeds naar, iemand met slechte bedoelingen kan al snel ambetand beginnen doen, of erger nog, proberen aan de gegevens van de users geraken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken