graspop20 wrote:
pieterschipper wrote:
Als ik het mij goed herinner speelde Rob Zombie in 2017 op Graspop al vroeg in de middag. Dan moet het snel zijn gegaan met zijn bekendheid om nu hoog op de lijst te komen. Hij ontgaat mij in ieder geval. Zal nu eens wat meer en beter gaan luisteren.
Rob Zombie was afsluiter van de mainstage 2, nadat Megadeth had afgezegd. Dus dat klopt al niet.
pieterschipper wrote:
Vind overigens de opmerking typische USA- band wel erg kort door de bocht. Net alsof alle USA bands een enorme show hebben en dan minder oog voor kwaliteit hebben
Als je goed leest, zie je dat ik niet iedere USA band kwalitatief slecht vind. Ik zeg ‘het is een typische USA-band’. Hiermee bedoel ik vooral het commerciële (maar vaak ook nationalistische) plaatje van de band. Ooit in New York of Las Vegas geweest?? Dan snap je waar ik het over heb. Reclame-reclame-reclame, Er wordt nagedacht hoe een band in de markt wordt gezet, tot vervelens toe.
Rob Zombie is een horrorfilm producent, dus moet dit in de show Nadrukkelijk zichtbaar zijn, verder moeten er ‘hilbilly’ kenmerken zijn, die ook nadrukkelijk worden. Hetzelfde geldt voor Kiss, Slipknot, Marilyn Manson, Alice Cooper, Galactic Empire, Hollywood Undead, Mudvayne, Avenged Sevenfold en Five finger Death Punch waar voornamelijk de maskers, de stijl van de bandleden of het merk iets betekent.
Dit zie je overigens ook steeds meer in Europa ‘Lordi, Avatar, Deathstars, Rammstein, Alestorm’ zijn door voorbeelden van. Vanuit een theaterstuk muziek maken. Dat is niet erg, maar het moet geen excuus zijn om minder goede muziek te maken.
Kan het zijn dat ik Danko Jones verwar met Rob Zombie?