Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Wie luistert er eigenlijk Tyler Bryant & The Shakedown? Ik las toevallig vanochtend een hele rant op een Guns N' Roses forum, ze zijn nl. ook support bij een aantal van hun 'eigen' data en hebben voorheen al veel in hun voorprogramma gestaan bij de eerdere 'legs' van de NITL-tour. Ook hebben ze getourd als support van AC/DC, en andere grote bands. Maar waar moet je ze nou van kennen en wie koopt er een ticket voor een van hun 'eigen' shows? :p
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Wie luistert er eigenlijk Tyler Bryant & The Shakedown? Ik las toevallig vanochtend een hele rant op een Guns N’ Roses forum, ze zijn nl. ook support bij een aantal van hun ‘eigen’ data en hebben voorheen al veel in hun voorprogramma gestaan bij de eerdere ‘legs’ van de NITL-tour. Ook hebben ze getourd als support van AC/DC, en andere grote bands. Maar waar moet je ze nou van kennen en wie koopt er een ticket voor een van hun ‘eigen’ shows?
1f61b.svg
Dat is toch meestal met dit soort support acts.. Die moeten juist bekendheid krijgen door hun live optredens in het voorprogramma. Ik vond ze niet eens heel slecht in Goffert vorig jaar. Maar ook weinig bijzonders, ik sla wel even over denk ik.
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Backyard Babies klinken ook wel tof. Billy Talent voor de zondag, super blij. Dat is echt mijn favoriete band ooit. Gaat wel echt rennen worden voor mij op zondag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Die dagen zijn echt veel en veel te vol zeg. Avatar erbij op de reeds overvolle vrijdag. Billy Talent erbij op de topzware zondag. Ik ben echt zo benieuwd naar het tijdschema, dan begint het grote schrappen en keuzes maken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Die dagen zijn echt veel en veel te vol zeg. Avatar erbij op de reeds overvolle vrijdag. Billy Talent erbij op de topzware zondag. Ik ben echt zo benieuwd naar het tijdschema, dan begint het grote schrappen en keuzes maken.
Hadden er makkelijk 7 dagen van kunnen maken op deze manier :).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.817
Nou prima laatste groepje. Enige kleine teleurstelling is dat ik nu Greta van Fleet zowel niet op GMM als op RW kan gaan zien. Maar goed, een mens kan niet alles hebben. Billy Talent is best gaaf en de rest ga ik eens lekker luisteren!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Even heel iets anders. Denken jullie dat Jonathan Davis vooral solomateriaal gaat spelen of ook veel korn?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Even heel iets anders. Denken jullie dat Jonathan Davis vooral solomateriaal gaat spelen of ook veel korn?

Kan bijna niet anders dan wat Korn materiaal erbij toch? Heeft nog maar 1 nummer op spotify en moet de mensen toch een beetje vermaken. Dat solomummer vind ik trouwens best goed.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Toch nog Billy Talent terwijl ik m’n tipp-ex al had gebruikt na die andere aankondigen van ze... Top!

Mijn lijstje van wat ik wil zien zal ook nog volgen. Vooral op de zondag is dat héél veel. Kan ik niet twee keer naar Graspop dit seizoen? Gewoon in juli of augustus exact dezelfde line-up met exact hetzelfde tijdschema nogmaals. Dit zou heel wat ellende besparen.

Maar goed, vééél liever dit dan je best moeten doen om een goed schema uit te stippelen. Als je nu lui bent en random podia bezoekt heb je alsnog een leuk weekend!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.607
5.008
Overigens is ook stilletjes een naam van het affiche verdwenen: Monuments.
Jammer voor de liefhebbers van progressive/djent, hoewel het aantal votes (1) in de recente poll doet vermoeden dat het nu ook weer geen heel groot gemis is..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.607
5.008
Ik heb eens een voorzichtige poging gewaagd om het blokkenschema enigszins te voorspellen, o.a. op basis van genre, plek op poster, tijdschema vorig jaar, en gewoon 'gevoel'.
Natuurlijk lopen optredens op Graspop niet zo synchroon en naadloos als bv. op Pinkpop, dus zal er van de overlappingen niet heel veel kloppen.

mj5LNWj.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Overigens is ook stilletjes een naam van het affiche verdwenen: Monuments.
Jammer voor de liefhebbers van progressive/djent, hoewel het aantal votes (1) in de recente poll doet vermoeden dat het nu ook weer geen heel groot gemis is..

Ow dat is wel jammer.. Die stond nog wel op mijn lijstje. Niet erg hoog, maar wel leuk om mee te pakken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Zo, om de dag goed te beginnen voor mij ook mijn lijstje met acts die ik wil gaan zien.

Donderdag
Must see: Ghost, Guns 'n Roses
Ook graag zien (indien niet clasht): Black Stone Cherry, Follow the Cipher, Jonathan Davis, Fleddy Melculy

Vrijdag
Must see: Avatar, Avenged Sevenfold, Ayreon (absolute topper van het weekend), In This Moment, Powerwolf, ShineDown, Wolves in the Throne Room
Ook graag zien (indien niet clasht): Galactic Empire, Diablo Blvd, Dool, Iron maiden, Neurosis, Parkway Drive, Septicflesh, The Darkness, Tremonti,

Zaterdag
Must see: Baroness, Bloodbath, Marylin Manson (omdat ik hem nog nooit gezien heb), Sons of Apollo,
Ook graag zien (indien niet clasht): amaranthe, Batushka, Kreator, Megadeth, P.O.D., Rise Against, Seether, Volbeat

Zonddag
Must see: A Perfect Circle, Body Count, Eisbrecher, Hollywood Vampires, Judas Priest, Limp Bizkit, Ozzy Osbourne
Ook graag zien (indien niet clasht): Billy Talent, Bullet for my Valentine, Corrosion Of Conformity, Lacuna Coil, Tesseract, Bloody Beetroots, The Contortionist, Tyr, Vandenbergh, Pro-Pain

Samenvattend. Alleen al met de vrijdag kan voor mij een heel weekend gevuld worden. Dat wordt de meest pijnlijke dag. Zondag wordt ook een drama, met name qua grotere namen goed volgepakt. De donderdag is ook nog mooi opgevuld en voelt als een goed gevulde dag.

Edit: en dan heb ik in het overzicht nog veel potentieel interesssante namen niet genoemd. Anders staat zo ongeveer de gehele line-up op dit lijstje.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Hier is mijn lijstje dan. Rood wil ik zeker niet missen. Oranje ga ik zeker mijn best voor doen en geel zou een leuke toevoeging zijn als het niet clasht.
fe16d3.jpg
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Hier is mijn lijstje dan. Rood wil ik zeker niet missen. Oranje ga ik zeker mijn best voor doen en geel zou een leuke toevoeging zijn als het niet clasht.
Okay ik zie dat ik wat hulp nodig heb, hoe voeg ik een plaatje toe? :p
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Pro-Pain op de zondag, Fleddy Melculy op de donderdag, aldus de email. Inmiddels ook op de site aangepast zo te zien.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.817
kobloodflames wrote:
Hier is mijn lijstje dan. Rood wil ik zeker niet missen. Oranje ga ik zeker mijn best voor doen en geel zou een leuke toevoeging zijn als het niet clasht.


Okay ik zie dat ik wat hulp nodig heb, hoe voeg ik een plaatje toe?
1f61b.svg

De URL die je probeert toe te voegen is geen web-adres maar een locatie op je harde schijf. Deze website kan daar niet bij. Dus upload je foto naar een image hosting website als TinyPic oid, kopieer die link en probeer het dan nog eens :wink:
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:

kobloodflames wrote:
Hier is mijn lijstje dan. Rood wil ik zeker niet missen. Oranje ga ik zeker mijn best voor doen en geel zou een leuke toevoeging zijn als het niet clasht.



Okay ik zie dat ik wat hulp nodig heb, hoe voeg ik een plaatje toe?
1f61b.svg


De URL die je probeert toe te voegen is geen web-adres maar een locatie op je harde schijf. Deze website kan daar niet bij. Dus upload je foto naar een image hosting website als TinyPic oid, kopieer die link en probeer het dan nog eens
1f609.svg

Yes, gelukt! Bedankt. Mijn bericht heeft nu een plaatje ;)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Het blijft een beetje koffiedik kijken natuurlijk... Ik vraag me af of ze op die donderdag uberhaupt iets tegenover GNR zetten...

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken