Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ach, er zijn inderdaad bootladingen matige bands die nooit verder komen dan op zo'n Graspop een keertje om 14u 's middags spelen. Maar dit staat én meer in de spotlight en heeft gewoon het voordeel dat zo'n Duff / GNR het als package deal neerzet en zo meer exposure krijgen. Dat gezegd hebbende is het zeker niet mijn muziek, maar denk ik wel dat er een publiek voor is, echt bar slecht kan ik het ook weer niet vinden ofzo.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Heeft iemand al Pink Slips geluisterd? Wederom een band waarin de dochter of zoon van..centraal staat.
Vreselijke band. Maar het deed me afvragen of zo’n formule ooit succes heeft gehad.
Lauren Harris (Iron Maiden) Rise To Remain, (Iron Maiden), Shvpes (Iron Maiden), Pink Slips (Guns N Roses) Gravel (Judas Priest).
Geen van alle echt grote namen geworden…

Ik was nu wel benieuwd en heb het eens opgezocht, maar nee is niet mijn ding. Ik kan niet langer dan 1 minuut naar die stem luisteren..
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
In het kader van domme vragen (en aangezien ik het serieus gewoon niet meer weet na m'n laatste (dag)bezoek in 2015): Een biertje doet één muntje neem ik aan, was er eigenlijk nog iets van een gro(o)t(er) biertje voor 1,5 / 2 munten? Wat doet een bak friet en/of andere versnapering? Aangezien we deze week niks meer krijgen qua nieuws (denk ik) zit ik maar een beetje te kijken of loont nog een batch van 40 munten in de VVK te halen. Heb er dus al 40 gekocht, met nog 40 komt dat op 80, wat dus zo'n 20 munten per dag is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.533
Biertje was inderdaad 1 muntje. Je kan ook halve liters halen voor twee munten bij de mainstage. Vorig jaar ook lekkere speciaalbieren voor 1,5 munt. Friet weet ik niet zo goed meer, staat me niet bij dat het overdreven duur was.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.533
Vanochtend Graspop ook maar eens een mailtje gestuurd en kreeg onderstaande reactie. Leuk dat ze hier toch op reageren. Maar we moeten dus nog minimaal 1,5 week wachten!


We plannen dit in April online te hebben, nog eventjes geduld dus…

Vriendelijke groeten,

GMM-Team
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
In april is natuurlijk ook een rekbaar begrip :p Maar had het niet meer verwacht deze week sowieso, dus dan ga je al hard richting april. DTRH is volgens mij het eerste festival uit die periode die nu al het complete blokkenschema online heeft, maar die hebben ook wat minder acts in te passen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.945
In april is natuurlijk ook een rekbaar begrip
1f61b.svg
Maar had het niet meer verwacht deze week sowieso, dus dan ga je al hard richting april. DTRH is volgens mij het eerste festival uit die periode die nu al het complete blokkenschema online heeft, maar die hebben ook wat minder acts in te passen.

April een rekbaar begrip? Meestal duurt het gewoon een dag of 30 hoor :wink:
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
In april is natuurlijk ook een rekbaar begrip
1f61b.svg
Maar had het niet meer verwacht deze week sowieso, dus dan ga je al hard richting april. DTRH is volgens mij het eerste festival uit die periode die nu al het complete blokkenschema online heeft, maar die hebben ook wat minder acts in te passen.

April een rekbaar begrip? Meestal duurt het gewoon een dag of 30 hoor
1f609.svg

Hahhaa ja goed punt, ik bedoelde meer van; het kan 1 april zijn of 30 :p
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Hopelijk doet Vandeberg ook wat van zijn oude werk spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=wGSrv1GnXMM
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Hopelijk doet Vandeberg ook wat van zijn oude werk spelen.
<iframe width="100%" height="522" src="https://www.youtube.com/embed/wGSrv1GnXMM?feature=oembed" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;"></iframe>

Verwacht er maar niet al te veel van. Het is niet de Vandenberg die je kent maar meer een ouwe lul die jong wil blijven en niet meer kan wat hij ooit kon. Heb ze eens live gezien op een festival in de Westereen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Dat geldt ook voor The Rolling Stones, en die trekken nog steeds volle stadions.
Je gaat dan ook niet naar zulke 'antieke' bands/artiesten kijken om technisch perfecte muziek te horen, iedereen weet wel dat ze (ver) over hun top heen zijn.
Je gaat voor de mythe, de nostalgie, de magie (al is het maar een sprankje) die ze hebben. Iedere keer kan immers de laatste keer zijn voordat ze de brui eraan geven.
Als Maradona ergens een balletje hoog staat te houden, dan staat ook iedereen te kijken en te filmen.
Niet dat Adje van hetzelfde kaliber als de Stones of Pluisje is, maar het is toch een van Nederlands grootste/bekendste gitaristen (geweest).
Ik ga in ieder geval wel een kijkje nemen, voor een uurtje lekkere Bospop-sfeer. :)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ad Vandeberg is nog altijd een grote naam, al zal de meeste jeugd hem niet kennen.
Zowel bekend van zijn eigen werk als Whitesnake en Moonkings.
Vroeger was de band een headline-act, in mijn ogen nog.
Helaas zullen ze niet meer evenveel publiek trekken.
 

thanneee

Playlistbediener
26 mrt 2018
10
5
Combi XL ondertussen 95% uitverkocht, dus zal tegen eind volgende week toch wel uitverkocht zijn volgens mij, misschien (hopelijk) de timetable bij 100% uitverkocht
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Combi XL ondertussen 95% uitverkocht, dus zal tegen eind volgende week toch wel uitverkocht zijn volgens mij, misschien (hopelijk) de timetable bij 100% uitverkocht
Ben wel benieuwd wat de verhouding COMBI XL-/COMBI-/dagtickets is, en dan met name het aantal COMBI-tickets, want dat is ook het extra aantal dagtickets voor de donderdag.
Ik vermoed dat er relatief maar weinig COMBI-tickets waren, gezien hoe snel die uitverkocht waren, en veel meer COMBI XL-tickets, die nu dus pas bijna uitverkocht zijn. Dat zou dus betekenen dat de donderdag niet zomaar een 'los' concert is, en dat ze er niet blind op rekenen de GnR-dag enkel op losse kaartverkoop uit te verkopen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
40 GMM munten + beker is uitverkocht ?! Dat is rot…
Best vreemd dat je die niet gewoon tot de dag zelf zou kunnen kopen.
Tekort aan bekers? Die zijn toch snel bijgemaakt, zou je zeggen?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Mjah, kan me voorstellen dat ze daar op X moment gewoon mee stoppen en het meer gezien moet worden als een soort 'early bird' dingetje. Of die bekers zijn er in een beperkte oplage, ook niet heel gek, anders zou je dit bij wijze van spreken ook op de weide nog kunnen doen; bij aanschaf van 40 munten een beker cadeau.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken