Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.944
En bovendien denk ik dat Judas Priest zondag afsluit, niet A Perfect Circle. Al zou ik dat laatste zeker toejuichen!
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Dat is de clashfinder die ik in elkaar heb gestopt en ik ben mij ervan bewust dat er wel wat fouten in zullen staan, maar er staan gewoon zo veel grote en goede namen op de line-up, dat het moeilijk wordt om een goede inschatting te maken. Ik heb mij op heel wat factoren gebaseerd (populariteit, grootte op affiche, plaats en podium in het verleden, informatie uit teksten waarbij soms het juiste podium al aangegeven staat), maar dan nog blijft het een onmogelijke puzzel. Om een inschatting te kunnen maken van de acts per podium en de settijden, heb ik mij gebaseerd op de timetable van vorig jaar... wel... ik heb plaatsen moeten bijmaken, want er waren gewoon te veel acts. ;)

Het probleem van Ayreon en Iron Maiden weet ik zelf, maar ik moet nog even kijken hoe ik dat juist oplos. Geef mij even om daar aan te sleutelen.

Ik heb op donderdag inderdaad een act tegenover GNR gezet, in de verste tent, omdat het anders gewoon niet uitkwam. Zelfs op die donderdag zijn er eigenlijk te veel namen. Wat een luxeprobleem hé!

Voor het grootste deel laat ik de clashfinder zoals hij is, tot er vanuit de organisatie meer nieuws komt over podiumverdeling. Zo heel lang kan dat niet meer duren. Ik zal alleszins wel wat juiste gokken gemaakt hebben. De verkeerde waar ik van op de hoogte ben, zullen dan wel opgelost worden eens er over alle acts wat meer duidelijkheid bestaat. :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.944
Denk inderdaad ook dat Judas Priest af sluit. Misschien A Perfect Circle in de Marquee?

Dat zou echt de naarste clash van het festival opleveren, nog erger dan Ayreon - A7x. Maar ik vrees dat je weleens gelijk kan krijgen. Er staat meestal wel een grote band naast de mainstage afsluiter in de Marquee op zondag toch?

Edit: aan de andere kant, A Perfect Circle staat toch wel heel hoog op het affiche. Denk toch dat die ook op main terecht komen. Zie ook dat twee acts naast elkaar als afsluiter eerder uitzondering dan regel is, ik had Twisted Sister met Behemoth ernaast in mijn hoofd. Dus het zal allemaal wel loslopen
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Avatar en Tyler Bryant erbij. De vrijdag was al overvol maar dit zijn beide geen onaardige toevoegingen. Jammer dat Fleddy Melculy er niet staat, daar had ik nog het meest op gehoopt. Kan niet wachten op het tijdschema. Gaat vast verschrikkelijk worden. Dit is de volgorde van de acts zoals ik ze graag wil zien. Vooral bang voor de ayreon/a7x clash dus. Iron maiden, Ayreon, Avenged Sevenfold, Shinedown, Anti-flag, Hollywood Undead, In this moment, The Darkkness, Less than Jake, Galatic Empire, Avatar.

11 namen die ik eigenlijk echt allemaal graag wil zien, wat een luxe.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Limbolus,
The Bloody Beetroots Live zijn afsluiter van de Metaldome (zie biografie op de site).
Het lijkt me dat op Donderdag naast Guns N Roses, Ghost een mainstage afsluit. Ghost stond al eerder hoog op de main, die zullen ze waarsch niet in de Marquee zetten. (geschiedenis/affiche). Ook verwacht ik Doro's Voice of Warlock en Janathan Davis als 'subheadliners' boven Black Stone Cherry en Iced Earth.
Ik denk ook niet dat Vandeberg Moonkings de mainstage zullen openen. Vandeberg is een grote naam geweest en zal eerder akkoord gaan met een later tijdstip op een kleiner podium, dan de positie als opener. Ik verwacht Powerflo en Skindred eerder op de jupilerstage of Metaldome dan de mainstage.

 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2


Hier is mijn lijstje! Alle acts die ik wil zien in volgorde!
Groen = must see
Geel= als het mogelijk is
Rood = als er tijd en goesting over is! :p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Limbolus,
The Bloody Beetroots Live zijn afsluiter van de Metaldome (zie biografie op de site).
Het lijkt me dat op Donderdag naast Guns N Roses, Ghost een mainstage afsluit. Ghost stond al eerder hoog op de main, die zullen ze waarsch niet in de Marquee zetten. (geschiedenis/affiche). Ook verwacht ik Doro’s Voice of Warlock en Janathan Davis als ‘subheadliners’ boven Black Stone Cherry en Iced Earth.
Ik denk ook niet dat Vandeberg Moonkings de mainstage zullen openen. Vandeberg is een grote naam geweest en zal eerder akkoord gaan met een later tijdstip op een kleiner podium, dan de positie als opener. Ik verwacht Powerflo en Skindred eerder op de jupilerstage of Metaldome dan de mainstage.
Thanks voor de feedback!
Je hebt inderdaad best wat plausibele puntjes.
Ghost twijfelde ik zelf ook over. Zou ze zelf het liefst in de Marquee zien, of i.i.g. in het donker (dus na 22:00 op mainstage 2).
Grote vraag is vooral hoeveel en welke podiums gebruikt worden op donderdag. De Metaldome wordt i.i.g. op donderdag omgedoopt tot Red Bull Music Stage, waar de drie door Red Bull Music aangewezen Belgische bandjes hun kunsten mogen vertonen. Hoe laat die spelen, en of erna nog andere (cover)bands zullen staan, is gissen.
De Jupiler-stage zie ik zelf dicht blijven, hoewel die best ideaal zou zijn voor bands als Madball, Cancer Bats en Fleddy Melculy.
Alle 5 podia open lijkt me wat veel van het goede, maar welke blijft dan dicht? Lijkt me vreemd als dat de Marquee zou zijn.

Dat van The Bloody Beetroots wist ik niet. Dank voor de info!
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ik ben super blij dat Billy Talent toch nog is toegevoegd! Veel van de bands die komen ken ik alleen van naam of hun bekendste paar nummers, dus ik ben nog volop aan het beluisteren waar ik heen zou willen. Genoeg keuze in ieder geval!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Van een ander forum:

Heb Graspop eens gemaild over wanneer de timetable verschijnt en krijg nog reactie ook!

Ik kreeg deze reactie:

Dit zal iets voor april zijn, ik geef aan het team door dat jullie erop zitten wachten.

Vriendelijke groeten,

GMM-Team
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.523
3.025
Volgende week dus. Lijkt me ook vrij logisch aangezien ze nu ruimte maken voor Pukkelpop.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Van een ander forum:

Heb Graspop eens gemaild over wanneer de timetable verschijnt en krijg nog reactie ook!

Ik kreeg deze reactie:

Dit zal iets voor april zijn, ik geef aan het team door dat jullie erop zitten wachten.

Vriendelijke groeten,

GMM-Team
Ik realiseer me nu pas dat 'Dat zal iets voor april zijn' op twee verschillende manieren gelezen kan worden, afhankelijk van hoe je het woord 'voor' interpreteert... :-|
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.180
10.530
limboluus wrote:
Van een ander forum:

Heb Graspop eens gemaild over wanneer de timetable verschijnt en krijg nog reactie ook!

Ik kreeg deze reactie:

Dit zal iets voor april zijn, ik geef aan het team door dat jullie erop zitten wachten.

Vriendelijke groeten,

GMM-Team



Ik realiseer me nu pas dat ‘Dat zal iets voor april zijn’ op twee verschillende manieren gelezen kan worden, afhankelijk van hoe je het woord ‘voor’ interpreteert…
1f610.svg

Die dubbele reactie had ik ook. Ik las het dat ze dit iets vinden voor in april..
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.523
3.025
Hahaha, leuk! Laten we het op mijn positieve blik houden ;-) Is iedereen het meest bij gebaat denk ik zo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Kaartverkoop Combi XL nu op 90% (6 dagen geleden nog op 85%).
Dat gaat dus nog wel uitverkopen in die laatste drie maanden, zou je zo zeggen..
Jammer dat niet ook de percentages voor de dagkaarten zijn gegeven.
 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
https://www.youtube.com/watch?v=6NuIdKZZhv8

Net een hele lijst teasers voor zijn nieuw album uitgekomen. Kunnen dus wel wat solo platen verwachten!
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Heeft iemand al Pink Slips geluisterd? Wederom een band waarin de dochter of zoon van..centraal staat.
Vreselijke band. Maar het deed me afvragen of zo'n formule ooit succes heeft gehad.
Lauren Harris (Iron Maiden) Rise To Remain, (Iron Maiden), Shvpes (Iron Maiden), Pink Slips (Guns N Roses) Gravel (Judas Priest).
Geen van alle echt grote namen geworden...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.944
Heeft iemand al Pink Slips geluisterd? Wederom een band waarin de dochter of zoon van..centraal staat.
Vreselijke band. Maar het deed me afvragen of zo’n formule ooit succes heeft gehad.
Lauren Harris (Iron Maiden) Rise To Remain, (Iron Maiden), Shvpes (Iron Maiden), Pink Slips (Guns N Roses) Gravel (Judas Priest).
Geen van alle echt grote namen geworden…

Klopt. Maar denk niet dat het per se aan die "formule" ligt. Heel veel mensen die een band beginnen worden nooit groot, veel zijn ook niet echt goed. Dat geldt ook gewoon voor kinderen van succesvolle rocksterren. Het enige verschil is dat zij meer in de spotlight staan, dus worden er meer mensen blootgesteld aan hun matigheid. En gaan ze uiteindelijk harder op hun bek...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken