Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Jaar daarvoor zat er volgens weer 2 dagen tussen ofzo
1f61b.svg
er is geen pijl op te trekken
Ja, het blijft toch maar giswerk..

Kataklysm, Heilung, Signs of algorythm, tyler bryant and the shakedown, Billy talent, Fleddy Melculy, Cancer Bats, Avatar, moments, the contortionist, Pro-pain, Backyard babies, eskimo callboy, thunndermother, toxicshock en Vandenberg moonkings

Oh ja, volgens mij zie ik het al, ze hebben het 'bands playing at' album geupdatet?

Krijgen we dan niet om 16u gewoon wat?

Met Billy Talent en Avatar toch nog twee namen van enig formaat. Daarnaast zijn ook Fleddy Melculy en Vandenberg Moonkings welkome toevoegingen!

Ze staan nu ook al 'gewoon' op de site, bv: https://www.graspop.be/nl/bands/billy-talent/
https://www.graspop.be/nl/bands/moments/

Met daadwerkelijk 2018 bij 'Played at Graspop Metal Meeting:'.

Dus ik verwacht dat we heeel snel nieuws krijgen (16u?).

Dit is ook al de nieuwe poster:

gmm18a0lineupv5.jpg

Ze staan er al bij als je de line-up A-Z of per dag bekijkt, dus dit wordt gewoon vandaag nieuws mensen. Alhoewel het nieuwe er nu wel vanaf is :P

https://www.graspop.be/nl/nieuws/line-up-compleet/190/
België’s grootste en beste metalen hoogmis is slechts 100 dagen verwijderd! Tijd om de affiche te vervolledigen en een stand van zaken van de ticketverkoop en logementen tijdens het festival te maken.

Graspop Metal Meeting, in 2018 éénmalig 4 dagen lang, vindt plaats van donderdag 21 juni tem zondag 24 juni in Dessel. Met fantastische headliners: Guns N’ Roses, Iron Maiden, Volbeat en Ozzy Osbourne. En subheadliners die net zo fel pronken: Avenged Sevenfold, Judas Priest, A Perfect Circle, Marilyn Manson, Ghost, en Parkway Drive. Aan de affiche van GMM18 worden vandaag nog eens 16 namen toegevoegd. Op donderdag presenteert Red Bull Music opnieuw drie beloftvolle bands van Belgische bodem op de Red Bull Music Stage in de Metal Dome. De line-up voor GMM18 is nu volledig.

Nieuw aan de affiche zijn:
gmm18fbadbands7.jpg

Oh, die staat in een ander artikel. Voelt allemaal beetje gehaast zo, volgens mij heeft een stagair even iets te vroeg op de rode knop gedrukt :P

Het gaat bijzonder hard met de ticketverkoop voor GMM18. Wie de 23e editie graag wil bijwonen, wacht beter niet te lang meer om een ticket te kopen. Meer dan 85% van de combitickets XL zijn reeds de deur uit. Combitickets 3 dagen, en VIPformules voor combi (3 dagen), combi XL (4 dagen), donderdag- en vrijdagtickets zijn al even uitverkocht. Meer info kan u hier vinden.

gmm18nwssoldoutv3.jpg

Haha goed verhaal, ze vergeten alleen even de ‘stand van zaken van de ticketverkoop’
1f61b.svg
Jawel hoor, apart onderwerp in de nieuws sectie, 85 procent van de combi XL tickets zijn de deur uit.

edit: je was me zelf voor ;)

Ja, best lekkere uitsmijter zo! Verwacht ze nu ook wel binnen een week met days & stages. Wellicht inderdaad 'gewoon' op de 20e dan weer.

Nice hoor.. toch Billy Talent erbij. Kataklysm, Avatar, Fleddy Melcully, Eskimo Callboy toch weer mooi,.
Zelfs op het laatste moment nog mooie namen toegevoegd....

Man man man... Wat een affiche!!
Vraag me af hoe ze dit allemaal in een tijdschema proppen??

Kataklysm, Heilung, Signs of algorythm, tyler bryant and the shakedown, Billy talent, Fleddy Melculy, Cancer Bats, Avatar, moments, the contortionist, Pro-pain, Backyard babies, eskimo callboy, thunndermother, toxicshock en Vandenberg moonkings
Klopt! Mooi gevonden!
Zie nu ook de bandpagina's online staan, inclusief Billy Talent (letterlijk een half uurtje geleden nog gecheckt) en geheel nieuwe acts als Heilung.

Toch zeker niet de minste, met o.a. Billy Talent en Avatar.
Billy Talent hing weliswaar allang in de lucht, maar vanzelfsprekend was het ook weer niet.
Fleddy Melculy natuurlijk de minste verrassing, Avatar had ik echter niet verwacht.
Verder nog veel namen die ik niet (goed) ken, dus dat wordt weer veel beluisteren de komende dagen/weken!

Nu de podium-/tijdsindeling nog...

Haha, nieuws!

Mooie namen nog hoor, pfoe. Erg blij met Avatar en Billy Talent. Verder zijn VandenBergh en Fleddy Melculy leuke toevoegingen. In de rest moet ik me nog even verdiepen.

Die zondag gaat een hel worden kwa dingen die ik ga missen:
Donderdag:
Black Stone Cherry
Bury Tomorrow
Cancer Bats
Doro Pesch the voice of Warlock celebrating Triumph and Agony
Follow The Cipher
Ghost
Guns N' Roses
Heilung
Iced Earth
Jonathan Davis
Kataklysm
Madball
Moments
Sign Of Algorithm
The Pink Slips
Toxic Shock

Vrijdag:
Akercocke
Anti-Flag
Arkona
Avenged Sevenfold
Ayreon
Carach Angren
Galactic Empire
Culture Abuse
Diablo Blvd
Dool
Hollywood Undead
In This Moment
Iron Maiden
Killswitch Engage
L7
Less Then Jake
Neurosis
Parkway Drive
Pist*On
Powerwolf
Savage Messiah
Septicflesh
Shinedown
Silverstone
Stick To Your Guns
The Darkness
Tremonti
Tyler Bryant & The Shakedown
Vader
Watain
Wolves In The Throne Room
Zeal & Ardor

Zaterdag;
Accept
Amaranthe
Arch Enemy
Asking Alexandria
Asphyx
At The Gates
Backyard Babies
Baroness
Batushka
Bloodbath
Bölzer
Boston Manor
Crossfaith
Exodus
Kadavar
Kreator
Marduk
Marilyn Manson
Megadeth
Miss May I
P.O.D.
Planet Zeus
Rise Against
Seether
Skillet
Sons Of Apollo
Stone Broken
Stray From The Path
The Vintage Caravan
Underoath
Vixen
Volbeat

Zondag:
A Perfect Circle
Blessthefall
Billy Talent
Bodycount faet. Ice-T
Bullet For My Valentine
Carnivore A.D.
Corrosion Of Conformity
Dead Cross
Ego Kill Talent
Eisbrecher
Emmure
Employed To Serve
Eskimo Callboy
Hollywood Vampire
Judas Priest
Knocked Loose
Lacuna Coil
Limp Bizkit
Mantar
Meshuggah
Modern Life Is War
Monuments
Ozzy Osbourne
Perturbator
Powerflo
Shining (SE)
Skindred
Tesseract
The Bloody Beetroots
The Contortionist
Thundermother
Thy Art Is Murder
Tyr
Vandenberg's Moonkings

Onbekend:
Fleddy Melculy
Pro-Pain

Dit was het lijstje van vorig jaar:

8 mei: GMM app online
21 april: laatste namen
21 maart: tijden online
17 maart: stages en dagen online
6 maart: worpje met nog 16 namen (waaronder Scorpions, Sum 41, Dillinger Escape Plan, Sepultura)
26 januari: worpje met 15 namen

Gezien de line-up nu compleet is én meteen al de dagen bekend zijn gemaakt bij iedere aankondiging verwacht ik uiterlijk ergens eind volgende week de tijden. Of zullen ze dat nu juist wat later doen, anders heb je eind maar tijden; april niks; mei de app online; verder niks tot begin festival :P

Donderdag: Black Stone Cherry, Cancer Bats, Ghost, Guns N’ Roses, Jonathan Davis, Madball
Vrijdag: Anti-Flag, Avatar, Avenged Sevenfold, Ayreon, Culture Abuse, In This Moment, Killswitch Engage, Less Then Jake, Neurosis, Powerwolf, Shinedown, The Darkness, Tremonti; Wolves In The Throne Room
Zaterdag: Arch Enemy, At The Gates, Batushka, Bölzer, Kreator, Marilyn Manson, P.O.D., Rise Against, Seether, Sons Of Apollo, The Vintage Caravan
Zondag: A Perfect Circle, Bullet For My Valentine, Dead Cross, Eisbrecher, Hollywood Vampire, Limp Bizkit, Meshuggah, Ozzy Osbourne Powerflo, Tyr

Ik voel de spierpijn nu al.

Users who are viewing this thread