Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
– Groot nieuws vanaf het Guns N’ Roses kamp: de band neemt niet één, maar twee special guests mee naar de show in Goffertpark! En dat zijn zeker niet de minste. Zo zal Volbeat het veld omver blazen met hun mix van heavy metal en rockabilly. Daarnaast komt ook Gojira het publiek opwarmen met hun death- en progmetal. (bron MOJO)
– The Manics will be joining Guns N’ Roses for three huge shows on their Not In This Lifetime European tour.
03 June – Olympiastadion, Berlin, GERMANY
06 June – Dyrskuepladsen, Odense, DENMARK
12 June – Veltins Arena, Gelsenkirchen, GERMANY (bron The Manic street preachers)

Volbeat hebben we al, Gojira staat op Lokerse Feesten en The Manic Street Preachers zie ik niet zo naar Graspop afkomen denk ik.
overigens Greta van Fleet ook in Duitsland er bij.
Hebben volgens mij nog geen datumin Belgie, of wel?
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
martin2 wrote:
– Groot nieuws vanaf het Guns N’ Roses kamp: de band neemt niet één, maar twee special guests mee naar de show in Goffertpark! En dat zijn zeker niet de minste. Zo zal Volbeat het veld omver blazen met hun mix van heavy metal en rockabilly. Daarnaast komt ook Gojira het publiek opwarmen met hun death- en progmetal. (bron MOJO)
– The Manics will be joining Guns N’ Roses for three huge shows on their Not In This Lifetime European tour.
03 June – Olympiastadion, Berlin, GERMANY
06 June – Dyrskuepladsen, Odense, DENMARK
12 June – Veltins Arena, Gelsenkirchen, GERMANY (bron The Manic street preachers)

Volbeat hebben we al, Gojira staat op Lokerse Feesten en The Manic Street Preachers zie ik niet zo naar Graspop afkomen denk ik.

overigens Greta van Fleet ook in Duitsland er bij.
Hebben volgens mij nog geen datumin Belgie, of wel?

Neen, nog nergens, gelijk the Manics, maar zie de lokerse feesten er wel mee gaan lopen, met beiden misschien.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Who’s ready for some major breaking news? Brace yourself; get ready… okay, here we go. We are very excited to announce what is sure to be welcome news for both fans of TOOL and prog-metal enthusiasts in general. After all the years of writing and arranging (and re-arranging) at the band’s loft, I can at this time officially report that the guys have moved into a major studio where the recording process for the next album is about to begin in earnest. For the past few days the band members have been getting sonically adjusted to their new surroundings - dialing in the equipment settings and restaurant catering choices - in preparation for Danny to begin his tracking any time now – perhaps by the time that you read this!

I am also excited to announce that ‘evil’ JOE BARRESI will once again have his capable fingers at the engineering controls for what will certainly be another masterful TOOL offering by the talented team. Pinch yourself if you want, but I have been told that all systems are GO at this point for the upcoming sessions.

I will be posting periodic bits and pieces on the progress of the tracking once the guys get deeper into the recording process, and hope that all of you will keep checking back to the official website for these updates. In the meantime, be sure to also visit the individual band members’ sites and socials (Twitter, Facebook, Instagram, etc.) for more inside glimpses as TOOL prepares for the next stage in their musical odyssey.

Voor volgend jaar? ;) Nee, ik vrees dat dit zo'n band is die echt altijd naar Werchter blijft gaan. Wellicht 'mag' GMM dan Metallica pakken, alhoewel die ook nogal verbonden aan RW zijn...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat Werchter mogelijks Tool zou kunnen boeken is absoluut geen reden om Metallica naar Graspop door te sturen. Enige reden dat ze dat zouden doen, zou zijn dat Metallica 2 jaar na elkaar de Europese festivals zou doen, en ze het eerste jaar op Werchter staan en daarom het 2de jaar Graspop ze 'krijgt'.

Maar goed, dat Tool naar Europa komt, dat zie ik nog niet direct gebeuren. Het kan natuurlijk wel, gezien de tour met Puscifer vorig jaar en A Perfect Circle dit jaar, maar dan hoop ik gewoon dat ze een zaalshow geven. Festivals zijn leuk, maar Tool hoort wat mij betreft in een zaal (of in een tent op een festival, maar daar zijn ze te groot voor).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Metallica staat al heel lang op de verlanglijst voor Graspop.
De kans dat ze alsnog op Werchter gezet worden is helemaal afhankelijk van het aanbod andere headliners.
Een groot struikelblok is altijd financieel geweest, maar dat kan tegenwoordig niet meer Metallica/Graspop in de weg staan denk ik...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.636
5.082
Dit nieuwe, suggestieve bericht op de Facebook-pagina van Graspop kan natuurlijk maar één ding betekenen:
Lamb of God komt voor een exclusief Europees optreden naar Graspop!! :lol: :p :wink:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Dat Werchter mogelijks Tool zou kunnen boeken is absoluut geen reden om Metallica naar Graspop door te sturen. Enige reden dat ze dat zouden doen, zou zijn dat Metallica 2 jaar na elkaar de Europese festivals zou doen, en ze het eerste jaar op Werchter staan en daarom het 2de jaar Graspop ze ‘krijgt’.

Maar goed, dat Tool naar Europa komt, dat zie ik nog niet direct gebeuren. Het kan natuurlijk wel, gezien de tour met Puscifer vorig jaar en A Perfect Circle dit jaar, maar dan hoop ik gewoon dat ze een zaalshow geven. Festivals zijn leuk, maar Tool hoort wat mij betreft in een zaal (of in een tent op een festival, maar daar zijn ze te groot voor).

Passen prima in de nieuwe Barn op Werchter.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik heb nog even een vraagje over de munten. Kun je ze aan t einde van het festival weer terug verkopen? Ik wil wat munten in de voorverkoop kopen maar twijfel of ik aan de hoge of lage kant moet gaan zitten.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.426
635
Ik heb nog even een vraagje over de munten. Kun je ze aan t einde van het festival weer terug verkopen? Ik wil wat munten in de voorverkoop kopen maar twijfel of ik aan de hoge of lage kant moet gaan zitten.
Naar mijn ervaring geef ik altijd meer munten uit dan ik in de vvk koop. Dus je kunt er gerust 40 kopen. Weet niet of je vaker naar afterpartys gaat, maar daar geef ik vaker ongeveer 3/4e uit van wat ik normaal overdag uitgeef.
Maar vgm kun je ze niet terug brengen, 't is wel leuk om er gewoon 1 mee te nemen naar huis. Heb er thuis ook van elk festival waar ik ben geweest nog 1 munt/bon over, als aandenkertje aan dat jaar.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.343
5.887
Dit nieuwe, suggestieve bericht op de Facebook-pagina van Graspop kan natuurlijk maar één ding betekenen:
Lamb of God komt voor een exclusief Europees optreden naar Graspop!!
1f606.svg
1f61b.svg
1f609.svg

Haha no way maar laten we hopen...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.636
5.082
Ik denk volgende week, rond de 20e, net als vorig jaar.
Ik verwacht nog een handjevol namen, met daarbij mogelijk nog 1 of 2 namen van enig allooi, en verder nog wat opvulling van Belgische of Nederlandse bodem (wellicht ook al wat coverbandjes o.i.d. voor het nachtelijk vermaak).
Waarschijnlijk krijgen we dan ook gelijk de podiumindeling erbij. Het tijdschema verwacht ik echter (iets) later, mogelijk een week of twee erna.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Pukkelpop zou eerst deze week de eerste lading namen bekend maken, dat is nu volgende week geworden. Hopelijk betekent dit ruimte voor Graspop om deze week met nieuws te komen! Zo niet, dan denk ik dat Limboluus een goede gok doet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.636
5.082
limboluus wrote:
Dit nieuwe, suggestieve bericht op de Facebook-pagina van Graspop kan natuurlijk maar één ding betekenen:
Lamb of God komt voor een exclusief Europees optreden naar Graspop!!
1f606.svg
1f61b.svg
1f609.svg


Haha no way maar laten we hopen…
Was uiteraard niet serieus bedoeld :wink: , hoewel het technisch gezien wel mogelijk zou zijn, aangezien het eerste deel van de afscheidstour door Amerika van Slayer, met Lamb of God, Anthrax, Testament en Behemoth, loopt t/m 20 juni, en pas weer verder gaat op 26 juli.

Maar als (een of enkele van) deze bands naar Europa zouden komen deze zomer, dan zou dat allang bekend zijn gemaakt natuurlijk.
Naar alle waarschijnlijkheid zal Slayer volgend jaar naar Europa komen. Of dat met dezelfde entourage zal zijn, is afwachten. Idem of ze dan kiezen voor de grote festivals, of voor losse concerten.
Lijkt me in ieder geval wel dat Graspop ze maar al te graag zal willen strikken. Met een package deal voor deze vijf heb je al een halve festivaldag meer dan goed gevuld!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Aangezien de dagindeling er al is verwacht ik dat ze meteen met podia én tijden komen. En nog een worpje, ik hoop stiekem nog steeds op Deftones nu die niet op Werchter staan...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.636
5.082
Aangezien de dagindeling er al is verwacht ik dat ze meteen met podia én tijden komen. En nog een worpje, ik hoop stiekem nog steeds op Deftones nu die niet op Werchter staan…
Hm, nog eens nagezocht..
Vorig jaar viel de laatste worp namen, incl. podiumindeling, al op 6 maart (met nog flinke namen als Sum41, Helmet, Graveyard, Sepultura en zelfs nog een headliner met Scorpions!), en werd op 20 maart enkel nog het tijdschema bekend gemaakt (zonder nieuwe namen).
Wat dat betreft liggen ze nu dus al achter op vorig jaar.
Tijdschema volgde dus i.i.g. 2 weken na de podiumindeling en laatste namen, dus die kans is nu ook best groot, lijkt me.
Maar ik hoop uiteraard dat jij gelijk krijgt! :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken