Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:

Joslittel wrote:
Eerste observaties:
– Jammer dat Dool naar de donderdag is geschoven. Zal waarschijnlijk clashen met GnR
– Parkway Drive afsluiter van de vrijdag dus Ayreon en Avenged Sevenfold clashen niet. heel goed nieuws!
– De vrijdag blijft ongelofelijk sterk. Neurosis en Wolves in the Throne Room waarschijnlijk ook missen door Ayreon.
– A perfect Circle toch als festivalafsluiter. Deftig hoor.
– De mainstages op zondag zijn echt belachelijk goed. En Bloody Beetroots geen afsluiter van Marque maar Metal dome!


Ik verwacht eigenlijk da ter zo goed als niks clasht met GNR, maar we gaan het zien. Ik hoop iig op die dag Dool en Fleddy Melculy mee te pakken van het non-MS spul.

Vermoed ik ook ja. Ik heb Kataklysm voor die dag ook nog op mijn lijstje maar daar zal een clash met in ieder geval Ghost wel onvermijdbaar zijn. Ik ga er trouwens vanuit dat Ghost na GnR Staat.

Ja ik weet niet zo goed wat we qua Ghost /GNR kunnen verwacht. Ghost om 17u 's middags is natuurlijk gewoon kut. Aan de andere kant is GNR dé act van die dag (en misschien wel het festival). En daarnaast wilde je vroeger niks na GNR want het was altijd maar de vraag hoe laat ze daadwerkelijk begonnen (GMM06 anyone?), maar nu zijn het van die ideale schoonzonen die braaf van 1930 - 2300 spelen :D
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Ik hoop dat APC clasht met Bloody Beetroots to be honest.
Ben geen APC fan en zie die al op Pinkpop de week ervoor. En Bloody Beetroots ga ik komend weekend al zien maar ik vind ze best nice.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Loveless wrote:

Joslittel wrote:
Eerste observaties:
– Jammer dat Dool naar de donderdag is geschoven. Zal waarschijnlijk clashen met GnR
– Parkway Drive afsluiter van de vrijdag dus Ayreon en Avenged Sevenfold clashen niet. heel goed nieuws!
– De vrijdag blijft ongelofelijk sterk. Neurosis en Wolves in the Throne Room waarschijnlijk ook missen door Ayreon.
– A perfect Circle toch als festivalafsluiter. Deftig hoor.
– De mainstages op zondag zijn echt belachelijk goed. En Bloody Beetroots geen afsluiter van Marque maar Metal dome!


Ik verwacht eigenlijk da ter zo goed als niks clasht met GNR, maar we gaan het zien. Ik hoop iig op die dag Dool en Fleddy Melculy mee te pakken van het non-MS spul.

Vermoed ik ook ja. Ik heb Kataklysm voor die dag ook nog op mijn lijstje maar daar zal een clash met in ieder geval Ghost wel onvermijdbaar zijn. Ik ga er trouwens vanuit dat Ghost na GnR Staat.
Dat laatste lijkt me sterk, gezien er 4 bands op MS1 en maar 3 op MS2 staan.
Volgorde zal Pink Slips - Doro - Black Stone Cherry - Iced Earth - Jonathan Davis - Ghost - GnR zijn.
Komt voor mij i.i.g. prima uit zo, kan mooi bij MS2 blijven staan voor Iced Earth en Ghost.
Dool, Heilung en Fleddy Melculy zouden ook nog mooi meegenomen zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Eerste wat me opvalt. A Perfect Circle in het donker is heel vet. Ayreon en Avenged die waarschijnlijk niet clashen, (maar helaas wel gewoon Less Then jake en Neurosis die ik allemaal wel wilde zien).

Donderdag lekker kijken bij Cancert Basts, Fleddy Melculy en Madball denk ik, verder de mainstage dingetjes. Vrijdag in de MetalDome is wel nice al ga ik mijn avond wel af zal ik toch met Maiden/Ayreon gaan afsluiten denk ik, dan die zaterdag zal ik denk ik veel rond die mainstages hangen, en wss een uitstapje voor Sons Of Apollo. De zondag zal ook veel main worden, behalve het einde van de avond wil ik misschien wel Dead Cross en mischien Meshuggah meepakken.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Oh wauw, die podiumindeling valt heel goed mee op het eerste zicht! Clashes zal ik sowieso hebben, maar Rise Against en Volbeat na elkaar op hetzelfde podium, dat is gewoon de grootste hoop die uitkomt! Straks een keer mijn clashfinder bijwerken, om een goed zicht te krijgen op hoe het er echt gaat uitzien.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Eerste wat me opvalt. A Perfect Circle in het donker is heel vet. Ayreon en Avenged die waarschijnlijk niet clashen, (maar helaas wel gewoon Less Then jake en Neurosis die ik allemaal wel wilde zien).

Donderdag lekker kijken bij Cancert Basts, Fleddy Melculy en Madball denk ik, verder de mainstage dingetjes. Vrijdag in de MetalDome is wel nice al ga ik mijn avond wel af zal ik toch met Maiden/Ayreon gaan afsluiten denk ik, dan die zaterdag zal ik denk ik veel rond die mainstages hangen, en wss een uitstapje voor Sons Of Apollo. De zondag zal ook veel main worden, behalve het einde van de avond wil ik misschien wel Dead Cross en mischien Meshuggah meepakken.
Less Than Jake en Neurosis kunnen niet clashen. Metal Dome en Jupiler Stage spelen nooit tegelijk (staan te dicht bijelkaar).
 

oli4vdknaap

Nieuw lid
27 mrt 2018
1
0
Goeiendag graspopgangers, heeft iemand enig idee of dj carl dit jaar weer aanwezig zal zijn in het classic rock cafe? aangezien ik daar nergens iets over heb kunnen lezen, en ik me kan herinneren dat hij vorig jaar gewoon op het affiche stond, iemand met meer info? ( is natuurlijk niet het belangrijkste van graspop maar ben toch wel benieuwd?)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Indiaantje89 wrote:
Eerste wat me opvalt. A Perfect Circle in het donker is heel vet. Ayreon en Avenged die waarschijnlijk niet clashen, (maar helaas wel gewoon Less Then jake en Neurosis die ik allemaal wel wilde zien).

Donderdag lekker kijken bij Cancert Basts, Fleddy Melculy en Madball denk ik, verder de mainstage dingetjes. Vrijdag in de MetalDome is wel nice al ga ik mijn avond wel af zal ik toch met Maiden/Ayreon gaan afsluiten denk ik, dan die zaterdag zal ik denk ik veel rond die mainstages hangen, en wss een uitstapje voor Sons Of Apollo. De zondag zal ook veel main worden, behalve het einde van de avond wil ik misschien wel Dead Cross en mischien Meshuggah meepakken.

Less Than Jake en Neurosis kunnen niet clashen. Metal Dome en Jupiler Stage spelen nooit tegelijk (staan te dicht bijelkaar).
Jupiler is dat buiten podiumpje? en Metal Dome daar tegenaan?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Oh wauw, die podiumindeling valt heel goed mee op het eerste zicht! Clashes zal ik sowieso hebben, maar Rise Against en Volbeat na elkaar op hetzelfde podium, dat is gewoon de grootste hoop die uitkomt! Straks een keer mijn clashfinder bijwerken, om een goed zicht te krijgen op hoe het er echt gaat uitzien.
Beetje vreemd wel dat de dag blijkbaar niet wordt afgesloten door Volbeat (zoals in 2016), maar door Marilyn Manson.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
limboluus wrote:

Indiaantje89 wrote:
Eerste wat me opvalt. A Perfect Circle in het donker is heel vet. Ayreon en Avenged die waarschijnlijk niet clashen, (maar helaas wel gewoon Less Then jake en Neurosis die ik allemaal wel wilde zien).

Donderdag lekker kijken bij Cancert Basts, Fleddy Melculy en Madball denk ik, verder de mainstage dingetjes. Vrijdag in de MetalDome is wel nice al ga ik mijn avond wel af zal ik toch met Maiden/Ayreon gaan afsluiten denk ik, dan die zaterdag zal ik denk ik veel rond die mainstages hangen, en wss een uitstapje voor Sons Of Apollo. De zondag zal ook veel main worden, behalve het einde van de avond wil ik misschien wel Dead Cross en mischien Meshuggah meepakken.


Less Than Jake en Neurosis kunnen niet clashen. Metal Dome en Jupiler Stage spelen nooit tegelijk (staan te dicht bijelkaar).

Jupiler is dat buiten podiumpje? en Metal Dome daar tegenaan?
Klopt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Hopelijk speelt Underoath tijdens Marilyn Manson. Wil die eerste groep heel graag eens zien. Bovenal zeer tevreden over deze indeling! Seether en Accept op een Main Stage en op zondag kan ik al mijn negen bands zien :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Hopelijk speelt Underoath tijdens Marilyn Manson.
Onmogelijk, Marilyn Manson speelt waarschijnlijk als dagafsluiter (ongeveer 0:00 - 1:30), en clasht daardoor met niemand.
De afsluiter van de Jupiler Stage speelt doorgaans tot op z'n laatst zo'n 21:45, en overlapt vaak met de voorlaatste bands op MS1, MS2 en Marquee (in dit geval Rise Against, Megadeth en At The Gates).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Oh wauw, die podiumindeling valt heel goed mee op het eerste zicht! Clashes zal ik sowieso hebben, maar Rise Against en Volbeat na elkaar op hetzelfde podium, dat is gewoon de grootste hoop die uitkomt! Straks een keer mijn clashfinder bijwerken, om een goed zicht te krijgen op hoe het er echt gaat uitzien.

Laat maar weten als je deze af hebt! Ben erg benieuwd hoe dit ongeveer uitpakt.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Donderdag: Doro staat erg vroeg..das minder...had ze liever gewisseld met Iced Earth.
Vrijdag: Parkway Drive is gepromoveerd tot afsluiter, zodat de liefhebbers zowel Ayreon, Avenged 7x en Iron Maiden kunnen zien. Top!
Zaterdag: Mainstagedag!: Backyard Babies - (rondlopen) - Accept - Arch Enemy - Kreator - Rise Against- Megadeth - Volbeat - Marilyn Manson
Zondag: Perfect Circle is gepromoveerd tot afsluiter..misschien op verzoek van Judas Priest? Vandebergs Moonkings 's als opener van de Mainstage..ai dat wordt vroeg...
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
pretparkfan wrote:
Oh wauw, die podiumindeling valt heel goed mee op het eerste zicht! Clashes zal ik sowieso hebben, maar Rise Against en Volbeat na elkaar op hetzelfde podium, dat is gewoon de grootste hoop die uitkomt! Straks een keer mijn clashfinder bijwerken, om een goed zicht te krijgen op hoe het er echt gaat uitzien.

Laat maar weten als je deze af hebt! Ben erg benieuwd hoe dit ongeveer uitpakt.

Bij deze: https://clashfinder.com/s/graspop18/

Er zullen zeker dingen zijn die nog niet kloppen, maar dit zou toch behoorlijk dicht in de buurt moeten komen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.392
Ik denk dat je er heel dichtbij zit. De clashes vallen nog mee op de vrijdag. Meeste wat ik wil zien, kan ik zo ook zien. Alleen denk ik dat the darkness heel lastig wordt omdat ze laat in metal dome spelen en op die manier sowieso zullen clashen met een grote naam van main. Ook Less than Jake zal ik om dezelfde reden moeten missen.
Vervelendste clash in jouw schema vind ik hollywood undead - In this moment & Anti-flag. Dan ga ik denk ik toch voor de combinatie van die laatste 2.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
@pretparkfan. Mooie clashfinder, complimenten. Ziet er zeer realistisch uit.

Mocht dit het worden dan kan ik heel veel zien van wat ik wil, enige jammerlijke punten:
- Fleddy Melculy, Dool en Kataklysm zullen op donderdag allemaal afvallen, had ik graag willen zien. Ghost en GnR gaan voor helaas.
- Overlap Powerwolf en In This Moment is erg jammer, hoop ik beide volledig mee te pakken. Septicflesh gaat dan echter wel weer lukken.
- Zoals verwacht geen Neurosis en Wolves in The Throne Room door Ayreon. Wel leuk om nog een stukje The Darkness mee te pakken na Avenged Sevenfold.
- Vrijdag heeft voor mij een rustige start, Seether en Batushka een van de weinige die nu op mijn lijstje staan, maar waarom dan tegelijk?
- De vrijdagavond is wel naar. Megadeth en Sons of Apollo tegelijk, dat wordt die laatste. Volbeat, Bloodbath en Baroness tegelijk, nog erger! Ik denk dat ik Bloodbath een kans ga geven en afsluit met een beetje Volbeat.
- De mainstage van de zondag is zo belachelijk goed dat ik daar denk ik niet meer wegkom. Jammer van oa Tesseract.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
graspop20 wrote:
Limbolus,
The Bloody Beetroots Live zijn afsluiter van de Metaldome (zie biografie op de site).
Het lijkt me dat op Donderdag naast Guns N Roses, Ghost een mainstage afsluit. Ghost stond al eerder hoog op de main, die zullen ze waarsch niet in de Marquee zetten. (geschiedenis/affiche). Ook verwacht ik Doro’s Voice of Warlock en Janathan Davis als ‘subheadliners’ boven Black Stone Cherry en Iced Earth.
Ik denk ook niet dat Vandeberg Moonkings de mainstage zullen openen. Vandeberg is een grote naam geweest en zal eerder akkoord gaan met een later tijdstip op een kleiner podium, dan de positie als opener. Ik verwacht Powerflo en Skindred eerder op de jupilerstage of Metaldome dan de mainstage.

Thanks voor de feedback!
Je hebt inderdaad best wat plausibele puntjes.
Ghost twijfelde ik zelf ook over. Zou ze zelf het liefst in de Marquee zien, of i.i.g. in het donker (dus na 22:00 op mainstage 2).
Grote vraag is vooral hoeveel en welke podiums gebruikt worden op donderdag. De Metaldome wordt i.i.g. op donderdag omgedoopt tot Red Bull Music Stage, waar de drie door Red Bull Music aangewezen Belgische bandjes hun kunsten mogen vertonen. Hoe laat die spelen, en of erna nog andere (cover)bands zullen staan, is gissen.
De Jupiler-stage zie ik zelf dicht blijven, hoewel die best ideaal zou zijn voor bands als Madball, Cancer Bats en Fleddy Melculy.
Alle 5 podia open lijkt me wat veel van het goede, maar welke blijft dan dicht? Lijkt me vreemd als dat de Marquee zou zijn.

Dat van The Bloody Beetroots wist ik niet. Dank voor de info!
Hm, zo te zien hadden we het beide een paar keer bij het juiste eind, maar sloegen we ook een paar keer de plank mis.. :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken