Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Dus, ik ben er een beetje laat bij maar wel een vette podium indeling! Inderdaad verrassende keuzes mbt de main 2 afsluiters, maar wat gaaf dat A Perfect Circle in het donker mag spelen! Kijk nu al onwijs uit naar die show. Verder jammer dat ik nu Parkway Drive moet missen, maar wel vet om A7x te kunnen gaan zien. Vrees alleen dat het nu wel heel druk gaat worden bij Ayreon, denk dat A7x daar meer fans weg had getrokken. Maar we gaan het zien. En Ghost voor of na GnR lijkt mij moeilijk te zeggen, we gaan het afwachten. Ik hoop nog steeds op na, maar met de aantallen bands lijkt ervoor inderdaad beter te passen.

Verder qua clashes in die clashfinder: Vader en Watain zou ik ook graag zien, maar A7x en Maiden gooien toch wat meer gewicht in de schaal. Jammer dat die tegelijk lijken te spelen. Megadeth vs At The Gates vs Sons of Apollo is inderdaad ook een hele pijnlijke, maar ik denk dat ik ook voor die laatsten ga. Al doet het mij pijn Megadeth te laten schieten.

Over het algemeen blijkt het voor mij dat ik toch vooral de grotere bands op het affice graag wil zien, waardoor het begin van de dag vaak redelijk rustig is maar er aan het eind van de dag waarschijnlijk veel clashes gaan ontstaan. Ach ja, luxe problemen. Had dan liever een band als Sons of Apollo bijvoorbeeld in de middag op main gezien, maar so be it. Het ziet eruit alsof het een mooi weekend gaat worden.

Ok, gewetensvraagje.. :-P
Als de 5 stages 5 verschillende gratis festivals zouden zijn, en je maar naar één toe kan gaan, welke zou je dan kiezen?

Voor mij liggen MS1, MS2 en Marquee dicht bijelkaar, maar het zou toch Main Stage 2 worden, denk ik.. :)

>maandenlang zitten beloven aan mezelf om gmm dit jaar te skippen om het geld aan betere dingen te besteden
>checkt de podiumindeling
>ziet alle aangekondigde bands nogmaals
>hmmmm
>checkt rekening
>haalt bankkaart boven
>XL-ticket + 4 drankvouchers in the pocket
>ik ben slecht in voornemens waarmaken

>maandenlang zitten beloven aan mezelf om gmm dit jaar te skippen om het geld aan betere dingen te besteden
>hmmmm
>checkt rekening
>haalt bankkaart boven

Er bestaan beslissingen waar je later meer spijt van zal krijgen dan deze!

>hmmmm
>checkt rekening
>haalt bankkaart boven
95,005 % uitverkocht :wink:

>hmmmm
>checkt rekening
>haalt bankkaart boven

Hahaha het is bij mij precies zo gegaan. Gisteren toch maar snel een xxl ticket gekocht voor ze uitverkocht zijn en ik er spijt van zou krijgen dat ik het niet had gekocht

TettenVogel wrote:
>hmmmm
>checkt rekening
>haalt bankkaart boven

Hahaha het is bij mij precies zo gegaan. Gisteren toch maar snel een xxl ticket gekocht voor ze uitverkocht zijn en ik er spijt van zou krijgen dat ik het niet had gekocht
XXL? Is er nog een 5e dag toegevoegd?? :-o :wink:

Matthijs wrote:

TettenVogel wrote:
>hmmmm
>checkt rekening
>haalt bankkaart boven

XXL? Is er nog een 5e dag toegevoegd??
1f62e.svg
1f609.svg

haha ja wist je dat niet? Supermooie namen ook op de woensdag! ;)

Wel geinig om te zien hoe laag Billy Talent hier op het affiche staat, terwijl ze op Hurricane in Duitsland gewoon headliner zijn (ten grote van Arctic Monkeys en Arcade Fire).

limboluus wrote:

Matthijs wrote:

TettenVogel wrote:
>hmmmm
>checkt rekening
>haalt bankkaart boven

XXL? Is er nog een 5e dag toegevoegd??
1f62e.svg
1f609.svg

haha ja wist je dat niet? Supermooie namen ook op de woensdag!
1f609.svg
Hm, hoop dat ik m'n XL nog kan upgraden dan.. :-P
Hoewel ik misschien meer zou voelen voor een 'cooling-down' op maandag. :wink:

Wel geinig om te zien hoe laag Billy Talent hier op het affiche staat, terwijl ze op Hurricane in Duitsland gewoon headliner zijn (ten grote van Arctic Monkeys en Arcade Fire).

Punkrock is megapopulair in Duitsland
Volbeat en Parkway Drive zijn ook niet overal headliner zoals op GMM.

Als we naar een ander genre festivals kijken: Editors zijn ook alleen maar headliner in België en Nederland, in andere landen spelen ze in de namiddag voor een select publiek.

Iemand die naast Graspop ook nog naar FortaRock gaat?
https://festileaks.com/2018/03/dragonforce-suffocation-en-anderen-maken-line-up-fortarock-2018-compleet/

Die vrijdag zou dus compleet dubbelop zijn, hele bovenkant affiche (+ Watain) staat al op Graspop.
Hoewel het wel een uitkomst zou kunnen zijn voor mensen die én Parkway Drive én Ayreon willen zien.

De zaterdag is wel een heel stuk interessanter.
Nightwish, Alestorm, DragonForce, VUUR en Opeth had ik er maar al te graag bij gehad op Graspop, maar je kunt natuurlijk niet alles hebben.. :)
Ik zou best hebben willen overwegen om een dagticket te pakken (zeker als Týr gaat overlappen met Eisbrecher op Graspop, en Dool met GnR), ware het niet dat ik al een ticket heb gekocht voor de losse show van Nightwish in november in Antwerpen (met voorprogramma Beast in Black, nieuwe band van voormalig Battle Beast-frontman Anton Kabanen), en juni sowieso al een ontiegelijk drukke en dure maand is, met ook nog een los concert van Babymetal op 6 juni in Utrecht, en nog een dag werken achter de bar op Pinkpop (vrijdag 15 juni).

Gister m'n eerste dag van de festivalseizoen opener gehad op Paaspop. Hier heb ik onderandere Avatar en The Bloody Beetroots. TBB is over het algemeen wel echt een leuke live band om naar te kijken, maar ik snap nu ik ze gezien heb nog steeds niet waarom ze eigenlijk op Graspop staan. Het enige wat echt live is, is de zang en de drums. Gitaren, bassen en de keys lijken soms best wel playback. En hoop ook niet dat ze hun eigen publiek meetrekken, want goddamn wat een klote publiek was dat. De "moshpit" duwden letterlijk de mensen aan de hekken gewoon nog harder tegen de hekken aan (waar ik met m'n vriendin stond)

Los van dat wil ik ze graag nog eens zien en hoop ik dat ze clashen met A Perfect Circle. Want die zie ik toch al de week ervoor en ben niet zo'n fan.

Gister m’n eerste dag van de festivalseizoen opener gehad op Paaspop. Hier heb ik onderandere Avatar en The Bloody Beetroots. TBB is over het algemeen wel echt een leuke live band om naar te kijken, maar ik snap nu ik ze gezien heb nog steeds niet waarom ze eigenlijk op Graspop staan. Het enige wat echt live is, is de zang en de drums. Gitaren, bassen en de keys lijken soms best wel playback. En hoop ook niet dat ze hun eigen publiek meetrekken, want goddamn wat een klote publiek was dat. De “moshpit” duwden letterlijk de mensen aan de hekken gewoon nog harder tegen de hekken aan (waar ik met m’n vriendin stond)

Los van dat wil ik ze graag nog eens zien en hoop ik dat ze clashen met A Perfect Circle. Want die zie ik toch al de week ervoor en ben niet zo’n fan.
A Perfect Circle moet je in het donker zien man...

Pim wrote:
Gister m’n eerste dag van de festivalseizoen opener gehad op Paaspop. Hier heb ik onderandere Avatar en The Bloody Beetroots. TBB is over het algemeen wel echt een leuke live band om naar te kijken, maar ik snap nu ik ze gezien heb nog steeds niet waarom ze eigenlijk op Graspop staan. Het enige wat echt live is, is de zang en de drums. Gitaren, bassen en de keys lijken soms best wel playback. En hoop ook niet dat ze hun eigen publiek meetrekken, want goddamn wat een klote publiek was dat. De “moshpit” duwden letterlijk de mensen aan de hekken gewoon nog harder tegen de hekken aan (waar ik met m’n vriendin stond)

Los van dat wil ik ze graag nog eens zien en hoop ik dat ze clashen met A Perfect Circle. Want die zie ik toch al de week ervoor en ben niet zo’n fan.

A Perfect Circle moet je in het donker zien man…

Daarna ben je waarschijnlijk wel fan haha

Ik laat me op Pinkpop wel verrassen dan! Wie weet vind ik 't zo goed en wil ik op Graspop ook kijken!

Uit onverwachte hoek opeens iemand gevonden die misschien toch 4 dagen wil gaan, maar is nog niet zeker ... ik hoop echt dat die XL combi's nu niet uitverkopen een dezer dagen, dan zou ik wel echt heel hard balen.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread