Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
VIP-tickets voor de zaterdag zijn ook uitverkocht, lijkt het (staan nog op site, maar niet meer te reserveren via Ticketmaster).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
VIP-tickets voor de zaterdag zijn ook uitverkocht, lijkt het (staan nog op site, maar niet meer te reserveren via Ticketmaster).

Opvallend dat de zaterdag eerder uitverkoopt dan de zondag. Vind ik een veel sterkere dag.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Ik vraag me af wat de echte reden van de annulering is. Logistieke problemen zijn altijd een excuus waar iets groters achter zit.
Het was zeker geen logistieke reden. Strijp S ligt aan een weg die goed toegankelijk is. Zowel bij Volbeat als Bryan Adams waren er geen problemen. Ik gok op een tegenvallende kaartverkoop, vandaar dat ze ook met 2 knallers als supportact kwamen. Op facebook stonden maar 480 mensen op aanwezig. Had het dan gewoon door laten gaan op een kleinere locatie ofzo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
limboluus wrote:
VIP-tickets voor de zaterdag zijn ook uitverkocht, lijkt het (staan nog op site, maar niet meer te reserveren via Ticketmaster).

Opvallend dat de zaterdag eerder uitverkoopt dan de zondag. Vind ik een veel sterkere dag.
Mwa, zal wel een kwestie van smaak zijn, maar zo veel sterker vind ik het nu ook weer niet.

Denk dat de zaterdag vooral een relatief jonger publiek zal aanspreken. Die zullen vermoedelijk toch wat minder enthousiasme opbrengen voor 'bejaarde' rockhelden als Ozzy, Alice Cooper (mogelijk wel voor Johnny Depp), Judas Priest en Adje Vandenberg, de ietwat gedateerde rap-/nu-metal van bands als Bodycount en Limp Bizkit, en progrock/-metal bands als A Perfect Circle, Meshuggah en Tesseract. Zij kiezen wellicht liever voor wat 'hippere' bands als Volbeat, Rise Against, Arch Enemy en Amaranthe.

Aan de andere kant zal dat jongere publiek dan waarschijnlijk weer niet zo snel geneigd zijn om een VIP-ticket te kopen.
Conclusie: ik heb eigenlijk ook geen idee... :lol: :wink:
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Het was zeker geen logistieke reden. Strijp S ligt aan een weg die goed toegankelijk is. Zowel bij Volbeat als Bryan Adams waren er geen problemen. Ik gok op een tegenvallende kaartverkoop, vandaar dat ze ook met 2 knallers als supportact kwamen. Op facebook stonden maar 480 mensen op aanwezig. Had het dan gewoon door laten gaan op een kleinere locatie ofzo.

Bij Volbeat stond het hele verkeer vast ;) Heb het voorprogramma toen gemist omdat we zo lang stil stonden. Het was wel een probleem dat er pas een verkeersregelaar stond als je er al was, en niet eerder bij de drukke punten.
Denk idd wel dat het aan de kaartverkoop ligt, of iets binnen de band misschien.
Shinedown is die dag wel verplaatst, staan nu met een eigen show in Zwolle op 12 juni.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
limboluus wrote:
VIP-tickets voor de zaterdag zijn ook uitverkocht, lijkt het (staan nog op site, maar niet meer te reserveren via Ticketmaster).

Opvallend dat de zaterdag eerder uitverkoopt dan de zondag. Vind ik een veel sterkere dag.

Imo is de zaterdag juist sterker, dus ik snap dat wel.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Joslittel wrote:

limboluus wrote:
VIP-tickets voor de zaterdag zijn ook uitverkocht, lijkt het (staan nog op site, maar niet meer te reserveren via Ticketmaster).


Opvallend dat de zaterdag eerder uitverkoopt dan de zondag. Vind ik een veel sterkere dag.

Imo is de zaterdag juist sterker, dus ik snap dat wel.

Eind van de zondag is met Judas Priest - Ozzy - APC een muzikaal hoogtepunt, terwijl de bovenkant van het affiche zaterdag een muzikaal dieptepunt is. Voor mij dan. Dagprogramma zaterdag is wel flink sterker. Al met al boor beide dagen iets te zeggen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Inderdaad! Ik kan niet wachten om samen met duizenden anderen op sociale media te klagen dat de timetable niet naar mijn persoonlijke voorkeuren is opgesteld!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Joslittel wrote:

limboluus wrote:
VIP-tickets voor de zaterdag zijn ook uitverkocht, lijkt het (staan nog op site, maar niet meer te reserveren via Ticketmaster).


Opvallend dat de zaterdag eerder uitverkoopt dan de zondag. Vind ik een veel sterkere dag.

Imo is de zaterdag juist sterker, dus ik snap dat wel.
Dat de meningen zo ver uit elkaar liggen, zegt toch ook wel veel over hoe sterk de gehele line-up dit jaar is, zowel qua headliners als in de breedte.
Volgens mij heeft vrijwel niemand te klagen, wat je smaak ook is. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik kom iedere dag met groots gemak aan de 10 namen die ik wil zien. Misschien nog wel meer... zegt idd alleen maar hoe goed het affiche is. Mij trekt het ook dat ze binnen de hardere genres zo toch vrij veel variatie in het affiche hebben weten te stoppen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ja, ze doen het écht goed dit jaar. Vooral ook in de breedte vind ik. Ik kan ook met gemak m'n dagen vullen, ben dan ook heel benieuwd naar het tijdsschema, zal eerder dingen schrappen worden dan dat ik soms uren niks heb. En dat is echt op andere festivals weleens anders geweest.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ja, ze doen het écht goed dit jaar. Vooral ook in de breedte vind ik. Ik kan ook met gemak m’n dagen vullen, ben dan ook heel benieuwd naar het tijdsschema, zal eerder dingen schrappen worden dan dat ik soms uren niks heb. En dat is echt op andere festivals weleens anders geweest.
Nee, tijdvulling zit er niet echt bij dit jaar, wat ergens ook weer een nadeel is eigenlijk.
Niet alleen vrees ik voor de clashes, maar ook dat ik bepaalde goede acts zal moeten overslaan (of i.i.g. van afstandje kijken/luisteren) om eet-/rustmomenten in te lassen.
Het grote gevaar, zeker op de latere dagen, is dat ik steeds vanaf het begin aanwezig wil zijn, en ook dan al continu van podium naar podium loop (incl. semi-interessante namen, puur uit nieuwsgierigheid), zonder al te veel te rusten, wat me dan later op de dag fysiek gaat opbreken, waardoor ik bepaalde (sub-)headliners die ik heel graag wil zien maar half mee ga krijgen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Nou ja dat laatste had ik 'vroegah' ook wel last van, maar dat heeft me wel geleerd m'n rust te pakken, en niet naar de andere kant van het terrein te lopen om een of ander schijtbandje te gaan kijken, en dan om 22u op zijn als de headliner nog moet beginnen.

Zeker met het tandem Judas Priest - Hollywood Vampires - Ozzy - APC moet er nog wat energie in de beentjes zitten zondagavond :p
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ozzy ga je niet vrolijk van worden. De rest is wel te gek.

Ach, kan ie solo ook afgevinkt. in 2016 de afscheidstournee van Black Sabbath gezien. Muzikaal prima, leuk om gezien te hebben, maar Ozzy was toen al geen pretje om aan te horen, ga er niet vanuit dat dat beter is geworden...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ja en Ozzy ligt wel lekker op het schema zeg maar. Al ga ik een goed plekje zoeken voor A Perfect Circle.

Ik sla Volbeat misschien wel over denk ik. Ik hoop dat die gelijk staan met Underoath.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Timmetje wrote:
Ozzy ga je niet vrolijk van worden. De rest is wel te gek.

Ik word heel vrolijk van Ozzy, en dan hoeft hij nog geen noot te zingen. Ouwe gek dat het is.
Da's net het punt, hij zou beter géén noot zingen :p Dan is 't volgens mij nog een leuk optreden. Ach, ergens wel leuk dat ik hem zal gezien hebben live, maar verwacht er werkelijk niets van. Eén van de weinige optredens die dag die ik sowieso ga kijken, maar eigenlijk niet hoeven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken