Graspop 2016

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Kereltje wrote:
Down, Shining en Megadeth, nice!

Uit het filmpje leid ik af dat Megadeth de laatste MS2 headliner is en Disturbed ergens zal subben.


Foreigner ook denk ik?

Daar twijfelde ik eerst over aangezien ze bij een vorige passage in Dessel nog onder de sub stonden. Misschien Disturbed ergens op MS1 en Foreigner op MS2 ofzo.

In ieder geval is Graspop echt lekker bezig, moet op Hellfest na voorlopig zowat de beste metalaffiche van Europa zijn. En Hellfest is dan weer buiten categorie.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik heb iig voor Hellfest gekozen, die kwamen ineens met zo'n dik affiche dat ik niet kon wachten waarmee bv. GMM of de Duitsers kwamen. Maar je hebt zeker gelijk, een hoop moois komt door naar GMM.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Het hang er voor mij nog een beetje vanaf waar G`nR evt staan.
Ik verkies juist Graspop boven Hellfest, ik hoef Rammstein niet zo nodig
Al zie ik nu dat Hellfest nog een headliner mist, dat zou misschien G`n R wel eens kunnen zijn.
Hmm, keuzes, keuzes
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Ja, daar zijn ze goed bezig. Dit is toch wel een line up om je opgestoken pink en wijsvinger van af te likken.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Het hang er voor mij nog een beetje vanaf waar G`nR evt staan.
Ik verkies juist Graspop boven Hellfest, ik hoef Rammstein niet zo nodig
Al zie ik nu dat Hellfest nog een headliner mist, dat zou misschien G`n R wel eens kunnen zijn.
Hmm, keuzes, keuzes

Daarom, áls GnR tourt staan ze sowieso niet op GMM, die zijn heel duidelijk geweest in toegeven dat dit hun 3 headliners zijn. Hellfest baas schijnt op de Franse radio geroepen te hebben dat ze nog op zoek zijn naar een derde.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Interessante ontwikkeling: Megadeth is NIET de laatste MS2 headliner.

Op de site staat de volledige lineup namelijk in 3 verschillende lettertypes: extra groot (headliners MS1), groot (headliners MS2) en normaal (al de rest). Sabbath, Iron Maiden en Volbeat staan extra groot, Twisted Sister en King Diamond groot, en Megadeth/Disturbed beiden gewoon zoals de rest van de namen. Dus met Megadeth, Disturbed en Foreigner hebben we dan waarschijnlijk 3 subs, en nog 1 headliner te gaan.

Sabaton of Nightwish gok ik dan? Beiden zijn in de buurt. En Nightwish heeft nog een Belgische show over enkele weken, dus een goede reden om daarmee te wachten.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Viel mij inderdaad ook al op, had zeker Megadeth wel als MS2 headliner verwacht.

Nu dus:

Headliner (MS1):
Black Sabbath
Iron Maiden
Volbeat

Headliner (MS2):
King Diamond
Twisted Sister

Lijkt me inderdaad aannemelijk dat die 3 acts subben, maar ik kan me ook voorstellen dat een BFMV of Trivium dat doet.

Zou ook Slayer niet vergeten, hebben binnenkort clubshow, wellicht daar(na) bevestiging.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Blijkbaar staat er in Aardschok (metalmagazine) een advertentie voor GMM waarin ook Slayer voorkomt, en Megadeth bovendien wel op gelijke hoogte met de andere headliners geplaatst wordt.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Volgens iemand op het Ashladan forum op 18 december nieuwe namen.

Je vergeet te melden dat dat vermoedelijk een berekende gok is aangezien Nightwish op 17-12 in Belgie speelt
En zoals je weet gaat iedereen ervan uit dat Nightwish een van de headliners gaat zijn
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Volgens iemand op het Ashladan forum op 18 december nieuwe namen.


Je vergeet te melden dat dat vermoedelijk een berekende gok is aangezien Nightwish op 17-12 in Belgie speelt
En zoals je weet gaat iedereen ervan uit dat Nightwish een van de headliners gaat zijn

En juist een berekende gok schijnt dat niet te zijn. :)
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Heel wat nieuwe sterke namen voor download festival. Allemaal kanshebbers uiteraard
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
22 nieuwe namen: Amaranthe, Anthrax, Apocalyptica, Atreyu, Devil You Know, Gojira, Heaven Shall Burn, In the Woods, Moonsorrow, Nightwish, Raven, Saxon, Shinedown, Skillet, Slayer, The Amity Affliction, The Raven Age, The Wild Lies, Tremonti, Turnstile, Windhand en Zakk Wylde.

Denk dat ik deze line-up misschien nog wel sterker vind dan die van vorig jaar
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Netjes hoor... Die hoeven zich niet te schamen met dit affiche!! \m/
https://www.graspop.be/nl/line-up/poster/
 

Je Moeder

Playlistbediener
4 jan 2016
31
5
Is er kans voor Beartooth, Neck Deep, Thy Art Is Murder, Parkway Drive of een klepper als Deftones of Korn?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Is er kans voor Beartooth, Neck Deep, Thy Art Is Murder, Parkway Drive of een klepper als Deftones of Korn?

Thy Art Is Murder staat al op de poster zoals je ziet (zondag). Zanger is opgestapt maar zal wel vervangen worden.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Weet iemand of je je ook individueel kan aanmelden als vrijwilliger op Graspop? Zag namelijk op de site alleen een aanmeldingsformulier voor verenigingen.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Dat vroeg ik me ook af
simple-smile.png

Ik heb een mailtje gestuurd, laat wel weten als ik iets terug heb gekregen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken