Graspop 2016

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Cool, er staan nu al veel bands die ik zou willen zien. Met Moonspell en August Burns Red zijn er zelfs twee must-see's toegevoegd. Met Volbeat, Twisted Sister en King Diamond heb ik weinig.

Benieuwd naar de namen die straks bekendgemaakt worden!
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Twisted sister kom nog na Iron maiden :)
Twns als je naar de site van graspop gaat, staat Volbeat er niet meer bij
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Volbeat staat nergens meer vermeldt...te vroeg bekend gemaakt door GMM? Of gecanceled?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Volbeat staat nergens meer vermeldt…te vroeg bekend gemaakt door GMM? Of gecanceled?
Waarschijnlijk zijn ze bij GMM ook niet helemaal uit welke Mainstage ze dan wel of niet afsluiten, 1 of 2.
Of te vroeg in de media geslingerd?
Misschien gewoon een digitaal dingetje, dus geen betekenis deze vermissing???

btw gecanceld, dat lijkt mij zeker niet het geval.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Kereltje wrote:
De voorlopige tussenstand is:
Main Stage 1: Black Sabbath – Volbeat – Iron Maiden
Main Stage 2: King Diamond – ? – Twisted Sister

Vergeet die grote kleppers dus maar, zal eerder in het lijntje Sabaton/Nightwish/Megadeth liggen.


Dus jij zegt, Volbeat wel headliner Main Stage 1 op de 18e?

Tuurlijk, die waren in 2014 al headliner. Of GMM moet nog een naam als Metallica of AC/DC uit de hoge hoed toveren. Maar daar zou ik mijn hoop niet op vestigen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
bcmrmaybe wrote:
Volbeat staat nergens meer vermeldt…te vroeg bekend gemaakt door GMM? Of gecanceled?


Waarschijnlijk zijn ze bij GMM ook niet helemaal uit welke Mainstage ze dan wel of niet afsluiten, 1 of 2.
Of te vroeg in de media geslingerd?
Misschien gewoon een digitaal dingetje, dus geen betekenis deze vermissing???

btw gecanceld, dat lijkt mij zeker niet het geval.

Volbeat was bevestigd en stond in het filmpje!
Wellicht is het nieuws te vroeg de buitenwereld in geslingerd en wil Volbeat zelf zijn plannen voor 2016 kundig maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Volbeat was bevestigd en stond in het filmpje!
Wellicht is het nieuws te vroeg de buitenwereld in geslingerd en wil Volbeat zelf zijn plannen voor 2016 kundig maken.
Oooo, wat jammer dat we nu weten dat ze gaan touren, foei foei Graspop :mrgreen:
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
DennisvdBr wrote:
Kereltje wrote:
De voorlopige tussenstand is:
Main Stage 1: Black Sabbath – Volbeat – Iron Maiden
Main Stage 2: King Diamond – ? – Twisted Sister

Vergeet die grote kleppers dus maar, zal eerder in het lijntje Sabaton/Nightwish/Megadeth liggen.


Dus jij zegt, Volbeat wel headliner Main Stage 1 op de 18e?


Tuurlijk, die waren in 2014 al headliner. Of GMM moet nog een naam als Metallica of AC/DC uit de hoge hoed toveren. Maar daar zou ik mijn hoop niet op vestigen.

De organisatie heeft al meermaals te kennen gegeven geen (torenhoog) budget over te hebben voor bands van het kaliber Metallica, Rammstein en ACDC. Een dergelijke naam komt er dus zeker niet!
Volbeat gaat gewoon afsluiten naar mijn mening. Dat ze nu uit de 'promofilm' verdwenen zijn zou hiermee wel eens samen kunnen hebben. Een headliner wordt normaal gesproken anders gepresenteerd (zie Sabbath en Maiden).
Kan ook dat de band het nieuws (nieuwe tour, nieuw album) zelf wil brengen. Nighwish of zelfs (in België erg populair) Sabaton (afsluiter op Alcatraz dit jaar) zie ik op stage 2 afsluiten.


 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik lees zojuist op FB dat Graspop onderhandelt met Bon Jovi en dat de kans groot is dat het rond komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik lees zojuist op FB dat Graspop onderhandelt met Bon Jovi en dat de kans groot is dat het rond komt.
Als Zegut weeken terug zegt dat hij naar Hellfest kan komen, is de kans voor GMM niet eens zo onwaarschijnlijk maar wel onverwacht...
Vind persoonlijk meer een naam voor Werchter / WT / Boutique / Lokerse Feesten in België, maar we zullen zien welke ontwikkeling hier in zit??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ticketprijzen zijn volgens redelijk te noemen. https://graspop.be/tickets/ticketprijzen/
overigens voor wie het nog niet wist, niet in een tentje is ook leuk https://graspop.be/info/sunparks/

site is wel vernieuwd... (zonder Volbeat dan nog)
 

Yakkslapper

Playlistbediener
17 okt 2015
20
0
Gebaseerd op namen die al bekend gemaakt zijn voor andere (Metal) festivals, namen die nieuwe albums hebben en namen die daarvan eventueel al eerder op graspop hebben gestaan, zouden tussen deze namen ook flink wat kanshebbers zitten:

Baroness, Blind Guardian, Dagoba, Danzig, Death Angel, Deftones, Def Leppard, Disturbed, Doro, Dream Theatre, Eluveitie, Escape The Fate, Evanescence, Foreigner, Ghost, Gloryhammer, Gojira, Hellyeah, Ignite, Ihsahn, Killswitch Engage, Kreator, Kylesa, Megadeath, Meshuggah, Ministry, Rage, Rotting Christ, Sepultura, Sixx: AM, Skindred, Slayer, Soundgarden, Steak Number Eight, Steel Panther, Therion, Ugly Kid Joe, Voivod, W.A.S.P. en X Japan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Zit de gemiddelde graspopper op Bon Jovi te wachten? Eerst naar Fleshgod Apocalypse en daarna luisteren naar 'bed of roses'. Lijkt me eerder iets voor Werchter classic.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Zit de gemiddelde graspopper op Bon Jovi te wachten? Eerst naar Fleshgod Apocalypse en daarna luisteren naar ‘bed of roses’. Lijkt me eerder iets voor Werchter classic.

Mwah, dat kan je (goed, in mindere mate) ook roepen over iets als Scorpions. GMM kiest toch vaak ook wel voor classic acts of de wat oudere hardrock/glamrock/hairmetal. Bon Jovi met een greatest hits setje zou wmb niet misstaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken