Graspop 2016

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Mooie naam voor Graspop. Valt dus nu ook een kandidaat af voor Fortarock

Die waren al geen kandidaat. Enkele weken geleden reeds op FB bekend gemaakt door de organisatie.
Het vermoeden is dat FortaRock reeds een grote headliner heeft vastliggen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Misschien trek ik hier wel een dagje voor naar Dessel. Ik moet Black Sabbath eigenlijk nog eens een keer zien.

Idem hier. Gooi er nog een vrij interessante grote naam bij (genre Megadeth, Dream Theater) en een paar leuke kleintjes (Baroness, Gojira) en ik koop blind een ticket. Wat is het geweldig om geen examens meer te hebben in juni :D
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Geldt ook voor mij. Ik doe dit jaar eindexamen dus ook ik ga lekker veel festivals meepikken dit jaar ? Wanneer zouden we een tweede headliner kunnen verwachten?
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Deze zomer moet ik Black Sabbath nog een keer zien. Had misschien een beetje gehoopt op een Ziggo Dome show maar nu dus naar Graspop voor een dagje. Maak ik dat ook nog eens mee.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Geldt ook voor mij. Ik doe dit jaar eindexamen dus ook ik ga lekker veel festivals meepikken dit jaar
1f60a.png
Wanneer zouden we een tweede headliner kunnen verwachten?

Vrij snel gok ik. Ticketverkoop begint 15 oktober, en gewoonlijk is er meer dan 1 naam gekend bij de start van de reguliere verkoop.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Gloeilamp wrote:
Misschien trek ik hier wel een dagje voor naar Dessel. Ik moet Black Sabbath eigenlijk nog eens een keer zien.


Idem hier. Gooi er nog een vrij interessante grote naam bij (genre Megadeth, Dream Theater) en een paar leuke kleintjes (Baroness, Gojira) en ik koop blind een ticket. Wat is het geweldig om geen examens meer te hebben in juni
1f600.png

Ik ga ook een dagje Dessel doen voor Black Sabbath. Er staan op zo'n dag al gauw in de 30 bands en daar gaat altijd wel leuks bij zitten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Dat was te verwachten en is een mooie afsluiter voor Graspop.
De opmerking van MOJO dat Iron Maiden in stadions wil spelen en daarom in Arnhem staat is dus weer klinkklare onzin.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Nieuwsberichtje:

Iron Maiden zal Graspop Metal Meeting 2016 afsluiten. Op zondag 19 band vliegt de legendarische heavy metalband met hun eigen jumbo jet naar Dessel en zal er spelen als headliner op de laatste festivaldag.

Aan het stuur van dat vliegtuig? Niemand minder dan frontman Bruce Dickinson. Met hun Boeing 747-400 Jumbo, aka Ed Force One, zal de band volgend jaar zo'n 90.000 kilometer vliegen en 35 landen aandoen.

Mee op dat vliegtuig: 'The Book Of Souls', het kersverse album van de Britse band dat in België en meer dan 40 andere landen binnenkwam op 1. Het wordt de achtste (!) passage van Iron Maiden op Graspop.

TIckets voor Graspop gaan overmorgen -donderdag 15 oktober- in verkoop. Eerder werd al bekendgemaakt dat Black Sabbath de eerste festivaldag zal headlinen. Meer namen volgen héél binnenkort.

Verwacht dus voor/tijdens start VVK nog wel wat naampjes/3e headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Dat was te verwachten en is een mooie afsluiter voor Graspop.
De opmerking van MOJO dat Iron Maiden in stadions wil spelen en daarom in Arnhem staat is dus weer klinkklare onzin.
tja...
wat kost btw een dagticket GMM? heb nu bijna 80 euro voor GelreDome betaald.
Zal wel rond 95 euro zitten ergens gok ik, dat is ook wel te doen voor even op en neer naar Dessel.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Land Graaf wrote:
Dat was te verwachten en is een mooie afsluiter voor Graspop.
De opmerking van MOJO dat Iron Maiden in stadions wil spelen en daarom in Arnhem staat is dus weer klinkklare onzin.


tja…
wat kost btw een dagticket GMM? heb nu bijna 80 euro voor GelreDome betaald.
Zal wel rond 95 euro zitten ergens gok ik, dat is ook wel te doen voor even op en neer naar Dessel.

GMM was altijd redelijk voordelig, je krijgt veel bands, twee mainstages, en volledige dagen (geen 2,5 á Pinkpop)

Vorig jaar:

185 voor 3 dagen en 1 dag voor 89
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Dat was te verwachten en is een mooie afsluiter voor Graspop.
De opmerking van MOJO dat Iron Maiden in stadions wil spelen en daarom in Arnhem staat is dus weer klinkklare onzin.

Al aan gedacht dat Maiden gewoon een stadion boven Pinkpop verkoos? Ik heb hier al een tiental keer gezegd dat Dickinson en co na de '09-'10 tours liever geen commerciele pop/rock-festival meer willen spelen. Bovendien heb je in België ook gewoon niet dezelfde concertopties: of je speelt in het kleine Sportpaleis, of je speelt in Boudewijnstadion/TW Boutique dat je geeneens half uitverkocht krijgt.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Land Graaf wrote:
Dat was te verwachten en is een mooie afsluiter voor Graspop.
De opmerking van MOJO dat Iron Maiden in stadions wil spelen en daarom in Arnhem staat is dus weer klinkklare onzin.


Al aan gedacht dat Maiden gewoon een stadion boven Pinkpop verkoos? Ik heb hier al een tiental keer gezegd dat Dickinson en co na de ’09-’10 tours liever geen commerciele pop/rock-festival meer willen spelen. Bovendien heb je in België ook gewoon niet dezelfde concertopties: of je speelt in het kleine Sportpaleis, of je speelt in Boudewijnstadion/TW Boutique dat je geeneens half uitverkocht krijgt.

Zou heel goed kunnen, het enige 'echte' metalfestival wat we hier hebben is Fortarock, en daar stonden ze in 2014 al en was qua VVK toen ook geen geweldig succes. Pinkpop is mijn ogen van beide kanten nooit een optie geweest. Veel te commercieel/poppy (ja, ik weet dat ze ongetwijfeld dit jaar Rammstein hebben en Metallica er paar keer stond) voor Maiden, en Maiden niet een instant buy zoals andere metalacts als Rammstein en Metallica wel zijn (als ze op een festival als Pinkpop zouden staan).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Om overigens terug naar GMM te gaan: nu ben ik benieuwd wie die 3de headliner wordt. Gewoonlijk kiest GMM op Main Stage 1 voor een mix tussen oudere en jongere acts. Dan denk ik meteen aan Volbeat en SOAD. Maar die eerste zie ik net zo goed Werchter subben voor een hardere headliner als FF of Rammstein, en van die tweede is er nog steeds geen concrete aanwijzing.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Om overigens terug naar GMM te gaan: nu ben ik benieuwd wie die 3de headliner wordt. Gewoonlijk kiest GMM op Main Stage 1 voor een mix tussen oudere en jongere acts. Dan denk ik meteen aan Volbeat en SOAD. Maar die eerste zie ik net zo goed Werchter subben voor een hardere headliner als FF of Rammstein, en van die tweede is er nog steeds geen concrete aanwijzing.

Wat me opviel is dat ze op social media Iron Maiden echt als 'top of the bill' voor deze editie aanprijzen. Dus het zal niet 'groter' zijn dan Maiden, dus zet m'n geld op een Volbeat, BFMV, A7X, iets in die hoek.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik lees op andere sites wat geruchten: Amon Amarth, Megadeth, Guns n Roses, Twisted sister, Volbeat, Nightwish, Slayer.
Daar zitten toch wel wat potentiele headliner/sub headliners bij!
Ben benieuwd of we morgen nog wat namen mogen verwachten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Kereltje wrote:
Om overigens terug naar GMM te gaan: nu ben ik benieuwd wie die 3de headliner wordt. Gewoonlijk kiest GMM op Main Stage 1 voor een mix tussen oudere en jongere acts. Dan denk ik meteen aan Volbeat en SOAD. Maar die eerste zie ik net zo goed Werchter subben voor een hardere headliner als FF of Rammstein, en van die tweede is er nog steeds geen concrete aanwijzing.


Wat me opviel is dat ze op social media Iron Maiden echt als ‘top of the bill’ voor deze editie aanprijzen. Dus het zal niet ‘groter’ zijn dan Maiden, dus zet m’n geld op een Volbeat, BFMV, A7X, iets in die hoek.
Ik denk wel aan Rammstein als 3e headliner, of er moet nog iets anders uit de hoge hoed komen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Kereltje wrote:
Om overigens terug naar GMM te gaan: nu ben ik benieuwd wie die 3de headliner wordt. Gewoonlijk kiest GMM op Main Stage 1 voor een mix tussen oudere en jongere acts. Dan denk ik meteen aan Volbeat en SOAD. Maar die eerste zie ik net zo goed Werchter subben voor een hardere headliner als FF of Rammstein, en van die tweede is er nog steeds geen concrete aanwijzing.


Wat me opviel is dat ze op social media Iron Maiden echt als ‘top of the bill’ voor deze editie aanprijzen. Dus het zal niet ‘groter’ zijn dan Maiden, dus zet m’n geld op een Volbeat, BFMV, A7X, iets in die hoek.


Ik denk wel aan Rammstein als 3e headliner, of er moet nog iets anders uit de hoge hoed komen.

Zou een erg mooie naam zijn, maar heb daar een beetje zo'n 'Metallica-gevoel' bij: kiezen in Belgie denk ik altijd voor Werchter.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik denk dat rammstein gewoon op werchter staat, omdat rammstein gewoon te duur is voor graspop denk ik...
Als schuurmans slim is zet hij rammstein op werchter, verkoopt ie makkelijk een dag uit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken