Graspop 2016

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Loveless wrote:
Kereltje wrote:
Om overigens terug naar GMM te gaan: nu ben ik benieuwd wie die 3de headliner wordt. Gewoonlijk kiest GMM op Main Stage 1 voor een mix tussen oudere en jongere acts. Dan denk ik meteen aan Volbeat en SOAD. Maar die eerste zie ik net zo goed Werchter subben voor een hardere headliner als FF of Rammstein, en van die tweede is er nog steeds geen concrete aanwijzing.


Wat me opviel is dat ze op social media Iron Maiden echt als ‘top of the bill’ voor deze editie aanprijzen. Dus het zal niet ‘groter’ zijn dan Maiden, dus zet m’n geld op een Volbeat, BFMV, A7X, iets in die hoek.


Ik denk wel aan Rammstein als 3e headliner, of er moet nog iets anders uit de hoge hoed komen.

GMM heeft zelf al eens aangegeven dat Metallica, Rammstein en AC/DC de drie acts zijn waar men nooit op moet hopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
DennisvdBr wrote:
Loveless wrote:
Kereltje wrote:
Om overigens terug naar GMM te gaan: nu ben ik benieuwd wie die 3de headliner wordt. Gewoonlijk kiest GMM op Main Stage 1 voor een mix tussen oudere en jongere acts. Dan denk ik meteen aan Volbeat en SOAD. Maar die eerste zie ik net zo goed Werchter subben voor een hardere headliner als FF of Rammstein, en van die tweede is er nog steeds geen concrete aanwijzing.


Wat me opviel is dat ze op social media Iron Maiden echt als ‘top of the bill’ voor deze editie aanprijzen. Dus het zal niet ‘groter’ zijn dan Maiden, dus zet m’n geld op een Volbeat, BFMV, A7X, iets in die hoek.


Ik denk wel aan Rammstein als 3e headliner, of er moet nog iets anders uit de hoge hoed komen.


GMM heeft zelf al eens aangegeven dat Metallica, Rammstein en AC/DC de drie acts zijn waar men nooit op moet hopen.
O, wacht eens. Volgens mij kan Rammstein niet eens naar Graspop. Ze behoren ook al tot de geruchten van Hellfest en dan gaat dat niet passen.
17e staat Black Sabbath er, die spelen geen 2 dagen achter elkaar en dan is voor Sabbath de 19e logisch op Hellfest logisch.
De 19e dus Iron Maiden op Graspop, kan best de 17e op Hellfest worden voor Maiden.
Dan hebben Graspop en Hellfest dus de 18e een andere headliner, in dat geval.
Rammstein dus zeer voornaam gerucht voor Hellfest, er zit dus iets anders in de koker voor Graspop in dat geval??
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
bands die een goed kans maken op graspop denk ik dit jaar: Amon Amarth, Megadeth, Twisted sister, Volbeat, Nightwish, Slayer, anthrax, kreator, moonspell, six feet under, killswitch engaged, fear factory, saxon, def leppard, blind guardian, steel panther, entombed
Therion, walls of jerico. (nieuwe cd of rond die tijd op tour)
En voor de headliner: nergens op gebaseerd maar je leest het wel eens: guns n roses, tool, soad
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Grootste kanshebbers voor de overige 4 headlinespots, aldus het Graspopforum: Twisted Sister, Volbeat, Disturbed, Sabaton, Megadeth, Trivium, Nightwish.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Grootste kanshebbers voor de overige 4 headlinespots, aldus het Graspopforum: Twisted Sister, Volbeat, Disturbed, Sabaton, Megadeth, Trivium, Nightwish.

Prima lijstje, maar inderdaad niet meer de buitencategorie zoals de twee die er al staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Kereltje wrote:
Grootste kanshebbers voor de overige 4 headlinespots, aldus het Graspopforum: Twisted Sister, Volbeat, Disturbed, Sabaton, Megadeth, Trivium, Nightwish.


Prima lijstje, maar inderdaad niet meer de buitencategorie zoals de twee die er al staan.

Jep, meteen ook de Achilleshiel van metalfestivals. Onder de jongere garde zitten te weinig bands die een festival van 40-50k bezoekers kunnen headlinen. Maar ondertussen zien we Sabbath en Twisted Sister na dit jaar verdwijnen, en Iron Maiden/Judas Priest/Ozzy solo/Kiss/... zie ik ook geen 10 jaar meer touren.

Ben benieuwd hoe GMM er in de komende jaren gaat uitzien, aangezien zij minder dan pakweg Hellfest of Download weg komen met het boeken van 'softere' acts (genre Faith No More). Blijkbaar zou dat 2de hoofdpodium er oa om die reden gekomen zijn: het idee dat meerdere kleinere headliners samen niet onder moeten doen voor een Sabbath of Maiden.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Kereltje wrote:
Grootste kanshebbers voor de overige 4 headlinespots, aldus het Graspopforum: Twisted Sister, Volbeat, Disturbed, Sabaton, Megadeth, Trivium, Nightwish.


Prima lijstje, maar inderdaad niet meer de buitencategorie zoals de twee die er al staan.


Jep, meteen ook de Achilleshiel van metalfestivals. Onder de jongere garde zitten te weinig bands die een festival van 40-50k bezoekers kunnen headlinen. Maar ondertussen zien we Sabbath en Twisted Sister na dit jaar verdwijnen, en Iron Maiden/Judas Priest/Ozzy solo/Kiss/… zie ik ook geen 10 jaar meer touren.

Ben benieuwd hoe GMM er in de komende jaren gaat uitzien, aangezien zij minder dan pakweg Hellfest of Download weg komen met het boeken van ‘softere’ acts (genre Faith No More). Blijkbaar zou dat 2de hoofdpodium er oa om die reden gekomen zijn: het idee dat meerdere kleinere headliners samen niet onder moeten doen voor een Sabbath of Maiden.

Ben benieuwd, was dit jaar daar vooral druk bij óf de al wat 'verganere glorie' (Papa Roach) of metalcore als Betraying the Martyrs en Parkway Drive, en dat laatste lijkt me qua genre weer een beetje een hype'je, dus ook niet echt toekomstproof.
Volbeat, A7X, Trivium, Nightwish, dat spul kan hopelijk nog wel even mee en doorgroeien. En Within Temptation verbaasde mij positief.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
De organisatie van Graspop heeft al vaker gezegd dat Rammstein en Metallica geen optie zijn omdat ze te duur zijn. Daar kan een streep door.

Verder is het met zo'n kleine 100 bands 'prijs schieten'. Beetje naam, tour, album en de kans is zeer reëel dat Graspop een grote kans maakt. Disturbed, Amon Amarth, Megadeth, Fear Factory, Killswitch Engage, Kreator, Trivium, Gojira, Parkway Drive om maar even een paar uit dat rijtje te noemen. Ik denk dat ook Sabaton en Volbeat er staan.

Twisted Sister gaat één Belgisch festival doen en afscheid nemen van zijn publiek als afsluiter op Alcatraz las ik op een Belgisch forum. Ik vind het geloofwaardig.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Dat was te verwachten en is een mooie afsluiter voor Graspop.
De opmerking van MOJO dat Iron Maiden in stadions wil spelen en daarom in Arnhem staat is dus weer klinkklare onzin.


Al aan gedacht dat Maiden gewoon een stadion boven Pinkpop verkoos? Ik heb hier al een tiental keer gezegd dat Dickinson en co na de ’09-’10 tours liever geen commerciele pop/rock-festival meer willen spelen. Bovendien heb je in België ook gewoon niet dezelfde concertopties: of je speelt in het kleine Sportpaleis, of je speelt in Boudewijnstadion/TW Boutique dat je geeneens half uitverkocht krijgt.

Hoezo al aan gedacht....? Waar ben ik onduidelijk of heb ik het hier over Pinkpop?

Ik heb het over de prietpraat van de MOJO gasten op Facebook die beweren dat Maiden in een stadion wil spelen. Ze hadden dan kunnen zeggen dat Maiden een stadion verkoos boven een festival of volgens jou dan Pinkpop. Nu blijkt dat Maiden ook op festivals speelt zou ieder festival een optie zijn geweest. Slayer stond niet eens zo lang geleden ook op Lowlands en Saxon vorig jaar op Paaspop. Of is Maiden daar te groot voor daar waar ze voor een ander popfestival te klein zijn? Passen ze niet op Bospop omdat ze niet 'oud' genoeg zijn terwijl ze een jaar of 5 geleden bijna werden afgeschreven als bejaarden? Nee, Maiden speelt voor geld en ze spelen net zo goed voor mijn part op Parkpop als op FortaRock of Bospop of Pinkpop.

Nee ik heb het hier puur over MOJO; hun boekingstactieken en (on)eerlijkheid daarover.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Kereltje wrote:
Grootste kanshebbers voor de overige 4 headlinespots, aldus het Graspopforum: Twisted Sister, Volbeat, Disturbed, Sabaton, Megadeth, Trivium, Nightwish.


Prima lijstje, maar inderdaad niet meer de buitencategorie zoals de twee die er al staan.

Zou Dream Theater (als ze zouden komen, komen alleszins met nieuw album) headlinermateriaal zijn?

Dan is er ook nog het Guns n' Roses-gerucht.

En geruchten ivm Hellfest die Zegut de wereld ingestuurd heeft, zijn Bon Jovi, Linkin Park en Def Leppard (buiten Rammstein en Iron Maiden).
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
StuBru maakt zojuist bekend:

Volbeat (zaterdag 18 juni), King Diamond (vrijdag 17 juni) en Twisted Sister (zondag 19 juni).

Daarnaast: Abbath, Amon Amarth, Arcturus, August Burns Red, Borknagar, Bullet For My Valentine, Bury Tomorrow, Dirkschneider, Dark Funeral, Delain, Fleshgod Apocalypse, Grand Magus, La Muerte, Legion of the Damned, Loudness, Monuments, Moonspell, Myrkur, Oomph!, Overkill, Sacred Reich, Satyricon, Slaves, Testament, The Algorithm, The Midnight Ghost Train, Trivium en Virgin Steele.

Vanmiddag volgt nog een lading namen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
StuBru maakt zojuist bekend:

Volbeat (zaterdag 18 juni), King Diamond (vrijdag 17 juni) en Twisted Sister (zondag 19 juni).

Daarnaast: Abbath, Amon Amarth, Arcturus, August Burns Red, Borknagar, Bullet For My Valentine, Bury Tomorrow, Dirkschneider, Dark Funeral, Delain, Fleshgod Apocalypse, Grand Magus, La Muerte, Legion of the Damned, Loudness, Monuments, Moonspell, Myrkur, Oomph!, Overkill, Sacred Reich, Satyricon, Slaves, Testament, The Algorithm, The Midnight Ghost Train, Trivium en Virgin Steele.

Vanmiddag volgt nog een lading namen!
mooi. ik was al aan het wachten op tournieuws van vooral Volbeat!!
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Jammer van Volbeat, bullet for my valentine en trivium... Ben wel blij met twisted sister, king diamnond, testament, amon amarth en moonspell!! :)
Ben beniwud wie de laatste headliner is! mischien horen w dat vanmiddag?!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Jammer van Volbeat, bullet for my valentine en trivium… Ben wel blij met twisted sister, king diamnond, testament, amon amarth en moonspell!!
simple-smile.png

Ben beniwud wie de laatste headliner is! mischien horen w dat vanmiddag?!
Heb je een punt, Volbeat (zaterdag 18 juni), King Diamond (vrijdag 17 juni) en Twisted Sister (zondag 19 juni) zijn zo te zien de subs...
Of zie ik dat niet goed!
Wat Everyknight ook al aangaf, "geruchten ivm Hellfest die Zegut de wereld ingestuurd heeft, zijn Bon Jovi, Linkin Park en Def Leppard (buiten Rammstein en Iron Maiden)."
Ik weet niet of ik Def Leppard als headliner moet inschalen, dus daar gok ik niet op.
Bon Jovi en Linkin Park lijkt me hiervan de bovenliggende partij, mede omdat Rammstein hier ook al stellig is geopperd voor Werchter?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
amoors wrote:
Jammer van Volbeat, bullet for my valentine en trivium… Ben wel blij met twisted sister, king diamnond, testament, amon amarth en moonspell!!
simple-smile.png

Ben beniwud wie de laatste headliner is! mischien horen w dat vanmiddag?!


Heb je een punt, Volbeat (zaterdag 18 juni), King Diamond (vrijdag 17 juni) en Twisted Sister (zondag 19 juni) zijn zo te zien de subs…
Of zie ik dat niet goed!
Wat Everyknight ook al aangaf, “geruchten ivm Hellfest die Zegut de wereld ingestuurd heeft, zijn Bon Jovi, Linkin Park en Def Leppard (buiten Rammstein en Iron Maiden).”
Ik weet niet of ik Def Leppard als headliner moet inschalen, dus daar gok ik niet op.
Bon Jovi en Linkin Park lijkt me hiervan de bovenliggende partij, mede omdat Rammstein hier ook al stellig is geopperd voor Werchter?

De voorlopige tussenstand is:
Main Stage 1: Black Sabbath - Volbeat - Iron Maiden
Main Stage 2: King Diamond - ? - Twisted Sister

Vergeet die grote kleppers dus maar, zal eerder in het lijntje Sabaton/Nightwish/Megadeth liggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
De voorlopige tussenstand is:
Main Stage 1: Black Sabbath – Volbeat – Iron Maiden
Main Stage 2: King Diamond – ? – Twisted Sister

Vergeet die grote kleppers dus maar, zal eerder in het lijntje Sabaton/Nightwish/Megadeth liggen.
Dus jij zegt, Volbeat wel headliner Main Stage 1 op de 18e?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
DennisvdBr wrote:
amoors wrote:
Jammer van Volbeat, bullet for my valentine en trivium… Ben wel blij met twisted sister, king diamnond, testament, amon amarth en moonspell!!
simple-smile.png

Ben beniwud wie de laatste headliner is! mischien horen w dat vanmiddag?!


Heb je een punt, Volbeat (zaterdag 18 juni), King Diamond (vrijdag 17 juni) en Twisted Sister (zondag 19 juni) zijn zo te zien de subs…
Of zie ik dat niet goed!
Wat Everyknight ook al aangaf, “geruchten ivm Hellfest die Zegut de wereld ingestuurd heeft, zijn Bon Jovi, Linkin Park en Def Leppard (buiten Rammstein en Iron Maiden).”
Ik weet niet of ik Def Leppard als headliner moet inschalen, dus daar gok ik niet op.
Bon Jovi en Linkin Park lijkt me hiervan de bovenliggende partij, mede omdat Rammstein hier ook al stellig is geopperd voor Werchter?


De voorlopige tussenstand is:
Main Stage 1: Black Sabbath – Volbeat – Iron Maiden
Main Stage 2: King Diamond – ? – Twisted Sister

Vergeet die grote kleppers dus maar, zal eerder in het lijntje Sabaton/Nightwish/Megadeth liggen.

Ik ben het hiermee eens! Volbeat gaat headlinen! Dat deden ze daar al in 2014 en ze zijn er niet kleiner op geworden.

Ik vind de naam van DISTURBED wel goed passen op Main stage 2 voor Volbeat.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.497
750
De Graspoppers gaan zich wel weer vermaken met deze namen. Zit weer goed in elkaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Het bericht over de volgende aankondiging was dus foutief blijkt nu. Volgens een gok op het GMM forum is de laatste headliner Nightwish, die nog een Belgische show hebben staan deze herfst en daarom pas later aangekondigd zullen worden.

Om het ook even over de affiche te hebben: zeer straf van Graspop. Zeker als je erbij rekent dat het ondertussen nog doodstil is in het kamp van oa Download en Hellfest. Die ticketverkoop zal als een trein lopen, gegarandeerd. Zelf wacht ik nog even op een dagindeling vooraleer ik iets besluit, maar King Diamond als 2de headliner op de Sabbath-dag is alvast een win.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken