GMM 2024 (no clutter)

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Scorpions:
Zeker niet dé gedroomde headliner/afsluiter, maar gezien de omstandigheden niet onlogisch.
En persoonlijk heb ik wel een zwak voor deze sympathieke band, met hun beetje cheesy meezingers (ook als is het kwalitatief natuurlijk lang niet meer wat het geweest is), heb in 2022 toch aardig van hen genoten.
Wel beetje jammer dat ze er dan 2 jaar later alweer staan, dat voelt voor deze band toch net iets te kort (waar dat voor andere bands niet per se het geval is).
Het is voor velen wel te hopen dat Machine Head erna nog de dag afsluit, hoewel ik daar zelf niet zo veel moeite mee heb (ik kan zo'n rustige afsluiter na een lange dag/weekend juist best waarderen, zoals Def Leppard dit jaar nog).

Machine Head:
Ik had toch vooral gegokt en gehoopt op Parkway Drive, aangezien dat optreden me dit jaar echt omver geblazen heeft.
Maar ik ben toch ook aardig blij met Machine Head, aangezien ik die dit jaar heb gemist (vrouw stond bij Gojira al ongeveer rechtop te slapen, dus daarna terug naar Devil's Lake), en ik daar na alle unaniem positieve reviews hier toch wel van baalde (geldt ook in mindere mate voor Pantera).
Nu maar hopen dan dat ze niet clashen en we nog fit genoeg zijn, anders mis ik ze opnieuw.. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en Joslittel

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
196
270
Hey het was leuk maar opsplitsen omdat sommige zich te goed voelen voor een discussie oid. pfff

IK STOP DUS MET FESTILEAKS NU

ja kom op ik ga geen 2 threads lezen ik ben geen werkeloze ofzo. vind het gezever wel leuk en als je het niet wil lezen, dan lees je er over heen.

Hierdoor haken nieuwe GMM ers af omdat er dus een elite GMM groepje gaat ontstaan

klaar mee,
Er is gewoon een user die perse zijn eigen topic wou...
Als je de post hier bekijkt kan 75% ook gewoon verwijdert worden wegens clutter.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
494
1.213
Er is gewoon een user die perse zijn eigen topic wou...
Als je de post hier bekijkt kan 75% ook gewoon verwijdert worden wegens clutter.
Er is niemand die je verplicht om hier te lezen en ik snap al helemaal niet waarom je dan wat moet plaatsen. Hoop dat je je nu beter voelt en je hart hebt kunnen luchten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Er is gewoon een user die perse zijn eigen topic wou...
Als je de post hier bekijkt kan 75% ook gewoon verwijdert worden wegens clutter.
Lees vooral ook even de richtlijnen en doelstelling op de eerste pagina van het nieuwe topic, om misverstanden te voorkomen.

Mocht je het allemaal maar onzin vinden, dan is dat uiteraard je goed recht.
In dat geval zou ik wel willen vragen om respect te hebben voor degenen die er wel behoefte aan hebben, of bereid zijn het een kans te geven.
Jammer dat dit blijkbaar teveel gevraagd is voor je...

En noem dan eens één bericht tot nu toe (buiten dit soort kinderachtige trolberichten als van jouzelf) dat in jouw ogen clutter is, oftewel niet voldoet aan de gestelde doelstelling en richtlijnen op pagina 1?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.335
Machine Head:
Ik had toch vooral gegokt en gehoopt op Parkway Drive, aangezien dat optreden me dit jaar echt omver geblazen heeft.
Maar ik ben toch ook aardig blij met Machine Head, aangezien ik die dit jaar heb gemist (vrouw stond bij Gojira al ongeveer rechtop te slapen, dus daarna terug naar Devil's Lake), en ik daar na alle unaniem positieve reviews hier toch wel van baalde (geldt ook in mindere mate voor Pantera).
Nu maar hopen dan dat ze niet clashen en we nog fit genoeg zijn, anders mis ik ze opnieuw.. ;)

Ik voorzie een probleem. Ze lijken afsluiter te zijn aan de hand van de informatie uit de mail:

Volgend jaar keren Robb Flynn en co terug om op zondag 23 juni onze North Stage en ook #GMM24 af te sluiten

Hoe ga je dat volhouden na 4 dagen Graspop? Al dachten we afgelopen keer ook dat Ghost zou afsluiten, maar deze keer is de tekst toch wel iets directer.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Ik voorzie een probleem. Ze lijken afsluiter te zijn aan de hand van de informatie uit de mail:



Hoe ga je dat volhouden na 4 dagen Graspop? Al dachten we afgelopen keer ook dat Ghost zou afsluiten, maar deze keer is de tekst toch wel iets directer.
Ah, dat stukje had ik nog niet gelezen.
100% duidelijk dus, ze treden na Scorpions op (4x afsluiten door South Stage headliner dit jaar blijkt dus toch meer toeval, zoals verwacht).

Hoe ik dat ga volhouden? Dat weet ik nog niet.. 😅

Maar ik ben op zondag meestal toch tot het laatst gebleven:
  • 2023 - Def Leppard (lekker staan genieten vanuit hoekje bij North Stage)
  • 2022 - Sabaton (wat een feestje was me dat, zeg! 🤘)
  • 2019 - KISS (van een afstandje weliswaar, mogelijk al iets eerder weggelopen, dat weet ik niet meer)
  • 2018 - A Perfect Circle (heerlijk optreden)
  • 2016 - Twisted Sister (niet gezien, mijn vrouw was al in slaap gevallen op een sofa op het VIP-dek tijdens Iron Maiden, zelf vanaf balkon VIP-dek gekeken, daarna terug naar, toen nog, tentje op Boneyard; was ook slopend dat weekend. met al die regen en modder..)
Nu ben ik uiteraard ook niet iemand die de moshpit induikt, dus dat scheelt ook wel.. ;)
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
@MetalLimbo Ik gok dat je wel weet dat je de kinderachtige comments moet negeren, maar ik wilde even zeggen dat ik je topic wel waardeer. Het normale Graspop topic wordt voor mij te veel gespamd, terwijl dit topic duidelijk de hoogtepunten uitlicht. Ik vind het na een aankondiging wel leuk om het normale Graspop topic te lezen, en dit topic waarschuwt me daarvoor.
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
196
270
Jammer dat dit blijkbaar teveel gevraagd is voor je...

En noem dan eens één bericht tot nu toe (buiten dit soort kinderachtige trolberichten als van jouzelf) dat in jouw ogen clutter is, oftewel niet voldoet aan de gestelde doelstelling en richtlijnen op pagina 1?
Zeer welkom:
  • suggesties/tips om dit topic of forum beter/efficiënter te maken;
Het staat misschien niet letterlijk in mijn post, maar naar mijn mening is dit forum beter af zonder geïsoleerde groepjes.

Maak er oftewel een topic van waar de voornaamste info en geruchten in maar laat het daarbij. Nu is er in dit topic veel te veel ruimte om exact hetzelfde te posten als in het andere topic.

Je hoeft mijn bericht geen kinderachtig trolbericht te noemen als je er het niet mee eens bent.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
@MetalLimbo Ik gok dat je wel weet dat je de kinderachtige comments moet negeren, maar ik wilde even zeggen dat ik je topic wel waardeer. Het normale Graspop topic wordt voor mij te veel gespamd, terwijl dit topic duidelijk de hoogtepunten uitlicht. Ik vind het na een aankondiging wel leuk om het normale Graspop topic te lezen, en dit topic waarschuwt me daarvoor.
Dank je, Christiaan!
En je hebt zeker gelijk, dat weet ik inderdaad..
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
196
270
Dank je, Christiaan!
En je hebt zeker gelijk, dat weet ik inderdaad..
Dit noem ik dus clutter..

Er word dan wel weer een belangrijke post gemist zoals deze:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Het staat misschien niet letterlijk in mijn post, maar naar mijn mening is dit forum beter af zonder geïsoleerde groepjes.

Maak er oftewel een topic van waar de voornaamste info en geruchten in maar laat het daarbij. Nu is er in dit topic veel te veel ruimte om exact hetzelfde te posten als in het andere topic.

Je hoeft mijn bericht geen kinderachtig trolbericht te noemen als je er het niet mee eens bent.
Ja sorry, maar dat was het toch ook wel een beetje, vind je niet? ;)
Nu kom je met een bericht met een heel andere toon en inhoud, dat kan ik zeer waarderen.

Het was nooit de intentie om geïsoleerde groepjes te creëren (laat staan 'elitegroepjes', ik gruwel alleen al van het woord..), en ik denk ook dat helemaal niemand dat hier wil. In principe zijn die geïsoleerde groepjes er ook niet, voor zover ik zie. De meesten posten in beide topics, dus kan er van geïsoleerde groepjes geen sprake zijn, lijkt me.

Beide topics hoeven elkaar helemaal niet in de weg te zitten. Integendeel, als het zou lopen zoals ik voor ogen heb, zouden ze elkaar juist kunnen versterken en aanvullen. Mijn hoop is dat door natuurlijk verloop en gewenning de meeste leden een onderscheid tussen beide topics gaan weten te maken, en dat ze makkelijk gaan kunnen inschatten in welk topic een bepaalde reactie beter zou kunnen passen (er is wat dat betreft geen harde scheidslijn, een zeker overlap zal er altijd blijven). Het aantal dubbelposts zal dan langzamerhand kleiner worden, is mijn verwachting (gebruik van links en tags in beide topics kunnen hier aan bijdragen).

Het is ook helemaal niet de bedoeling om het andere topic af te doen of als 'minderwaardig' te bestempelen, of leden 'weg te lokken' o.i.d.
We zijn nog steeds gewoon één community, alleen heeft die community wel verschillende behoeften, zoals meerdere leden hier al aan hebben gegeven. Soms wil iemand gewoon even wat duidelijke informatie over Graspop lezen, en een andere keer wil diegene misschien wel uren lullen over vanalles wat in meer of mindere mate met Graspop heeft te maken (het hangt er ook maar vanaf hoeveel tijd iemand op een dag heeft).

Zie het als een voetbalkantine, waar een deel van de bezoekers aandachtig naar de wedstrijd zit te kijken, terwijl een ander deel gezellig aan de bar zit te kletsen, al dan niet over voetbal. Nog steeds kan iedereen dan even een biertje aan de bar gaan bestellen, of juist buiten of aan het raam gaan kijken als de wedstrijd spannend wordt. Na de wedstrijd ga je naar huis, of nog een paar uurtjes lekker doorzakken en de winst vieren/het verlies verwerken.. ;)

Natuurlijk heeft iedere verandering tijd nodig, en moeten we afwachten hoe het (al dan niet) zal lopen.
Mogelijk eindigt het als een compleet mislukt experiment.

Toch denk ik dat dit een noodzakelijke en logische stap is, om zoveel mogelijk leden tevreden te stellen.
De tijd zal verder leren hoe het uitpakt.
Voor nu ben ik al blij dat er toch wel degelijk een groep (vaste én nieuwere) leden er een meerwaarde in blijkt te zien, en zelfs opnieuw actief worden als het om ons geliefde Graspop gaat. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Maerts en Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Dit noem ik dus clutter..

Er word dan wel weer een belangrijke post gemist zoals deze:
Daarom wordt je bijdrage ook zo op prijs gesteld. Anders hadden we die gemist hè :)

Hoeveel is dat in godsnaam qua prijsverhoging? 310 euro is best wel fors voor een weekend Graspop...
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Dit noem ik dus clutter..
Nee hoor, dat valt (net als de discussie die we nu hebben) gewoon hieronder:
Zeer welkom:
  • suggesties/tips om dit topic of forum beter/efficiënter te maken;

Er word dan wel weer een belangrijke post gemist zoals deze:
Ook niet, valt hieronder:
Te vermijden/beperken:
  • vragen, discussies of klachten over organisatorische of logistieke zaken (graag in een ander topic, eventueel met links/tags);
Uiteraard zijn ticket-, consumptie- en overnachtingsprijzen ook belangrijke info, maar niet de intentie van dit specifieke topic.
Eerder heb ik al eens voorgesteld om ook daar een apart, specifiek topic voor aan te maken (wat ik niet zelf ga doen ;)).

Edit: Overigens heb ik er ook zeker geen problemen mee als er hier wel over prijzen en dat soort zaken gepraat wordt.
Dit is immers niet 'mijn' topic, ik ga hier niet de baas uithangen.. 😂
 
Laatst bewerkt:

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Kijk, zo kan het ook. Nu weer door :) En vooral op naar betere dagen! Hopelijk helpt de grote worp van Graspop deze week mee. Feit is dat er nog 80-90 namen gaan volgen deze week; bevestigd door organisator Peter van Geel.

ben rete benieuwd en wat meerdere al zeiden de headlines zijn dit jaar niet minder dan de andere jaren.

De undercard zal het festival maken
 
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
ben rete benieuwd en wat meerdere al zeiden de headlines zijn dit jaar niet minder dan de andere jaren.

De undercard zal het festival maken
Geen probleem, Snyder!
Morgen Vandaag hebben we allemaal een goede dag! :)🤘


fail tidal wave GIF by South Park
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken