Gaming

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Iemand hier die Pokemon Arceus gaat kopen? Heeft al 3x in mijn winkelmandje gestaan maar nog niet doorgezet. Game ziet er niet uit maar krijgt wel goede reviews.
Wat is dat toch met die Pokemon games. Eén van de grootste franchises ooit maar een keer een echt fatsoenlijke game maken zit er niet in. Een game om foto's te maken en nu in een pastelkleurige lege PS2 wereld rondlopen. Je zou toch zeggen dat er voldoende geld en een rijk verhaal moet zijn voor een toffe game.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Ja, helemaal eens. Die gameplay ziet er wel tof uit, maar die graphics..... dat kan anno 2022 toch écht niet meer.

Voor een indie game, oké, maar het is ook niet alsof Nintendo of Game Freak om geld verlegen zitten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Pokémon is de heroïne van Nintendo. Je weet dat het troep is, maar als je het eenmaal speelt ben je er toch weer aan verslaafd. Keer op keer zijn het kut games maar omdat het oorspronkelijk concept zo verslavend is blijf je het oppakken.

Steeds brengen ze games uit die 2 gens achter lopen, en vaak nog in twee versies om het nog even extra uit te melken. De gameplay vind ik er niet tof uitzien, dus ik denk dat ik hem links laat liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Blij dat ik altijd totaal ongevoelig ben geweest voor die Pokemon hype. Alhoewel iets wat al 25 jaar speelt natuurlijk geen hype meer is.

Tot een jaar geleden kon ik met trots zeggen dat ik nooit 1 eurocent aan Pokemon heb uitgegeven. Maar ons kleine vriendje van 6 is inmiddels begonnen met kaarten verzamelen, dus af en toe krijgt hij een pakje. Prima cadeautjes voor zwemdiploma's of in de schoen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Ben ook geen groot fan. Spaar de kaarten niet maar vond vroeger die games op de Gameboy Color en Advance echt geweldig en zou een échte Pokemon RPG (in de trend van Dragon Quest of Persona) echt wel te gek vinden. Een beetje zoals die Digimon games ook zijn; Heb niks met Digimon maar de games zijn wel erg tof.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Ben ook geen groot fan. Spaar de kaarten niet maar vond vroeger die games op de Gameboy Color en Advance echt geweldig en zou een échte Pokemon RPG (in de trend van Dragon Quest of Persona) echt wel te gek vinden. Een beetje zoals die Digimon games ook zijn; Heb niks met Digimon maar de games zijn wel erg tof.
Digimon World 1 op de PS1= legendary. Digimon zijn ook gewoon veel cooler dan Pokémon.

Nee ik ben echt van de Rood/Blauw generatie, en heb die game op iedere pixel doorlopen. Toen Silver/Yellow, en Pokemón Stadium bij vrienden vond ik helemaal te gek (had zelf geen N64 destijds). Daarna heb ik een hele poos niet meer gespeeld tot dat ik jaren na de release ook nog Ruby/Sapphire heb gespeeld op een ROM Emulator.

Ik heb nooit een DS of 3DS gehad, dus die generaties heb ik overgeslagen. En de Pokémon Go hype heb ik ook niet aan meegedaan. Toen had ik een Switch en kon ik het niet laten om Shield te kopen (een maatje van me had Sword, dus konden we ruilen). Het bizarre is dat ik heel de Pokédex vol heb in die game, maar nooit het idee heb gehad dat ik het echt naar mijn zin heb gehad. Want er valt zoveel meer uit te halen.

De game is in al die jaren ook amper veranderd in de basis. Het verzamelen van een volle dex blijft verslavend werken, maar de graphics zijn slecht, de story telling zijn slecht, er zijn enorm veel matige Pokémon tegenwoordig, de games zijn supermakkelijk, ze melken het uit want je moet eigenlijk meerdere versies hebben om alles compleet te krijgen etc. etc.

De potentie in de game is ontzettend groot, maar ze kunnen het gewoonweg niet brengen op een Next Gen generatie.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Ze hebben er een soort vechtspel van gemaakt. Reversals verandert, combo's, button mashen. Niet echt mijn ding. Vis de game weleens van Marktplaats over een paar maanden.

Ja, vanavond is die GT showcase.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Ze hebben er een soort vechtspel van gemaakt. Reversals verandert, combo's, button mashen. Niet echt mijn ding. Vis de game weleens van Marktplaats over een paar maanden.

Ja, vanavond is die GT showcase.
Ik begin wel een klein beetje enthousiast te worden. Maar ik heb ook al een hele poos geen WWE meer gespeeld. En ik heb The Rock, Stone Cold Steve Austin, Rey Mysterio, The Undertake en, Unmasked Kane gespot, dan begint het weer te kriebelen. Hopelijk komt er nog een ouderwetse masked Kane in het spel, mijn all time favo.

Wat betreft gameplay... hmm kan er nog niet heel veel over zeggen. Zojuist Dying Daylight 2 gekocht :) ben benieuwd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Masked Kane is wel een zekerheidje denk ik. Die zit er elk jaar in.

Die Mysterio Showcase ziet er wel geniaal uit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Dying Light 2 vermakelijk spel. Ben nog niet erg veel met de main story bezig geweest. Maar de wereld is erg tof, en het parkouren voelt erg lekker aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Wat is dat toch met die Pokemon games. Eén van de grootste franchises ooit maar een keer een echt fatsoenlijke game maken zit er niet in. Een game om foto's te maken en nu in een pastelkleurige lege PS2 wereld rondlopen. Je zou toch zeggen dat er voldoende geld en een rijk verhaal moet zijn voor een toffe game.
Die Snap games vind ik wel echt heerlijk. Los daarvan: eens. Dacht samen met de rest van de wereld dat dit 'm ging worden, maar nope.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Volgende week de nieuwe Horizon, de week erop Elden Ring en nu ziet Sifu er ook nog eens vrij tof uit. Dan volgende maand misschien WWE2K22, maar sowieso de nieuwe Kirby. Mooie twee maanden zo voor gamers!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Volgende week de nieuwe Horizon, de week erop Elden Ring en nu ziet Sifu er ook nog eens vrij tof uit. Dan volgende maand misschien WWE2K22, maar sowieso de nieuwe Kirby. Mooie twee maanden zo voor gamers!
Ja absoluut! Mijn pijlen zijn nu volledig gericht op een Horizon PS5 bundel. Ik ga die game niet meer op PS4 spelen, wil de volledige ervaring hebben.

En Elden Ring ben ik ook wel erg benieuwd naar. De open wereld aanpak spreekt me wel aan, evenals meer verhaal. Van From Software heb ik alleen Bloodbourne gespeeld maar was er niet laaiend enthousiast over. Vaag verhaal en soms extreem frustrerend, wel sfeervol.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Beetje haat-liefde verhouding met de FROM games. Niet zo'n fan van Bloodborne en Dark Souls maar vond Demon Souls best gaaf en Sekiro was echt één van mijn favo games van dat jaar. Recent Nioh gespeeld en die is dan niet van FROM, maar alsnog wel zo'n soulsborne, en die smaakte echt naar meer.

Voordeel van die games is wel dat je ze vrij snel van gefrustreerde andere gamers kunt overkopen op Marktplaats. :D :p
 
  • Haha
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Ja absoluut! Mijn pijlen zijn nu volledig gericht op een Horizon PS5 bundel. Ik ga die game niet meer op PS4 spelen, wil de volledige ervaring hebben.

En Elden Ring ben ik ook wel erg benieuwd naar. De open wereld aanpak spreekt me wel aan, evenals meer verhaal. Van From Software heb ik alleen Bloodbourne gespeeld maar was er niet laaiend enthousiast over. Vaag verhaal en soms extreem frustrerend, wel sfeervol.
Elden Ring ziet er beter uit kwa sfeer en omgeving wat meer in mijn straatje zit. Maar ik deel je frustatie dat de games soms te moeilijk zijn. Ik game voor ontspanning en niet voor prestige.

Horizon weet ik nog niet wat ik er mee doe, de vorige deel vond ik echt niks aan. Maar die graphics zijn zo awesome dat ik denk dat ik het toch een kans gaan geven.

Sifu zie ik over een maand of 2 voor veel minder geld verkrijgbaar zijn
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Sifu schreeuwt PSPLUS. :p

Had hetzelfde bij Horizon. Eerste deel was wel ok maar die werd snel repetitief. Maar die beelden zijn zo watertandend mooi dat ik het toch wil proberen. Ik ga voor de PS4 versie met gratis upgrade volgende week.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
Nintendo Direct zojuist. 48 nieuwe banen dlc voor Mario Kart. 25 euro of free in Nintendo Online Plus.

En een nieuwe Xenoblade en Mario Soccer. Erg tof allemaal.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Nintendo Direct zojuist. 48 nieuwe banen dlc voor Mario Kart. 25 euro of free in Nintendo Online Plus.

En een nieuwe Xenoblade en Mario Soccer. Erg tof allemaal.
Ik dacht eerst Mario Soccer, nice. Maar nu ik de beelden gezien heb ben ik niet onder de indruk. Misschien leuk met vrienden en een blad bier. Maar het ziet er nogal houterig uit. Nouja de switch is toch gekaapt door mijn dochter en ik kan niet zeggen dat ik hem echt mis.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken