Ben ook geen groot fan. Spaar de kaarten niet maar vond vroeger die games op de Gameboy Color en Advance echt geweldig en zou een échte Pokemon RPG (in de trend van Dragon Quest of Persona) echt wel te gek vinden. Een beetje zoals die Digimon games ook zijn; Heb niks met Digimon maar de games zijn wel erg tof.
Digimon World 1 op de PS1= legendary. Digimon zijn ook gewoon veel cooler dan Pokémon.
Nee ik ben echt van de Rood/Blauw generatie, en heb die game op iedere pixel doorlopen. Toen Silver/Yellow, en Pokemón Stadium bij vrienden vond ik helemaal te gek (had zelf geen N64 destijds). Daarna heb ik een hele poos niet meer gespeeld tot dat ik jaren na de release ook nog Ruby/Sapphire heb gespeeld op een ROM Emulator.
Ik heb nooit een DS of 3DS gehad, dus die generaties heb ik overgeslagen. En de Pokémon Go hype heb ik ook niet aan meegedaan. Toen had ik een Switch en kon ik het niet laten om Shield te kopen (een maatje van me had Sword, dus konden we ruilen). Het bizarre is dat ik heel de Pokédex vol heb in die game, maar nooit het idee heb gehad dat ik het echt naar mijn zin heb gehad. Want er valt zoveel meer uit te halen.
De game is in al die jaren ook amper veranderd in de basis. Het verzamelen van een volle dex blijft verslavend werken, maar de graphics zijn slecht, de story telling zijn slecht, er zijn enorm veel matige Pokémon tegenwoordig, de games zijn supermakkelijk, ze melken het uit want je moet eigenlijk meerdere versies hebben om alles compleet te krijgen etc. etc.
De potentie in de game is ontzettend groot, maar ze kunnen het gewoonweg niet brengen op een Next Gen generatie.