Filmtopic

The Zone of Interest een absolute aanrader. Mijn film van het jaar 2024! Vorig jaar op IFFR gezien (die vandaag overigens hun programma schema van dit jaar bekend hebben gemaakt).

Maar de kampioen onder de “fantastische-film-maar-dit-nooit-meer” moet toch wel Come and See zijn. Russische film over de Tweede Wereldoorlog. Huiveringwekkend… staat bij IMDB overigens op #90 en bij Letterboxd zelfs op #2 in de Top 250.
Come and See staat al heel lang op mijn Watchlist. Zie dat de hele film op YouTube staat, dus miss toch maar is aan beginnen.

The Zone of Interest een absolute aanrader. Mijn film van het jaar 2024! Vorig jaar op IFFR gezien (die vandaag overigens hun programma schema van dit jaar bekend hebben gemaakt).

Maar de kampioen onder de “fantastische-film-maar-dit-nooit-meer” moet toch wel Come and See zijn. Russische film over de Tweede Wereldoorlog. Huiveringwekkend… staat bij IMDB overigens op #90 en bij Letterboxd zelfs op #2 in de Top 250.
Heel veel goede verhalen over gehoord, ga ik zeker nog een keer kijken! Meer onbekendere ww1 of ww2 filmtips zijn altijd welkom trouwens.

Heel veel goede verhalen over gehoord, ga ik zeker nog een keer kijken! Meer onbekendere ww1 of ww2 filmtips zijn altijd welkom trouwens.
Ik heb eergister When The Cranes Fly gezien in de bios, Russisch oorlogsdrama over WW2. Erg mooi geschoten, was onder de indruk van hoe er met closeups en licht werd gewerkt, en het verhaal is lekker low-stakes en focust zich vooral op de achterblijvers. Geen grote schokkende scènes (Come and See, looking at you), maar vooral wat voor keuzes mensen maken gedurende de oorlog.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Ik ben na wat lijstjes voorbij (hier oa. van @Davidd) te hebben zien komen naar Anora geweest. Zeer content mee :)
Zelden zo hard gelachen in de zaal als bij die film. Vanaf het moment dat die lui in het huis komen tot het moment dat er getekend wordt, puur goud.

• Leuk
Waarderingen: Joris
Ik heb eergister When The Cranes Fly gezien in de bios, Russisch oorlogsdrama over WW2. Erg mooi geschoten, was onder de indruk van hoe er met closeups en licht werd gewerkt, en het verhaal is lekker low-stakes en focust zich vooral op de achterblijvers. Geen grote schokkende scènes (Come and See, looking at you), maar vooral wat voor keuzes mensen maken gedurende de oorlog.
Jaaa, geweldige film ook! Prachtig geschoten vooral. Eén van mijn grootste ontdekkingen door de Letterboxd Top 250.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Haha ja ik ben maar aan de Letterboxd 250 begonnen na ik alles van de IMBD 250 had gezien 😅. Wel pittige start met The Human Condition...
Wel prachtig ook hoor. Ik ga echt goed op die Japanse grootmeesters uit de jaren 50 en 60 (Ozu, Kurosawa, Kobayashi, Mizoguchi).

Wat is jouw Letterboxd account?

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Users who are viewing this thread