Festileaks Festival Forum offline voor onderhoud in de week van 5 april

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hi allemaal,

Zoals jullie weten is het Festileaks Forum niet het meest betrouwbare stukje techniek gebleken in zijn historie. Op piekmomenten vliegt 'ie er vaak uit en ook daarbuiten is een error, onterechte spam-markering of niet updatende thread nooit ver weg. We zijn de afgelopen jaren simpelweg uit ons jasje gegroeid. Hoewel we in die tijd veel pleisters hebben geplakt, is het nu tijd voor de resetknop. De afgelopen maanden is hard gewerkt aan gloednieuwe forum software, die een bak stabieler is, er beter uitziet en waar meer focus is voor gebruiksvriendelijkheid.

Ik ben blij om te delen dat we inmiddels zo ver zijn dat deze ook geïmplementeerd kan worden. Dat zal beginnen in de nacht van 5 april. Tijdens die migratie zal het forum niet beschikbaar zijn. Het is nog niet mogelijk om te zeggen hoe lang het precies gaat duren, maar waarschijnlijk een paar dagen.

Een aantal belangrijke zaken:

- Alle bestaande topics, posts en user accounts worden overgezet van het oude naar het nieuwe systeem. Het forum blijf je gewoon bezoeken via forum.festileaks.com of via het menu op de Festileaks homepage. Veel blijft dus hetzelfde.

- Bij livegang van het nieuwe forum zal iedereen een nieuw password moeten instellen, omdat die versleuteld staan opgeslagen in de huidige software en dus niet kunnen worden overgezet. Zorg er dus vast voor dat je e-mailadres up to date is, zodat je straks een nieuw wachtwoord kunt aanvragen. Natuurlijk staan we klaar om te helpen bij eventuele problemen.

- Het zal niet mogelijk zijn om privéberichten en signatures over te zetten van de oude naar de nieuwe installatie. Mochten daar dus zaken instaan die je wilt bewaren, sla deze de komende weken lokaal op.

Na livegang ontvangen we natuurlijk heel graag feedback van jullie. Ongetwijfeld zullen we nog een aantal dingen moeten tweaken in de dagen en weken na livegang, waar we pas achterkomen op het moment dat het geheel up and running is en intensiever wordt gebruikt dan in de huidige testfase. Dat zou allemaal afgerond moeten zijn ruim op tijd voor de start van het aankomende festivalseizoen. Daarmee is het Festileaks Festival Forum helemaal gereed voor het post-corona tijdperk.

Tnx voor jullie support.

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Onder andere ik heb al even mogen testen. De mogelijkheden op het forum gaan omhoog, dus dat is super leuk om te zien. Look en feel wordt uiteraard even wennen als je naar een andere omgeving gaat. Maar het is een flexibel systeem, dus geef vooral feedback op de ideeën en structuur die er straks staat. Maar tegen die tijd zien jullie wel weer een forum post zien waar jullie alles kwijt kunnen :)

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Een aantal dagen? Wat moet ik dan gaan doen tijdens saaie TEAMS overleggen?

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.047
Zou een mooi weekend zijn, liever dat dan die week ervoor. Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Ik heb dit jaar niet moeten kiezen tussen Clapton of dagje BKS.

Edit: uhh geen idee hoe ik hier terecht ben gekomen :D

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
See you on the other side.

En die wordt prachtig.

 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
(iets lukte niet helemaal? ) ?
Haha, klopt, dus weer even terug. Poging 2 coming up later vandaag, maar dan kunnen we in ieder geval even kletsen over Guns N Roses.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
mattman wrote:
See you on the other side.

En die wordt prachtig.
Het is inderdaad prachtig geworden. Doet me wel denken aan de oude hoor.

(iets lukte niet helemaal? )
1f62e.svg


het is nog niet gedaan, noem dit even een tussentijdse wederopstanding... maar we rollen de steen er zo weer voor

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Het blijft wel spannend zo wanneer we opeens weer naar een wit scherm zitten te kijken.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.604
11.226
Ik ben gewoon bang dat het niet gaat gebeuren, maar dan ben ik best benieuwd waar het probleem zit.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken