Festileaks Festival Draft

Eindelijk tijd om de laatste informatie van JozzFest te presenteren! Maar ik wil eerst graag Yannick bedanken voor het organiseren en hosten van dit geweldige spel. Ook een welgemeend bedankje aan alle medespelers voor de enthousiaste competitie. Ik heb hier echt van genoten. Ik ben blij dat ik uiteindelijk mezelf toch heb opgegeven, het meedoen was al het winnen.

Maar nu JozzFest! Dit nieuwe festival is het walhalla voor alle gitaarliefhebbers en het enige festival waar speciaalbier de norm is: 4 days of heavy beer and guitars! Van knuffelrock tot black metal, van blues rock tot keiharde crossover. En alles wat er tussen in zit. 4 dagen lang in de Belgische Ardennen gaan alle remmen los. Het festival wordt georganiseerd nabij Durbuy. Kamperen langs een kabbelend beekje, ’s ochtends lekker kanoën met een biertje en daarna het terrein op. Een schitterend vooruitzicht toch? Alle barren schenken volop speciaal bier en wijn. Losgaan bij Anthrax met een Duvel Tripel Hop? 2,5 uur Steven Wilson met een Affligem Tripel? Hier kan het allemaal.

Met veel trots presenteren we hierbij de poster van JozzFest.

JozzFest presenteert vier podia de kort beschreven worden:
• Natuurlijk de Mainstage. Een groot podium waarop de grote en meer toegankelijke namen gepresenteerd staan. Legendarische acts als Ringo Starr en Jeff Beck maar ook de grootste rockbands van de wereld.
• The Pit. Het grootste en vetste metalpodium van deze zomer. Bijna even groot als de mainstage en alle ruimte om met elkaar één groot feest te bouwen. Elke artiest staat erom bekend een podium plat te kunnen spelen en dat zullen ze hier zeker ook doen.
• De Marque. Het overdekte podium voor de echte gitaarpurist. Met vier volle afsluitende sets van Steven Wilson, Opeth, A Perfect Circle en Dream Theater presenteert JozzFest een nieuw concept. De andere acts zijn minstens even sterk en zullen voor uren kippenvel zorgen.
• JozzDome. Het kleine overdekte podium met een kathedrale aankleding en een meer uiteenlopende programmering. Van black metal tot jazz. Altijd de moeite waard om binnen te lopen en nieuwe muziek te leren kennen.

Hierbij de podiumindeling. De organisatie is helaas niet op tijd klaar geraakt met het blokkenschema waardoor de bezoeker hier voorlopig even zelf mee kan puzzelen.

Er zitten een paar mooie verrassingen bij! Nu wordt het interessant :-P (bij verschillende festivals)

Ook een mooie line-up, hoor Jos. Toch niet volledig de metalkant opgegaan (vroeg me al af wat je met Ringo Starr wilde doen), wat dus blijkbaar heeft geresulteerd in een aardig diverse line-up. Netjes.

Het voorlaatste lijstje voor vandaag komt van @warriorandweirdo:

1. A Blaze Of Feather
2. Alex Cameron
3. Alice On The Roof
4. Amadou & Mariam
5. Amber Arcades
6. American Football
7. Angie McMahon
8. Anna Of The North
9. Ásgeir
10. Band Of Skulls
11. Beirut
12. BOY
13. Cate Le Bon
14. Cat Power
15. Crowded House
16. Crystal Castles
17. Daniel Norgren
18. First Aid Kit
19. Flight Facilities
20. Glen Hansard
21. Gossip
22. Grandaddy
23. Ider
24. Inhaler
25. Isaac Gracie
26. J. Bernardt
27. JFDR
28. John Grant
29. John Maus
30. Josephien
31. Julia Holter
32. Julien Baker
33. Kelly Lee Owens
34. Kiasmos
35. KOKOROKO
36. Lamb
37. Låpsley
38. Let’s Eat Grandma
39. Maisie Peters
40. Marika Hackman
41. Minor Victories
42. Mitski
43. Miya Folick
44. Neneh Cherry
45. Novastar
46. Orla Gartland
47. Penelope Isles
48. Portugal. The Man
49. Rhye
50. Róisín Murphy
51. Rostam
52. Ryan Adams
53. Sløtface
54. Soccer Mommy
55. Sólstafir
56. Sons Of Kemet
57. Squid
58. Stereophonics
59. Sun Kil Moon
60. The Afghan Whigs
61. The Beths
62. The Big Moon
63. The Cinematic Orchestra
64. The Divine Comedy
65. The Japanese House
66. Tove Lo
67. Wallows
68. Waxahatchee
69. West Thebarton
70. Woods

The moment you've all been waiting for has finally arrived.. :wink:

Ga de poster en het blokkenschema gewoon voor zich laten spreken:

[/IMG]

blokkenschema: https://clashfinder.com/s/cabininthewoods/?user=WarriorandWeirdo

Enjoy Cabin In The Woods!

Zo dan. Ik trek deze poster echt niet, maar wel typerend voor veel hedendaagse festivals.
Heilung maar 45 minuten? Zonde.

Zo dan. Ik trek deze poster echt niet, maar wel typerend voor veel hedendaagse festivals.

De poster is Glastonbury-inspired. :lol:

Heilung speelt normaal gezien 1u45 hoor, drie kwartier zou ik ze nooit durven aandoen. :wink:

Prachtige line-up en ik vind het ook een mooie poster. Inderdaad zoals Glastonbury het dit jaar had. Erg tof.

wenteldave wrote:

De poster is Glastonbury-inspired.
1f606.svg

Heilung speelt normaal gezien 1u45 hoor, drie kwartier zou ik ze nooit durven aandoen.
1f609.svg
Zeg alsjeblieft dat ik niet blind ben geworden door die kleuren dan dat ik die tijd van Heilung in eerste instantie wel goed zag of stonden ze al op 1h45?

warriorandweirdo wrote:

wenteldave wrote:

De poster is Glastonbury-inspired.
1f606.svg

Heilung speelt normaal gezien 1u45 hoor, drie kwartier zou ik ze nooit durven aandoen.
1f609.svg

Zeg alsjeblieft dat ik niet blind ben geworden door die kleuren dan dat ik die tijd van Heilung in eerste instantie wel goed zag of stonden ze al op 1h45?

Ze stonden al op 1h45 hoor. :)

Last maar zeker niet least, @werchter12's lijstje:

1. A Blaze of Feather
2. The Afghan Wings
3. Alice On The Roof
4. Amelie Lens
5. American Football
6. Amorphis
7. Asgeir
8. BANKS
9. Baroness
10. Beraadgeslagen
11. The Beths
12. Boston Manor
13. Brihang
14. Cate le Bon
15. Coely
16. Damian “Jr Gong” Marley
17. Daniel Avery
18. DOOL
19. Ezra Collective
20. Eluveitie
21. Einstürzende Neubauten
22. Fatima Yamaha
23. Fatoumata Diawara
24. FKJ
25. Flohio
26. Flume
27. Halsey
28. The Internet
29. Joe Jackson
30. Jordan Rakei
31. Julia Holter
32. Julia Jacklin
33. Julien Baker
34. JPEGMAFIA
35. Kali Uchis
36. Kasabian
37. KAYTRANADA
38. Kelly Lee Owens
39. KOKOROKO
40. Lacuna Coil
41. Laura Mvula
42. Leon Bridges
43. Loyle Carner
44. Lucy Dacus
45. Mitski
46. Nilüfer Yanya
47. Noname
48. Nubya Garcia
49. Octavian
50. Olafur Arnalds
51. Peggy Gou
52. Portico Quartet
53. The Pretenders
54. Princess Nokia
55. Rob Zombie
56. Roisin Murphy
57. Roméo Elvis X Le Motel
58. ScHoolboy Q
59. Shame
60. Skepta
61. Snarky Puppy
62. Soccer Mommy
63. Sons of Kemet
64. Stereolab
65. Tropical Fuck Storm
66. The Twilight Sad
67. Wolves In The Throne Room
68. Yann Tiersen
69. Young Thug
70. Youssou N’Dour

Ook de organisatie van LYRE is blij om de laatste 70 namen te mogen toevoegen aan de line-up. Heel wat pareltjes in elk genre.

De complete poster waarvoor inmiddels al enkele mensen zijn ontslagen wordt ook gepresenteerd:

urzr77v8.53.16.png

En voor wie wil plannen, is er alvast een clashfinder:

https://clashfinder.com/s/festivaldraft/

Ook de organisatie van LYRE is blij om de laatste 70 namen te mogen toevoegen aan de line-up. Heel wat pareltjes in elk genre.

De complete poster waarvoor inmiddels al enkele mensen zijn ontslagen wordt ook gepresenteerd:

urzr77v8.53.16.png

En voor wie wil plannen, is er alvast een clashfinder:

https://clashfinder.com/s/festivaldraft/

Deze line-up is ook heel erg mooi!
Al is Moderat x Kaytranada wel een gruwelijke clash..

Ik heb Celeste én Kasabian gemist?! Gedver! Prachtige line up werchter12!

En Primal Scream had ook niet misstaan.

Opvallend dat Sting niet is gekozen, had die op verschillende posters verwacht.

Mijn favorieten (top 4 toch?):
- edit. verrassing.

Users who are viewing this thread