Festileaks Festival Draft

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Mocht het spel weer opnieuw worden gestart dan lijkt het me ook best gaaf als er variaties opkomen.

Stel een festival samen met 30 exclusieve namen en 70 extra namen met als voorwaarde dat de acts allen op een (NL of Belgisch?) festival tussen een periode in de jaren 80 of 90 hebben gespeeld bijvoorbeeld. Of 2000 – 2005 om maar iets te noemen. Of zonder tijdsperiode. Ik noem maar wat. Dat gaat ook bijzondere line-ups opleveren.

Leuk spelletje iig. ?

Of festivallen uit meerdere landen erbij nemen (duitsland/frankrijk of europa of iets dergelijks), of geen limiet aan waar er op een festival gespeeld is.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Ik vind het prima :lol:

Geeft sowieso al een extra dimensie dat je nu weet dat je sommige artiesten toch eerder moet kiezen :p
Misschien willen er wel meer meedoen en krijg je al weer hele andere invalshoeken
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik had zelf gestemd op Cabin in the Woods. Dat was voor mij het meest aansprekende festival. Heel veel artiesten die ik of nog nooit heb gezzien of heel graag nogmaals wil zien en continu wel iets wat ik wil zien op het tijdschema. Mijn tweede festival was KLOTE. Ook hier wordt het rennen van het ene podium naar het andere. Bij de laatste combi heel erg getwijfeld tussen Werchter 12 en Mattman, maar uiteindelijk toch voor de eerste gegaan.

Voor het dagje was het duidelijk. Ik bedoel: Joep Beving (veel te kort) - Yo La Tengo - Whitesnake - Roger Hudgson - Myrkur - Alanis Morisette - Nicole Atkins - Radiohead. Wat een dag joh!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Ik had zelf gestemd op Cabin in the Woods. Dat was voor mij het meest aansprekende festival. Heel veel artiesten die ik of nog nooit heb gezzien of heel graag nogmaals wil zien en continu wel iets wat ik wil zien op het tijdschema. Mijn tweede festival was KLOTE. Ook hier wordt het rennen van het ene podium naar het andere. Bij de laatste combi heel erg getwijfeld tussen Werchter 12 en Mattman, maar uiteindelijk toch voor de eerste gegaan.

Voor het dagje was het duidelijk. Ik bedoel: Joep Beving (veel te kort) – Yo La Tengo – Whitesnake – Roger Hudgson – Myrkur – Alanis Morisette – Nicole Atkins – Radiohead. Wat een dag joh!
Nu weten we het wel!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Mocht er eigenlijk op je eigen festival gestemd worden?

Nee. Maar ik neem aan dat iedereen sowieso een kaartje had gekocht voor zijn/haar eigen festival logischerwijs.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.611
3.153
Hulde aan de 2 winnaars, aan alle deelnemers en de organisatie (da's dus 3x hulde voor jou Yannick) !
Het was een mooie wedstrijd om te volgen en bracht leven op het forum in deze evenementenloze maand juni.

Jullie hebben ook allemaal mooie resultaten gecreëerd, grappige aankondigingen, speciale extra's, podiumnamen, locaties, affiches, alles erop en eraan.
Duidelijk wat werk in gestoken, door een heel gevarieerd deelnemersveld met duidelijk stuk voor stuk echte muziekliefhebbers.

Bij het verdelen van de punten speelt natuurlijk de eigen smaak heel erg mee, maar zoals anderen het hier al zeiden, mooi om te zien dat zo'n 2 uiterste genres daar als winnaar uitkomen.
Ik had mijn combi's onbewust verraden toen ik dacht nog verder te moeten kiezen, maar dat is dus bij joslittel, wenteldave en mattman gebleven, hun verdere aanvullingen stelden niet teleur. Het bijzondere concept en de prachtige affiche van mattman maakte het lagere aantal namen ruimschoots goed (quality before quantity ;) ) Brian heeft met zijn Ayreon-dag (en namen als Anathema, Soen, Alcest en Zeal & Ardor, en daarbovenop Bruce Springsteen) mijn dagticket zeer verdiend binnen gehaald.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Als de afbeelding nu wel wil laden:

Na bekendmaking van alle namen en posters nog even gepuzzeld. Waarbij de meeste namen die ik zou hebben gekozen, al door Joslittel en Wenteldave gekozen werden en her en der nog een naam door anderen, toch nog het onderstaande resultaat kunnen samenstellen met namen die niet gekozen zijn in de 30 draft namen én niet bij de 70 vrije namen. Toch fijn als je een relatief specifieke muzieksmaak hebt, waar de deelnemers niet zo veel namen van kiezen ?

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Netjes hoor! Toch een paar namen gemist dus. En je steelt toch een soort van Deep Purple. Gad-ver-damme.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Als de afbeelding nu wel wil laden:

Na bekendmaking van alle namen en posters nog even gepuzzeld. Waarbij de meeste namen die ik zou hebben gekozen, al door Joslittel en Wenteldave gekozen werden en her en der nog een naam door anderen, toch nog het onderstaande resultaat kunnen samenstellen met namen die niet gekozen zijn in de 30 draft namen én niet bij de 70 vrije namen. Toch fijn als je een relatief specifieke muzieksmaak hebt, waar de deelnemers niet zo veel namen van kiezen ?


Heel gaaf! Mooi gedaan. Het was al wel duidelijk dat de classic rock en heavy metal niet in de smaak viel bij de festivalorganisatoren, maar dat maakt dit nog eens veel duidelijker. Hier verkoop je wel kaartjes mee in ieder geval.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
We gaan het zien de volgende keer! Zal het dan denk ik moeten hebben van een beperkt aanbod van andere metal-festivals. Denk dat de meeste andere festivalorganisatoren liever naar de festivals gaan met meer namen van andere genres
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken