Festileaks Festival Draft

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.937
Ruben heeft zeker een kaartje aan mij verkocht! Sta daar zeer tevreden op het veld. Dagkaartje voor Tim en uiteraard ben ik bij Brian (Ayreon en Bruce duh) en Dave. Maar man. Wat een gave festivals waren het!
Grappig, ik had Tim en Brian omgedraaid. Had een dagkaart voor Bruce en Ayreon en een weekend bij Tim, Ruben en uiteraard ook bij jou. Smaken zitten niet ver uit elkaar, wat dat betreft.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Tool + Bjork was ook voor mij wel een droomcombinatie (zeker met David Byrne erbij).

Voor mezelf vond ik het wel opvallend dat de voor mij beste op voorhand gekozen metalnamen eigenlijk niet op de twee 'metalfestivals' stonden, maar verspreid over de overige festivals (op Opeth en Behemoth na dan).
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Ik kon geen beste dag kiezen dus maar niet gestemd.
Had anders combi voor oasis, chileraa en rubenfrusciante gedaan. Voor wat het waard is
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.601
7.313
Mooie uitslag, mooi dat toch het grote metalfestival op 1 is gekomen :-D, komt misschien ook wel omdat er niet veel echte metalfestivallen te kiezen waren om op te stemmen :p
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.937
Neem aan dat ik dat tweede metalfestival ben? Toch leuk, want ik zie mijn festival totaal niet zo. Eerder een combinatie van diverse genres dan specifiek een metalfestival.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
319
ind dat Thijs, Matt, Ruben en ook Werchter12 veel hoger hadden mogen eindigen. Wat een prachtprogramma’s hadden die zeg!!!!

Thijs en Mattman heb ik zeker overwogen, maar vanwege de hoeveelheid namen in de undercard overgeslagen. Daar slechts 40 van de mogelijke 70 kiezen vind ik toch wel jammer, vooral omdat er zoveel moois zo op te pikken was. Aan DJ's en electronica was er aan het einde zeer veel te kiezen, maar door weinigen echt aandacht aan gegeven. Met wat meer namen erbij had Thijs zeker een combi aan mij kunnen verkopen. Uiteindelijk zijn mijn stemmen gegaan naar Werchter12, Yannick, WarriorandWeirdo voor combi's en naar Oasiss voor een dagkaart. Dank voor het organiseren, leuk om te volgen in deze festivalloze zomer.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.601
7.313
Neem aan dat ik dat tweede metalfestival ben? Toch leuk, want ik zie mijn festival totaal niet zo. Eerder een combinatie van diverse genres dan specifiek een metalfestival.
Daarop heb ik jou en Jos wel als festival gekozen. En de andere combi was voor Brian eigenlijk puur door de combinatie van Guns N Roses en Bruce Springsteen. Dagticket was voor Timmetje met de metaldag uiteraard.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.920
8.560
Allereerst: een dikke merci aan Yannick voor dit initiatief. Het begon als: 'hé leuk dingetje voor tussendoor', maar werd snel iets waarvoor ik als een gek het forum refreshte. Heel vette en soepele uitrol van de winnaars. Hulde!

En over die winnaars: gefeliciteerd met die blinkende medailles! Vet dat de twee nummer ééns zo uit elkaar liggen qua genre.

 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Proficiat Yannick en Jos met de overwinning, zeker terechte winnaars in twee verschillende doelgroepen! Persoonlijk ben ik absoluut niet verbaasd of teleurgesteld met mijn voorlaatste plaats haha

Thijs en Mattman heb ik zeker overwogen, maar vanwege de hoeveelheid namen in de undercard overgeslagen. Daar slechts 40 van de mogelijke 70 kiezen vind ik toch wel jammer, vooral omdat er zoveel moois zo op te pikken was.
Ja dat was wel een risico. Bij mij was het een combinatie van te weinig tijd (op maandag een examen) en een concept van podia dat al in mijn hoofd zat. Misschien was mijn schatting van 100 artiesten op 3 dagen wat optimistisch met maar 3,5 podia :lol:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Gefeliciteerd voor de winnaars en complimenten aan de organisatie en alle deelnemers!

Voor mij staken er 2 duidelijk bovenuit: Jos en Dave, met resp. makkelijk 50+ en 40+ namen die ik maar al te graag zou zien!
Voor de 3e combi en het dagticket heb ik lang zitten twijfelen tussen Brian en Ruben.
Ondanks een voor mij wat minder aansprekende 2e dag, heb ik uiteindelijk voor Brian gekozen, omdat ik naast de 3e dag (Bruce + Ayreon!! :-o ) ook de 1e dag behoorlijk sterk vind.
En dan wil ik toch nog graag een dagje naar de K.L.O.T.E. gaan op het festival van Ruben, nl. de donderdag (niet direct voor Pearl Jam, maar met name de combinatie van A7X, New Order en Joe Jackson trok me over de streep).
Overigens heb ik ook de metaldag van Timmetje wel even overwogen.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Mijn felicitaties gaan uit naar de winnaars, hulde! Voor mij had Ruben wel wat hoger mogen eindigen, was mijn 1e combi keus, Bij de dagtickets zou je me vinden op de zondag bij het IJssel Lake gebeuren, prima line up hoor!
Al met al een leuk spel dit...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.456
Wat was dit leuk!
Gefeliciteerd voor de winnaars! Ben zelf toch hoger geëindigd dan ik had verwacht. Jos was vooraf inderdaad degene op wie ik mijn geld had ingezet. Ik denk dat het voor mijn lijst een beetje ontbrak aan het harder segment.

Ik had wel verwacht dat een dag met Tame Impala en Bon Iver nog wat dagkaarten zou verschuiven, maar tegelijkertijd vond ik het zelf ook vrijwel onmogelijk om slechts één dag te kiezen.

Wie heeft het volgende briljante idee om het forum in komkommertijden op te leuken?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.211
4.456
Overigens ook wel bijzonder dat mijn weekendkeuzes 11, 7 en 6 zijn geworden en een dagkaart voor plek 10.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.959
531
Gefeliciteerd aan de winnaars! Was echt een heel leuk idee, dit . Complimenten dus voor de organisatie! Echt super tof gedaan en mooi dat het zo enthousiast werd opgepakt door de deelnemers.

Ook kudos dus voor alle concepten van de deelnemers! Het is duidelijk dat er veel tijd in is gestoken (die ik helaas nier had). Special mention voor die van Mattman, echt prachtig gedaan! Daar stonden alleen net iets te veel dingen hoog op de lineup die me weinig doen.

Dus, het werd voor mij een weekendkaart voor:

Cabin in the Woods
Stargazing in the Meadows
Live Forever Festival

En een dagkaart
With Open Wings zaterdag (moet toch een keer The Strokes gezien hebben :))
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.937
Mijn felicitaties gaan uit naar de winnaars, hulde! Voor mij had Ruben wel wat hoger mogen eindigen, was mijn 1e combi keus, Bij de dagtickets zou je me vinden op de zondag bij het IJssel Lake gebeuren, prima line up hoor!
Al met al een leuk spel dit…
Zo kom ik wel te weten wie mijn favoriete mensen op dit forum zijn...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.601
7.313
Fireball wrote:
Mijn felicitaties gaan uit naar de winnaars, hulde! Voor mij had Ruben wel wat hoger mogen eindigen, was mijn 1e combi keus, Bij de dagtickets zou je me vinden op de zondag bij het IJssel Lake gebeuren, prima line up hoor!
Al met al een leuk spel dit…

Zo kom ik wel te weten wie mijn favoriete mensen op dit forum zijn…

Waarschijnlijk de mensen uit de topics waar je het meeste zelf te vinden bent
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.937
Kunnen we dit niet weer in het leven roepen? https://forum.festileaks.com/forums/topic/rate-het-voorgaande-nummer/ Een topic uit 2015 alweer, heeft geduurd tot 2017, alleen het is weer uitgestorven. Poging twee?
Overigens, bij nader inzien, het is natuurlijk niet echt een spel, dus weet niet of het heel optimaal is, maar het valt te proberen.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Fireball wrote:
Mijn felicitaties gaan uit naar de winnaars, hulde! Voor mij had Ruben wel wat hoger mogen eindigen, was mijn 1e combi keus, Bij de dagtickets zou je me vinden op de zondag bij het IJssel Lake gebeuren, prima line up hoor!
Al met al een leuk spel dit…

Zo kom ik wel te weten wie mijn favoriete mensen op dit forum zijn…

Hahaha..wat wil je, Foo Fighters, Deep Purple, Priest, Greta van Fleet, Wolfmother, UFO, Robert Plant, en Vintage Trouble op 1 dag ! en dan ook nog met een Hertog Janneke in de hand.... Nou, dan ben ik van de partij hoor!!!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
Mooie line-ups en een fantastisch leuk concept. Bedankt voor het leesplezier, enige minpunt is, dat je het moeilijk meteen opnieuw kan doen ;)
Ik kijk al uit naar volgend jaar
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Mocht het spel weer opnieuw worden gestart dan lijkt het me ook best gaaf als er variaties opkomen.

Stel een festival samen met 30 exclusieve namen en 70 extra namen met als voorwaarde dat de acts allen op een (NL of Belgisch?) festival tussen een periode in de jaren 80 of 90 hebben gespeeld bijvoorbeeld. Of 2000 - 2005 om maar iets te noemen. Of zonder tijdsperiode. Ik noem maar wat. Dat gaat ook bijzondere line-ups opleveren.

Leuk spelletje iig. :-D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken