Festileaks Festival Draft

RubenFrusciante wrote:
De Timetable vind je hieronder, want er is niks ergers dan je favoriete acts moeten missen door vervelende clashes:
Clashfinder” rel=”nofollow”>Clashfinder" rel="nofollow">https://clashfinder.com/s/ruband/?user=RubenFrusciante”>Clashfinder

Internet vraagt of je hem openbaar wilt zetten ?

Mooie line-up ruben, potverdikkeme
Thanks voor het doorgeven, volgens mij zou het nu moeten werken. :-D
Volgens mij is m'n line up wel in de SPAM terecht filter gekomen nu? Zouden de beheerders daar wat aan willen doen aub?

warriorandweirdo wrote:
@chileera, op je clashfinder staat Wolf Alice als opener van de main stage op dag 2, maar zij zijn al exclusief geboekt door mijn ‘Cabin In The Woods’. ?

Bij je 70 acts staan ze echter niet, dus weet niet of je je clashfinder nog moet aanpassen. Overigens wel een zeer mooie line up, gaat hoog eindigen bij mij. ?

Ik had het gezien en aangepast (Inhaler daar neergezet), maar die versie dus uiteindelijk niet opgeslagen. Zelfde gold voor Amelie Lens. Daardoor viel er een gat op stage 4 op de zaterdag. Gelukkig was het voor Guy Garvey geen probleem om een dag later te spelen en heeft de vrijdag voor de zaterdag geruild.

PS Dit waren serieus allemaal late aanpassingen die ik in de clashfinder had gedaan maar niet had opgeslagen :S
En Garvey nu laat! Mooi zo.

Derde lijstje van vandaag komt van @wenteldave:

1. Airbourne
2. Alien Weaponry
3. All Them Witches
4. Ambrose Akinmusire
5. Apocalyptica
6. Black Stone Cherry
7. Bring Me The Horizon
8. Broken Witt Rebels
9. Bywater Call
10. Cellar Darling
11. Chris Robinson Brotherhood
12. Conjurer
13. Crowded House
14. Danny Bryant
15. Def Leppard
16. De Staat
17. DeWolff
18. Eluveitie
19. Focus
20. Foreigner
21. Gov’t Mule
22. Greyhounds
23. Gruppo Sportivo
24. Heidevolk
25. Igorrr
26. In Extremo
27. Jimmy Lumpkin & The Revival
28. Jinjer
29. Joe Jackson
30. Judas Priest
31. Kaleo
32. Keane
33. Lili Refrain
34. Madness
35. Major Parkinson
36. Mastodon
37. Matt Andersen
38. Michael Kiwanuka
39. Monkey3
40. My Baby
41. Myrath
42. Myrkur
43. Ne Obliviscaris
44. Oranssi Pazuzu
45. Parker Millsap
46. Pijn
47. Rival Sons
48. Sepultara
49. Skáld
50. Skillet
51. Sonata Arctica
52. Supertramp’s Roger Hodgson
53. Textures
54. The Offspring
55. The Raven Age
56. The Teskey Brothers
57. Toto
58. Tower of Power
59. Two and a Half Girl
60. Tyler Bryant & The Shakedown
61. UFO
62. Vintage Trouble
63. Whiskey Myers
64. Whitesnake
65. Wolfmother
66. Worakls Orchestra
67. Yo La Tengo

+ Van Morrison

Hallootjes,

Allereerst, de poster (die Ruben voor mij heeft geplaatst) is helaas niet zo scherp geworden als ik had gewild. Ik wist niet hoe ik dat beter kon krijgen, aangezien hij dit in elke vorm deed.
Ik zal daarom bij dezen de namen van de acts op alle dagen nog even neerzetten, mijn excuses.
Donderdag 23 juli: Red Hot Chili Peppers - Queens of the Stone Age - Lynyrd Skynyrd - Noel Gallagher's High Flying Birds - Disturbed - Toto - Crowded House - Tower of Power - Live - Rival Sons - Michael Kiwanuka - De Staat - Eluveitie - Chris Robinson Brotherhood - Gov't Mule - Alien Weaponry - Tyler Bryant & The Shakedown - Gruppo Sportivo - Greyhounds - My Baby - Broken Witt Rebels - Bywater Call.

Vrijdag 24 juli: Slipknot - Sabaton - Alter Bridge - Mastodon - Foreigner - Rag'n'bone Man - Meshuggah - Golden Earring - Bring Me The Horizon - Skillet - Avatar - The Raven Age - The Teskey Brothers - The Marcus King Band - In Extremo - Clutch - Sepultara - All Them Witches - Textures - Skáld - Igorrr - Monkey3 - Major Parkinson - Heidevolk - Danny Bryant - Lili Refrain.

Zaterdag 25 juli: Radiohead - Alanis Morisette - Supertramp's Roger Hodgson - Beth Hart - Epica - Madness - Keane - Eagles of Death Metal - Whitesnake - Joe Jackson - Yo La Tengo - Animals as Leaders - Whiskey Myers - DeWolff - Cellar Darling - Worakls Orchestra - Kaleo - Nicole Atkins - Joep Beving - Myrkur - Ne Obliviscaris - Ambrose Akinmusire - Pijn & Conjurer - Jimmy Lumpkin & The Revival.

Zondag 26 juli: Foo Fighters - Deep Purple - Megadeth - The Offspring - Judas Priest - Greta van Fleet - Robert Plant & The Sensational Shape Shifters - Stone Sour - UFO - Jamiroquai - Def Leppard - Vintage Trouble - Airbourne - Apocalyptica - Sonata Arctica - Wolfmother - Black Stone Cherry - Myrath - Matt Andersen - Jinjer - Focus - Parker Millsap - Oranssi Pazuzu - Two and a Half Girl.

Graag zouden wij ook het blokkenschema willen presenteren. Deze valt hier te bekijken: https://clashfinder.com/s/ef20/?user=WentelDave. Alle tijden zijn uiteraard onder voorbehoud. We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk clashes te vermijden, maar soms is het helaas onvermijdelijk dat ze alsnog ontstaan.

Podia
Supersonic Lake Ijssel Festival bestaat uit vier podia, de Main Stage, de ECB Stage (vernoemd naar onze sponsor, de Europese Bank), de Hertog Jan Tent (wederom vernoemd naar de sponsor) en Stage 4. Ook hebben wij de kleinere Urker Garden, naar de plaats waar ons festival wordt gehouden, in het leven geroepen, vergelijkbaar met de Garden of Love op Pinkpop. Hierover later in dit stuk meer.

De podiumindeling is als volgt:
DONDERDAG
Main Stage: Rival Sons, De Staat, Lynyrd Skynyrd, Queens of the Stone Age, Red Hot Chili Peppers.
ECB Stage: Alien Weaponry, Crowded House, Toto, Noel Gallagher's High Flying Birds, Disturbed, Tower of Power.
Hertog Jan Tent: Gov't Mule, Chris Robinson Brotherhood, Eluveitie, Michael Kiwanuka, Live.
Stage 4: Broken Witt Rebels, My Baby, Greyhounds, Gruppo Sportivo, Tyler Bryant & The Shakedown.
Urker Garden: Bywater Call.

VRIJDAG
Main Stage: The Raven Age, Bring Me The Horizon, Skillet, Foreigner, Sabaton, Slipknot.
ECB Stage: All Them Witches, Golden Earring, Rag'n'Bone Man, Meshuggah, Avatar, Mastodon, Alter Bridge.
Hertog Jan Tent: The Teskey Brothers, Sepultara, Igorrr, In Extremo, Clutch, The Marcus King Band.
Stage 4: Danny Bryant, Heidevolk, Major Parkinson, Monkey3, Textures, Skáld.
Urker Garden: Lili Refrain.

ZATERDAG
Main Stage: Kaleo, Joe Jackson, Whitesnake, Supertramp's Roger Hodgson, Alanis Morisette, Radiohead.
ECB Stage: Yo La Tengo, Eagles of Death Metal, Keane, Madness, Epica, Worakls Orchestra.
Hertog Jan Tent: Joep Beving, Cellar Darling, DeWolff, Whiskey Myers, Animals as Leaders, Beth hart.
Stage 4: Pijn & Conjurer, Ambrose Akinmusire, Ne Obliviscaris, Myrkur, Nicole Atkins.
Urker Garden: Jimmy Lumpkin & The Revival.

ZONDAG
Main Stage: Airbourne, UFO, Stone Sour, Judas Priest, Deep Purple, Foo Fighters.
ECB Stage: Robert Plant & The Sensational Shape Shifters, Def Leppard, Jamiroquai, Greta van Fleet, Megadeth, The Offspring.
Hertog Jan Tent: Myrath, Black Stone Cherry, Wolfmother, Sonata Arctica, Apocalyptica, Vintage Trouble.
Stage 4: Oranssi Pazuzu, Parker Millsap, Focus, Jinjer, Matt Andersen.
Urker Garden: Two and a Half Girl.

Prijzen
Zoals u kunt zien in het blokkenschema bieden wij van het Supersonic Lake Ijssel Festival u vier (bijna) volledige dagen. Tickets kunnen voor de volgende prijzen gekocht worden.
Combiticket (inclusief camping): €245,- (incl. €10,- servicekosten).
Donderdag: €100,- (incl. €10,- servicekosten) (Begint om 14.00).
Vrijdag: €110,- (incl. €10,- servicekosten) (Begint om 12.00).
Zaterdag: €110,- (incl. €10,- servicekosten) (Begint om 12.00).
Zondag: €110,- (incl. €10,- servicekosten) (Begint om 12.30).
Ook kunnen er al in de voorverkoop munten worden gekocht in hoeveelheden van twintig en veertig munten. Twintig munten kost u €55,- (dus €2,75 per stuk), terwijl veertig munten u €100,- kost (dus €2,50 per stuk). Bij deze laatste hoeveelheid krijgt u ook nog een exclusief SLIF-gadget erbij. Let wel: op=op. Op het festival zelf zal de muntprijs €2,80 zijn, dus grijp uw kans!

Line-up/Programma & aanraders
Over na wat uitleg over de line-up. Allereerst zouden we u willen wijzen op relatief nieuwe talenten, Bywater Call, Lili Refrain, Jimmy Lumpkin & The Revival en Two and a Half Girl. Wij vonden het essentieel om dit talent een podium te geven. Daarom krijgen deze vier bands op hun eigen dag twee keer een half uur de tijd in de Urker Garden om te laten zien wat ze in huis hebben. Hopelijk betekent dit de doorbraak van deze bands.

Voor de rest zijn we vanzelfsprekend trots op het vastleggen van deze artiesten, zeker op onze dertig exclusieve boekingen. Deze zullen op geen enkel ander festival spelen in de Benelux. Na afloop van de headliner zal er iedere dag nog één act spelen tot ongeveer half drie. Op donderdag is dit Tower of Power dat een combinatie van R&B, funk, soul en pop zal gaan spelen, wat in de ogen van de organisatie mooi aansluit op de Red Hot Chili Peppers. Op vrijdag, na Slipknot, is dit Alter Bridge dat met vocalist Myles Kennedy een pracht van een stem in huis heeft om iedereen die aanwezig is te laten genieten. Voor de zaterdag hebben we na Radiohead Worakls Orchestra geboekt om toch een dance-achtige-act erin te zetten. Door Worakls' creativiteit, bijvoorbeeld door het mengen van verschillende genres, belooft dit een mooie nacht te worden. Voor de laatste dag zal The Offspring na de Foo Fighters spelen, de perfecte act om Supersonic Lake Ijssel Festival af te sluiten. Wat is er nou beter om dat met iedereens jeugdherinneringen te doen?

Op zaterdag zullen de bands Pijn en Conjurer samen een duoset geven naar aanleiding van hun gezamenlijke album Curse These Metal Heads. Voor de rest zullen zij hun set opvullen met nummers van elkaar. Dat belooft wat!
De diversiteit aan genres op SLIF vindt de organisatie prachtig om te zien. Rock, metal, jazz, funk, indie en blues komen allemaal langs en dat is toch heel bijzonder. Natuurlijk zijn de headliners belangrijk, maar we hebben het voor elkaar gekregen om ook een prachtig dagprogramma neer te zetten. Wat dacht u bijvoorbeeld van artiesten als Broken Witt Rebels, Live, The Teskey Brothers, Avatar, Joep Beving, Joe Jackson, Apocalyptica en Greta van Fleet? Dat wordt genieten geblazen.

Sponsoren
Als laatst willen wij onze sponsoren nog bedanken. Dank aan de Europees Centrale Bank (ECB) voor de subsidie zodat het mogelijk was om dit festival op te starten. Cultuur is nog niet dood! Verder ook bedankt aan Hertog Jan voor de alcoholische versnaperingen. Stichting Verantwoord Beheer Ijsselmeer (VBIJ) is zo lief geweest om een locatie beschikbaar te stellen, met uitzicht op het Ijsselmeer vanuit het Urkerbos: de locatie waar dit muziekgeweld moet gaan losbarsten. En als laatste ook de favoriete provider van een Belgische vogel, Proximus (vind dit wel een leuk grapje, maar waarschijnlijk lees je er overheen...). Zij leveren de oplaadkastjes voor ieders mobiel, zodat je altijd bereikbaar in geval van nood (als je bijvoorbeeld in de pit bent gevallen of je niet meer weet waar de bar is).

Hartelijk bedankt voor het vertrouwen dat u in ons heeft en wij zien u graag terug in het Urkerbos op Supersonic Lake Ijssel Festival van 23 juli tot 26 juli!

Mooie line-up Dave. Eerste wat opvalt: Wat heb je Toto laag op je schema staan!!! Tweede stage en ook maar een uurtje.... dat mag wel wat langer! :wink:

Ik vrees dat ik slecht nieuws voor je heen wat betreft Michael kiwanuka. Die staat bij mij exclusief.

Voor de rest, lekker hoor !!

Roger Hodgson ook trouwens. En Alanis mag ook maar een uur en vijftien minuten spelen. ?
Ik had van tevoren ook kenbaar gemaakt dat Alanis een sub was (geloof ik), dus dan vind ik 1.15 uur wel op z'n plaats. Zelfde geldt inderdaad voor Roger en Toto die zo laag staan, omdat ik niet idee had dat die nog dusdanig populair waren. Tenminste, persoonlijk vind ik een headlinerspot op NSJ en Bospop niet dusdanig representatief voor mijn eigen festival ;)

Ik vrees dat ik slecht nieuws voor je heen wat betreft Michael kiwanuka. Die staat bij mij exclusief.

Dat meen je niet. Had alles nog dubbelgecheckt (en Yannick blijkbaar ook), maar dan is ie er doorheen geglipt. Godsamme. Dan vervang ik 'm met Van Morrison, wat misschien nog wel beter is. Haha. Disturbed neemt Kiwanuka's plek over en Van Morrison die van Disturbed,

Edit: Ook doorgevoerd in de Clashfinder,

Ben ergens een slash (/) in mijn tags vergeten, waardoor bijna de gehele tekst cursief is geschreven. Hopelijk is dat geen probleem om te lezen. Excuses.

Brian wrote:

Dat meen je niet. Had alles nog dubbelgecheckt (en Yannick blijkbaar ook), maar dan is ie er doorheen geglipt. Godsamme. Dan vervang ik ‘m met Van Morrison, wat misschien nog wel beter is. Haha. Disturbed neemt Kiwanuka’s plek over en Van Morrison die van Disturbed,

Shit. Net zo blij dat (nog) niemand die ook had, kaap jij hem zo alsnog voor je festival. :-P

Brian wrote:

Dat meen je niet. Had alles nog dubbelgecheckt (en Yannick blijkbaar ook), maar dan is ie er doorheen geglipt. Godsamme. Dan vervang ik ‘m met Van Morrison, wat misschien nog wel beter is. Haha. Disturbed neemt Kiwanuka’s plek over en Van Morrison die van Disturbed,

Disturbed op de plek van kiwanuka is nog beter. Dit is het meest onwaarschijnlijke dat ik hier op dit forum ooit heb gelezen.

En Joep beving maar een uur! Waarom heb je die dan gekozen? Dit moet je op de laatste dag in de grootste tent anderhalf uur in betovering brengen dat je 2 uur nodig hebt om te herstellen!

(Voor de rest zal ik hier zeker een kaartje voor kopen hoor in het echt ;) )

En Joep beving maar een uur! Waarom heb je die dan gekozen? Dit moet je op de laatste dag in de grootste tent anderhalf uur in betovering brengen dat je 2 uur nodig hebt om te herstellen!

(Voor de rest zal ik hier zeker een kaartje voor kopen hoor in het echt ? )
Daar ben ik uitgegaan van Lowlands 2019. Daar opende hij in de tent, dacht ik. Al deze opmerkingen zijn natuurlijk een beetje "wat-als"opmerkingen. Beving heb ik gekozen omdat ik 'm zelf goed waarderen en ik het gewoon een realistische keuze vind (kijk dus inderdaad naar LL19). Wat betreft Disturbed, daar sta ik eigenlijk volledig achter, maar goed, ik kan 'm wel nog een keer gaan aanpassen, als je dat nodig acht. Tower of Power <--> Disturbed. Zo beter?
Moet er nog wel bij zeggen dat ik af en toe ook zat te twijfelen bij het maken van het blokkenschema.

Waar denk jij overigens dat Disturbed dit jaar op Pinkpop had gestaan? Lijkt me ook niet dat die dusdanig hoog hadden gestaan.

Ik begrijp nog steeds niet goed waarom Radiohead op een metal festival staat maar could be me. :lol:

Ik begrijp nog steeds niet goed waarom Radiohead op een metal festival staat maar could be me. ?
Dan moet je dus echt beter naar die namen gaan kijken, Yannick, want het is geen metalfestival pur sang.

Tijd voor de bekendmaking van @joslittel's lijstje:

1. 3 Doors Down
2. Alcest
3. Alien Weaponry
4. Amorphis
5. Anthrax
6. Arch Enemy
7. Bad Wolves
8. Badflower
9. Battle Beast
10. Blink 182
11. Bloodbath