Welkom op Fields of Splendour!
Drie dagen met de grootste namen en de beste ontdekkingen in een prachtige setting.
Ik mik op een capaciteit die in de buurt ligt van Pukkelpop. Mijn festival zal uit 4 podia bestaan, ik stel ze even voor:
Main: De grootste namen zullen hier spelen. Op vrijdag draait alles rond indierock, op zaterdag trekken we de kaart van hiphop met een zeer gevarieerde lineup (Belgen, funky dingen, alternatievere artiesten,…) en zondag schotelen we een iets meer poppy dag voor met als grote afsluiter Bruno Mars.
Alt: Denk The Barn maar beter. Hier komen grote artiesten, van Big Thief over Jungle tot MGMT, optreden in een iets intiemere setting dan de grote Main. Elke avond wordt afgesloten door een grote elektronische naam met een 2 uur durende liveset. Four Tet heeft al laten weten dat we zijn indrukwekkende lichtinstallatie een weekendje mogen lenen.
Sahara: Naar inspiratie van de grote open tent op Coachella. Vanaf de vooravond spelen hier dj’s sfeervolle sets. Op vrijdag en zaterdag kiezen we voor een feel good vibe, op zondag hebben we iets serieuzere namen.
The Forest: Ons kleinste podium is een amfitheater midden in het bos, naar inspiratie van OLT Rivierenhof. Hier zie je een wat gewaagdere lineup en kan je volop op ontdekking gaan. Op vrijdag wordt er een dag gecureerd door Lander Gyselinck en Fulco Ottervanger die zelf met elk twee projecten zullen optreden en daarbuiten het beste van de hedendaagse jazz voorstellen. De andere dagen vind je hier van alle genres wat, van punk tot akoestische concerten in een idyllische setting.
Timetable: