Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595

Schwarzwalder Metal Fest​

1693395633231.png

Spiritbox is de volgende naam die zal afreizen naar het Zwarte Woud!
De Canadese band achter zangeres Courtney LaPlante weet sinds de oprichting in 2016 een steeds groter publiek voor zich te winnen. Muzikaal is de band beïnvloed door bands als Tool, Deftones en Gojira, maar ook Kate Bush, Beyoncé en Doja Cat. De sound is het best te omschrijven als een combinatie van metalcore en prog metal met elektronische elementen. Waar de zang weer duidelijk R&B invloeden kent, getuige de single die 5 dagen geleden uitkwam: Jaded


@Koekdoos > @wenteldave
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
347
1.036
Nadat @Koekdoos en ik afgelopen Graspop zijn weggerend bij Paledusk, zijn we naar een andere tent verhuisd, waar de volgende aankondiging speelde. En die waren voor ons een stuk beter! Het is dat Kissin' Dynamite op de mainstage stond tegelijk, anders waren we wel langer blijven staan hier. Maar op INSANE Bastonbury komt er een nieuwe kans voor deze band.

Hippotraktor


@Oasiss --> Ik
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
536
1.295
Nadat @Koekdoos en ik afgelopen Graspop zijn weggerend bij Paledusk, zijn we naar een andere tent verhuisd, waar de volgende aankondiging speelde. En die waren voor ons een stuk beter! Het is dat Kissin' Dynamite op de mainstage stond tegelijk, anders waren we wel langer blijven staan hier. Maar op INSANE Bastonbury komt er een nieuwe kans voor deze band.

Hippotraktor


@Oasiss --> Ik
Jullie zijn echt de relatie met Ruben aan het gladstrijken zie ik.
 
  • Geweldig
Waarderingen: InsaniTiny

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.340
Jullie zijn echt de relatie met Ruben aan het gladstrijken zie ik.

Ik heb een mooie compilatie aan whatsapp gesprekken inmiddels :ROFLMAO:

Deze draft is een slachtpartij. Gojira, in flames, arch enemy, Lorna shore, Amon Amarth, sunn o))), Hippotraktor, Korn, Epica, Caligulas horse, orbit culture, alcest, draconian en dan vergeet ik er nog wel een aantal

Finntroll en Acid Mammoth
 
  • Grrr
Waarderingen: RubenJS

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.479
6.956
Deze draft is een slachtpartij. Gojira, in flames, arch enemy, Lorna shore, Amon Amarth, sunn o))), Hippotraktor, Korn, Epica, Caligulas horse, orbit culture, alcest, draconian en dan vergeet ik er nog wel een aantal
Altijd leuk als @Oasiss en ik net een beetje kunnen mengen in het afsnoepen van de pareltjes voor de metalheads :devilish:
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.493
4.918
Van de volgende aankondiging(en) gaan de metalheads ook slapeloze nachten hebben.

We beginnen met een aankondiging uit het jaar 1968 en daarmee gaat dit wel een van de oudgedienden zijn. We hebben nog even gezocht naar redenen waarom het niet zou werken, maar het werkt in voetbalstadia:


het werkt op bruiloften:


in zweterige hokjes:


Dus daarom gaan wij voor het origineel:


Ricchi e Poveri
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
347
1.036
Voor de mensen die Eluveitie al langer kennen zijn de leden van de volgend band geen vreemden. Ze begonnen namelijk alle drie in deze band, totdat ze in 2016 Eluveitie verlieten en de volgende aankondiging begonnen. Een meesterzet, al zeg ik het zelf, want de muziek die ze samen maken is geweldig.

Soms ben je helemaal gehyped voor een band op een festival, waar de tent dan vrijwel leeg voor is. Beetje jammer, maar wel cool dat je dan zonder problemen helemaal vooraan kan staan! Dat had ik enkele jaren terug met deze band. Als dagopener, lekker rustig en een topshow. Op INSANE Bastonbury gaan we natuurlijk voor een volle tent, want de volgende band verdient dat zeker!

Cellar Darling


@nitotheno --> @wenteldave
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
536
1.295
Voor de mensen die Eluveitie al langer kennen zijn de leden van de volgend band geen vreemden. Ze begonnen namelijk alle drie in deze band, totdat ze in 2016 Eluveitie verlieten en de volgende aankondiging begonnen. Een meesterzet, al zeg ik het zelf, want de muziek die ze samen maken is geweldig.

Soms ben je helemaal gehyped voor een band op een festival, waar de tent dan vrijwel leeg voor is. Beetje jammer, maar wel cool dat je dan zonder problemen helemaal vooraan kan staan! Dat had ik enkele jaren terug met deze band. Als dagopener, lekker rustig en een topshow. Op INSANE Bastonbury gaan we natuurlijk voor een volle tent, want de volgende band verdient dat zeker!

Cellar Darling


@nitotheno --> @wenteldave
11 oktober ook naar Nijmegen dan?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.904
2.593
Ik schrijf de teksten voor @wenteldave even vanuit mezelf dus ik spreek wederom niet namens hem.

Op Left of the Dial 2022 waren ze te zien in de Arminiuskerk waar ze een van de beste shows van het festival neerzetten. Inmiddels zijn ze ook opgepikt door Rough Trade. Met eigen ogen heb ik mogen aanschouwen dat hun debuutalbum in Rough Trade East de meest prominente plek bij het New Music schap heeft. Wil je Island of Love ook live aanschouwen? Kom dan naar From Her to Eternity.

1000032397.jpg
@Koekdoos
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken