Festileaks Festival Draft IX: de presentaties

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.635
7.371
Nummers 5 en 4:

Op 5 staat het Paddy Power Festival van @Paddy. Er zijn alleen maar weekendtickets verkocht en geen enkel dagticket, iets dat maar twee andere festivals deze draft ook is gelukt. In totaal zijn er zeven weekendtickets verkocht. Als je kijkt naar de lineup dan is dat ook niet vreemd. Knallende headliners Rammstein en Metallica aangevuld met Bruce Springsteen is natuurlijk geweldig voor de metalhead met een breder georiënteerde muzieksmaak. Dit is ook terug te zien in de stemlijsten met vrijwel alleen maar combitickets gekocht door mensen uit de Graspop-wereld en mensen die zelf ook graag namen als Metallica en Rammstein boeken door de drafts zijn.
5. Paddy - 21 punten

Dan, net buiten de top3, staat @Martijn met het New Horizons Festival. Voor mij vrijwel alleen maar onbekende namen, maar voor vele anderen niet. En dat was duidelijk te merken, want alleen de top3 verkocht meer tickets in totaal dan Martijn. 11 mensen kochten tickets, zeven weekendtickets en vier dagtickets. Depeche Mode verkocht dan weer geen tickets, maar Sault deed het weer heel goed met drie van de verkochte tickets. New Horizons combineert het beste van alle werelden: speciale acts uit verre landen, een tent gericht op de beste elektronische muziek en de spannendste metal, fan favorite headliners en een stage gericht op het continent van de eerder genoemde speciale acts. Knap organisatorisch werk.
4. Martijn - 25 punten

Dit betekent verder dat er met @theblackmadness @Yannick en @mattman drie oud-winnaars terug op het podium staan. Welke van de drie weer terugkeert als winnaar op plek 1, dat lezen jullie later op de dag!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.490
De punten gaan nu aan het einde van de dag langzaamaan steeds meer omhoog na een hele reeks aan +1 of +0 tussen de plekken. We gaan namelijk twee punten vooruit dit keer. Secret Beach Experience van @teunajax is op een zevende plek geëindigd. Zeven tickets werden er in totaal verkocht. Vier weekendtickets en drie dagtickets werden er verkocht. Sufjan Stevens en Portishead waren geliefd, waarbij vooral goed gebruik gemaakt werd van de grijze gebieden van de draft om laatstgenoemde binnen te slepen voor het festival!
7. teunajax - 15 punten

Dan de evenaring van twee records. Gisteren had @warriorandweirdo met zijn festival al de evenaring van het meeste aantal verkochte dagtickets voor één en dezelfde dag. Dit is daarnaast ook gelukt door @Timmetje met de vrijdag van Timpop. Taylor Swift, met waarschijnlijk een sterk dagprogramma met onder andere Phoebe Bridgers en Nina Hagen verkocht vijf dagtickets. Ook de Spice Girls verkochten twee dagtickets voor een totaal van zeven (!) dagtickets: een evenaring van @mattman uit de eerste draft. Daarnaast ook nog vier weekendtickets (en geen dagtickets voor ABBA vreemd genoeg) voor een totaal van 19 punten.
6. Timmetje - 19 punten

Morgen vroeg op de dag (als het lukt qua tijd) volgen de nummers 5 en 4. Later op de dag, waarschijnlijk richting de avond, volgen dan in de afsluitende bekendmaking de nummers 1, 2 en 3.
Ik had ook een dagticket voor Tim. Met name voor de fantastische boeking van het Final Fantasy orkest. En als je dan als kers op de taart een optreden krijgt van mijn eerste grote muzikale liefde de Spice Girls (#noshame) dan moet ik daar bij zijn!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
496
1.217
Tja wanneer Selah Sue, Behemoth en Apocalyptica na elkaar te zien zijn dan pik ik Taylor Swift ook meteen mee om af te strepen.
Paddy Power Festival was een nobrainer voor een weekendticket met die headliners, subheadliners en Heilung. Nog 2 weekendtickets in de race nu.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.298
6.496
Nummers 5 en 4:

Op 5 staat het Paddy Power Festival van @Paddy. Er zijn alleen maar weekendtickets verkocht en geen enkel dagticket, iets dat maar twee andere festivals deze draft ook is gelukt. In totaal zijn er zeven weekendtickets verkocht. Als je kijkt naar de lineup dan is dat ook niet vreemd. Knallende headliners Rammstein en Metallica aangevuld met Bruce Springsteen is natuurlijk geweldig voor de metalhead met een breder georiënteerde muzieksmaak. Dit is ook terug te zien in de stemlijsten met vrijwel alleen maar combitickets gekocht door mensen uit de Graspop-wereld en mensen die zelf ook graag namen als Metallica en Rammstein boeken door de drafts zijn.
5. Paddy - 21 punten

Dan, net buiten de top3, staat @Martijn met het New Horizons Festival. Voor mij vrijwel alleen maar onbekende namen, maar voor vele anderen niet. En dat was duidelijk te merken, want alleen de top3 verkocht meer tickets in totaal dan Martijn. 11 mensen kochten tickets, zeven weekendtickets en vier dagtickets. Depeche Mode verkocht dan weer geen tickets, maar Sault deed het weer heel goed met drie van de verkochte tickets. New Horizons combineert het beste van alle werelden: speciale acts uit verre landen, een tent gericht op de beste elektronische muziek en de spannendste metal, fan favorite headliners en een stage gericht op het continent van de eerder genoemde speciale acts. Knap organisatorisch werk.
4. Martijn - 25 punten

Dit betekent verder dat er met @theblackmadness @Yannick en @mattman drie oud-winnaars terug op het podium staan. Welke van de drie weer terugkeert als winnaar op plek 1, dat lezen jullie later op de dag!
Alle drie mijn weekend tickets zitten er nog in. Ik had wel een dagticket voor @Martijn voor zijn fantastische Sault dag (en voor @warriorandweirdo de Fiona Apple dag die al even geleden voorbij kwam). Ben benieuwd wie op welke plek komt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.601
Nog een tickethouder hier voor het geweldige New Horizon Festival van @Martijn . Eindelijk Sault zien heeft mij daar over de streep getrokken. Wa niet moeilijk was met al de rest die daar stond.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.465
1.609
Dank aan al de ticketkopers! Ik vond het leuk om deze editie wat meer buiten de gebaande paden te treden, met veel ontzag voor iedereen die bij de vrije keuzes nog 45 namen uit zijn mouw wist te schudden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.333
5.852
Twee van mijn weekend tickets zijn er nu uit, te weten de festivals van @teunajax en @Martijn. Heel mooi gedaan allebei!

Mijn laatste weekend ticket en dag ticket zitten er nog in. Ik denk dat de meesten hier wel zullen weten naar wie dat laatste weekend ticket van mij gegaan is :) benieuwd naar de volledige uitslag!
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Met mijn weekendticket voor het Paddy Power Festival ben ik door al mijn tickets heen inmiddels! Grappig, ik heb dus totaal niet op de top 3 gestemd :p
@Paddy je hebt echt een festival neergezet waarbij ik me geen seconde zou vervelen, aan het eind van de dag geen voeten meer over heb, en heel veel vervelende clashes zou moeten uitwerken! Heel nice gedaan :love:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Paddy

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.635
7.371
De top 3. Als je even de tijd neemt om alle drie de posters naast elkaar te leggen, dan zie je al waarom er zo veel mensen gestemd hebben op deze drie festivals. Want alle drie de festivals hebben het voor elkaar gekregen om aan de helft van de mensen tickets te verkopen. Van alle ticketkopers hebben uiteindelijk 22 van de 28 mensen een weekendticket gekocht voor minimaal één van de drie festivals. Van de overige 6 mensen hebben uiteindelijk ook nog eens 4 mensen een dagticket gekocht voor één van deze festivals, één koper was zelfs zo enthousiast dat er twee dagtickets gekocht werden voor hetzelfde festival, een unicum, voor zover we weten. Dat betekent dat deze drie festivals uiteindelijk in 26 van de 28 lijsten terug te vinden zijn, alleen niet in die van @InsaniTiny en @Timmetje. En uiteindelijk is @Brian de enige koper die voor de gehele top 3 een weekendticket heeft gekocht.

Over de drie festivals verspreid staan verschillende namen die een garantie voor een goede ticketverkoop zijn. Zo heb je Nick Cave, Radiohead, Blur, Tool en Rage Against the Machine bovenaan de drie affiches staan, maar ook net daaronder zien we verschillende fan favorites: King Gizzard & The Lizard Wizard, Boygenius, Ayreon, Moderat, The Smile. En dan zijn we nog niet eens begonnen over de undercard.

Dat deze namen het zo goed doen, is ook terug te zien in de dagverkoop van alle drie de festivals. UNIGHT van @mattman verkocht 4 dagtickets, allemaal voor de dag van Nick Cave. Rock Blomberghen van @theblackmadness wist 6 dagtickets te verkopen: 4 dagtickets voor de dag van Rage Against the Machine en 2 voor de dag van Blur. Meadows van @Yannick heeft 5 dagtickets verkocht verspreid over de dagen van Tool (3) en Radiohead (2).

Rock Blomberghen heeft de meeste dagtickets verkocht en daarmee de derde plaats behaald, door ook nog eens 8 weekendtickets te verkopen. Winnaar van de ABC-draft @theblackmadness heeft hiermee 30 punten weten te halen.

Dan zijn er nog twee festivals die kans maken op de eerste plek. Mattman en Yannick hebben beide in ieder geval een weekendticket gekocht voor elkaars festival. Het zal me niks verbazen, als dit in meerdere drafts al gebeurd is. Het grote verschil tussen de twee is dan ook dat mattman wat meer tijd neemt voor zijn beurten, terwijl Yannick er altijd flink de turbo op heeft zitten. Zeker op de momenten dat mattman weer eens zo nodig moet werken. Als ik het mij goed herinner heeft Yannick ooit in een van de eerste drafts geroepen "komop mattman, doe me pijn" of iets dergelijks, iets dat hij waarschijnlijk elke draft wel kan denken, dus vreemd dat hij hier dan ook altijd zo'n zin in heeft.

Beide festivals waren verder uitermate populair met een flinke stap in punten omhoog ten opzichte van de nummer 3. Beide heren hebben een festival samengesteld dat meer weekendtickets heeft verkocht dan het oude record van 11 van @Joslittel.

Uiteindelijk wist UNIGHT van @mattman 12 weekendtickets te verkopen voor een totaal van 40 punten (samen met de 4 eerder genoemde dagtickets). Dit was na een flinke inhaalslag aan het einde van de draft, waarbij er nog aan zeven van de laatste acht mensen tickets werden verkocht net niet genoeg om eerste te worden. De winnaar van de Europese Editie is terug te vinden op plek 2 met dus 40 punten.

En dat betekent dat Meadows van @Yannick voor de derde keer op de eerste plek is geëindigd. Na de Duodraft en de allereerste draft nu ook hulde aan de winnaar van de Landenbingo editie. Yannick verkocht nog net iets meer weekendtickets door er 13 te verkopen. Na een zware struggle met het concept van deze draft, heeft hij uiteindelijk toch aan het langste eind getrokken met een overweldigend totaal van 44 punten door aan 18 van de 28 kopers een kaartje te verkopen. Knap werk en mijn felicitaties aan zowel Yannick als winnaar, als ook de andere twee podiumgangers (bestaat hier een beter woord voor?)!

De top3:
1. Yannick - 44 punten
2. mattman - 40 punten
3. theblackmadness - 30 punten

De rest:
4. @Martijn - 25 punten
5. @Paddy - 21 punten
6. @Timmetje - 19 punten
7. @teunajax - 15 punten
8. @werchter12 - 13 punten
9. @WesleyNoH - 13 punten
10. @warriorandweirdo - 12 punten
10. @MadMandra27 - 12 punten
12. @Koekdoos - 12 punten
12. @Lion - 12 punten
14. @HollandiaFCB - 11 punten
15. @InsaniTiny - 10 punten
16. @jonasvh - 9 punten
17. @Marshmallowsz - 7 punten
18. @Brian - 3 punten

En ook bedankt aan alle meelezers die nog gestemd hebben:
@Dr. Hannibal @Oasiss @JK79 @Everyknight @PompenOfVerzuipen @Joslittel @team-0 @ThijsDB @Cootje @nitotheno @royke
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.548
4.456
Met al deze zeer mooie festivals een top 3 in de wacht slepen, ben ik zeer tevreden mee.
Allen gefeliciteerd voor de mooie festivals en dan nog net iets meer aan de winnaar en runner-up.
Ook nog een speciale bedanking aan @Koekdoos voor de organisatie en het fijne, uitdagende concept. Heb zeer wat bands erdoor leren kennen tijdens het graven naar namen (waardoor het mss wel mijn favoriete concept was tot nu toe door die uitdaging en het ontdekken).
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.674
2.314

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.226
4.490
Gefeliciteerd @Yannick! Ik had ook een weekendticket voor jouw festival! Ook heel veel respect voor alle mooie line ups, posters en presentaties.

Dank aan @Koekdoos natuurlijk voor de organisatie!

Helaas heb ik 'm zelf niet afgerond deze keer. Het mooie concept maakte het voor mij toch te lastig om het tussen het reizen door voor elkaar te krijgen. Desalniettemin genoten van al het moois dat voorbij kwam.

Volgende draft ben ik er weer bij! Hé, misschien bedenk ik zelf wel tzt eens een concept :)!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.465
1.609
Wat mij betreft is @Yannick de terechte winnaar; goed doorgevoerd concept en veel wat in mijn straatje past. Als ik de festivals zou moeten ranken daardoor net een stek hoger dan @mattman omdat ik zelf niet zoveel met de combi Beyoncé en Jay-Z kan. Mijn laatste weekendticket was voor @teunajax, misschien wel qua muzieksmaak de user die het dichtstbij mij staat op dit forum.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Wel shit, thanks jongens voor iedereen die gestemd heeft op me! Heel erg tevreden met het concept dat ik heb kunnen uitwerken voor deze draft en dat dat blijkbaar dus wel aansloeg. Altijd wel een fan om zo divers en verscheiden mogelijk te programmeren, dus ook hulde aan @Koekdoos voor het concept, het organiseren en het verloop van de draft. 😌 🙏
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.333
5.852
Een buiginkje voor @Yannick die terecht met de gouden plak gaat lopen. Ik had ook een weekend ticket voor zijn festival. 🥳
En nog een buiging voor @Koekdoos voor deze Draft. Goed initiatief en originele insteek. Heb me echt geamuseerd!

Daarnaast nog een applausje voor alle andere deelnemers. Het was verdomd moeilijk kiezen deze keer.
Ook een verdiende uitslag voor UNIGHT trouwens, het pastte bij mij net niet in het ticket budget, maar ik vond het “objectief” gezien een hele sterke line up. Andere festivals boekten alleen net meer mijn smaak. Maar jouw festival verdiende het om hoog te eindigen. Ben zelfs benieuwd geworden naar Dinant door je enthousiaste aanprijzing van je locatie :)
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.490
Gefeliciteerd @Yannick! Je begint langzaam de koning van de draft te worden. Maar wederom een schitterend festival neergezet!

Uiteindelijk niet op de top 2 gestemd. Wel 2 dagkaarten voor RockBlomberghen haha. Zag zijn poster pas na aankoop van de weekendtickets dus mijn spaarvarken helemaal leeggemaakt en nog twee dagkaarten kunnen kopen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken