Festileaks Festival Draft IX: de presentaties

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Allereerst dank aan alle deelnemers, ticketkopers, meelezers en overigen. Aan de hand van hoe ik het concept vooraf voor ogen had, is het uiteindelijk geweldig uitgevoerd. Acts uit alle uithoeken van de wereld en ook een paar vreemde vogels die steeds tussen alle regels door glippen. Dan denk je eindelijk alles gehad te hebben, komt er weer een muzikant uit Colombia, Argentinië en/of de Verenigde Staten (of hoe zat het ookalweer?).
Helaas te laat bedacht, maar achteraf was de naam wenteldave-editie passender en vooral leuker geweest. Iedereen heeft in ieder geval zijn innerlijke wenteldave flink los kunnen laten met acts van over de gehele wereld.

Dan door naar de einduitslag: na een pittige slijtageslag hebben 18 deelnemers de eindstreep gehaald. Eén iemand heeft de eer om de poedelprijs te krijgen. Deze keer is dat @Brian met het World Wide Wings festival. Er werd 1 combiticket verkocht voor een totaal van 3 punten. Maarja, een nieuwe woning en een concert in de Royal Albert Hall tijdens een reis naar Londen tijdens de draft maakten het niet makkelijk, maar het zal het ongetwijfeld waard zijn geweest!

18. Brian / World Wide Wings - 3 punten
Het is achteraf niet de draft geworden die ik wou door inderdaad andere prioriteiten. Dat ik de poedelprijs pak is dan ook niet meer dan terecht gezien de andere prachtige festivals. @Koekdoos bedankt voor de organisatie en kopers (ik bedoel @Timmetje ) bedankt voor het compliment. Ik ben benieuwd naar de rest van de uitslag.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.597
7.304
Op plek 17 staat vervolgens het Wild World Festival van @Marshmallowsz . Een creatieve panda poster en een boeking van de Dalai Lama heeft twee mensen weten te overtuigen voor een weekendticket en ook voor de vrijdag met Kraftwerk is één dagticket verkocht.
17. Marshmallowsz - 7 punten

Het Festival of Fools van @jonasvh heeft een zware periode achter de rug. Na het vinden van een nieuwe baan, bleek dit moeilijk te combineren met het organiseren van een festival. Daarom zijn er uiteindelijk alleen de 30 exclusieve namen aangekondigd en ontbreekt het helaas aan een poster. Desalniettemin heeft hij toch drie weekendtickets weten te verkopen met een sterk headline duo van AC/DC en System of a Down en daarnaast ook Ozzy Osbourne.
16. Jonasvh - 9 punten

Vandaag geen nieuwe aankondiging meer. Morgen weer verder met de ranglijst, inclusief een van de twee festivals dat het record voor meeste dagtickets voor één specifieke dag heeft weten te evenaren. Als ik de vorige drafts goed heb gecontroleerd, dan stond dit record op vijf dagtickets van @randyrw in draft IV (en daarnaast heeft het team van @ThijsDB en @theblackmadness dit ook voor elkaar gekregen in de Duo Penotti draft).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.597
7.304
Nieuwe dag, nieuwe kansen: gisteren een goede vrijdag, vandaag een betere zaterdag!


Het IN_SANITY festival van @InsaniTiny heeft met de eerste deelname ooit een 15e plek behaald door een viertal tickets te verkopen. Er zijn drie weekendtickets en één dagticket verkocht. Zouden er meer tickets zijn verkocht als Stromae zijn optredens eerder al had uitgesteld en er hier een nog exclusievere show was? Daar komen we helaas nooit achter. Toch is de vrijdag de drukst bezochte dag van het festival met de verkoop van dat ene extra dagticket!
15. InsaniTiny - 10 punten

Ook bij het FryskOmUtens festival van oud-winnaar @HollandiaFCB waren het zware tijden, zoals bij een paar andere festivals al eerder op de ranglijst. Tijdsdruk, technologische defecten en een gebrek aan een innerlijke wenteldave met kennis van alle exotische acts ter wereld hebben hem er echter niet van weerhouden om toch drie weekendtickets en twee dagtickets te verkopen. Eén voor de dag van Sia en één voor de dag van Elton John.
14. HollandiaFCB - 11 punten
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
946
4 Mensen met tickets! Dank! 15e is niet slecht voor een eerste keer haha :D

Ik was één van de kopers van een ticket voor @jonasvh, ookal was het geen volgeboekt festival, de headliners alleen al waren heel lekker!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Paddy en Timmetje

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
490
1.197
Ook bij het FryskOmUtens festival van oud-winnaar @HollandiaFCB waren het zware tijden, zoals bij een paar andere festivals al eerder op de ranglijst. Tijdsdruk, technologische defecten en een gebrek aan een innerlijke wenteldave met kennis van alle exotische acts ter wereld hebben hem er echter niet van weerhouden om toch drie weekendtickets en twee dagtickets te verkopen. Eén voor de dag van Sia en één voor de dag van Elton John.
14. HollandiaFCB - 11 punten
Al heb ik het ticket niet voor het optreden van Sia gekocht maar voor stage 1 tussen 15:00-23:00 en vooral de combo Zeal and Ardor en Wardruna.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Nieuwe dag, nieuwe kansen: gisteren een goede vrijdag, vandaag een betere zaterdag!


Het IN_SANITY festival van @InsaniTiny heeft met de eerste deelname ooit een 15e plek behaald door een viertal tickets te verkopen. Er zijn drie weekendtickets en één dagticket verkocht. Zouden er meer tickets zijn verkocht als Stromae zijn optredens eerder al had uitgesteld en er hier een nog exclusievere show was? Daar komen we helaas nooit achter. Toch is de vrijdag de drukst bezochte dag van het festival met de verkoop van dat ene extra dagticket!
15. InsaniTiny - 10 punten

Ook bij het FryskOmUtens festival van oud-winnaar @HollandiaFCB waren het zware tijden, zoals bij een paar andere festivals al eerder op de ranglijst. Tijdsdruk, technologische defecten en een gebrek aan een innerlijke wenteldave met kennis van alle exotische acts ter wereld hebben hem er echter niet van weerhouden om toch drie weekendtickets en twee dagtickets te verkopen. Eén voor de dag van Sia en één voor de dag van Elton John.
14. HollandiaFCB - 11 punten
Ik had het dagticket voor @InsaniTiny !
 
  • Geweldig
Waarderingen: InsaniTiny

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Ik had een combiticketje voor @Marshmallowsz z'n festival. Maf dat het niet beter deed, want wat een headliners en line-up zeg.
Heel verrassend dat die er nu al uit is inderdaad. Ik heb ook een kaartje. Vind het een van de sterkste line-ups!
Ik heb een dag of weekend ticket ook 100% overwogen voor deze, helaas voor @Marshmallowsz vond ik net te veel festivals nog net iets beter. Maar het is zeker een hele fijne line-up!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.597
7.304
8 april, 8+4=12. Tijd voor een gedeelde plek 12 met toevalligerwijs ook nog eens precies 12 punten.

Zowel From The Lions Mouth van @Lion als Basrock van @Koekdoos verkochten drie weekendtickets als drie dagtickets. Voor Lion waren er twee dagtickets voor Frank Ocean en één voor Tom Waits, terwijl dit voor mij allemaal voor de vrijdag was met de vooraf bedachte succesformule Froukje, Noel Gallagher en Harry Styles (denk ik dan?).

Beide festivals begonnen voortvarend met zelfs een podiumplek voor Lion, maar daarna volgde voor beide festivals een grote droogte aan ticketverkoop. Richting het einde ging de verkoop toch weer lopen en op de slotdag resulteerde dat in deze gedeelde 12e plek. Eén dagticket verwijderd van een plek binnen de top10. So close!
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
946
Ik had een weekendticket voor Basrock! Toevallig niet dankzij de dag met Froukje, Noel en Harry, daar heb ik precies niks mee ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.597
7.304
De laatste update van vandaag. Jullie dachten misschien dat er verder niemand 12 punten had gehaald, maar niets is minder waar! Zowel het Cabin in the Woods van @warriorandweirdo als ook het nieuwe festival MadMandra Meeting van @MadMandra27 hebben dit gehaald. Door het aantal verkochte tickets, namelijk 8 in totaal (6x dagticket en 2x weekendticket) zijn deze beide organisator samen net in de top10 beland.

Voor MadMandra een knappe prestatie om als enige festival voor elke dag minimaal één dagticket te verkopen, door voor elke dag twee dagtickets te verkopen. Na controleren van alle voorgaande drafts blijkt dat het al relatief zeldzaam is om voor elke dag minimaal één dagticket te verkopen. Minimaal twee dagtickets voor elke dag verkopen is nog nooit voorgekomen. Een knappe prestatie. Speciale vermelding voor de persoon die een dagticket kocht niet omdat Miley Cyrus er stond, maar voor Paul Elstak. Geen idee wie die beste man is, maar het heeft een dagticket extra opgeleverd! Daarnaast ook nog 2 weekendtickets.
10. MadMandra27 - 12 punten

Dan door naar de laatste organisator die vandaag voorbij komt. Zoals gezegd zou er vandaag één van de festivals voorbij komen met een evenaring van meeste dagtickets voor één specifieke dag. De mix van Fiona Apple en Nightwish blijkt goud waard te zijn om vijf (!) dagtickets in de wacht te slepen! Alleen @randyrw en het team van @ThijsDB en @theblackmadness hebben dit ooit gepresteerd. Wederom ook hier een knappe prestatie. Het mooie Noorwegen was verder ook nog reden voor twee anderen om een weekendje weg te boeken. Al is het nog wat vroeg om het noorderlicht te zien begin september.
10. warriorandweirdo - 12 punten

Vrolijk Pasen en tot morgen met de nummers 9 t/m 5 inclusief een festival dat twee records heeft weten te evenaren.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
946
Ondanks dat er verder bijna niks bekends voor mij op die dag stond, heb ik toch een dagticket gekocht voor de Nightwish-dag van @warriorandweirdo. De hele opzet van het festival vond ik namelijk heel goed, en dat is ook wat waard!
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
De laatste update van vandaag. Jullie dachten misschien dat er verder niemand 12 punten had gehaald, maar niets is minder waar! Zowel het Cabin in the Woods van @warriorandweirdo als ook het nieuwe festival MadMandra Meeting van @MadMandra27 hebben dit gehaald. Door het aantal verkochte tickets, namelijk 8 in totaal (6x dagticket en 2x weekendticket) zijn deze beide organisator samen net in de top10 beland.

Voor MadMandra een knappe prestatie om als enige festival voor elke dag minimaal één dagticket te verkopen, door voor elke dag twee dagtickets te verkopen. Na controleren van alle voorgaande drafts blijkt dat het al relatief zeldzaam is om voor elke dag minimaal één dagticket te verkopen. Minimaal twee dagtickets voor elke dag verkopen is nog nooit voorgekomen. Een knappe prestatie. Speciale vermelding voor de persoon die een dagticket kocht niet omdat Miley Cyrus er stond, maar voor Paul Elstak. Geen idee wie die beste man is, maar het heeft een dagticket extra opgeleverd! Daarnaast ook nog 2 weekendtickets.
10. MadMandra27 - 12 punten

Dan door naar de laatste organisator die vandaag voorbij komt. Zoals gezegd zou er vandaag één van de festivals voorbij komen met een evenaring van meeste dagtickets voor één specifieke dag. De mix van Fiona Apple en Nightwish blijkt goud waard te zijn om vijf (!) dagtickets in de wacht te slepen! Alleen @randyrw en het team van @ThijsDB en @theblackmadness hebben dit ooit gepresteerd. Wederom ook hier een knappe prestatie. Het mooie Noorwegen was verder ook nog reden voor twee anderen om een weekendje weg te boeken. Al is het nog wat vroeg om het noorderlicht te zien begin september.
10. warriorandweirdo - 12 punten

Vrolijk Pasen en tot morgen met de nummers 9 t/m 5 inclusief een festival dat twee records heeft weten te evenaren.
Ik heb een dagticketje voor de vrijdag gekocht van @MadMandra27 !
 
  • Geweldig
Waarderingen: MadMandra27

Gebruikers die dit onderwerp bekijken