Festileaks Festival Draft IV: European Edition

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
648
349
Biertje, languit zitten in het gras, zonnetje. Moeten we nog meer zeggen? Only Smith and Burrows is good enough.

Bekijk bijlage 69

Aangekondigd zijn, vrijdag: Mark Knopfler en CHVRCHES, zaterdag: PJ Harvey, Rosalía en Smith and Burrows, zondag: The XX, Thom Yorke, Steven Wilson en Joep Beving

@Oasiss
@Joslittel
Verdomme, die stonden bij mij ook nog op de lijst om later toe te voegen :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Maak Ghost gewoon headliner joh, meer mainstream naam denk ik dan Avantasia.
Ik twijfelde een beetje aangezien Avantasia meestal een 'grotere show' heeft met gastoptredens etc. En ze zijn natuurlijk al headliner op Alcatraz geweest. Maar qua bekendheid zal Ghost wel groter zijn ja
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.665
9.026
Ik twijfelde een beetje aangezien Avantasia meestal een 'grotere show' heeft met gastoptredens etc. En ze zijn natuurlijk al headliner op Alcatraz geweest. Maar qua bekendheid zal Ghost wel groter zijn ja
Maar dan heb je het over algemene bekendheid. Voor een metalfestival, waar jouw festival toch wel wat raakvlakken mee heeft, zou ik ook Avantasia eerder laten headlinen dan Ghost, voornamelijk ook met datzelfde idee van de grote show die Avantasia met zich meebrengt. Ik weet niet in hoeverre een Ghost binnen de metal community groter zou zijn dan Avantasia. Heb toch hier op het forum ook wel eens voorbij zien komen dat sommigen Ghost echt niet kunnen hebben, terwijl ik dat bij Avantasia toch nog niet heb gehoord (wat natuurlijk niet afdoet aan de grootte en bekendheid van een band).

Zou zeggen Avantasia > Ghost voor een metalfestival, maar als je een algemeen breder festival zou opzetten, dan wel Ghost > Avantasia?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Ja, idd. Vooral dat laatste. Hangt wat af wat voor soort type festival je precies wilt maken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Bij JozzFest zijn we eraan toegekomen om één van onze favoriete bands aan te kondigen. Al jaren voor mij eenzaam aan de top wat betreft melancholische rockmuziek. Ooit bij toeval ontdekt in Baroeg en sindsdien een vast plekje in mijn hart verworven. Bij het luisteren van deze muziek zie je de IJslandse vlaktes voor je. Natuurlijk heb ik het hier over Solstafir. Op JozzFest geven we hen een schitterende spot in de Marque waar ze een ruim uur aan de slag mogen, dit soort bands geef je de ruimte.

Voor degene die Solstafir nog niet (goed) kennen hierbij een persoonlijke tip. De meeste nummer zijn in het IJslands gezongen, deze in het Engels. Bij de laatste show waar ik van hen bij was werd dit nummer vooraf gegaan door een indrukwekkende speech over depressies. Het nummer is opgedragen aan een vriend van de band die na een heftige depressie zijn eigen leven nam. Dit gegeven geeft dit nummer voor mij een nog grotere lading en sindsdien kan ik het niet horen zonder dik kippenvel. Clipje duurt wel 8,5 minuut maar echt de moeite waard om eens voor te gaan zitten. Mocht dit bevallen dan raad ik ook het nummer Otta aan.

@wenteldave
@koekdoos
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.307
13.726
Voor de volgende aankondiging reizen we weer af naar Scandinavië, Denemarken, maar er komen bijvoorbeeld ook leden uit Duitsland en Nederland. Experimentele folk zou je het kunnen doen, met de nadruk op experimenteel. Zeker als je kijkt naar de instrumenten die worden bespeeld: een rituele Hindubel, een ravanahatha en zelfs botten, ook van mensen. Waar ze al vaker grote indruk hebben achtergelaten op festivals als Roskilde, Roadburn en Hellfest (en dat afgelopen jaar ook op Lowlands ongetwijfeld zouden doen), maken ze ook de oversteek naar SLIF. De band waar ik zelf een enorm zwak voor heb, Heilung!

@koekdoos @RubenFrusciante
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Voor de volgende aankondiging reizen we weer af naar Scandinavië, Denemarken, maar er komen bijvoorbeeld ook leden uit Duitsland en Nederland. Experimentele folk zou je het kunnen doen, met de nadruk op experimenteel. Zeker als je kijkt naar de instrumenten die worden bespeeld: een rituele Hindubel, een ravanahatha en zelfs botten, ook van mensen. Waar ze al vaker grote indruk hebben achtergelaten op festivals als Roskilde, Roadburn en Hellfest (en dat afgelopen jaar ook op Lowlands ongetwijfeld zouden doen), maken ze ook de oversteek naar SLIF. De band waar ik zelf een enorm zwak voor heb, Heilung!

@koekdoos @RubenFrusciante
oef had ik toch voor Heilung moeten gaan, was mijn derde keuze voor de folk stage. Mooie naam man!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.665
9.026
Na de vorige onthulling van de Bonus Stage en het bekend maken van de eerste act op deze stage (Jinjer) voegen we daar vandaag meteen een tweede act aan toe. Op de zaterdag, waar tot nu toe Alestorm en Powerwolf bekend zijn gemaakt, voegen we er nu een van de favoriete acts van de festivalorganisator toe. Bij de laatste Graspop editie waren ze een van de eerste acts van de dag, maar bij ons op Baspop zullen ze een mooie set van anderhalf uur krijgen. Veel langer zou ook niet goed zijn, want zoveel muziek hebben ze nog niet.

Beast in Black

Wederom even een wat kleinere band toegevoegd aan het affiche, omdat we niet willen dat ze niet op ons festival mogen spelen. Even zekerheid boven een naam van formaat. Maar dat is niet erg, zoals iemand anders al zei, een affiche bouw je niet alleen met de bovenste namen, ook overdag moet er genoeg te beleven zijn.

Heel de muziek is enorm over de top, maar dat maakt het ook zo geweldig. Hopelijk binnenkort een nieuw album, maar daar is verder helaas nog niks van bekend.

Met deze toevoeging begint de zaterdag op het gebied van powermetal in ieder geval de goede kant op te gaan. Meer namen, ook van andere genres, zullen nog worden toegevoegd aan deze dag. Voor de volgende bekendmaking zullen we een naam op de vrijdag toevoegen en een folkmetal naam van de concurrentie proberen af te snoepen.


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.493
3.653
Richard Ashcroft.jpg
De stem van zijn generatie. Wie kent de clip van 'Bittersweet Symphony' niet? Hij zingt het nu met nóg meer overgave aangezien Jagger en Richards hem eindelijk de rechten voor zijn lied hebben gegeven. Zijn eigen werk is erg goed, maar natuurlijk komen de meeste voor The Verve nummers, die volop verwerkt zitten in de setlist. Richard Ashcroft!
@HollandiaFCB 2x
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.999
4.067
Het leven van een festivaldirecteur is heel onvoorspelbaar. Vanwege vakantie de hele dag niks te doen en dan juist op het moment dat het eigenlijk niet helemaal lekker uitkomt moeten er weer acts aangekondigd worden. Maar het feit dat er weer 2 nieuwe namen toegevoegd kunnen worden opzich is natuurlijk fantastisch.

Declan McKenna staat te popelen om zijn nieuwe Zeros ten gehore te brengen en The Murder Capital komt op het begin van een dag het podium slopen!

@RubenFrusciante en @koekdoos
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken