Festileaks Festival Draft IV: European Edition

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Na de vorige onthulling van de Bonus Stage en het bekend maken van de eerste act op deze stage (Jinjer) voegen we daar vandaag meteen een tweede act aan toe. Op de zaterdag, waar tot nu toe Alestorm en Powerwolf bekend zijn gemaakt, voegen we er nu een van de favoriete acts van de festivalorganisator toe. Bij de laatste Graspop editie waren ze een van de eerste acts van de dag, maar bij ons op Baspop zullen ze een mooie set van anderhalf uur krijgen. Veel langer zou ook niet goed zijn, want zoveel muziek hebben ze nog niet.

Beast in Black

Wederom even een wat kleinere band toegevoegd aan het affiche, omdat we niet willen dat ze niet op ons festival mogen spelen. Even zekerheid boven een naam van formaat. Maar dat is niet erg, zoals iemand anders al zei, een affiche bouw je niet alleen met de bovenste namen, ook overdag moet er genoeg te beleven zijn.

Heel de muziek is enorm over de top, maar dat maakt het ook zo geweldig. Hopelijk binnenkort een nieuw album, maar daar is verder helaas nog niks van bekend.

Met deze toevoeging begint de zaterdag op het gebied van powermetal in ieder geval de goede kant op te gaan. Meer namen, ook van andere genres, zullen nog worden toegevoegd aan deze dag. Voor de volgende bekendmaking zullen we een naam op de vrijdag toevoegen en een folkmetal naam van de concurrentie proberen af te snoepen.


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
Yep die doet pijn :oops:
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Goed gekozen dus, stonden ze al hoog op de lijst om binnenkort gekozen te worden?
Niet direct, ik had verwacht dat ze er een stukje langer in zouden zitten, dus ik had er nog wel een paar rondes mee gewacht als jij ze niet had gekozen, verkeerd ingeschat dus ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.665
9.026
Zoals aangekondigd wordt het tijd voor wat folkmetal op Baspop. We voegen vandaag de eerste Duitstalige band toe aan ons affiche. Het zal niet de laatste zijn en ook zeker niet binnen het folkmetal genre, maar voorlopig even wel. Goed even kijken naar de nieuwe band. Een band met heel erg veel verschillende instrumenten. Waar normaal gesproken de bandleden vaak worden benoemd met slechts één muziekinstrument achter hun naam op wikipedia, heb je hier een hele rits aan instrumenten.

Even een lijstje met een paar voorbeelden: uiteraard de standaard instrumenten drums, basgitaar en gitaar, maar dan komt het... een middeleeuwse Duitse doedelzak, de hurdy-gurdy, harmonica, harp. Naast de Duitse doedelzak ook een Ierse doedelzak. Een schalmei, uitgevonden in de 12e eeuw. Nog een variant op de doedelzak, een vaastrommel en de gewone fluit. Ik kan nog even doorgaan, maar zoals je ziet, een hele berg aan instrumenten. Ook verschillende instrumenten waar ik zo even snel geen vertaling van kon vinden.

De vele middeleeuwse instrumenten, gecombineerd met een beetje metal en Duits gezang, dan kan het maar over één band gaan:

In Extremo


@wenteldave en daarna @Joslittel
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Zoals aangekondigd wordt het tijd voor wat folkmetal op Baspop. We voegen vandaag de eerste Duitstalige band toe aan ons affiche. Het zal niet de laatste zijn en ook zeker niet binnen het folkmetal genre, maar voorlopig even wel. Goed even kijken naar de nieuwe band. Een band met heel erg veel verschillende instrumenten. Waar normaal gesproken de bandleden vaak worden benoemd met slechts één muziekinstrument achter hun naam op wikipedia, heb je hier een hele rits aan instrumenten.

Even een lijstje met een paar voorbeelden: uiteraard de standaard instrumenten drums, basgitaar en gitaar, maar dan komt het... een middeleeuwse Duitse doedelzak, de hurdy-gurdy, harmonica, harp. Naast de Duitse doedelzak ook een Ierse doedelzak. Een schalmei, uitgevonden in de 12e eeuw. Nog een variant op de doedelzak, een vaastrommel en de gewone fluit. Ik kan nog even doorgaan, maar zoals je ziet, een hele berg aan instrumenten. Ook verschillende instrumenten waar ik zo even snel geen vertaling van kon vinden.

De vele middeleeuwse instrumenten, gecombineerd met een beetje metal en Duits gezang, dan kan het maar over één band gaan:

In Extremo


@wenteldave en daarna @Joslittel
Okay dit was wel mijn volgende aankondiging :(
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.307
13.727
Ik geloof dat dit pas de eerste aankondiging van mijn kant is vanuit de Benelux, dus we maken er gelijk een heel speciale van. Voor Hollanders misschien een iets minder bekende act, terwijl het toch één van de grote Belgische popacts is die deze editie langskomt. Met Fever, Balance Ton Quoi en Tout Oublier (kan gebeuren...) heeft ze fijne dansbare nummers uitgebracht, zoals het beeldmateriaal hieronder ook zal bevestigen. De organisatie kon helaas niet zoveel liveshows vinden, dus u moet het hier maar mee doen om er een indruk van te krijgen. Angèle!


@Joslittel @Oasiss
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
De aankondiging van Sleepy Dave heeft ons geïnspireerd om de eigen aankondigingsstrategie aan te passen. Met trots presenteren we na Ayreon en Amenra de derde act uit de Benelux op JozzFest. Men noemt het dark rock of andere obscure benamingen maar wij noemen het simpelweg steengoede muziek. Donker, bezwerend en hypnotiserend. Ondanks een groeiende tv carrière van de frontvrouw blijven ze de muzikale keuzes trouw. Dool krijgt op JozzFest een mooie spot in één van onze tenten. De muziek wordt goed gesmaakt door fans van Pink Floyd en Solstafir, Dool voegt zich daarom bij deze acts op de slotdag.

Hierbij een live clipje van het machtige Vantablack

@Oasiss
@Brian

En ook een posterupdate van JozzFest

JozzFest Eurotrip.png
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.899
5.438
Een update van het Live Forever Festival! Vandaag een toevoeging waarvan we eigenlijk niet vrezen dat een ander ze wegkaapt. Sterker nog, we verwachten niet dat ze bij een ieder überhaupt bekend zijn. Desalniettemin is de organisatie zo enthousiast van deze mannen dat we ze een afzonderlijke aankondiging gunnen. Twee mannen, opgegroeid in post-Soviet Minsk, feïnspireerd door Peter Schilling, maar ook met onmiskenbare invloeden van the Cure en the Smiths voegen zij een heerlijke dot new wave toe aan onze line up. Start maar vast met inluisteren, en ga ze zien nu nog niemand ze kent. De naam is:

NÜRNBERG


@Brian en @warriorandweirdo
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Met opluchting wordt geconstateerd dat de beoogde 2 subs en de 2 op de schaduwlijst nog in het spel zitten. Hoogmoed komt voor de val, maar we wagen het er nog 2 rondes erop.
Dan voegen we nu een dame toe uit het hoge noorden. Daar waar onze al vele door de neus zijn gehoord door andere festivals. Deze dame heeft een grote staat van dienst en zal bij de zondag worden toegevoegd. Op de mainstage voor Thom Yorke en the xx is een prachtige plek voor haar ingericht. Tegen deze dame zeggen we jaja.

Screenshot_20210427-111407.png


@warriorandweirdo
@Timmetje
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
u9LKI1P.jpg


Disclosure.

@bas2204 > @theblackmadness
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.534
7.520
De meesten hebben al hun headliners ook al een tijdje.

(Of schat ik Disclosure nu te hoog in qua podiumspot?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken