Festileaks Festival Draft IV: European Edition

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.438
3.508
Heh? Mag dat? (Genesis)

Ik dacht dat acts tussen 2016 en nu in de Benelux moesten hebben opgetreden.

Naja, goed nieuws. Meer acts mogelijk om uit te kiezen dus. :)
Lijkt me omdat ze in 2020 optredens gepland hadden staan (Maarja Covid gooide weer eens roet in het eten.) dat dit volledig legitiem is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.533
11.756
Heh? Mag dat? (Genesis)

Ik dacht dat acts tussen 2016 en nu in de Benelux moesten hebben opgetreden.

Naja, goed nieuws. Meer acts mogelijk om uit te kiezen dus. :)
Volgens mij was een optreden in de Benelux geen must omdat de vijver al niet zo groot is. En ze zijn actief, alleen Corona stak er tot nu toe een stokje voor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.155
8.290
Heh? Mag dat? (Genesis)

Ik dacht dat acts tussen 2016 en nu in de Benelux moesten hebben opgetreden.

Naja, goed nieuws. Meer acts mogelijk om uit te kiezen dus. :)

Optreden tussen 2016 en nu of dus een tour gepland hebben dat door Corona is afgezegd. Hoeft niet per se in de Benelux te zijn.

Naam volgt, heb al gekozen, even verhaaltje schrijven...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.533
11.756
Even tempo maken...
Omdat Muse en Sting door de neus van de organisatie zijn geboord, moesten we haastig op zoek naar een vervanger. Gelukkig hadden we die snel gevonden en eigenlijk waren we verbaasd dat deze band nog niet gekozen was. Een stadionact van formaat zou ik zelfs willen zeggen, all the way from Ireland. We gaan even terug naar Glastonbury 2011, het festival waar ze als laatst optraden. One, Pride (in the Name of Love) en I Will Follow werden daar luidkeels meegezongen. Of iets recenter, hun tour met The Joshua Tree, die ze naar Amsterdam en Brussel bracht, met nummers als With or Without You, I Still Haven't Found What I'm Looking For en Where the Streets Have No Name. Wie kent ze niet? Wij presenteren Bono, The Edge, Adam Clayton en Larry Mullen Jr., oftewel U2!
Als laatst zou de organisatie willen zeggen: was het maar Sunday Bloody Sunday. Ik ben toe aan weekend ;)

Even het nationalistische gevoel opwekken met hun concert in Amsterdam van een aantal jaar terug:

@koekdoos @RubenFrusciante
Ah lekker hoor! Ik twijfelde heel erg tussen U2 en Genesis maar die laatste past toch iets beter bij het festival dat ik voor ogen heb.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.846
6.591
Dan zat ik denk ik nog met mijn hoofd bij de regels van de vorige keren dat ik meedeed. (toen moest dat wel perse) Excuus Jos!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.155
8.290
We gaan verder. Daar waar de rest volop bezig is om de headliners aan te kondigen, gaan de organisatoren van Baspop daar weer traditioneel gewijs van afstappen. Met de eerdere aankondigingen van Within Temptation en Avatar hebben we de co-headliners van de eerste dag van ons festival te pakken en daar laten we de headliners voor nu ook even mee rusten. We knallen er desalniettemin wel een grote naam uit, die op de slotdag zal spelen zo ergens halverwege de avond.

Het zal een epische avond worden met:

Epica

En daarmee voegen we een tweede Nederlandse act toe aan het affiche, met net als eerder ook weer een geweldige frontvrouw: Simone Simons. In combinatie met Mark Jansen op de gitaar en als grunter maken ze prachtige muziek, wat ook weer op het nieuwe album Omega van 26 februari 2021 te merken is bij bijvoorbeeld het nummer Abyss of Time. Met inmiddels 8 studio albums heeft Epica ook een prima repertoire om de setlist mee samen te stellen.

Meer namen volgen snel...


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.533
11.756
We gaan verder. Daar waar de rest volop bezig is om de headliners aan te kondigen, gaan de organisatoren van Baspop daar weer traditioneel gewijs van afstappen. Met de eerdere aankondigingen van Within Temptation en Avatar hebben we de co-headliners van de eerste dag van ons festival te pakken en daar laten we de headliners voor nu ook even mee rusten. We knallen er desalniettemin wel een grote naam uit, die op de slotdag zal spelen zo ergens halverwege de avond.

Het zal een epische avond worden met:

Epica

En daarmee voegen we een tweede Nederlandse act toe aan het affiche, met net als eerder ook weer een geweldige frontvrouw: Simone Simons. In combinatie met Mark Jansen op de gitaar en als grunter maken ze prachtige muziek, wat ook weer op het nieuwe album Omega van 26 februari 2021 te merken is bij bijvoorbeeld het nummer Abyss of Time. Met inmiddels 8 studio albums heeft Epica ook een prima repertoire om de setlist mee samen te stellen.

Meer namen volgen snel...


@RubenFrusciante en daarna 2x @HollandiaFCB
Ah je weet dat deze pijn doet! Die wilde ik ook bijzonder graag boeken. Gelukkig doen zowel Simone als Mark mee bij Ayreon op JozzFest :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.155
8.290
Tsjaa, als er een minimum aan Benelux acts moet staan, dan kan ik niet achterblijven en moet ik de twee belangrijkste Nederlandse metalacts wel boeken natuurlijk. Zou het mezelf nooit hebben vergeven als ik zowel Within Temptation als Epica was misgelopen en nu heb ik ze beide. Ideaal.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.464
6.897
JozzFest presenteert nu na Roger Waters de tweede absolute klapper van deze editie. We zijn trots dat het in Coronatijd gelukt is om deze band van wereldformaat op ons podium te zetten. Na meer dan 13 jaar inactiviteit kwam deze band in 2020 weer tot leven. Helaas moest de tour verzet worden maar voorlopig gaan deze mannen nog steeds vanaf september op tour door Engeland. Maar de première van de show en de eerste show na 14 jaar zal plaatsvinden op JozzFest. Opgericht in 1967! in Engeland. In de eerste 15 jaar maken ze albums die als pionierswerk gezien worden voor de progressieve rock. Door deze roots verdienen ze een plek op JozzFest. Maar het werk wat daarna wordt uitgebracht is niet minder van kwaliteit en wereldwijd bekend. Ik noem titels als Mama, Invisible Touch, No Son of Mine en Land of Confusion. Op een mastodont van een festival als JozzFest horen mastodonten af te sluiten. Na een carrière van 7 decennia hoor je bij de allergrootste. Genesis is de volgende naam op JozzFest en de absolute headliner van de zaterdag.


@wenteldave
@koekdoos
Wauw, nooit aan gedacht. Mijn gedachtegang omtrent actieve headliner was niet in deze richting, maar het telt natuurlijk wel. Heel mooi gevonden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.892
3.901
Het lange stilzwijgen wordt bij deze doorbroken en het affiche kent weer twee nieuwe namen.
Twee artiesten die in 2019 hun grote doorbraak kenden voor het grote publiek. Eerder al één grote hit met Home Again, maar met het album Kiwanuka leerde de wereld Michael echt kennen.

artworks-000493975086-8tkqd7-t500x500.jpg
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.892
3.901
Één van de favoriete acts van de festivaldirecteur en tevens het laatst bezochte concert voor de lockdowns en andere maatregelen.
Het feit dat er twee frontmannen zijn met beide hun eigen stijl werkt fantastisch. Elk album bevat weer een aantal pareltjes en we kunnen niet wachten om het nieuwe werk te zien van Balthazar.

maxresdefault.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken