Festileaks Festival Draft IV: European Edition

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.131
8.249
Volgens mij vooral dus dat je een Rammstein niet laat headlinen met Muse als sub op dezelfde dag.
Om als voorbeeld Graspop te nemen, Iron Maiden en Aerosmith zal denk ik niet veel goedkoper zijn dan Iron Maiden en Arctic Monkeys?
Maar als je het voor elkaar krijgt om met niet al te grote namen een festival op te zetten, dan geeft dat misschien wel voorkeursstemmen bij de stemmers.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.314
4.501
Volgens mij ging het vooral toch om een realistisch affiche. Ik vlieg mijn festival aan zoals een Pinkpop of RW. Dus daar kunnen best grote namen tussen staan. Maar niet dat ik voor een soort droomlineup ga, waarbij Metallica coheadliner is met Rammstein en Guns N’ Roses de sub is.

Voor de onderkant van mijn affiche heb ik ook wat namen in gedachten, die komen spelen voor een buskaartje en een kratje bier.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.872
12.344
Ja, maar dan is de regel dus gewoon hetzelfde als anders? Ik dacht dus dat dat helemaal anders was en dat we dus ook rekening gingen houden met de pandemie en weet ik veel wat allemaal. Dat je uiteindelijk op een soort affiche komt zoals DTRH die pas heeft aangekondigd, gewoon één knaller en twee kleinere headliners.
Maar fijn dat dat dan nu duidelijk is en dat ik mijn 'knaller' dus hierdoor heb misgelopen... Anders had ik Muse wel gelijkgekozen :(
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Het feit dat we geen Amerikaanse bands/artiesten kunnen kiezen, zorgt er toch automatisch voor dat de poel van headliners gigantisch verkleint waardoor die mogelijkheid - als je die zou hebben - veel kleiner wordt. Bovendien is de insteek toch altijd geweest om je festival een beetje realistisch te doen laten lijken? Ik zie alleszins bij een aantal die insteek al met Brian die bv. een The xx laat headlinen, Oasiss met London Grammar of warriorandweirdo die Robyn laat headlinen bv. (kan ook zijn dat ze qua festival hun concept kleinschaliger is à la BKS bv., maar ik zeg nu maar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.493
11.569
Ja, maar dan is de regel dus gewoon hetzelfde als anders? Ik dacht dus dat dat helemaal anders was en dat we dus ook rekening gingen houden met de pandemie en weet ik veel wat allemaal. Dat je uiteindelijk op een soort affiche komt zoals DTRH die pas heeft aangekondigd, gewoon één knaller en twee kleinere headliners.
Maar fijn dat dat dan nu duidelijk is en dat ik mijn 'knaller' dus hierdoor heb misgelopen... Anders had ik Muse wel gelijkgekozen :(
Volgens mij was dit voor iedereen al duidelijk voor de start, hetzelfde gesprek hadden we toen al. Gelukkig weet het het nu :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.872
12.344
Volgens mij was dit voor iedereen al duidelijk voor de start, hetzelfde gesprek hadden we toen al. Gelukkig weet het het nu :)
Ik heb dit even teruggelezen, maar daar kwam totaal geen eenduidig antwoord naar voren, dus we zaten niet allemaal op dezelfde golflengte (zo blijkt maar weer). Maar goed, doen we het vanaf nu zo, ook goed :)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Na de geweldige bekendmaking van de zaterdag headliner Iron Maiden, kan de organisatie van KO-RockFest met plezier bekendmaken wat de vrijdag en de zondag headliner (en tevens afsluiter) zijn. Beide bands verwachten dit jaar een nieuw album uit te brengen, en zullen de songs daarvan voor het eerst en exclusief live vertolken op KO-RockFest!

Op vrijdag zal Ghost het publiek wegblazen met hun satanische ritueel in het donkere van de nacht (bring your own candles).
Op de zondag zal Tobias Sammet's Avantasia groots uitpakken. Met een nieuw album op zak en een grote groep gast artiesten waaronder natuurlijk de welbekende Michael Kiske, Jorn Lande, Bob Catley, Ronnie Atkins en Eric Martin, maar wellicht ook nog wat verrassings zangers van het nieuwe album zul je aan gevarieerde zang en lekkere gitaren niet te kort hebben!

@mattman @Paddy
 

Bijlagen

  • 639da4c0-4449-4b97-82cd-948fe3ee6696_847721_TABLET_LANDSCAPE_LARGE_16_9.jpg
    639da4c0-4449-4b97-82cd-948fe3ee6696_847721_TABLET_LANDSCAPE_LARGE_16_9.jpg
    262,8 KB · Weergaven: 1
  • avantasia.bandheader_940x300.jpg
    avantasia.bandheader_940x300.jpg
    200,3 KB · Weergaven: 2

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Sorry koekdoos, wij zitten erg in dezelfde vijver te vissen! Ik zat ook te twijfelen tussen drie bands, dus ik ben benieuwd of die derde er door jou uit gehaald gaat worden! Trouwens wel leuk dat ik nu twee headliners tegelijk heb aangekondigd waarvan de lead zanger Tobias heet :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.131
8.249
Sorry koekdoos, wij zitten erg in dezelfde vijver te vissen! Ik zat ook te twijfelen tussen drie bands, dus ik ben benieuwd of die derde er door jou uit gehaald gaat worden! Trouwens wel leuk dat ik nu twee headliners tegelijk heb aangekondigd waarvan de lead zanger Tobias heet :p

Kan er alleen maar van genieten eigenlijk. We gaan het zien in ieder geval.

Jouw naam is me verder altijd een raadsel gebleven waar het op slaat, maar ik weet nu in ieder geval dat het eerste stukje staat voor knockout.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.462
6.894
Ik heb dit even teruggelezen, maar daar kwam totaal geen eenduidig antwoord naar voren, dus we zaten niet allemaal op dezelfde golflengte (zo blijkt maar weer). Maar goed, doen we het vanaf nu zo, ook goed :)
Sorry voor de onduidelijkheid.
In mijn eerste draft had ik guns n roses net daarvoor Evanescence als sub terwijl die ook als headliner op Graspop geboekt wordt. Dat bedoelde ik een beetje met houdt het realistisch door dat niet te doen. Muse en Rammstein op hetzelfde affiche kan prima
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.493
11.569
Na de geweldige bekendmaking van de zaterdag headliner Iron Maiden, kan de organisatie van KO-RockFest met plezier bekendmaken wat de vrijdag en de zondag headliner (en tevens afsluiter) zijn. Beide bands verwachten dit jaar een nieuw album uit te brengen, en zullen de songs daarvan voor het eerst en exclusief live vertolken op KO-RockFest!

Op vrijdag zal Ghost het publiek wegblazen met hun satanische ritueel in het donkere van de nacht (bring your own candles).
Op de zondag zal Tobias Sammet's Avantasia groots uitpakken. Met een nieuw album op zak en een grote groep gast artiesten waaronder natuurlijk de welbekende Michael Kiske, Jorn Lande, Bob Catley, Ronnie Atkins en Eric Martin, maar wellicht ook nog wat verrassings zangers van het nieuwe album zul je aan gevarieerde zang en lekkere gitaren niet te kort hebben!

@mattman @Paddy
Net setje namen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken