De stembussen zijn gesloten. Here we go:
16.
@Dr. Hannibal
Helaas moet iedere draft ook iemand de laatste plek toegewezen krijgen. Men verwachtte, zo proefde ik voorzichtig, een strijd tussen Koekdoos en Madmandra27 voor de twijfelachtige eer. Maar waar twee vechten om een been gaat de derde er mee heen. Elektro pioniers Kraftwerk, het betoverende London Grammar, King Gizzard and Lizard Wizard gedurende het hele weekend en festileakspublieklievelingen als Gojira en Opeth; het mocht niet baten. Met één weekendticket en twee zaterdagtickets verkocht, starten we deze uitslag met op plek 16: Best of 2024 van
@Dr. Hannibal.
(6 punten – 1 weekend / 2 dagtickets zaterdag 1 dagticket zondag
15.
@Koekdoos
We noemden Baspop zojuist al kort, maar hij is erin geslaagd niet de rode lantaarn op te pakken deze draft. In de presentatie wordt Baspop genoemd als weer ouderwets ingericht en, als ik zo vrij mag zijn, is deze editie van Baspop wel Koekdoos ten voeten uit. Glamrock- en metal uit de 80’s dat zijn weerga niet kent. Van Rob Zombie tot The Darkness, de liefhebber van glam, mooie kostuums en prachtige kapsels kan zijn of haar hart weer op! Bij deze ook nog een shootout naar de prachtige poster (en ere wie ere verdient:
@InsaniTiny).
(7 punten – 2 weekend / 1 dagticket (zaterdag))
14.
@Royke
Een aantal festivals hebben uitsluitend weekendtickets weten te verkopen. Royfest is daar eentje van. Het totaalpakket dat Royfest aanbiedt, maakt slechts één dag kiezen, ook een haast onmogelijk opgave. Want als je verspreid over de dagen Fontaines DC, Yves Berendse, Avenged Sevenfold, René Karst en John Coffey aantreft, dan is er eigenlijk maar één optie. Het hele weekend gaan natuurlijk. Klomppop met een unieke twist noemt de organisatie het zelf; waarom zou ik het beter kunnen omschrijven?
(9 punten – 3 weekend)