Eurovision

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
149
157
Ik verwacht dat dit nog eens goed kan werken. Enorm veel fans in Belgie en Duitsland. Dus daar zouden genoeg punten vandaan komen denk ik. Benieuwd erna!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.518
Ik verwacht dat dit nog eens goed kan werken. Enorm veel fans in Belgie en Duitsland. Dus daar zouden genoeg punten vandaan komen denk ik. Benieuwd erna!
Om überhaupt door de halve finale heen te komen heb je veel meer draagvlak nodig dan dat.

Nou ja. Ik laat me verrassen.
 

TBK

Randprogramma
21 dec 2018
101
72
Probleem is dat de jeugd geen tv kijkt en dus ook geen Eurovision
Dit is echt totaal niet waar..

De Grand Final bleek opnieuw enorm populair bij het jongere publiek dat naar de publieke televisie keek. Onder 15-24-jarigen bedroeg het kijkaandeel van de grote finale 53,5%, wat vier keer hoger is dan het gemiddelde van de omroepkanalen (13,8%).

Bron: Eurovision
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Joost is een typische act voor van die midlife crisis mensen die net willen doen of ze nog hip en bij de tijd zijn. Dat is hiermee ook wel bevestigd lijkt me. Muzikaal inhoudelijk is het niet veel, anders had het ook niet op het songfestival gepast natuurlijk. Evenement van de wansmaak.
Maar iedereen die los gaat op een Crazy Frog remix weet toch hopelijk wel dat die niet bij de tijd is?

Ik ben verder team Songfestival. Ja het meeste is rommel (paar pareltjes her en der nagelaten), maar o zo vermakelijk. Joost past hier prima. Ik vind het zelf op plaat niet wat en live echt verschrikkelijk, maar toch lijkt hij me voor Eurovisie wel geschikt en leuk. Ik ben benieuwd!
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: nikita en @Marc

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.012
Oei, wat een miskleun. Jammer dat we na een periode van daadwerkelijk muzikale inzendingen weer deze weg inslaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Maar iedereen die los gaat op een Crazy Frog remix weet toch hopelijk wel dat die niet bij de tijd is?

Ik ben verder team Songfestival. Ja het meeste is rommel (paar pareltjes her en der nagelaten), maar o zo vermakelijk. Joost past hier prima. Ik vind het zelf op plaat niet wat en live echt verschrikkelijk, maar toch lijkt hij me voor Eurovisie wel geschikt en leuk. Ik ben benieuwd!
Ik heb weinig tot niks met het songfestival. Het heeft namelijk niks met songs te maken om eerlijk te zijn. De keuze op Joost komt namelijk vooral door een groot social media lobby en nu niet omdat het een goed artiest. Maar eerlijk gezegd pas dat weer wel want heel dit evenement staat bol van politiek en bepaalde lobby’s.

Zoals Bob hierboven al omschrijft, het heeft niks meer met muziek tr maken. En als ik alle positieve berichten lees van zogenaamde muziekkenners die hier wel blij mee zijn toont voor mij enkel en alleen aan hoe makkelijk mensen in de kudde meegaan. Dat zoiets op een festival als Lowlands e.d. mocht staan geeft wel een beetje de verloedering aan van de Nederlandse muziek scene aan als je het mij vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Joost is fantastisch. Geniale live artiest. Gaat een mooi feestje bouwen op Eurovisie en zou me niets verbazen als we er sowieso de finale mee gaan halen. Nu alweer zin in dat spektakel.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
752
1.266
Ik heb weinig tot niks met het songfestival. Het heeft namelijk niks met songs te maken om eerlijk te zijn. De keuze op Joost komt namelijk vooral door een groot social media lobby en nu niet omdat het een goed artiest. Maar eerlijk gezegd pas dat weer wel want heel dit evenement staat bol van politiek en bepaalde lobby’s.

Zoals Bob hierboven al omschrijft, het heeft niks meer met muziek tr maken. En als ik alle positieve berichten lees van zogenaamde muziekkenners die hier wel blij mee zijn toont voor mij enkel en alleen aan hoe makkelijk mensen in de kudde meegaan. Dat zoiets op een festival als Lowlands e.d. mocht staan geeft wel een beetje de verloedering aan van de Nederlandse muziek scene aan als je het mij vraagt.
Ze hebben dit jaar live moeten performen voor een jury. Daaruit is hij gekozen. Die mensen kiezen hem echt niet zomaar. Oke niet al zijn nummers zijn even goed maar hij heeft ook mooie nummers. Daarnaast kan hij publiek heel goed inpakken en goed performen. Verder weten we ook nog niet eens zn nummer. Laten we daar iig op wachten voordat we iemand al afschieten
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ze hebben dit jaar live moeten performen voor een jury. Daaruit is hij gekozen. Die mensen kiezen hem echt niet zomaar. Oke niet al zijn nummers zijn even goed maar hij heeft ook mooie nummers. Daarnaast kan hij publiek heel goed inpakken en goed performen. Verder weten we ook nog niet eens zn nummer. Laten we daar iig op wachten voordat we iemand al afschieten
Ja hoor ze hebben al opties stuk voor stuk laten optreden. Dit geloof jezelf? Dit is alleen marketing en social media campagne je waar je met 2 benen intrapt. Net zoals het telefoontje die hij krijgt terwijl ze “toevallig” aan het filmen zijn. Hou toch op zeg.

Hij kan helemaal niet goed performen. Ook dat is gewoon kul, het is makkelijk neergezet met goedkope hits en slechte covers. Natuurlijk moet je een muzikaal drama als deze afschieten voordat zijn nummer bekend is. Het is namelijk geen goede muzikant en dat is het hele ding nou juist. Het hele glas halfvol mentaliteit zorgt alleen nog voor maar meer verloedering van de Nederlandse muziek- en zelfs popscene.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Joost is fantastisch. Geniale live artiest. Gaat een mooi feestje bouwen op Eurovisie en zou me niets verbazen als we er sowieso de finale mee gaan halen. Nu alweer zin in dat spektakel.
“Geniaal”. Kom op Tim je weet zelf dat dit niet waar is. Dat je er op kan vermaken vind ik prima. Maar dit soort ophemeling is juist alles wat fout is aan Joost.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Hij kan helemaal niet goed performen. Ook dat is gewoon kul, het is makkelijk neergezet met goedkope hits en slechte covers
Die mening mag je hebben. Ik vind hem fantastisch. Een uurtje of wat heerlijk knallen en een feestje bouwen. Publiek smult uit zijn hand. Ik hou ervan.

De perfecte keuze voor het Songfestival iig. Benieuwd naar zijn nummer.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Misschien een interessante vraag aan de mensen die Joost geen goeie keuze vinden: Welke artiest of band hadden jullie die deelname gegund?

Ik had Froukje ook wel tof gevonden als die mee had willen doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ach daar hebben de gebruikelijke het is een mening kaart weer. Om daana ook nog eens met Froukje aan te komen zetten. Je vat hiermee alles wel een beetje samen hoe plat en gemakkelijk de Nederlandse scene in elkaar zit. Maar vervolgens wel dagenlang elitair gaan doen in het Pinkpop topic, lol.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Ach daar hebben de gebruikelijke het is een mening kaart weer. Om daana ook nog eens met Froukje aan te komen zetten. Je vat hiermee alles wel een beetje samen hoe plat en gemakkelijk de Nederlandse scene in elkaar zit. Maar vervolgens wel dagenlang elitair gaan doen in het Pinkpop topic, lol.
Ja, ik ben groot fan van Froukje, dus die naam gooi ik graag in de Eurovisiehoed.

Nogmaals, benieuwd:
Welke artiest of band hadden jullie die deelname gegund?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Misschien een interessante vraag aan de mensen die Joost geen goeie keuze vinden: Welke artiest of band hadden jullie die deelname gegund?

Ik had Froukje ook wel tof gevonden als die mee had willen doen.
Ik vind Joost een prima keuze voor het concept Eurovisie Songfestival. Froukje eigenlijk, net als S10, niet. Die muziek is iets meer fragiel en bij Joost is het feesten, wat altijd goed scoort bij Eurovisie.
Op alternatieve festivals vind ik hem wel echt misplaatst, maar welke festivals zijn anno nu nog echt alternatief...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Ik vind Joost een prima keuze voor het concept Eurovisie Songfestival. Froukje eigenlijk, net als S10, niet. Die muziek is iets meer fragiel en bij Joost is het feesten, wat altijd goed scoort bij Eurovisie.
Op alternatieve festivals vind ik hem wel echt misplaatst, maar welke festivals zijn anno nu nog echt alternatief...
Ja, is ook wel zo. Al zou zo'n nummer als Ik Wil Dansen best hoog kunnen eindigen.

Ik denk dat voor mij sowieso de komende jaren weinig gaat toppen aan Dadi Freyr haha. Samen met Anouk 1 van de enige Eurovisie acts waar ik blijvend naar luister.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ja, ik ben groot fan van Froukje, dus die naam gooi ik graag in de Eurovisiehoed.

Nogmaals, benieuwd:
Om die vraag te beantwoorden. Joost is vast een prima pick. Het songfestival is namelijk een aaneenschakeling van non muzikale wonders. Het zal het ook altijd beter doen dan een Froukje lijkt me.

Een Spinvis ofzo zou je niet eens moeten willen lijkt me. Hoewel dat cultureel een prima uithangbord zal zijn voor de kunst van Nederlandse taal en muziek. Maar dat gaat geen prijzen opleveren en daarom laat men dit altijd links liggen gezien het dus niet om de muziek draait. En dat alles wat er cultureel mis is met het songfestival.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Spinvis op het Songfestival zou een briljant experiment zijn. Al is het alleen al om te zien welk nummer hij daarvoor zou maken. Die komt vermoedelijk iig met iets geniaals en een fijn liveoptreden.

Al zie ik het hem (meer dan terecht dan ook haha) niet doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken