Down the Rabbit Hole 2025

Complimenten aan Ticketmaster dat zij tegenwoordig nog maar maximaal 10 euro servicekosten vragen bij de verkoop. Ik zie dat ticketswap ondertussen 15 procent vangt. Als iemand zijn kaart voor de maximale prijs (+20 procent) verkoopt (daar gelaten van wat wij daarvan vinden), dan ontvangt ticketswap hiervoor 53,82 euro. Echt belachelijk.
Alleen na ontzettend harde klappen in t publiek debat omdat ze eerst 40€ vroegen en die allemaal doorberekenen aan de koper. Ticketmaster en de verkopers konden maximaal vangen met deze methode, wat natuurlijk totaal de opkopers niet tegen gaat.

• Leuk
Waarderingen: davadude en gretz
Alleen na ontzettend harde klappen in t publiek debat omdat ze eerst 40€ vroegen en die allemaal doorberekenen aan de koper. Ticketmaster en de verkopers konden maximaal vangen met deze methode, wat natuurlijk totaal de opkopers niet tegen gaat.
Ook toen ving Ticketmaster al wel minder dan ticketswap, maar kreeg vooral Ticketmaster (terecht) de volle laag. Ook hadden ze direct de verkoop kunnen openen en denken we pakken zo veel mogelijk geld.

Is de beveiliging echt zoveel strenger dan op Lowlands? Daar is ook regelmatig tasjes controle wanneer je het terrein op wilt lopen, en inderdaad een scanner voor een paar rijen bij de binnenkomst op de donderdag

Is de beveiliging echt zoveel strenger dan op Lowlands? Daar is ook regelmatig tasjes controle wanneer je het terrein op wilt lopen, en inderdaad een scanner voor een paar rijen bij de binnenkomst op de donderdag
Normaalgesproken niet, maar ik schrok vorig jaar wel van de beveiliging. Als in: dikke controle bij binnenkomst van festivalterrein en mensen bij toiletten opwachten.

Normaalgesproken niet, maar ik schrok vorig jaar wel van de beveiliging. Als in: dikke controle bij binnenkomst van festivalterrein en mensen bij toiletten opwachten.
Ja, de beveiliging was ten opzichte van voorgaande jaren wel flink opgeschroefd.

Dat kun je vast zelf wel bedenken. Ook wordt er op DTRH soms op het terrein random tasjescontrolle gedaan.
Volgens mij mag dit niet eens. Alleen op heterdaad.

Wij zaten ook keertje te blowen aan het water, kwamen ze eerst om ons heen staan. Eerst even goed ruiken en toen werd het afgepakt haha was echt sneu.

Wij zaten ook keertje te blowen aan het water, kwamen ze eerst om ons heen staan. Eerst even goed ruiken en toen werd het afgepakt haha was echt sneu.
Ik had toch echt niet verwacht dat dat zo streng zou zijn. Beetje vaag om eerlijk te zijn

Je weet dat het niet mag en het is letterlijk hun werk om het af te pakken. Wel vervelend natuurlijk maar sneu is het imo niet.

Ik hoop dat de tendens van ticketstress bij DTRH wel is afgelopen nu.

Heerlijk dat de vvk goed is verlopen maar wel fijn dat je ook medio februari nog kon beslissen of je wil gaan of niet, En dat je twee worpen met aankondigingen kunt afwachten.

Nu nog deze situatie bij Lowlands laten terugkeren ;-)

Deze week waarschijnlijk de 2de BKS drop. Hopelijk daarna vlot DTRH namen aangezien het programma nu nog niet gevuld is. Hier wat namen die in de buurt zijn waar ik op hoop:

A.G. Cook
Ahnoni & the Johnsons
Alice Longyu Gao
Arca
Beabadoobee
The Chisel
Danny Brown
Danny L Harle
Doechii
Fabiana Palladino
Future Islands
Jane Remover
Lucy Dacus (waarschijnlijk BKS, maar toch)
MJ Lenderman
Sturgill Simpson
Turnstile
underscores

Ik maak mij geen illusies dat het er veel zullen zijn, maar een paar van deze namen zou mij erg blij maken. Wat zijn namen die jullie nog graag zouden willen zien?

• Leuk
Waarderingen: mgbss
Je weet dat het niet mag en het is letterlijk hun werk om het af te pakken. Wel vervelend natuurlijk maar sneu is het imo niet.
Dit ligt mijns inziens wel iets genuanceerder met softdrugs. Ze zetten in hun regels dat justitie een gedoogbeleid hanteert tot 5 gram, waar ze een zero-tolerance beleid voeren tegenover andere middelen en dat duidelijk in de regels neerzetten. Als zij het als festival/organisator echt niet zouden willen, zouden ze dat prima kunnen verkondigen in hun huisregels maar ze kiezen er bewust voor dat niet te doen. Daarmee laten ze de toelaatbaarheid wel erg in het midden en komt het in de praktijk aan op de gemoedstoestand van de beveiliger die je treft en zijn/haar interpretatie van het gedoogbeleid. Ik begrijp best dat dát wat sneu aan kan voelen op een terrein waar de overduidelijk verboden middelen je om de oren vliegen.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Ik maak mij geen illusies dat het er veel zullen zijn, maar een paar van deze namen zou mij erg blij maken. Wat zijn namen die jullie nog graag zouden willen zien?
Even mijn meest geluisterde artiesten op Last.fm gekeken en wat daarvan enigszins redelijk zou zijn. Ik zou blij worden van o.a.

Tannner Adell
Kamaiyah
Tierra Whack
Black Soprano Family
Rose Gray
Rebecca & Fiona
Jazmin Bean
Pom Pom Squad
Illuminati Hotties
De Fixkes
Phoneswithchords
Instasamka
Ski Aggu
Alberta Balsam
Ciel (live)

Deze week waarschijnlijk de 2de BKS drop. Hopelijk daarna vlot DTRH namen aangezien het programma nu nog niet gevuld is. Hier wat namen die in de buurt zijn waar ik op hoop:

A.G. Cook
Ahnoni & the Johnsons
Alice Longyu Gao
Arca
Beabadoobee
The Chisel
Danny Brown
Danny L Harle
Doechii
Fabiana Palladino
Future Islands
Jane Remover
MJ Lenderman
Sturgill Simpson
Turnstile
underscores

Arca op zo'n spot als Nicolas Jaar ooit stond, dat zou ik wel heel vet vinden.

Verder vind ik alles best als Doechii er maar staat ;-)

Dit ligt mijns inziens wel iets genuanceerder met softdrugs. Ze zetten in hun regels dat justitie een gedoogbeleid hanteert tot 5 gram, waar ze een zero-tolerance beleid voeren tegenover andere middelen en dat duidelijk in de regels neerzetten. Als zij het als festival/organisator echt niet zouden willen, zouden ze dat prima kunnen verkondigen in hun huisregels maar ze kiezen er bewust voor dat niet te doen. Daarmee laten ze de toelaatbaarheid wel erg in het midden en komt het in de praktijk aan op de gemoedstoestand van de beveiliger die je treft en zijn/haar interpretatie van het gedoogbeleid. Ik begrijp best dat dát wat sneu aan kan voelen op een terrein waar de overduidelijk verboden middelen je om de oren vliegen.
Dit was misschien vroeger zo maar ze hebben nu gewoon expliciet in hun huisregels opgenomen dat er zowel op harddrugs als op softdrugs wordt gecontroleerd.

Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft wat mij betreft, maar het stukje volwassenheid om gewoon de consequenties te aanvaarden als je betrapt wordt op het overtreden van regels ontbreekt in deze discussie een beetje. Wees blij dat je over het algemeen alleen je joint in moet leveren en dat je niet van het terrein afgetrapt wordt of, nog erger, strafrechtelijk vervolgd wordt.

A.G. Cook
Ahnoni & the Johnsons
Alice Longyu Gao
Arca
Beabadoobee
The Chisel
Danny Brown
Danny L Harle
Doechii
Fabiana Palladino
Future Islands
Jane Remover
MJ Lenderman
Sturgill Simpson
Turnstile
underscores

Wow anthoni and the jonhsons would be amazing

Dit was misschien vroeger zo maar ze hebben nu gewoon expliciet in hun huisregels opgenomen dat er zowel op harddrugs als op softdrugs wordt gecontroleerd.

Iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft wat mij betreft, maar het stukje volwassenheid om gewoon de consequenties te aanvaarden als je betrapt wordt op het overtreden van regels ontbreekt in deze discussie een beetje. Wees blij dat je over het algemeen alleen je joint in moet leveren en dat je niet van het terrein afgetrapt wordt of, nog erger, strafrechtelijk vervolgd wordt.
Ik zie dit nu terug inderdaad, dan was ik in de war met de oude regels of die van Lowlands. In dat geval heb ik er weinig tegenin te brengen zonder dat er weer een discussie over drugsgebruik opwaait en daar heeft niemand zin in.

Komt Doechii al?

Wat lijp. Op bijvoorbeeld Werchter wordt over zoiets helemaal niet moeilijk gedaan. Verwachten ze dat iedereen tot 4 uur ‘s nachts staat te feesten op een cola?
Het is ook een commercieel verhaal mensen met drugs drinken geen bier maar water en eten minder ;-)

Wat lijp. Op bijvoorbeeld Werchter wordt over zoiets helemaal niet moeilijk gedaan. Verwachten ze dat iedereen tot 4 uur ‘s nachts staat te feesten op een cola?
Bij Werchter is het wel een stuk minder erg als bij DTRH. Bij Werchter ruik je soms een wietgeur en je komt best wel eens iemand tegen die bij wijze van geen paracetamol slikt maar iets anders. Bij DTRH zie je na 12 uur zoveel mensen strak staan alsof het een guur technofeestje is. Doen waar je je zelf goed bij voelt maar is wel een reden waarom ik toch DTRH meestal oversla na er 1x te zijn geweest.

Even mijn meest geluisterde artiesten op Last.fm gekeken en wat daarvan enigszins redelijk zou zijn. Ik zou blij worden van o.a.
Wilde dit ook doen, maar van de buitenlandse artiesten die ik luister zijn ze of onhaalbaar of touren ze niet echt of staan ze al op DTRH (of bij de concurrent). Al kijk ik nog wel hoopvol naar Mogwai.
Mijn hoop ligt dus vooral op wat leuke NLse inbreng: WIES, The Vices, Hiqpy, Wende.
Nog wat buitenlandse hoop die nog wel ruimte hebben voor festivaltours: Heartworms (stond er twee jaar terug ook al en debuutplaat van vorige week bevalt goed), Terra Twin, Somebody's Child en gok dat Haunted Youth (gok dat daar wel een album aanstaande is dit jaar en hopelijk dus ook een tour).

• Leuk
Waarderingen: Mojo jojo en mroizo

Users who are viewing this thread