Down the Rabbit Hole 2025

Ik ga iets doen wat hier niet gebruikelijk is :). Maar jullie hebben gelijk.
Blijf overigens wel nieuwsgierig wie de derde headliner dan wél wordt en wat de gedachten erachter is om nog niet bekend te maken.
Gebaseerd op helemaal niets (behalve gevoel) heb ik het idee dat er nog een grote alternatieve hiphop act bij gaat komen die nog geen tour bekend gemaakt heeft, ook op bv. RW & Open'er. Childish Gambino? Als die tegen die tijd weer een beetje hersteld is?

• Leuk
Waarderingen: mgbss
Gebaseerd op helemaal niets (behalve gevoel) heb ik het idee dat er nog een grote alternatieve hiphop act bij gaat komen die nog geen tour bekend gemaakt heeft, ook op bv. RW & Open'er. Childish Gambino? Als die tegen die tijd weer een beetje hersteld is?
Is dat niet een te grote naam?

En die zie ik eerder zn zaalshows "goedmaken" / inhalen.

Als Jimmy het zegt, geloof ik het ook wel ja.

Laat ik het zo zeggen; als ik een festival zou mogen organiseren waarvan ik weet dat het uitverkoopt, zou ik dat echt op deze manier aanpakken om de diehard fangekte bij het begin van de kaartverkoop tegen te gaan. Misschien dat ik daarom ook niet in deze branche zit..

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik ga iets doen wat hier niet gebruikelijk is :). Maar jullie hebben gelijk.
Blijf overigens wel nieuwsgierig wie de derde headliner dan wél wordt en wat de gedachten erachter is om nog niet bekend te maken.
Die is waarschijnlijk gewoon nog niet rond denk ik.

Denk Childish Gambino niet, de (geannuleerde) zaaltour zou zijn laatste tour zijn als Childish Gambino, kan mij niet voorstellen dat hij dan vervolgens als een soort goedmaker, een festivaltour doet.

Is dat niet een te grote naam?

En die zie ik eerder zn zaalshows "goedmaken" / inhalen.
Riep ook maar een naam hoor.
Wel lekker programma: Glastonbury - Roskilde - Open'er - Down The Rabbit Hole - Werchter - Open'Air Frauenfeld - Rolling Loud Europe - BBK Bilbao, heb je in 3 weken alle Europese fans weer blij gemaakt en geef je er dan de brui aan.

• Leuk
Waarderingen: MarkD
Maar zelfs dan, Glastonbury is Glastonbury. Pakweg Roskilde en Opener (en RW) hadden Charli XCX toch al lang en breed aangekondigd als die rond die periode had getoerd. Volgens mij tourt ze bij ons in juni en augustus, maar niet in juli.
Bovendien heeft ze vorig jaar alle 3 al gespeeld. Zal wel doorslag hebben gegeven om dan niet te toeren en te focussen op augustus.

Laat ik om te beginnen zeggen dat ik het eigenlijk ook met je eens ben dat ik het onlogisch zou vinden om Charli niet bij de eerste drop bekend te maken en dat ze dus waarschijnlijk gewoon op lowlands staat.

Maar voor Childish Gambino zou het toch ook heel erg onlogisch zijn dat ze die nog niet bekend zouden hebben gemaakt, als je jouw argumentatie daarin doortrekt? En dat geldt eigenlijk voor iedere derde headliner die ze nog bekend kunnen maken. Sam Fender en Massive Attack zijn mijns inziens niet de grootste kaartentrekkers. Daar komt voor mij die theorie ook vandaan dat ze bewust de hype wat hebben willen temperen door niet de grootste publiekstrekkers meteen bekend te maken.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik geloof echt nooit dat Charli XCX de derde headliner wordt op DTRH. Als ze er staat, dan was dat allang bekend gemaakt. Vanuit marketingoogpunt zou het werkelijk bizar zijn om de populairste (ok kun je natuurlijk over soebatten) naam te bewaren voor het moment dat je festival geen kaarten meer hoeft te verkopen. Dat kan geen weldenkend mens geloven.
ik denk juist t tegenovergestelde
t festival raakt toch wel uitverkocht, dan heb je liever je "gewone"bezoekers dan 40.000 mensen die enkel voor 1 artiest komen

• Leuk
Waarderingen: MarkD
Laat ik om te beginnen zeggen dat ik het eigenlijk ook met je eens ben dat ik het onlogisch zou vinden om Charli niet bij de eerste drop bekend te maken en dat ze dus waarschijnlijk gewoon op lowlands staat.

Maar voor Childish Gambino zou het toch ook heel erg onlogisch zijn dat ze die nog niet bekend zouden hebben gemaakt, als je jouw argumentatie daarin doortrekt? En dat geldt eigenlijk voor iedere derde headliner die ze nog bekend kunnen maken. Sam Fender en Massive Attack zijn mijns inziens niet de grootste kaartentrekkers. Daar komt voor mij die theorie ook vandaan dat ze bewust de hype wat hebben willen temperen door niet de grootste publiekstrekkers meteen bekend te maken.
Childish Gambino was dan ook een totaal ondoordachte random naam hoor, dat heb ik ook geprobeerd duidelijk te maken. Gewoon een naam die waarschijnlijk nog een keer naar Europa komt en die door ziekte nog niet bekend gemaakt zou kunnen worden, verder geen heel serieuze gok oid.

ik denk juist t tegenovergestelde
t festival raakt toch wel uitverkocht, dan heb je liever je "gewone"bezoekers dan 40.000 mensen die enkel voor 1 artiest komen
Deze logica is zo raar. Ik zie dat je zelf een profielfoto hebt van Pearl Jam. Stel nou dat Down The Rabbit Hole volgend jaar Underworld en Tyler, The Creator bekend maakt en daarmee uitverkoopt. Dan gooien ze daarna Pearl Jam naar buiten als derde headliner en zit jij als fan zonder kaartje. Dan zou je toch niet zeggen: ‘oh wat slim, anders komt iedereen voor Pearl Jam’. Vind dat echt zo waanzinnig krom gedacht. (en ja ik snap dat Pearl Jam nooit op DTRH zou komen).

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Deze logica is zo raar. Ik zie dat je zelf een profielfoto hebt van Pearl Jam. Stel nou dat Down The Rabbit Hole volgend jaar Underworld en Tyler, The Creator bekend maakt en daarmee uitverkoopt. Dan gooien ze daarna Pearl Jam naar buiten als derde headliner en zit jij als fan zonder kaartje. Dan zou je toch niet zeggen: ‘oh wat slim, anders komt iedereen voor Pearl Jam’. Vind dat echt zo waanzinnig krom gedacht. (en ja ik snap dat Pearl Jam nooit op DTRH zou komen).
Nogmaals, op zich eens met je redenering. Maar hoe je het ook wendt of keert, dit is wat ze doen. De derde headliner is nog niet bekend, en gaat waarschijnlijk pas bekend worden als het is uitverkocht. Of het nou Pearl Jam, Childish Gambino of Charli XCX is, fans van die derde headliner hebben dit probleem. Het is dus niet een onlogische 'what if', maar een feitelijke vaststelling van wat ze doen. De vraag is vervolgens waarom ze dat doen.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Timmetje
Nogmaals, op zich eens met je redenering. Maar hoe je het ook wendt of keert, dit is wat ze doen. De derde headliner is nog niet bekend, en gaat waarschijnlijk pas bekend worden als het is uitverkocht. Of het nou Pearl Jam, Childish Gambino of Charli XCX is, fans van die derde headliner hebben dit probleem. Het is dus niet een onlogische 'what if', maar een feitelijke vaststelling van wat ze doen. De vraag is vervolgens waarom ze dat doen.
Het ding zit hem in de grootte van die derde headliner. Als ze nu met Underworld op de proppen komen, zal iedereen dat snappen.
Acts als Charli XCX zijn momenteel zo ongelofelijk populair, dat dit (zonder zeer goede reden) gewoon een strategische blunder zou zijn.

• Leuk
Waarderingen: gretz
maar nu denk jij vanuit de bezoeker.
denk eens vanuit het festival.

als pearl jam op dtrh komt en ik heb geen kaartje , dan heb ik pech! simpel
als ik mijn favo band wil zien dan koop ik een kaartje voor een los concert.

ik snap best dat een festival niet 40,000 fans van 1 act op zijn festival wil.

(metallica- billy eilish- of springsteen fans maken een festival nou niet echt leuker)

Het ding zit hem in de grootte van die derde headliner. Als ze nu met Underworld op de proppen komen, zal iedereen dat snappen.
Acts als Charli XCX zijn momenteel zo ongelofelijk populair, dat dit (zonder zeer goede reden) gewoon een strategische blunder zou zijn.
Behalve de fans van Underworld. Voor hen is het toch op precies dezelfde manier vervelend om pas nadat het festival uitverkocht is te ontdekken dat hun favoriete artiest daar staat. Ze zijn alleen met minder. Jij noemt het een strategische blunder, maar daarbij is wel van belang om te begrijpen wat de strategie is. Ik ben er niet zo van overtuigd dat die strategie is om zo snel mogelijk uit te verkopen. Zoals door iemand anders ook al gezegd heeft het festival er ook echt baat bij dat er een gemixte en gemotiveerde groep bezoekers is (vanuit sfeer, muntenomzet en langetermijnvisie bezien).

Users who are viewing this thread