Down the Rabbit Hole 2025

Wat voor mij heel erg duidelijk uit de podcast kwam, is dat er geen duidelijke 'Nee' uit de vraag of Charlie komt als derde headliner. Of dat een Mojo filter was, of een DTRH embargo... Ik denk het laatste. Heb het gevoel dat Charlie XCX op DTRH komt.

Gezien de wens van Ide dat hij niet direct wil uitverkopen, kan ik dit heel erg goed begrijpen dat ze nog niet is aangekondigd. En knap als ze dat weten af te dwingen met het management van haar.
Waarom zou hij dat ook hardop zeggen als zijn festival nog niet is uitverkocht? Uit marketing/strategie gedacht toch alleen maar slim om mensen daarop te laten hopen. Toch denk ik dat jullie zwaar teleurgesteld gaan worden. ‘De wens om niet direct uit te verkopen’ is ook zo’n onzin, alsof iemand gelooft dat ze bij DTRH/Mojo staan te springen dat de verkoop in geen verhouding staat tot de snelheid van vorig jaar.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Waarom zou hij dat ook hardop zeggen als zijn festival nog niet is uitverkocht? Uit marketing/strategie gedacht toch alleen maar slim om mensen daarop te laten hopen. Toch denk ik dat jullie zwaar teleurgesteld gaan worden. ‘De wens om niet direct uit te verkopen’ is ook zo’n onzin, alsof iemand gelooft dat ze bij DTRH/Mojo staan te springen dat de verkoop in geen verhouding staat tot de snelheid van vorig jaar.
Dit geldt toch net zo goed voor Maurits die ook in het midden had kunnen laten of Fontaines DC misschien toch nog aan de line-up van BKS toegevoegd zou kunnen worden?

Ik vond het ook een opvallend moment. Hij had echt prima kunnen zeggen dat Charli helaas niet gelukt was. Dat hij dat niet deed kan ik drie redenen voor verzinnen: 1) Ze staat dit jaar op DTRH. 2) Ze staat volgend jaar op DTRH of ze zijn met haar aan het onderhandelen over volgend jaar. 3) Ze staat op lowlands en Mojo heeft aangegeven dat hij daar niks over los mag laten.

Dit geldt toch net zo goed voor Maurits die ook in het midden had kunnen laten of Fontaines DC misschien toch nog aan de line-up van BKS toegevoegd zou kunnen worden?

Ik vond het ook een opvallend moment. Hij had echt prima kunnen zeggen dat Charli helaas niet gelukt was. Dat hij dat niet deed kan ik drie redenen voor verzinnen: 1) Ze staat dit jaar op DTRH. 2) Ze staat volgend jaar op DTRH of ze zijn met haar aan het onderhandelen over volgend jaar. 3) Ze staat op lowlands en Mojo heeft aangegeven dat hij daar niks over los mag laten.
Als er nou iemand bekend staat om slechte marketing is het Maurits wel...

MOJO steekt er gewoon een stokje voor dat hij er iets over loslaat, doe nou niet zo naïef mensen. Er is geen één goede reden te bedenken waarom zij haar niet al bij de eerste drop erbij zouden zetten. Leuk man, eerst het festival uit laten verkopen en dan ineens je populairste en duurste headliner bekend maken!

Als er nou iemand bekend staat om slechte marketing is het Maurits wel...

MOJO steekt er gewoon een stokje voor dat hij er iets over loslaat, doe nou niet zo naïef mensen. Er is geen één goede reden te bedenken waarom zij haar niet al bij de eerste drop erbij zouden zetten. Leuk man, eerst het festival uit laten verkopen en dan ineens je populairste en duurste headliner bekend maken!

Merk het nu al een paar keer sinds dat je op het forum zit, maar jouw kijk op dit soort dingen zie ik echt 180 graden anders.

- Marketingtechnisch handig
- Het 'trouwe' publiek die tickets overwogen kunnen kopen (luister podcast)
- embargo
- MOJO
- Geen hypetrain (luister podcast)

Zomaar 5 legitieme redenen om haar niet in de eerste drop te zetten. En andere festivals doen dat trouwens ook niet.

Een embargo is al één goede reden of de angst hebben om veel kaarten te verkopen aan mensen die wellicht maar een dagje naar DTRH gaan voor een specifieke act (en daardoor drie dagen baromzet mislopen).
Een embargo van? Aangezien zij al op tig festivals is aangekondigd lijkt me dit onwaarschijnlijk.
Daarnaast is je tweede reden natuurlijk kolder, alsof de gemiddelde Charli XCX fan (16-30 jaar oud) 300€ neer gaat leggen om maar één dagje naar het festival te gaan. Dit gebeurt juist bij de alternatievere acts waar oudere mensen fan van zijn, heb tig Radiohead fans op BKS gesproken destijds die zelfs alleen die avond gekomen zijn.

Een embargo van? Aangezien zij al op tig festivals is aangekondigd lijkt me dit onwaarschijnlijk.
Daarnaast is je tweede reden natuurlijk kolder, alsof de gemiddelde Charli XCX fan (16-30 jaar oud) 300€ neer gaat leggen om maar één dagje naar het festival te gaan. Dit gebeurt juist bij de alternatievere acts waar oudere mensen fan van zijn, heb tig Radiohead fans op BKS gesproken destijds die zelfs alleen die avond gekomen zijn.
Waren genoeg Billie Eilish fans die specifiek daarvoor naar Lowlands gingen in 2023. Papa en mama betaalden blijkbaar wel. Die data zal ook wel bij Mojo bekend geweest zijn.

Merk het nu al een paar keer sinds dat je op het forum zit, maar jouw kijk op dit soort dingen zie ik echt 180 graden anders.

- Marketingtechnisch handig
- Het 'trouwe' publiek die tickets overwogen kunnen kopen (luister podcast)
- embargo
- MOJO
- Geen hypetrain (luister podcast)

Zomaar 5 legitieme redenen om haar niet in de eerste drop te zetten. En andere festivals doen dat trouwens ook niet.
Wat is er marketing technisch handig aan je duurste en populairste act aan te kondigen als er nog maar een paar tickets over zijn? Zelfde geldt voor die 'hypetrain', ze kunnen in die podcast roepen wat ze willen maar MOJO en Down The Rabbit Hole zijn niet van de liefdadigheid, maar willen gewoon keihard geld verdienen. Zij hebben er enkel baat bij als er een enorme hype rondom een festival ontstaat, als het volgend jaar/over twee jaar niet uitverkoopt moet je eens zien hoe snel ze de 'goedkope' namen er weer bij gaan slepen in de eerste drop. Daarnaast, hoezo zou 'feestpubliek' geen trouw publiek zijn? Juist onder studenten was er de afgelopen jaren enorme hype om naar DTRH te gaan, dat is toch ook 'trouw' publiek? Of dat nou jouw soort mensen zijn of niet. Sowieso slaat die formulering niet echt ergens op, want gaan of niet valt of staat voor het grootste deel van de bezoekers gewoon bij de line-up. De reden dat ze nog niet is aangekondigd, is gewoon omdat ze er niet staat maar wel op Lowlands. Zou het ook echt een schoffering vinden voor de Charli XCX fans om haar pas aan te kondigen als het al is uitverkocht, en een hele rare actie van MOJO.

• Leuk
Waarderingen: Mojo jojo en jaigalaar
Waren genoeg Billie Eilish fans die specifiek daarvoor naar Lowlands gingen in 2023. Papa en mama betaalden blijkbaar wel. Die data zal ook wel bij Mojo bekend geweest zijn.
Maar dit geldt dan toch net zo goed (al die niet meer) voor oudere bezoekers met een dikke bankrekening die alleen voor een Radiohead (of pak 'm beet Massive Attack) naar Beuningen zouden afreizen?

Maar dit geldt dan toch net zo goed (al die niet meer) voor oudere bezoekers met een dikke bankrekening die alleen voor een Radiohead (of pak 'm beet Massive Attack) naar Beuningen zouden afreizen?
Is toch van een hele andere fandom-orde? Ik zie eerlijk gezegd niet de verafgoding van artiesten zoals Charli XCX, Taylor Swift of Billie Eilish bij Massive Attack-publiek.
Bij Billie op Lowlands waren fans 's morgens aan het queuen om vooraan bij de Alpha te kunnen staan. Om vervolgens alle Alpha-acts met de rug aan te kijken, omdat alleen Billie telt. Het is toch niet gek dat je dit soort tafrelen wil voorkomen als je weer een superster boekt?

Is toch van een hele andere fandom-orde? Ik zie eerlijk gezegd niet de verafgoding van artiesten zoals Charli XCX, Taylor Swift of Billie Eilish bij Massive Attack-publiek.
Bij Billie op Lowlands waren fans 's morgens aan het queuen om vooraan bij de Alpha te kunnen staan. Om vervolgens alle Alpha-acts met de rug aan te kijken, omdat alleen Billie telt. Het is toch niet gek dat je dit soort tafrelen wil voorkomen als je weer een superster boekt?
Ik zeg alleen maar dat jouw argument dus niet op gaat.
Of moet Down The Rabbit Hole als ze volgend jaar Radiohead geboekt hebben, die ook pas bekend maken als het festival al is uitverkocht? Want daar zou dan echt iedereen schande van spreken. Het is nou eenmaal zo dat bepaalde artiesten een grote fanbase hebben die de rest van de programmering niet zo boeiend vinden, so be it. Echter, dit is echt niet alleen iets van grote popartiesten, ook gewoon van de alternatieve rockfan.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Novis95
Ik geloof echt nooit dat Charli XCX de derde headliner wordt op DTRH. Als ze er staat, dan was dat allang bekend gemaakt. Vanuit marketingoogpunt zou het werkelijk bizar zijn om de populairste (ok kun je natuurlijk over soebatten) naam te bewaren voor het moment dat je festival geen kaarten meer hoeft te verkopen. Dat kan geen weldenkend mens geloven.

Ik geloof echt nooit dat Charli XCX de derde headliner wordt op DTRH. Als ze er staat, dan was dat allang bekend gemaakt. Vanuit marketingoogpunt zou het werkelijk bizar zijn om de populairste (ok kun je natuurlijk over soebatten) naam te bewaren voor het moment dat je festival geen kaarten meer hoeft te verkopen. Dat kan geen weldenkend mens geloven.
Echt precies dit.

Ik verwacht haar wel op Glastonbury.
Maar zelfs dan, Glastonbury is Glastonbury. Pakweg Roskilde en Opener (en RW) hadden Charli XCX toch al lang en breed aangekondigd als die rond die periode had getoerd. Volgens mij tourt ze bij ons in juni en augustus, maar niet in juli.

• Leuk
Waarderingen: JamesV
Het is toch niet gek dat je dit soort tafrelen wil voorkomen als je weer een superster boekt?
Het is inderdaad niet gek dat ze dit liever voorkomen, maar tegelijkertijd denk ik niet dat ze een artiest van formaat Charli daarvoor maar even in de vriezer zetten tot het festival uitverkocht is. De reden dat ze nog niet is aangekondigd, is dat ze er niet staat en als ze inderdaad op Lowlands staat, gaat ze eind januari gewoon aangekondigd worden in de eerste drop.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en JamesV

Users who are viewing this thread