Down The Rabbit Hole 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Malieveld ofzo? Die hebben nog niks voor zover ik weet
Foo Fighters lijken me net een slag te groot voor DTRH. Al is dat tegenwoordig misschien minder het geval. Je weet maar nooit natuurlijk.

Persoonlijk hoop ik van niet, trek die band echt heel slecht. Vind het ook een typische Pinkpopnaam. Al hebben ze tien jaar geleden of zo ook op Lowlands gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Festivaltime

eggy

Playlistbediener
13 feb 2015
39
14
Denk dat Foo Fighters gewoon naar Pinkpop gaat, net als bijna altijd als die in het land zijn. Hebben 1 keer de Ziggo Dome gedaan, maar verder bijna altijd Pinkpop. Voor DTRH geen realistische naam lijkt me. Op Lowlands stopten ze toen vroegtijdig i.v.m. de hitte weet ik nog, wel gave show vond ik dat hoor.

Fontaines D.C. zou ik wel leuk vinden dit jaar, verder ben ik benieuwd en wacht ik met smart op de eerste drop met namen. Ik hoop echt dat Sam Fender het nog goed gaat maken, en toch een keer naar DTRH komt 🤞
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Denk dat Foo Fighters gewoon naar Pinkpop gaat, net als bijna altijd als die in het land zijn. Hebben 1 keer de Ziggo Dome gedaan, maar verder bijna altijd Pinkpop. Voor DTRH geen realistische naam lijkt me. Op Lowlands stopten ze toen vroegtijdig i.v.m. de hitte weet ik nog, wel gave show vond ik dat hoor.
Behalve dat ze in Engeland zijn op dat moment, maar eerder een eigen show dan DTRH.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
Ik vrees zelf voor het jaarlijkse Lowlands-DTRH roulatiecircus...

Nothing but Thieves als headliner? Op de pinkpopdata zijn ze in de UK als ik het goed zie. Nederlands favoriete huisband zal komende zomer toch wel ergens staan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Geert

Playlistbediener
9 apr 2014
41
29
En qua nostalgie acts zou ik het heel tof vinden als Duran Duran of Pet Shop Boys een keer geboekt worden. Zijn volgens mij beiden aan het optreden en zou ik geweldig vinden. Maar op de een of andere manier staan die zelden in ons land. Waarschijnlijk te duur voor een bij hun passense spot?
Zouden in de categorie nostalgische acts wel hele mooie en bij DTRH passende bands zijn. Geen idee wat betreft de kosten, maar we hebben ook David Byrne gehad op die plek, zou die veel goedkoper zijn?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Zouden in de categorie nostalgische acts wel hele mooie en bij DTRH passende bands zijn. Geen idee wat betreft de kosten, maar we hebben ook David Byrne gehad op die plek, zou die veel goedkoper zijn?
Ja ik denk ook dat een fiks deel van het publiek dit zou kunnen waarderen. Maar echt geen idee wat dat zou moeten kosten en of het haalbaar is. Denk dat ze beiden einde middag de Hotot goed doen volstromen. Zo'n gigantische catalogus aan bekende hits, zeker bij het wat oudere deel van het publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Geert

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
669
595
The National staat 2/3/4/5 juli in de UK, dus er blijft nog een gaatje vrij voor de 6e of 7e. BKS lijkt echter de beste papieren te hebben voor ze denk, zeker na de geannuleerde shows uit 2020 en 2021
 

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
56
73
Chase & Status heeft nieuw materiaal, ze touren begin 2024 weer en volgens mij is dnb wel aan een soort revival bezig. Zouden die hier niet hoog op het affiche kunnen komen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
The Smile ook weer aan het touren. Was de vorige keer niet zo druk bij de Hotot, maar zou wel geweldige laatste naam in de Fuzzy Lop zijn. Ondanks de matige opkomst leek Thom Yorke het geweldig naar zijn zin te hebben in Beuningen.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Als Thom Yorke weer gewoon in het meer mag zwemmen, dan wil die vast wel weer eens komen spelen.

Betreft de Teddy-namen; Big Thief en Unknown Mortal Orchestra touren volgend jaar weer. Zouden beiden zeker een plekje mogen krijgen. En hear hear betreft meer d&b in de nachten.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
801
990
Dua Lipa...we zetten weer laag in dit jaar he :ROFLMAO:

Edit: Oh zie het lowlands topic voor context. Excuus
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
De vraag welke headliners er haalbaar zijn, hangt denk ik ook af van of de vraag of het festival dit jaar weer gaat uitbreiden. De laatste keer was de capaciteit 45.000. Willen ze doorgroeien naar 50.000 - 55.000? Dan komen ze al aardig in de buurt van Lowlands 5 jaar geleden (dat zijn er nu 65.000 - 70.000?). En dan zul je met je headliners ook wat groter moeten uitpakken. Kun je dan aankomen met pak 'm beet New Order / The Smile / Tyler? Of moet je dan meer gaan denken aan categorie richting Dua Lipa (die mij ook te duur lijkt hoor, maar ja als je wilt groeien moeten de namen ook meegroeien).

Persoonlijk hoop ik dat ze het bij 45.000 laten en niet al te grote headliners boeken en vooral investeren in de breedte en diepte. Maar ik ben er bang voor....
 
  • Leuk
Waarderingen: Festivaltime

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
De vraag welke headliners er haalbaar zijn, hangt denk ik ook af van of de vraag of het festival dit jaar weer gaat uitbreiden. De laatste keer was de capaciteit 45.000. Willen ze doorgroeien naar 50.000 - 55.000? Dan komen ze al aardig in de buurt van Lowlands 5 jaar geleden (dat zijn er nu 65.000 - 70.000?). En dan zul je met je headliners ook wat groter moeten uitpakken. Kun je dan aankomen met pak 'm beet New Order / The Smile / Tyler? Of moet je dan meer gaan denken aan categorie richting Dua Lipa (die mij ook te duur lijkt hoor, maar ja als je wilt groeien moeten de namen ook meegroeien).

Persoonlijk hoop ik dat ze het bij 45.000 laten en niet al te grote headliners boeken en vooral investeren in de breedte en diepte. Maar ik ben er bang voor....
Heb niet het idee dat ze ergens nog kunnen groeien op dit punt
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
De rek is er behoorlijk uit inderdaad.

Denk dat als het nachtprogramma van de kleine naar de grote tent switcht het gevoelsmatig al een heel stuk minder druk aanvoelt. Knelpunt zit toch met name in de avond en nacht bij de tenten, niet zo zeer bij het hoofdpodium.

Mijn inschatting is dat New Order (te nostalgisch) en The Smile (te snel terug) niet komen. Duran Duran al helemaal niet. Ook al zou ik ze alledrie nog wel eens willen zien.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
De vraag welke headliners er haalbaar zijn, hangt denk ik ook af van of de vraag of het festival dit jaar weer gaat uitbreiden. De laatste keer was de capaciteit 45.000. Willen ze doorgroeien naar 50.000 - 55.000? Dan komen ze al aardig in de buurt van Lowlands 5 jaar geleden (dat zijn er nu 65.000 - 70.000?). En dan zul je met je headliners ook wat groter moeten uitpakken. Kun je dan aankomen met pak 'm beet New Order / The Smile / Tyler? Of moet je dan meer gaan denken aan categorie richting Dua Lipa (die mij ook te duur lijkt hoor, maar ja als je wilt groeien moeten de namen ook meegroeien).

Persoonlijk hoop ik dat ze het bij 45.000 laten en niet al te grote headliners boeken en vooral investeren in de breedte en diepte. Maar ik ben er bang voor....
Op DTRH kunnen volgens mij alle 45.000 bezoekers bij de Hotot staan, op Lowlands kunnen er, voorzover ik begrepen heb, 15.000 mensen ín de Alpha en nog 15.000 mensen om de Alpha. Wat dat betreft zou het qua grootte van de headliners toch minstens vergelijkbaar moeten zijn.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
De rek is er behoorlijk uit inderdaad.

Denk dat als het nachtprogramma van de kleine naar de grote tent switcht het gevoelsmatig al een heel stuk minder druk aanvoelt. Knelpunt zit toch met name in de avond en nacht bij de tenten, niet zo zeer bij het hoofdpodium.
Het is nou niet alsof de Teddy leeg is 's nachts, al die mensen die daar staan passen ook niet in de Fuzzy.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
De rek is er behoorlijk uit inderdaad.

Denk dat als het nachtprogramma van de kleine naar de grote tent switcht het gevoelsmatig al een heel stuk minder druk aanvoelt. Knelpunt zit toch met name in de avond en nacht bij de tenten, niet zo zeer bij het hoofdpodium.

Mijn inschatting is dat New Order (te nostalgisch) en The Smile (te snel terug) niet komen. Duran Duran al helemaal niet. Ook al zou ik ze alledrie nog wel eens willen zien.
Ik ben bang dat er in de ogen van Mojo nog wel rek in zit.

Hoofdpodium is inderdaad geen probleem, dat staat doorgaans niet zo vol. De tenten wel en het gebied eromheen wel, daar zouden ze dan iets aan moeten doen. Nachtprogramma inderdaad ook ja.

Denk dat New Order het fantastisch zou doen hoor, ook als headliner. The Smile acht ik BKS kansrijker voor.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
483
315
Die antwoord kondigt een tour aan in 2024 voor eu en uk, zouden ook best op dtrh kunnen staan denk ik
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
483
315
Verder hoop ik dat the national op best kept secret staat en daar gewoon 2,5 uur de tijd krijgt. Misschien pulp op dtrh? Zou goed werken denk ik.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Die antwoord kondigt een tour aan in 2024 voor eu en uk, zouden ook best op dtrh kunnen staan denk ik
Dat zou inderdaad een typische DTRH-naam kunnen zijn. Vond het vroeger wel amusant maar ik ben zelf wel een beetje uitgekeken op deze formule.

Ik zou Fever Ray geweldige naam vinden. Zie ze in het voorjaar al in een clubshow, maar hoop dat ze de tour doortrekken richting festivals. En dan is DTRH de meest logische optie waarschijnlijk.

Kelly Lee Owens, Kae Tempest en FKA Twigs staan ook hoog op mijn verlanglijstje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken