Down The Rabbit Hole 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik zou het geweldig vinden als PJ Harvey headliner zou zijn, maar ik kan het me niet voorstellen. De vorige keer dat ze die plek innam was het festival drie keer kleiner en trad ze op in een tent. De huidige Hotot zie ik haar niet volspelen, eerlijk gezegd.

Denk dat BKS nu beter bij haar past. Hoe spijtig ook.

Een echte technoheadliner zie ik ook niet zo snel gebeuren. Underworld, New Order, Kraftwerk, Chemical Brothers, die categorie zie ik wel kans maken. Niet per se deze namen, maar in die richting.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Over de discussie elektronische headliner of niet: ik denk dat, als je kijkt naar de opkomst bij Disclosure en Fred Again.. de laatste jaren dat ze écht wel zeker 1 dag zo'n soort headliner willen neerzetten.

The Chemical Brothers leek mij een grote kandidaat, die moeten feitelijk nog met hun nieuwe album een festivaltour in Europa gaan doen. Underworld zou ook kunnen en Justice zou ik er ook wel zien staan, die zijn met twee sterke headliners ernaast echt wel groot genoeg. Dat zijn ook wel wat bredere festivalacts. Of ze echt een dj-act als Charlotte de Witte (of, verzin het - Peggy Gou, Amelie Lens, Reinier Zonneveld) durven neerzetten op zo'n spot betwijfel ik, maar wie weet.
Chemical Brothers en Justice paar keer gezien, dat zou echt geweldig zijn op dtrh. Underworld ook wel tof, maar die stonden er in 2019 ook geloof ik. Die andere 2 nog nooit.
 

Annemariex

Playlistbediener
1 jun 2023
6
10
Ja vind ik ook prima, heb zelf ook niks met Techno, maar de laatste jaren is er altijd een elektronische headliner en ik zag dit jaar niet een duidelijke kandidaat. Wie zouden we daar anders moeten verwachten?
Geen idee of hij tourt maar in het kader Disclosure en Fred Again dacht ik gelijk aan Flume
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Afgaande op voorgaande jaren zouden we over drie weken de eerste batch namen mogen verwachten. Ben echt benieuwd of we dan al de richting voor komend jaar kunnen duiden.

Zoiets:

Tyler - Chemical Brothers - The National
PJ Harvey - Fontaines DC - Jorja Smith

Waarschijnlijk aan de dure kant, maar dan heb je wel mooie namen en van alles een beetje wat. Misschien Kraftwerk in plaats van Chemical Brothers. Maar iets als dit, daar hoop ik op.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.576
2.053
Afgaande op voorgaande jaren zouden we over drie weken de eerste batch namen mogen verwachten. Ben echt benieuwd of we dan al de richting voor komend jaar kunnen duiden.

Zoiets:

Tyler - Chemical Brothers - The National
PJ Harvey - Fontaines DC - Jorja Smith

Waarschijnlijk aan de dure kant, maar dan heb je wel mooie namen en van alles een beetje wat. Misschien Kraftwerk in plaats van Chemical Brothers. Maar iets als dit, daar hoop ik op.
Hoewel je een mooi rijtje hebt samengesteld, zie ik DTRH dit niet meer boeken. Daarnaast zou het zonde zijn dat acts als the National voor een halfleeg veld staan en PJ Harvey op een lege tent getrakteerd wordt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Afgaande op voorgaande jaren zouden we over drie weken de eerste batch namen mogen verwachten. Ben echt benieuwd of we dan al de richting voor komend jaar kunnen duiden.

Zoiets:

Tyler - Chemical Brothers - The National
PJ Harvey - Fontaines DC - Jorja Smith

Waarschijnlijk aan de dure kant, maar dan heb je wel mooie namen en van alles een beetje wat. Misschien Kraftwerk in plaats van Chemical Brothers. Maar iets als dit, daar hoop ik op.
Ligt totaal niet in de lijn van vorige twee edities. Te alternatief.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Hoewel je een mooi rijtje hebt samengesteld, zie ik DTRH dit niet meer boeken. Daarnaast zou het zonde zijn dat acts als the National voor een halfleeg veld staan en PJ Harvey op een lege tent getrakteerd wordt.
Ik ben er ook bang voor hoor. Maar zou The National minder volk trekken dan Paolo Nuttini of The War On Drugs?

En ik zou PJ Harvey niet op main zetten, maar tweede tent als afsluiter: dan staat het toch gewoon vol hoor, Al weet ik niet of zij qua prijs en status daarcoor geschikt is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Hoewel je een mooi rijtje hebt samengesteld, zie ik DTRH dit niet meer boeken. Daarnaast zou het zonde zijn dat acts als the National voor een halfleeg veld staan en PJ Harvey op een lege tent getrakteerd wordt.
Denk dat The National voor een goed gevuld veld zouden spelen hoor op DTRH. Da's gewoon een grote band.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.576
2.053
Denk dat The National voor een goed gevuld veld zouden spelen hoor op DTRH. Da's gewoon een grote band.
Ik hoop het maar. Heb echt met stijgende verbazing staan kijken naar de magere opkomst bij The Smile paar jaar terug. En Wilco, waar we het hier op het forum ook nog altijd over hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olavo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Ik hoop het maar. Heb echt met stijgende verbazing staan kijken naar de magere opkomst bij The Smile paar jaar terug. En Wilco, waar we het hier op het forum ook nog altijd over hebben.
Ja, I know, maar The Smile heeft het 'probleem' dat ze The Smile heten, en niet 'Thom Yorke presents: The Smile'. Mensen die het niet zo volgen als wij kennen de naam gewoon nog niet zo. Nu zal dat ook alweer beter zijn. Voor Yorke solo 1 editie daarvoor puilde de Teddy helemaal uit.

The National is ook gewoon een ander paar mouwen, dat is een Ziggo dome band die iedereen wel kent en ook gewoon groter dan ooit geworden is. Beetje categorie QOTSA.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ligt totaal niet in de lijn van vorige twee edities. Te alternatief.
Zou kunnen hoor. Het is ook een beetje mijn eigen wens en hoop. En ik besef dat de kans dat het veel toegankelijker wordt qua programmering.

Maar afgelopen jaar waren dit de zes bovenste namen:

Burna Biy (ipv Stromae) - Fred Again - Paolo Nuttini
Joey Bada$$ - The Blaze - La Femme

En het jaar ervoor dit:

Disclosure - Gorillaz - War On Drugs
Bicep - Moderat - Wilco

Zo heel afwijkend is het dan toch niet per se? Hooguit meer dance. En misschien een toegankelijkere headliner (Dua Lipa of ook alweer veel te groot? Waarschijnlijk wel. Maar iets in die trant).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
56
73
Afgaande op voorgaande jaren zouden we over drie weken de eerste batch namen mogen verwachten. Ben echt benieuwd of we dan al de richting voor komend jaar kunnen duiden.

Zoiets:

Tyler - Chemical Brothers - The National
PJ Harvey - Fontaines DC - Jorja Smith

Waarschijnlijk aan de dure kant, maar dan heb je wel mooie namen en van alles een beetje wat. Misschien Kraftwerk in plaats van Chemical Brothers. Maar iets als dit, daar hoop ik op.
Ik vind dit wel een heel realistisch lijstje, met uitzondering van PJ Harvey dan wellicht. Die vind ik meer passen bij BKS. Zet daar Jungle voor in de plaats en dan ga ik er wel in mee.

The National past voor mij wel in het rijtje The War on Drugs - Paolo Nutini. Lekkere afsluiter op zondagavond.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
En qua nostalgie acts zou ik het heel tof vinden als Duran Duran of Pet Shop Boys een keer geboekt worden. Zijn volgens mij beiden aan het optreden en zou ik geweldig vinden. Maar op de een of andere manier staan die zelden in ons land. Waarschijnlijk te duur voor een bij hun passense spot?
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Gebruikers die dit onderwerp bekijken