Down The Rabbit Hole 2021 - Nieuws en Geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Het kan ook nog dat, dat soort namen worden doorgeschoven naar lowlands...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Misschien is dat ook een beetje waarom mensen niet helemaal overtuigd zijn van de boeking. Nostalgie en oudere hits, waarmee Doe Maar hun strepen hebben verdiend, zijn denk ik bij het wat jongere publiek niet helemaal wat ze voor ogen hadden. Eerdere dus een wat nieuwere act. Ben zelf ook niet een echt een fan, en zou 1 of 2 nummers wel kennen maar denk desondanks ook dat het wel een leuke show kan worden.
Het grappige is dat Doe Maar ooit weggehoond is bij Pinkpop omdat het publiek vond dat ze niets te zoeken hadden op Pinkpop. Nu staan ze op een festival wat juist alternatiever zou moeten zijn dan de gebruikelijke festivals. En ja ze hebben echt wel hun sporen verdiend, maar simpelweg niet voor DTRH.

En persoonlijk heb ik niets met genre waar Doe Maar zich in bevind waardoor het voor mij al snel gaat vervelen. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik vind Doe Maar zeker niet de gedroomde headliner, dat is wel duidelijk. Vind het wel een leuke boeking, want nooit gezien en toch stuk jeugdsentiment.

Maar het past inderdaad minder goed in de rij headliners die ze tot dusverre hebben gehad. In die zin vind ik het ook gewoon jammer. Had ook veel liever een PJ Harvey, Nick Cave of Tyler gezien. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de beschikbaarheid van acts.

Overigens heeft DTRH ook wel een traditie met behoorlijk kleine headliners: Oscar And The Wolf (daar was iedereen stomverbaasd over dat ze afsloten), Fleet Floxes, Ahnoni was een experiment.

Al denk ik wel dat Doe Maar het goed zal doen. Vind het ook niet vergelijkbaar met Clouseau in België. Denk dat Doe Maar in Nederland ook bij alternatieve muziekliefhebbers wel op waardering kan rekenen (tenzij je een hekel hebt aan ska). Om mij heen vindt iedereen Doe Maar op zijn minst wel leuk (kan ook met onze leeftijd te maken hebben). Of is dat met Clouseau in Belgie ook zo?
 
  • Leuk
Waarderingen: Goanna

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Mehh.. ik vind Doe Maar niet alternatief hoor. Je vind het leuk of niet.. maar alternatief nee. Onze generatie krijgt het mee omdat hun vader of moeder erg vroeger idolaat van waren. Henny Vrienten was gewoon de Justin Bieber van die tijd. Wat dat betreft vind Clouseau wel redelijk vergelijkbaar... alleen net weer in iets andere tijdsgeest. En ik zou Doe Maar eerder reggae noemen dan ska persoonlijk, maar goed dat heeft altijd wel raakvlekken met elkaar.

En ik vind Clouseau oprecht tof, maar het hoeft voor mij niet als headliner op BKS te staan. Terwijl ik in de middag op Pinkpop weer wel toe zou juichen.

Uhh nog wat... The Opposites op Lowlands, Doe Maar op DTRH.... Belle Helene collab op een van de 2 events?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Oh maar ik beweer ook niet dat Doe Maar alternatief is hoor. Maar onder mijn vrienden die ik beschouw als alternatieve muziekliefhebbers, vindt bijna iedereen Doe Maar wel oke. Daarmee zeg ik niet dat Doe Maar alternatief is ;-).
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Kritisch oké, maar dtrh zet hier naar de huidige omstandigheden een hele fatsoenlijke line up neer?!

In een normaal festival landschap zal iedereen twijfelen over een naam als Doe Maar. Maar nu zullen zaken als budget, beschikbaarheid, onzekerheden over doorgaan, enz hierin meespelen. En dan heeft de organisatie gedacht wat gaat er werken als Nederlandse afsluitende act... En dan hebben ze denk ik met Doe Maar een hele goede keuze gemaakt. Dat word ongetwijfeld een groot feest!
Voorheen had DTRH vaak serieuzere grote acts op de zondagavond. Daar bleef echter niet iedereen voor hangen, met als "dieptetepunt" Janelle Monae vorig jaar. Dat is ook zonde van een dure goede boeking. Wie weet willen ze nu knallen met een feestje aan het eind met Doe Maar?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Maar Doe Maar is toch niet echt knallen? Ik vind het beetje muziek voor de 50 jarige onder ons die hun eigen jeugd weer eens willen herbeleven. Ik denk dat de cliché Doe Maar fan ook wel weg zal blijven, dus het daarom ook vrij snel sfeerloos gaat zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Al denk ik wel dat Doe Maar het goed zal doen. Vind het ook niet vergelijkbaar met Clouseau in België. Denk dat Doe Maar in Nederland ook bij alternatieve muziekliefhebbers wel op waardering kan rekenen (tenzij je een hekel hebt aan ska). Om mij heen vindt iedereen Doe Maar op zijn minst wel leuk (kan ook met onze leeftijd te maken hebben). Of is dat met Clouseau in Belgie ook zo?
Ik maakte de vergelijking omdat ik ook Clouseau voornamelijk ken als een groep die ik vooral mee heb gekregen via m'n ouders, Nederlandstalige pop-nummers brengen die onder die leeftijdscategorie wel goed werken. Ik weet niet, maar dan had ik gewoon liever een Pixies zien headlinen ookal is de relevantie van die band er misschien al een aantal jaren uit. Het past tenminste honderd keer beter binnen het alternatieve/indie-plaatje dat DTRH toch wel (ooit was)/is. Ookal heb ik absoluut niets met Pixies overigens. Skepta staat ook in de UK iets later in september, had ook een heel kleine headliner geweest. Ik zeg nu maar wat hè.

De redenering was vroeger vaak ook gewoon dat Barn-headliners/acts van Werchter kunnen headlinen op DTRH en sinds enkele edities is dat niet langer voldoende met de uitbreiding van het bezoekersaantal en het boeken van de tandem QOTSA-Cave, toch wel imo.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik maakte de vergelijking omdat ik ook Clouseau voornamelijk ken als een groep die ik vooral mee heb gekregen via m'n ouders, Nederlandstalige pop-nummers brengen die onder die leeftijdscategorie wel goed werken. Ik weet niet, maar dan had ik gewoon liever een Pixies zien headlinen ookal is de relevantie van die band er misschien al een aantal jaren uit. Het past tenminste honderd keer beter binnen het alternatieve/indie-plaatje dat DTRH toch wel (ooit was)/is. Ookal heb ik absoluut niets met Pixies overigens. Skepta staat ook in de UK iets later in september, had ook een heel kleine headliner geweest. Ik zeg nu maar wat hè.

De redenering was vroeger vaak ook gewoon dat Barn-headliners/acts van Werchter kunnen headlinen op DTRH en sinds enkele edities is dat niet langer voldoende met de uitbreiding van het bezoekersaantal en het boeken van de tandem QOTSA-Cave, toch wel imo.
Helemaal mee eens hoor. Los van dat ik Doe Maar jeugdsentiment vind en het daardoor best kan pruimen, hadden de Pixies uiteraard veel beter gestaan bij het karakter van het festival.

Skepta had ik helemaal waanzinnig gevonden. Heel veel hiphop staat er overigens doorgaans niet op DTRH. Vaak maar twee of drie namen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Ik kan er moeilijk mijn vinger op leggen waarom, maar vind een Doe Maar een meer spannende boeking dan mocht er -ik geef maar een voorbeeld- iets keurigs als een Alt-J had gestaan. Braaf binnen de lijntjes van 'een beetje alternatief, maar toch lekker niet helemaal zodat de 3FM-aanhang niet afgeschrikt is'.

En populair zijn ze zeker, maar dit is toch allesbehalve plat? Sommige mensen doen alsof het André Hazes is die hier staat. Maar misschien kijk er er als Belg met een andere bril naartoe. Voor mij past dit echt nog wel binnen het dna van een DTRH.

En ik ben er trouwens van overtuigd dat Doe Maar heel goed gaat werken daar als afsluiter. Al hoop ik wel dat ze Gorillaz als laatste act van het weekend neerzetten. De grootste naam als apotheose als einde is toch wel het lekkerste.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Maar Doe Maar is toch niet echt knallen? Ik vind het beetje muziek voor de 50 jarige onder ons die hun eigen jeugd weer eens willen herbeleven. Ik denk dat de cliché Doe Maar fan ook wel weg zal blijven, dus het daarom ook vrij snel sfeerloos gaat zijn.
Als nog lang geen 50'er vind ik Doe Maar absoluut knallen. Lekker twee uur genieten van de hits. Sfeerloos lijkt me ook onmogelijk.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Ik kan er moeilijk mijn vinger op leggen waarom, maar vind een Doe Maar een meer spannende boeking dan mocht er -ik geef maar een voorbeeld- iets keurigs als een Alt-J had gestaan. Braaf binnen de lijntjes van 'een beetje alternatief, maar toch lekker niet helemaal zodat de 3FM-aanhang niet afgeschrikt is'.

En populair zijn ze zeker, maar dit is toch allesbehalve plat? Sommige mensen doen alsof het André Hazes is die hier staat. Maar misschien kijk er er als Belg met een andere bril naartoe. Voor mij past dit echt nog wel binnen het dna van een DTRH.

Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat het feit dat er zoveel twijfels hier over zijn, ook wel aangeeft dat het stiekem een hele spannende boeking is, toch? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik kan er moeilijk mijn vinger op leggen waarom, maar vind een Doe Maar een meer spannende boeking dan mocht er -ik geef maar een voorbeeld- iets keurigs als een Alt-J had gestaan. Braaf binnen de lijntjes van 'een beetje alternatief, maar toch lekker niet helemaal zodat de 3FM-aanhang niet afgeschrikt is'.

En populair zijn ze zeker, maar dit is toch allesbehalve plat? Sommige mensen doen alsof het André Hazes is die hier staat. Maar misschien kijk er er als Belg met een andere bril naartoe. Voor mij past dit echt nog wel binnen het dna van een DTRH.
Je kunt inventief zijn en .Paak of Monae laten headlinen, of je kunt Doe Maar laten headlinen. Ik denk wel degelijk dat er een verschil is daarbij en dat dat in een coronajaar niet gemakkelijk is, daar kan ik inkomen, ja. Echter, dat buiten de lijntjes kleuren hoeft ook niet élk jaar per se en kan zich evenwel vertalen in de undercard, moest het niet 'lukken'. Maar Doe Maar is gewoon een platte, retro-act zoals indiaan aangeeft. Vind 't een beetje vreemd dat je 't een spannende boeking vind tbh. :p
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik kan er moeilijk mijn vinger op leggen waarom, maar vind een Doe Maar een meer spannende boeking dan mocht er -ik geef maar een voorbeeld- iets keurigs als een Alt-J had gestaan. Braaf binnen de lijntjes van 'een beetje alternatief, maar toch lekker niet helemaal zodat de 3FM-aanhang niet afgeschrikt is'.

En populair zijn ze zeker, maar dit is toch allesbehalve plat? Sommige mensen doen alsof het André Hazes is die hier staat. Maar misschien kijk er er als Belg met een andere bril naartoe. Voor mij past dit echt nog wel binnen het dna van een DTRH.

En ik ben er trouwens van overtuigd dat Doe Maar heel goed gaat werken daar als afsluiter. Al hoop ik wel dat ze Gorillaz als laatste act van het weekend neerzetten. De grootste naam als apotheose als einde is toch wel het lekkerste.
Je maakt mij veel gelukkiger met een Alt-J hoor. Zo mainstream/3fm vind ik die niet.
Los van dat feit wordt Doe Maar ongetwijfeld een feestje, ik ben er sowieso bij ;)

Vandaag trouwens de nieuwe van London Grammar geluisterd. Sorry, maar dit is toch echt een zeer matig plaatje. Zou teleurgesteld met deze band als headliner.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Als nog lang geen 50'er vind ik Doe Maar absoluut knallen. Lekker twee uur genieten van de hits. Sfeerloos lijkt me ook onmogelijk.
Op Pinkpop lukte ze dat toch behoorlijk aardig hoor om er een oersaaie set van te maken. @mattman echt absoluut niet eens hoor. Doe Maar als headliner is in NL veel meer binnen de lijntjes dan Alt-J. Ik snap dat het misschien als Belg iets unieker is, maar als Nederlander had je Doe Maar al lang kunnen zien in welk formaat dan ook. Na DTRH kan je ze o.a. zien in 1x Haarlem, 2x Nijmegen, 3x Utrecht, 1x Brussel, 2x Groningen, 1x Den Haag, 1x Zwolle, 2x Tilburg, 1x Enschede, 4x Amsterdam, 3x Antwerpen, 2x Eindhoven,

Het heeft echt 0 meerwaarde om dit als headliner neer te zetten. En dat te bedenken dat DTRH een "alternatieve" invulling zou moeten zijn wat Lowlands en Pinkpop naast grijpt. Voor een Lowlands had ik er misschien iets meer mee kunnen leven (al hoewel ik ze daar ook niet headlinerwaardig zou vinden).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dat is inmiddels ook alweer twee jaar geleden, dat je ze overal op elk festival kon zien. En ja, ze zijn inderdaad in zaaltjes te zien dit najaar, maar ach.

Een ongewoon jaar vraagt om ongewone oplossingen. Ik vind dit een fantastisch leuke oplossing, net als Ruben een geniale zet en kan dan ook niet wachten om ze op DTRH te gaan zien. Van alle grote Nederlandse acts blijft dit imo gewoon de leukste. Liever Doe Maar dan een Chef Special, Kensington of de Staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dat is inmiddels ook alweer twee jaar geleden, dat je ze overal op elk festival kon zien. En ja, ze zijn inderdaad in zaaltjes te zien dit najaar, maar ach.

Een ongewoon jaar vraagt om ongewone oplossingen. Ik vind dit een fantastisch leuke oplossing, net als Ruben een geniale zet en kan dan ook niet wachten om ze op DTRH te gaan zien. Van alle grote Nederlandse acts blijft dit imo gewoon de leukste. Liever Doe Maar dan een Chef Special, Kensington of de Staat.
In principe hoort Doe Maar gewoon in dat rijtje thuis hoor.. alleen zijn die andere namen in dit rijtje nog enigszins relevant omdat ze regelmatig nog nieuw werk uitbrengen. Dat kan je van Doe Maar ook niet zeggen. Of The Opposites op Lowlands is nog enigszins exclusief

Je mag het leuk vinden van mij hoor... maar vind wel dat je altijd besef moet houden waar je nu naar aan het kijken bent en op welk podium. BLØF kan ook op Le Guess Who? vast wel een uurtje vullen met hits. Maar dan nog moeten wij met zijn allen zeggen dat we dat niet willen lijkt me. Ook in Corona tijden niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
En ik vind dat in corona tijden gewoon wat gezeur. Het is nu roeien met de riemen die je hebt. Dan is dit een meer dan prima oplossing.
Vreemde eend in de bijt is het wel, maar dat is ook wel weer leuk.

Welke (haalbare) acts had jij in augustus liever DTRH zien headlinen / beter vinden passen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
En ik vind dat in corona tijden gewoon wat gezeur. Het is nu roeien met de riemen die je hebt. Dan is dit een meer dan prima oplossing.
Vreemde eend in de bijt is het wel, maar dat is ook wel weer leuk.

Welke (haalbare) acts had jij in augustus liever DTRH zien headlinen / beter vinden passen?
Queens Of The Stone Age naar Lowlands, Stormzy ruilen voor Doe Maar. Doe Maar op LL laten subben.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Stormzy staat op vrijdag 27 augustus op Reading en zaterdag 28 augustus op Leeds. Die speelt geen drie dagen achter elkaar en was voor DTRH dus uitgesloten....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken