Down The Rabbit Hole 2021 - Nieuws en Geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Stormzy staat op vrijdag 27 augustus op Reading en zaterdag 28 augustus op Leeds. Die speelt geen drie dagen achter elkaar en was voor DTRH dus uitgesloten....
Achjeetje toch, zijn laatste optreden in NL had hij daar geen last van hoor.

5tN2lhy.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Anyway, iedereen moet gewoon genieten van Doe Maar als ze dat willen hoor. Dat wil ik niemand ontnemen. Maar het is wel de act van het affiche wat het meeste voer is voor discussie.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar again, waarom kan Disclosure dat dan wél?

edit: en laten we nu niet doen alsof 3 shows op 3 dagen zo uitzonderlijk is. Dat was voor corona ook geen probleem voor veel bands in het festival seizoen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Maar again, waarom kan Disclosure dat dan wél?

edit: en laten we nu niet doen alsof 3 shows op 3 dagen zo uitzonderlijk is. Dat was voor corona ook geen probleem voor veel bands in het festival seizoen.
Disclosure is niet dagelijks te zien op ieder willekeurig poppodia van Nederland. En ook niet iedere huismoeder kan de nummers van Disclosure van A tot Z meezingen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Disclosure is niet dagelijks te zien op ieder willekeurig poppodia van Nederland. En ook niet iedere huismoeder kan de nummers van Disclosure van A tot Z meezingen.
Was in reactie opdat Stormzy niet drie dagen op rij zou kunnen optreden, niet op jou.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Het lijkt wel alsof je iets tegen Doe Maar hebt...
Zou het leeftijdsgebonden zijn? Als 89 het geboortejaar van Indiaantje is, waren zijn ouders mogelijk van de Doe Maar-generatie en heeft hij in zijn puberteit de reünie meegemaakt.

Ik zit dan een decennium voor hem en in mijn leeftijdscohort viel Doe Maar helemaal prima bij de alternatievelingen. Het was ook niet de muziek van onze ouders en doordat ze geen platen meer maakten of live optraden werden we ook niet geconfronteerd met hoe oud zij (en hun fans) waren.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
47
5
Zou het leeftijdsgebonden zijn? Als 89 het geboortejaar van Indiaantje is, waren zijn ouders mogelijk van de Doe Maar-generatie en heeft hij in zijn puberteit de reünie meegemaakt.

Ik zit dan een decennium voor hem en in mijn leeftijdscohort viel Doe Maar helemaal prima bij de alternatievelingen. Het was ook niet de muziek van onze ouders en doordat ze geen platen meer maakten of live optraden werden we ook niet geconfronteerd met hoe oud zij (en hun fans) waren.
Als dat zo is, is de teleurstelling zeker begrijpelijk. Al wil ik natuurlijk niet voor hem of iemand hier praten.

Heb zelf wel het gevoel dat het inderdaad leeftijdsgebonden is, en daarnaast ook de verwachtingen die we hebben van wat er neer wordt gezet. Ik ben zelf ook 1x geconfronteerd met een autorit van 2 uur met alleen maar Doe Maar, en moet bekennen dat ik daardoor een nare nasmaak heb overgehouden. Toen ik last dat Doe Maar headlinede, moest ik zeker even slikken. Maar dat heeft misschien dan ook weer te maken met de verwachtingen die hier nogal verschillen. Als ik zo lees zie ik veel "Corona, begrijpelijk dan, en zeker geen verkeerde band. Prima dus" tot "Het is DRTH, alternatieve zusje van, en dit is misschien een riskante boeking maar niet riskant en spannend omdat het fris en nieuw is, maar omdat het in outdated is", dat tweede vooral voortkomend uit het wat jeugdigere publiek denk ik. Kan mezelf in beide vinden, ben wel wat teleurgesteld, maar he.

Denk ook dat het goed is dat het voer voor discussie is, voorgaande jaren was er elke x wel een act die een discussie opriep, al kan ik er geen herinneren die hierop leek? al lijk het sommige wat extra te frustreren als ik de toon van berichten goed lees. Maar aan de andere kant het is nu wat het is. Persoonlijk maak ik me drukker om die "tot 2300 uur geluid en daarna de headsets op". Het constante geluid 's nachts is voor mij echt een van de sfeer trekkers van een festival.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
Doe maar op DTRH? Ja dat kan.
Maar als headliner? Hmmmm!!

Eerst maar even wachten op het blokkenschema.
Misschien staat er wel een mooie act tegenover die perse in een tent wilde spelen.

Buiten dat gaat t natuurlijk wel gewoon prima werken
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Als ik zo lees zie ik veel "Corona, begrijpelijk dan, en zeker geen verkeerde band. Prima dus" tot "Het is DRTH, alternatieve zusje van, en dit is misschien een riskante boeking maar niet riskant en spannend omdat het fris en nieuw is, maar omdat het in outdated is", dat tweede vooral voortkomend uit het wat jeugdigere publiek denk ik. Kan mezelf in beide vinden, ben wel wat teleurgesteld, maar he.
Ik kan ze best wel een pass geven als blijkt dat er gewoonweg écht geen betere optie voor handen was en een band/artiest doorgeschuiven/promoveren tot headliner écht niet mogelijk was. Zeker nu met corona kan ik er in komen dat het regelen van drie mooie headliners niet gemakkelijk zal zijn geweest... Maar die rekening kun je in principe eigenlijk alleen maar maken aan het einde van de rit wanneer alle eindjes aan elkaar zijn geknoopt en iedereen alles heeft aangekondigd en er misschien wat insider-info op het forum binnen sijpelt.

Ik blijf het vreemd vinden dat een LN/MOJO-lieveling als Royal Blood hier niet staat, terwijl ze 95% zeker waren geboekt als headliner van de editie van 2020 en er een gigantische kans bestaat dat ze op dat Zomerbar XL-concept van RW staan. Niet dat ik per se fan ben van de band, maar als je een QOTSA al hebt laten headlinen en je wilt een band promoveren tot headliner.. Dan was het nu wel de kans, denk ik om die aan hen te geven.
Persoonlijk maak ik me drukker om die "tot 2300 uur geluid en daarna de headsets op". Het constante geluid 's nachts is voor mij echt een van de sfeer trekkers van een festival.
Eens. Alleen al de gedachte dat Broadcast Away Teevee zou stoppen om elf uur.. Bah. Misschien valt er nog een vergunning uit de bus. De nachtprogrammatie is even goed een belangrijk onderdeel geworden de laatste jaren als menig andere zaken. Hoop dat dit nog verandert.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Ik merk dat ik -in tegenstelling tot andere jaren- me veel minder druk kan maken om de line-up en gewoon heel blij ben dat er weer iets van vooruitzicht is. Lijkt me dan ook een stuk leuker om te discussiëren over de acts die wellicht nog gaan komen. Hoop zelf heel erg nog op King Krule en misschien toch nog wat namen voor in de nacht zoals KI/KI en afrodeutsche, Wat denken jullie?
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik merk dat ik -in tegenstelling tot andere jaren- me veel minder druk kan maken om de line-up en gewoon heel blij ben dat er weer iets van vooruitzicht is. Lijkt me dan ook een stuk leuker om te discussiëren over de acts die wellicht nog gaan komen. Hoop zelf heel erg nog op King Krule en misschien toch nog wat namen voor in de nacht zoals KI/KI en afrodeutsche, Wat denken jullie?
Ik hoop heel erg op Clouseau als sub voor Doe Maar!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Zou het leeftijdsgebonden zijn? Als 89 het geboortejaar van Indiaantje is, waren zijn ouders mogelijk van de Doe Maar-generatie en heeft hij in zijn puberteit de reünie meegemaakt.

Ik zit dan een decennium voor hem en in mijn leeftijdscohort viel Doe Maar helemaal prima bij de alternatievelingen. Het was ook niet de muziek van onze ouders en doordat ze geen platen meer maakten of live optraden werden we ook niet geconfronteerd met hoe oud zij (en hun fans) waren.
Mijn ouders woonde niet eens in NL toen Doe Maar groot was. Maar ik ken mijn klassiekers wel. Dus nee pure suggestief dit. Ik heb niks met Doe Maar, maar ook niet eens op tegen.

Maar je kan gewoon niet ontkennen dat het een commercieele act is voor NL begrippen die geen meerwaarde heeft gezien de vele andere locaties waar je ze kan zien voor een stuk minder geld. Ook vind ik het belangrijk dat festivals een bepaalde identiteit moet hebben. En dat gooien ze met dit soort boekingen wat mij betreft weg. Dit is gewoon een Concert At Sea/Paaspop boeking en dat vind ik jammer. Dat wil niet zeggen dat ik iets tegen de band heb. Maar dat had ik al een keer aangegeven volgens mij.

Een ander voorbeeld. Ik vind Anouk best toffe nummers hebben. En op een gratis/goedkoop local festival vind ik het helemaal prima. Maar als ze mag headlinen op Best Kept Secret dan sta ik vooraan de barricade om het een slechte boeking te vinden (remember Carly Rae Jepsen discussie destijds). Dat zou voor mij precies hetzelfde zijn.

En nogmaals Pinkpop publiek bekogelde Doe Maar destijds omdat het verre van alternatief was met idem fanbase.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mroizo

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Ik doelde niet op jou als persoon, Indiaantje. Ik probeerde meer te duiden waarom het begin-jaren-'80 alternatieve publiek tomaten gooide naar Doe Maar op Pinkpop, terwijl de jaren '90-alto's er wel hartstikke 'down' mee waren en dan de '00-ers weer niet.

Ikzelf heb niks met Doe Maar (en dan kun je het zwaar hebben als 90s-alto, zeker als je ook The Doors en Bob Marley overschat vindt), maar ga dan ook weer niet op de barricaden staan, zoals jij het omschrijft. Daarnaast voelt DTRH ook niet als heel alternatief voor mij.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Dat was nog met de kleinere publiekscapaciteit, en Anohni trok destijds ook geen hond.
Klopt, maar zelfs met die kleinere capaciteit was er destijds al verwondering dat Oscar And The Wolf zou gaan headlinen. Zelfs voor dat kleinere festival van toen werden ze te klein geacht om af te sluiten. Lees de discussies op het forum van destijds maar terug.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik doelde niet op jou als persoon, Indiaantje. Ik probeerde meer te duiden waarom het begin-jaren-'80 alternatieve publiek tomaten gooide naar Doe Maar op Pinkpop, terwijl de jaren '90-alto's er wel hartstikke 'down' mee waren en dan de '00-ers weer niet.

Ikzelf heb niks met Doe Maar (en dan kun je het zwaar hebben als 90s-alto, zeker als je ook The Doors en Bob Marley overschat vindt), maar ga dan ook weer niet op de barricaden staan, zoals jij het omschrijft. Daarnaast voelt DTRH ook niet als heel alternatief voor mij.
Klopt wat je zegt. In hun hoogtijdagen was Doe Maar zeker niet alternatief en werd er vanuit alternatieve hoek ook echt op neergekeken. Jaren 80 dus.

In de jaren 90 merkte ik onder alternatieve muziekliefhebbers best wel waardering voor Doe Maar. Niet - zoals ik al eerder aangaf - dat dat Doe Maar alternatief maakt, maar ze werden echt wel gepruimd in het wat alternatieve circuit en zeker in het studentenleven.

Liever had ik mooiere en een specialere headliner gezien, maar ik kan hier wel mee leven. En als je het niets vindt, ga je ergens anders heen. Doe ik met iedere headliner die me niet aanspreekt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Klopt wat je zegt. In hun hoogtijdagen was Doe Maar zeker niet alternatief en werd er vanuit alternatieve hoek ook echt op neergekeken. Jaren 80 dus.

In de jaren 90 merkte ik onder alternatieve muziekliefhebbers best wel waardering voor Doe Maar. Niet - zoals ik al eerder aangaf - dat dat Doe Maar alternatief maakt, maar ze werden echt wel gepruimd in het wat alternatieve circuit en zeker in het studentenleven.

Liever had ik mooiere en een specialere headliner gezien, maar ik kan hier wel mee leven. En als je het niets vindt, ga je ergens anders heen. Doe ik met iedere headliner die me niet aanspreekt.
Terwijl Doe Maar stukken platter is dan Anouk. Maar goed, als we Doe Maar niet als non-alternatieve band bestempelen omdat het een kwestie van smaak is dan heb je discussievorm niet echt begrepen. Je kan niet van een commercieel act plots veranderen in alternatieve act zonder nieuw werk uit te brengen.

Juist door deze gedachtegang houden we de muziekindustrie minder spannend en gaan alle festivals steeds meer op elkaar lijken zonder te onderscheiden. Vergeet niet dat je € 185,- neerlegt voor dit affiche he. Ik vond het eerst ook wel toffe namen, maar op Gorillaz na staat er weinig wat dit affiche dat geld waar maakt. De toffere bands zit vooral in het kleinere segment.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken