Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Stormzy staat op vrijdag 27 augustus op Reading en zaterdag 28 augustus op Leeds. Die speelt geen drie dagen achter elkaar en was voor DTRH dus uitgesloten....
Anyway, iedereen moet gewoon genieten van Doe Maar als ze dat willen hoor. Dat wil ik niemand ontnemen. Maar het is wel de act van het affiche wat het meeste voer is voor discussie.
edit: en laten we nu niet doen alsof 3 shows op 3 dagen zo uitzonderlijk is. Dat was voor corona ook geen probleem voor veel bands in het festival seizoen.
edit: en laten we nu niet doen alsof 3 shows op 3 dagen zo uitzonderlijk is. Dat was voor corona ook geen probleem voor veel bands in het festival seizoen.
Disclosure is niet dagelijks te zien op ieder willekeurig poppodia van Nederland. En ook niet iedere huismoeder kan de nummers van Disclosure van A tot Z meezingen.
Disclosure is niet dagelijks te zien op ieder willekeurig poppodia van Nederland. En ook niet iedere huismoeder kan de nummers van Disclosure van A tot Z meezingen.
Disclosure is niet dagelijks te zien op ieder willekeurig poppodia van Nederland. En ook niet iedere huismoeder kan de nummers van Disclosure van A tot Z meezingen.
Zou het leeftijdsgebonden zijn? Als 89 het geboortejaar van Indiaantje is, waren zijn ouders mogelijk van de Doe Maar-generatie en heeft hij in zijn puberteit de reünie meegemaakt.
Ik zit dan een decennium voor hem en in mijn leeftijdscohort viel Doe Maar helemaal prima bij de alternatievelingen. Het was ook niet de muziek van onze ouders en doordat ze geen platen meer maakten of live optraden werden we ook niet geconfronteerd met hoe oud zij (en hun fans) waren.
Zou het leeftijdsgebonden zijn? Als 89 het geboortejaar van Indiaantje is, waren zijn ouders mogelijk van de Doe Maar-generatie en heeft hij in zijn puberteit de reünie meegemaakt.
Ik zit dan een decennium voor hem en in mijn leeftijdscohort viel Doe Maar helemaal prima bij de alternatievelingen. Het was ook niet de muziek van onze ouders en doordat ze geen platen meer maakten of live optraden werden we ook niet geconfronteerd met hoe oud zij (en hun fans) waren.
Als dat zo is, is de teleurstelling zeker begrijpelijk. Al wil ik natuurlijk niet voor hem of iemand hier praten.
Heb zelf wel het gevoel dat het inderdaad leeftijdsgebonden is, en daarnaast ook de verwachtingen die we hebben van wat er neer wordt gezet. Ik ben zelf ook 1x geconfronteerd met een autorit van 2 uur met alleen maar Doe Maar, en moet bekennen dat ik daardoor een nare nasmaak heb overgehouden. Toen ik last dat Doe Maar headlinede, moest ik zeker even slikken. Maar dat heeft misschien dan ook weer te maken met de verwachtingen die hier nogal verschillen. Als ik zo lees zie ik veel "Corona, begrijpelijk dan, en zeker geen verkeerde band. Prima dus" tot "Het is DRTH, alternatieve zusje van, en dit is misschien een riskante boeking maar niet riskant en spannend omdat het fris en nieuw is, maar omdat het in outdated is", dat tweede vooral voortkomend uit het wat jeugdigere publiek denk ik. Kan mezelf in beide vinden, ben wel wat teleurgesteld, maar he.
Denk ook dat het goed is dat het voer voor discussie is, voorgaande jaren was er elke x wel een act die een discussie opriep, al kan ik er geen herinneren die hierop leek? al lijk het sommige wat extra te frustreren als ik de toon van berichten goed lees. Maar aan de andere kant het is nu wat het is. Persoonlijk maak ik me drukker om die "tot 2300 uur geluid en daarna de headsets op". Het constante geluid 's nachts is voor mij echt een van de sfeer trekkers van een festival.
Als ik zo lees zie ik veel "Corona, begrijpelijk dan, en zeker geen verkeerde band. Prima dus" tot "Het is DRTH, alternatieve zusje van, en dit is misschien een riskante boeking maar niet riskant en spannend omdat het fris en nieuw is, maar omdat het in outdated is", dat tweede vooral voortkomend uit het wat jeugdigere publiek denk ik. Kan mezelf in beide vinden, ben wel wat teleurgesteld, maar he.
Ik kan ze best wel een pass geven als blijkt dat er gewoonweg écht geen betere optie voor handen was en een band/artiest doorgeschuiven/promoveren tot headliner écht niet mogelijk was. Zeker nu met corona kan ik er in komen dat het regelen van drie mooie headliners niet gemakkelijk zal zijn geweest... Maar die rekening kun je in principe eigenlijk alleen maar maken aan het einde van de rit wanneer alle eindjes aan elkaar zijn geknoopt en iedereen alles heeft aangekondigd en er misschien wat insider-info op het forum binnen sijpelt.
Ik blijf het vreemd vinden dat een LN/MOJO-lieveling als Royal Blood hier niet staat, terwijl ze 95% zeker waren geboekt als headliner van de editie van 2020 en er een gigantische kans bestaat dat ze op dat Zomerbar XL-concept van RW staan. Niet dat ik per se fan ben van de band, maar als je een QOTSA al hebt laten headlinen en je wilt een band promoveren tot headliner.. Dan was het nu wel de kans, denk ik om die aan hen te geven.
Persoonlijk maak ik me drukker om die "tot 2300 uur geluid en daarna de headsets op". Het constante geluid 's nachts is voor mij echt een van de sfeer trekkers van een festival.
Eens. Alleen al de gedachte dat Broadcast Away Teevee zou stoppen om elf uur.. Bah. Misschien valt er nog een vergunning uit de bus. De nachtprogrammatie is even goed een belangrijk onderdeel geworden de laatste jaren als menig andere zaken. Hoop dat dit nog verandert.
Overigens heeft DTRH ook wel een traditie met behoorlijk kleine headliners: Oscar And The Wolf (daar was iedereen stomverbaasd over dat ze afsloten), Fleet Floxes, Ahnoni was een experiment.
Ik merk dat ik -in tegenstelling tot andere jaren- me veel minder druk kan maken om de line-up en gewoon heel blij ben dat er weer iets van vooruitzicht is. Lijkt me dan ook een stuk leuker om te discussiëren over de acts die wellicht nog gaan komen. Hoop zelf heel erg nog op King Krule en misschien toch nog wat namen voor in de nacht zoals KI/KI en afrodeutsche, Wat denken jullie?
Ik merk dat ik -in tegenstelling tot andere jaren- me veel minder druk kan maken om de line-up en gewoon heel blij ben dat er weer iets van vooruitzicht is. Lijkt me dan ook een stuk leuker om te discussiëren over de acts die wellicht nog gaan komen. Hoop zelf heel erg nog op King Krule en misschien toch nog wat namen voor in de nacht zoals KI/KI en afrodeutsche, Wat denken jullie?
Zou het leeftijdsgebonden zijn? Als 89 het geboortejaar van Indiaantje is, waren zijn ouders mogelijk van de Doe Maar-generatie en heeft hij in zijn puberteit de reünie meegemaakt.
Ik zit dan een decennium voor hem en in mijn leeftijdscohort viel Doe Maar helemaal prima bij de alternatievelingen. Het was ook niet de muziek van onze ouders en doordat ze geen platen meer maakten of live optraden werden we ook niet geconfronteerd met hoe oud zij (en hun fans) waren.
Mijn ouders woonde niet eens in NL toen Doe Maar groot was. Maar ik ken mijn klassiekers wel. Dus nee pure suggestief dit. Ik heb niks met Doe Maar, maar ook niet eens op tegen.
Maar je kan gewoon niet ontkennen dat het een commercieele act is voor NL begrippen die geen meerwaarde heeft gezien de vele andere locaties waar je ze kan zien voor een stuk minder geld. Ook vind ik het belangrijk dat festivals een bepaalde identiteit moet hebben. En dat gooien ze met dit soort boekingen wat mij betreft weg. Dit is gewoon een Concert At Sea/Paaspop boeking en dat vind ik jammer. Dat wil niet zeggen dat ik iets tegen de band heb. Maar dat had ik al een keer aangegeven volgens mij.
Een ander voorbeeld. Ik vind Anouk best toffe nummers hebben. En op een gratis/goedkoop local festival vind ik het helemaal prima. Maar als ze mag headlinen op Best Kept Secret dan sta ik vooraan de barricade om het een slechte boeking te vinden (remember Carly Rae Jepsen discussie destijds). Dat zou voor mij precies hetzelfde zijn.
En nogmaals Pinkpop publiek bekogelde Doe Maar destijds omdat het verre van alternatief was met idem fanbase.
Ik doelde niet op jou als persoon, Indiaantje. Ik probeerde meer te duiden waarom het begin-jaren-'80 alternatieve publiek tomaten gooide naar Doe Maar op Pinkpop, terwijl de jaren '90-alto's er wel hartstikke 'down' mee waren en dan de '00-ers weer niet.
Ikzelf heb niks met Doe Maar (en dan kun je het zwaar hebben als 90s-alto, zeker als je ook The Doors en Bob Marley overschat vindt), maar ga dan ook weer niet op de barricaden staan, zoals jij het omschrijft. Daarnaast voelt DTRH ook niet als heel alternatief voor mij.
Klopt, maar zelfs met die kleinere capaciteit was er destijds al verwondering dat Oscar And The Wolf zou gaan headlinen. Zelfs voor dat kleinere festival van toen werden ze te klein geacht om af te sluiten. Lees de discussies op het forum van destijds maar terug.
Ik doelde niet op jou als persoon, Indiaantje. Ik probeerde meer te duiden waarom het begin-jaren-'80 alternatieve publiek tomaten gooide naar Doe Maar op Pinkpop, terwijl de jaren '90-alto's er wel hartstikke 'down' mee waren en dan de '00-ers weer niet.
Ikzelf heb niks met Doe Maar (en dan kun je het zwaar hebben als 90s-alto, zeker als je ook The Doors en Bob Marley overschat vindt), maar ga dan ook weer niet op de barricaden staan, zoals jij het omschrijft. Daarnaast voelt DTRH ook niet als heel alternatief voor mij.
Klopt wat je zegt. In hun hoogtijdagen was Doe Maar zeker niet alternatief en werd er vanuit alternatieve hoek ook echt op neergekeken. Jaren 80 dus.
In de jaren 90 merkte ik onder alternatieve muziekliefhebbers best wel waardering voor Doe Maar. Niet - zoals ik al eerder aangaf - dat dat Doe Maar alternatief maakt, maar ze werden echt wel gepruimd in het wat alternatieve circuit en zeker in het studentenleven.
Liever had ik mooiere en een specialere headliner gezien, maar ik kan hier wel mee leven. En als je het niets vindt, ga je ergens anders heen. Doe ik met iedere headliner die me niet aanspreekt.
Klopt wat je zegt. In hun hoogtijdagen was Doe Maar zeker niet alternatief en werd er vanuit alternatieve hoek ook echt op neergekeken. Jaren 80 dus.
In de jaren 90 merkte ik onder alternatieve muziekliefhebbers best wel waardering voor Doe Maar. Niet - zoals ik al eerder aangaf - dat dat Doe Maar alternatief maakt, maar ze werden echt wel gepruimd in het wat alternatieve circuit en zeker in het studentenleven.
Liever had ik mooiere en een specialere headliner gezien, maar ik kan hier wel mee leven. En als je het niets vindt, ga je ergens anders heen. Doe ik met iedere headliner die me niet aanspreekt.
Terwijl Doe Maar stukken platter is dan Anouk. Maar goed, als we Doe Maar niet als non-alternatieve band bestempelen omdat het een kwestie van smaak is dan heb je discussievorm niet echt begrepen. Je kan niet van een commercieel act plots veranderen in alternatieve act zonder nieuw werk uit te brengen.
Juist door deze gedachtegang houden we de muziekindustrie minder spannend en gaan alle festivals steeds meer op elkaar lijken zonder te onderscheiden. Vergeet niet dat je € 185,- neerlegt voor dit affiche he. Ik vond het eerst ook wel toffe namen, maar op Gorillaz na staat er weinig wat dit affiche dat geld waar maakt. De toffere bands zit vooral in het kleinere segment.