Down The Rabbit Hole 2021 - Nieuws en Geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Aan de Doe Maar-fans, iemand die me wat meer wil overtuigen met wat nummers/albums/live show..?
Ik ben geen fan, maar heb ze wel eenmaal live gezien op Retropop 2017. Gewoon een dik uur alleen maar hits en meezingen. Dus het zal een show voor vooral nostalgie worden.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
48
7
Ik ben geen fan, maar heb ze wel eenmaal live gezien op Retropop 2017. Gewoon een dik uur alleen maar hits en meezingen. Dus het zal een show voor vooral nostalgie worden.
Misschien is dat ook een beetje waarom mensen niet helemaal overtuigd zijn van de boeking. Nostalgie en oudere hits, waarmee Doe Maar hun strepen hebben verdiend, zijn denk ik bij het wat jongere publiek niet helemaal wat ze voor ogen hadden. Eerdere dus een wat nieuwere act. Ben zelf ook niet een echt een fan, en zou 1 of 2 nummers wel kennen maar denk desondanks ook dat het wel een leuke show kan worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.054
Ik ben geen fan, maar heb ze wel eenmaal live gezien op Retropop 2017. Gewoon een dik uur alleen maar hits en meezingen. Dus het zal een show voor vooral nostalgie worden.
Idk, 'Sinds een dag of twee', 'De Bom', 'Smoorverliefd', '1 nacht alleen' etc. zijn allemaal mooi als je een zat/beschonken bent, maar ik voel 'm echt nog niet hoor haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Aan de Doe Maar-fans, iemand die me wat meer wil overtuigen met wat nummers/albums/live show..?
Mijn 'eerste herinnering aan muziek' is Doe Maar horen in de auto. Pure nostalgie dus.
'Pa' vind ik wel echt een briljant nummer, verder is alles gewoon erg catchy. Wat iedereen zegt eigenlijk: 'gewoon meer dan een uur aan hits die de meesten wel kennen'.
Verbaast me dat je Doe Maar nog niet zo voelt, zeker met jouw profielfoto van Froukje. Naar mijn mening allebei ontzettend platte Nederpop, radiovriendelijke liedjes rond de 3 minuten en niet de meest diepgaande teksten. Maar daarom juist beiden ook wel vermakelijk. Ik kan de reggae-gitaar riffs in alle Doe Maar nummers dan weer wel waarderen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.054
Ik voel 'm niet omdat zo'n oude throwback niet per se goed vind passen bij een festival als DTRH en ik weinig settings zie waarin ik dat soort bands wel leuk zou vinden om te zien. Het is 'op zich wel leuk', maar niet als headliner. Heb 't bovendien niet helemaal op die reggae riffjes, toch niet voor een heel uur/anderhalf uur. Froukje zou gewoon in de Fuzzy Lop staan om een uur of vier, zie ik weinig gaten in tbh (en die twee vallen ook totaal niet te vergelijken tbh). Zou hetzelfde zijn moest Clouseau hier opeens Dour/Pukkelpop headlinen ofzo.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik voel 'm niet omdat zo'n oude throwback niet per se goed vind passen bij een festival als DTRH en ik weinig settings zie waarin ik dat soort bands wel leuk zou vinden om te zien. Het is 'op zich wel leuk', maar niet als headliner. Heb 't bovendien niet helemaal op die reggae riffjes, toch niet voor een heel uur/anderhalf uur. Froukje zou gewoon in de Fuzzy Lop staan om een uur of vier, zie ik weinig gaten in tbh (en die twee vallen ook totaal niet te vergelijken tbh). Zou hetzelfde zijn moest Clouseau hier opeens Dour/Pukkelpop headlinen ofzo.
Dat van Clouseau zou ik in zo'n jaar als dit ook toejuichen, ook als headliner (al ben ik dan weer niet zo bekend met hun muziek). Als er een act formaat Gorillaz naast staat. In een normaal jaar was dit niet gebeurd.
Ik denk dat het ook qua budget wat makkelijker is. Ik denk dat we allemaal hoopten, maar niemand een band formaat Gorillaz verwachtte. Als tegenhanger van Gorillaz zal Doe Maar veel goedkoper zijn en heeft tóch genoeg hits om publiek te vermaken, verwacht ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.054
Goh, maar op zich verschilt Gorillaz toch niet zo gigantisch hard met een Nick Cave of Queens Of The Stone Age? Denk dat die qua prijskaartje wel dicht bij elkaar zullen aan liggen. Denk dat we even moeten afwachten wat er nog wordt aangekondigd om te zien of het echt een gebrek aan een beter alternatief was of het gewoon een keuze die de organisatie zélf heeft gemaakt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Froukje en Doe Maar kun je toch totaal niet met elkaar vergelijken? Doe Maar is een band met een enorme catalogus en een bak met hits. Ze teren op die hits en zijn sinds hun comeback van 2016 langs elk mogelijk festival gegaan zonder iets nieuws uit te brengen. Ze zijn leuk hoor, zeker. Maar is dit voldoende voor een spannend festival als DTRH? Ik snap waar die twijfel vandaan komt. Tussen Gorillaz en Disclosure staan ze toch raar. Desondanks gaan er hier heel veel mensen zich mee vermaken (waaronder ik) en dat heeft ook een beetje met de corona tijd te maken. Eindelijk weer festivals!

Froukje is upcoming en maakt actuele muziek. Ik vind haar teksten echt heel scherp. Zonder corona had die dit jaar een geweldig rondje festivals mogen doen om haar fanschare op te krikken, waarvan ik de indruk heb dat die toch al redelijk groeit. Daarnaast is Doe Maar Ska en Froukje pop/R&B. Behalve Nederlandstalig toch niet zo heel veel raakvlakken? Ik hoop dat ze erbij komt, ik wil vooraan staan.
 
12 nov 2016
655
392
De Staat stond niet op DTRH19, maar op zowel Pinkpop als Lowlands (nav het overlijden van Keith Flint doorgeschoven). The xx was maar een voorstelletje uit de losse pols hè, ik stel maar wat voor. Pixies kan prima de Teddy afsluiten zoals Wilco dat zou hebben gedaan. Ik zie ze nog geboekt worden.
Ohja, wat is dit dan? https://www.setlist.fm/setlist/de-s...ne-heuvels-beuningen-netherlands-3914113.html

Dat Pixies geboekt kan worden sluit ik niet uit, maar het ging hier specifiek over headliners.

Van wat ik verneem via insiders, is Doe Maar overigens een dure act. Dus het zal vast wel wegens gebrek aan opties zijn dat ze hier headlinen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Volgens mij was het hier nog niet gemeld, maar dit staat er bij de omschrijving van Jungle By Night op de site:

Na Ronnie Flex & Deuxperience en De Staat zie je dit jaar Jungle by Night als special guest op Down The Rabbit Hole. Het hele weekend lang, want deze negenkoppige blaas- en percussieorkaan heeft zoveel in zijn mars dat één show bij lange na niet genoeg is.

Meerdere optredens dus.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Kritisch oké, maar dtrh zet hier naar de huidige omstandigheden een hele fatsoenlijke line up neer?!

In een normaal festival landschap zal iedereen twijfelen over een naam als Doe Maar. Maar nu zullen zaken als budget, beschikbaarheid, onzekerheden over doorgaan, enz hierin meespelen. En dan heeft de organisatie gedacht wat gaat er werken als Nederlandse afsluitende act... En dan hebben ze denk ik met Doe Maar een hele goede keuze gemaakt. Dat word ongetwijfeld een groot feest!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.054
Ohja, wat is dit dan? https://www.setlist.fm/setlist/de-s...ne-heuvels-beuningen-netherlands-3914113.html

Dat Pixies geboekt kan worden sluit ik niet uit, maar het ging hier specifiek over headliners.

Van wat ik verneem via insiders, is Doe Maar overigens een dure act. Dus het zal vast wel wegens gebrek aan opties zijn dat ze hier headlinen.
Om de een of andere reden heb ik die dan compleet aan me voorbij laten gaan toen lol. I stand corrected.

Uiteraard, maar als je Pixies als vierde naam hebt. Dan scheelt dat wel nog, vind ik. Maar je hebt gelijk.

Het zal vast en zeker ook wel moeilijk zijn geweest om een mooie headliner te pakken te krijgen, anderzijds was in 2019 Janelle Monáe afsluiter. In 2018 had je .Paak als headliner en als je nog verder door gaat, kom je nog doorgeschoven acts tegen die ze tot headliner hebben gepusht. Had ook hier eventueel gekunnen als dat ook effectief een optie was geweest natuurlijk. Dat is voorlopig het raden naar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.054
Volgens mij was het hier nog niet gemeld, maar dit staat er bij de omschrijving van Jungle By Night op de site:

Na Ronnie Flex & Deuxperience en De Staat zie je dit jaar Jungle by Night als special guest op Down The Rabbit Hole. Het hele weekend lang, want deze negenkoppige blaas- en percussieorkaan heeft zoveel in zijn mars dat één show bij lange na niet genoeg is.

Meerdere optredens dus.
Hoe ging dat vorige jaren eigenlijk wat dat betreft? Like I said, heb De Staat blijkbaar compleet aan me voorbij laten gaan. Treden die dan op in de Portoparties ofzo? Op de camping?
 
12 nov 2016
655
392
Het zal vast en zeker ook wel moeilijk zijn geweest om een mooie headliner te pakken te krijgen, anderzijds was in 2019 Janelle Monáe afsluiter. In 2018 had je .Paak als headliner en als je nog verder door gaat, kom je nog doorgeschoven acts tegen die ze tot headliner hebben gepusht. Had ook hier eventueel gekunnen als dat ook effectief een optie was geweest natuurlijk. Dat is voorlopig het raden naar.
Dat is net het jammere aan de boeking van Doe Maar; DTRH had inderdaad - opnieuw - een kleinere act kunnen pushen en ze de kans geven om ze te laten shinen (stel je voor dat BICEP of Charli XCX waren geboekt, die dan helaas al in Engeland zitten). Al hoorde ik ook weer dat de opkomst en publiekresponse bij .Paak en Monae erg matig waren in 2018 en 2019.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.054
Oh? Zijn BICEP en Charli niet meer mogelijk dan? Disclosure staat toch ook op R&L?

Al hoorde ik ook weer dat de opkomst en publiekresponse bij .Paak en Monae erg matig waren in 2018 en 2019.
En bij Christine & The Queens van hetzelfde op BKS. Ik snap het ergens wel, langs de andere kant vind ik het ook wel tof dat ze die moves doen (en steeds hebben gedaan). Komt er gewoon bij als je van 20/25k naar 35/40k gaat, I guess.
 
12 nov 2016
655
392
Bicep en Charli zouden nog kunnen, maar ze hebben allebei al Engelse datums op 2 van de 3 DTRH dagen dus dat maakt het veel lastiger. Sinds Disclosure al was geboekt voor headliner op DTRH 2020, neem ik aan dat het daar makkelijker onderhandelen was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken