Down The Rabbit Hole 2021 - Nieuws en Geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Terwijl Doe Maar stukken platter is dan Anouk. Maar goed, als we Doe Maar niet als non-alternatieve band bestempelen omdat het een kwestie van smaak is dan heb je discussievorm niet echt begrepen. Je kan niet van een commercieel act plots veranderen in alternatieve act zonder nieuw werk uit te brengen.

Juist door deze gedachtegang houden we de muziekindustrie minder spannend en gaan alle festivals steeds meer op elkaar lijken zonder te onderscheiden. Vergeet niet dat je € 185,- neerlegt voor dit affiche he. Ik vond het eerst ook wel toffe namen, maar op Gorillaz na staat er weinig wat dit affiche dat geld waar maakt. De toffere bands zit vooral in het kleinere segment.
Hm, waar laat ik zien dat ik de discussievorm niet begrijp?

En prima als je het te duur vindt voor wat je krijgt. Dat is het mooie: dan ga je niet. Zo geef ik bijvoorbeeld geen geld meer uit aan Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
Hm, waar laat ik zien dat ik de discussievorm niet begrijp?

En prima als je het te duur vindt voor wat je krijgt. Dat is het mooie: dan ga je niet. Zo geef ik bijvoorbeeld geen geld meer uit aan Pinkpop.
Omdat het geen kwestie van smaak is of wanneer je geboren bent. Tsja, en straks hoef je niet meer naar Pinkpop, niet meer naar DTRH, niet meer naar BKS, niet meer naar Lowlands omdat we nooit kritisch zijn naar de huidige festival/muziek industrie.

Want nogmaals onder die beredenering vinden we het ok als BLOF straks op Le Guess Who staat of Kensington een integrale uitvoering van Vultures mag doen op Roadburn. Dan ga ik dus inderdaad niet maar mag je wel als potentieel bezoeker daar kritiek op hebben. Waar ik meende dat Down The Rabbit Hole er was om het gat in te vullen wat Pinkpop en Lowlands laat liggen is het helaas van hetzelfde laken een pak. En dat vind ik jammer weer van de gemiste potentie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Omdat het geen kwestie van smaak is of wanneer je geboren bent. Tsja, en straks hoef je niet meer naar Pinkpop, niet meer naar DTRH, niet meer naar BKS, niet meer naar Lowlands omdat we nooit kritisch zijn naar de huidige festival/muziek industrie.

Want nogmaals onder die beredenering vinden we het ok als BLOF straks op Le Guess Who staat of Kensington een integrale uitvoering van Vultures mag doen op Roadburn. Dan ga ik dus inderdaad niet maar mag je wel als potentieel bezoeker daar kritiek op hebben. Waar ik meende dat Down The Rabbit Hole er was om het gat in te vullen wat Pinkpop en Lowlands laat liggen is het helaas van hetzelfde laken een pak. En dat vind ik jammer weer van de gemiste potentie.
Kensington een integrale uitvoering van Vultures op Roadburn. Waar haal je het vandaag. De gedachte alleen al, brrrrrrrrr.

Maar ik kan je redenering grotendeels volgen. De muziekindustrie focust (te?) veel op de commerciële acts waardoor de podia voor de alternatievelingen en de acts die afwijken van de norm steeds kleiner en minder talrijk worden. 'Moeilijkere' muziek wordt steeds meer naar de eigen nichefestivals gedrukt. Fantastische festivals voor mij als liefhebber maar de casual muziekliefhebber komt er niet meer mee in aanraking. De algoritmen van oa Spotify en YouTube werken deze eenkennigheid ook in de hand. Dit is een trend van alle tijden maar we mogen hier wel kritisch op blijven met elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Omdat het geen kwestie van smaak is of wanneer je geboren bent. Tsja, en straks hoef je niet meer naar Pinkpop, niet meer naar DTRH, niet meer naar BKS, niet meer naar Lowlands omdat we nooit kritisch zijn naar de huidige festival/muziek industrie.

Want nogmaals onder die beredenering vinden we het ok als BLOF straks op Le Guess Who staat of Kensington een integrale uitvoering van Vultures mag doen op Roadburn. Dan ga ik dus inderdaad niet maar mag je wel als potentieel bezoeker daar kritiek op hebben. Waar ik meende dat Down The Rabbit Hole er was om het gat in te vullen wat Pinkpop en Lowlands laat liggen is het helaas van hetzelfde laken een pak. En dat vind ik jammer weer van de gemiste potentie.
Ik denk dat in elk ander normaal jaar Doe Maar nooit headliner op DTRH was geweest. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben dat ze Doe Maar dit jaar wel als headliner geboekt hebben.

Daarnaast hebben ze met Gorillaz ook dé headliner van de Nederlandse festivals te pakken. Gorillaz - Doe Maar - Disclosure is een mooi rijtje headliners, zeker in deze
tijd. Ik zie 123 ook niet wie ze anders op die spot hadden kunnen zetten.

Na corona doe ik weer vrolijk mee met kritisch zijn. Voor nu snap ik dat festivals soms net even andere keuzes moeten maken om uberhaupt een programma neer te kunnen zetten. Ben allang blij dat het lijkt door te gaan en ik ga me goed vermaken op het festival. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Oasiss

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Omdat het geen kwestie van smaak is of wanneer je geboren bent. Tsja, en straks hoef je niet meer naar Pinkpop, niet meer naar DTRH, niet meer naar BKS, niet meer naar Lowlands omdat we nooit kritisch zijn naar de huidige festival/muziek industrie.

Want nogmaals onder die beredenering vinden we het ok als BLOF straks op Le Guess Who staat of Kensington een integrale uitvoering van Vultures mag doen op Roadburn. Dan ga ik dus inderdaad niet maar mag je wel als potentieel bezoeker daar kritiek op hebben. Waar ik meende dat Down The Rabbit Hole er was om het gat in te vullen wat Pinkpop en Lowlands laat liggen is het helaas van hetzelfde laken een pak. En dat vind ik jammer weer van de gemiste potentie.
Nou ik was eigenlijk vooral benieuwd waar ik laat zien de discussie niet te snappen?

Volgens mij heb ik eigenlijk nagenoeg hetzelfde standpunt als jij ten aanzien van Doe Maar: ik vind het geen geslaagde headliner. Maar waar bij jou de naam Doe Maar als een rode lap lijkt te werken, probeer ik daar wat nuance op aan te brengen. Te schetsen hoe anderen er tegenaan kunnen kijken. Dat jij daar niet in mee wil of kan: prima. Maar roepen dat iemand anders het niet begrijpt als er geen overeenstemming over alle punten is: dat is natuurlijk altijd jammer.

En natuurlijk moeten we inhoudelijk kunnen discussiëren over een act, maar het gaat hier over 1 act. Bij Lowlands zou je een zelfde soort discussie kunnen voeren over The Opposites. Veel mensen vinden dat plat, anderen zijn er heel blij mee. Dat is toch gewoon prima?
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik denk dat in elk ander normaal jaar Doe Maar nooit headliner op DTRH was geweest. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben dat ze Doe Maar dit jaar wel als headliner geboekt hebben.

Daarnaast hebben ze met Gorillaz ook dé headliner van de Nederlandse festivals te pakken. Gorillaz - Doe Maar - Disclosure is een mooi rijtje headliners, zeker in deze
tijd. Ik zie 123 ook niet wie ze anders op die spot hadden kunnen zetten.

Na corona doe ik weer vrolijk mee met kritisch zijn. Voor nu snap ik dat festivals soms net even andere keuzes moeten maken om uberhaupt een programma neer te kunnen zetten. Ben allang blij dat het lijkt door te gaan en ik ga me goed vermaken op het festival. :)
Dat denk ik ook. En pas straks als alle namen bekend zijn, kun je onder de streep de conclusie trekken of Doe Maar headliner is en of dat terecht was/is. Misschien kunnen ze gewoon niet beter. Die kans is best aanwezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Zie Doe Maar prima werken en vind ze wel op DTRH passen, maar meer in de vooravond en niet in het headlineslot. Vind het een jammere ontwikkeling dat, na eerder Lowlands al met De Staat en The Opposites, DTRH nu met Doe Maar als headliner aankomt. Te gemakkelijk, ook in tijden van corona.

Nu maakt het voor deze specifieke festivals minder uit, gezien het totaalplaatje an sich belangrijker is dan wie de headliners zijn. En dat ook dit jaar in orde lijkt te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
Ik denk dat in elk ander normaal jaar Doe Maar nooit headliner op DTRH was geweest. Ze zullen er vast een goede reden voor hebben dat ze Doe Maar dit jaar wel als headliner geboekt hebben.

Daarnaast hebben ze met Gorillaz ook dé headliner van de Nederlandse festivals te pakken. Gorillaz - Doe Maar - Disclosure is een mooi rijtje headliners, zeker in deze
tijd. Ik zie 123 ook niet wie ze anders op die spot hadden kunnen zetten.

Na corona doe ik weer vrolijk mee met kritisch zijn. Voor nu snap ik dat festivals soms net even andere keuzes moeten maken om uberhaupt een programma neer te kunnen zetten. Ben allang blij dat het lijkt door te gaan en ik ga me goed vermaken op het festival. :)
Juist in coronatijden moeten kritisch zijn. Gebeurt ook veel te weinig. En ja ik snap andere keuzes ook wel.. maar het moet nog altijd prijs/kwaliteit verhouding blijven.
Dat denk ik ook. En pas straks als alle namen bekend zijn, kun je onder de streep de conclusie trekken of Doe Maar headliner is en of dat terecht was/is. Misschien kunnen ze gewoon niet beter. Die kans is best aanwezig.
Denk je? Staat boven Gorillaz op de website. Vind de omschrijving van Doe Maar ook wel geinig, het is een voorproefje voor de aanstaande clubshow. Toch raar om dat te lezen voor een headliner. Maar nu hou ik er echt mee op. Ik wens iedereen veel plezier bij Doe Maar ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Juist in coronatijden moeten we kritisch zijn? Waarom juist?

Zoals gezegd denk ik dat DTRH een goede reden heeft gehad om Doe Maar te boeken. Juist omdat dit absoluut niet bij het festival past.

Voor mij is de prijs/kwaliteit ook prima bij de namen die nu op het programma staan. Komt alleen maar meer bij. Mijn spoorboekje straks haalt het geld er wel uit. :)

Ik denk trouwens ook gewoon dat Doe Maar headliner is, maar de laatste zin van die tekst die je net aanhaalde doet het lijken alsof het niet zo gaat zijn.

Dat je op Down The Rabbit Hole een uitgebreid voorproefje krijgt van hun aanstaande clubtour ‘Lijf Aan Lijf’ is dan ook sensationeel nieuws, helemaal omdat de band teruggaat naar het eerste begin: gewoon lekker spelen in kleine tentjes met een tjokvolle setlist en een batterij enthousiaste blazers.
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Wat zou er volgens jullie nog meer van NL-bodem kunnen komen. Ik gok op de staat, eut, blautzun misschien de jeugd nog maar eens...

Wat denken jullie?
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
47
5
Nu dan los van onze 9 pagina durende Doe Maar discussies. Ik heb een beetje gekeken naar de kleinere namen onder aan de website, en alhoewel ik niet goed genoeg op de hoogte ben van dit soort bandjes om ze allemaal te herkennen, heb ik het idee dat na het kijken van de introductie video's op de pagina's dat ik er toch wel weer flink zin in krijg om dit soort bandjes live te bekijken. Steam down ga ik nu sowieso heen, doet me een beetje denken aan Ezra Collective, en dat was een van de, zo niet de, lijpste show van het hele weekend. Namen als Klangstof, Whispering Sons en Squid heb ik al eens gehoord en dat lijkt me interessant om te zien hoe dat live in z'n werk gaat. Goldband wordt denk ik helemaal leuk live, dat ze kunnen zingen hebben ze laten blijken bij de liverooms en al is de muziek misschien niet ieders ding, wel erg pakkend op een festival denk ik.

Verder, als iemand nog aanraders qua nummers heeft van een van de (kleinere) acts, hoort denk ik iedereen dat graag! Persoonlijk erg fan van DTRH geworden door de ontdekkingsvibe die ze bieden qua nieuwe artiesten, dus kom maar door!
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
47
5
Wat zou er volgens jullie nog meer van NL-bodem kunnen komen. Ik gok op de staat, eut, blautzun misschien de jeugd nog maar eens...

Wat denken jullie?
Zouden ze de Staat nog eens neerzetten zo snel na 2019? Denk dat er nog wel wat bijkomt, maar na zo'n "grote" Nederlandse naam als Doe Maar dat het misschien de wat kleinere, nieuwere acts worden. Dus inderdaad dan zoiets als EUT en Blaudzun. Misschien nog iets zoals Froukje (hoop ik), S10, WIES, Bazart, Son Mieux?
 
  • Leuk
Waarderingen: Goanna

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
En dan te bedenken dat Doe Maar voortkomt uit een blowende hippie commune eind jaren 70, hun eerste albumhoes een blote kerel erop had en als muzikanten ska/reggea op de kaart hebben gezet in NL. Best alternatief voor die tijd (disco, new wave en synthpop)
Vergeet de samenwerking met Joost Belinfante niet (nederwiet), openlijk over de voordelen van wiet zingen (daar zijn nog kamervragen over gesteld) . Ze hadden alleen de " pech" dat ze super populair werden onder tiener(meisje)s. Totaal niet hun intentie, wel fijn voor hun cariere, maar ook de reden dat ze gestopt zijn eind jaren 80.

Als je kijkt wat Henny Vrienten en Ernst Janz vervolgens allemaal hebben gedaan in de NL muziekscene dan hebben ze hun sporen meer dan verdiend.
Maar goed, het lijkt alsof dat niet telt als de band zn successen wilt vieren met fans. Zouden we een greatest hits tour van de Stones of Golden Earring afslaan op DTRH? Even los van smaak, lijkt het mij een prima boeking, popmuziek bereikt de AOW leeftijd zo langzamerhand. Dus dat mag je ook terugzien in de programmering vind ik. En tot slot ga er heen als wilt en niet als je er geen zin in hebt ;-)
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Van de kleine namen het meest benieuwd naar Squid en Chubby and the Gang. Van de online-editie van afgelopen Eurosonic is laatstgenoemde het optreden dat me het meest is bijgebleven.

Verder zijn Whispering Sons (de song Time is echt fantastisch),
Steam Down en Alfa Mist mooie boekingen, maar al (meerdere keren) gezien. Naaz trouwens ook.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Wat zou er volgens jullie nog meer van NL-bodem kunnen komen. Ik gok op de staat, eut, blautzun misschien de jeugd nog maar eens...

Wat denken jullie?
De Ambassade, Meetsysteem, Donna Blue, Rats on rafts, Interstellar funk
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Wat zou er volgens jullie nog meer van NL-bodem kunnen komen. Ik gok op de staat, eut, blautzun misschien de jeugd nog maar eens...

Wat denken jullie?
The Vices, DeWolff en inderdaad zoals hierboven staat Blaudzun, Eut en Froukje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goanna

Gebruikers die dit onderwerp bekijken